Re: Pech onderweg met Porsche 928
Da's lekker, mag je eindelijk het gas opentrekken, krijg je dit!
Maandag maar afwachten. Mijn voorlopige schatting is dat je LH ECU er mee is opgehouden.
Maw je computer die de benzine inspuiting regelt.
Het komt wel vaker voor bij de 928 (niet als standaard, maar toch) dat deze het opgeven.
Het verklaart in ieder geval het hoge benzineverbruik voor het stilvallen, het doodvallen van de motor en het niet meer starten daarna.
Zie ook:
http://www.jdsporsche.com/faq1.html voor een (zeer) duidelijke uitleg
Wat ik alleen niet begrijp is dat in jouw verhaal het lijkt alsof de startmotor niet eens wilt draaien, en dat klopt dan weer niet bij een kapotte LH ECU.
Ik hoop niet dat je distributieriem is gebroken, maar dat verklaart dan weer niet het hoge benzineverbruik vooraf en gaat meestal gepaard met een hoop meer drama als hij breekt tijdens het rijden. Dus laten we dat doemdenken even overslaan. Dus: Ik hou het op de ECU.
Mocht het de ECU zijn, het repareren van de unit zou ongeveer +/- EUR 350,-- moeten kosten volgens internet. Die van mij doet het nog, dus helaas kan ik geen beter inschatting geven.
Succes! en laat even weten wat de garage uiteindelijk ervan maakt, met het juiste uitleesapparatuur (hammer) moet het snel te vinden zijn.