Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:15

Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Mobiele GPS 
Auteur Bericht
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Kepeke1967 schreef:
GPS nodig: inbouwen die hap, gewoon een vast systeem, met of zonder aparte beeldschermpjes voor de spielerei! Porsche?? (zit hier zelf sterk aan te denken maar ben nog wat huiverig voor 'replacen' van complete Alpine-infra...) Becker OnlinePro 7800 (mooi in de Porsche-lijn en met leuke hebbeding-functies, inclusief 'diefstal-tracking via satelliet (GRATIS!) en kilometerregistratie (voor de gelukkigen die er een op de zaak kunnen zetten! :wink: )

Hoewel aan de wijn ..... wel on-topic blijven hè :^: ..... voldoet niet aan de gestelde voorwaarden. ;)

25 nov 2004 21:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 944 '89
Amsterdam
Bericht 
Kepeke1967 schreef:
Blackberry .... ben bekeerd

Crackberry zoals ze al in USA zeggen.

Voor mobiele GPS Lou, let op in welke auto het komt. Veel fransen oa. werken met een warmtewerende voorruit zodat het GPS signaal er heel slecht tot niet door komt.

Tom Tom Go kan (nog) niet worden gebruikt als flitspaal locator echter wegen alle voordelen ruim op tegen een losse palm icm. Tom Tom.

690 euro inclusief bij de Makro met europa landen pakket.

25 nov 2004 21:37
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Kevin schreef:
690 euro inclusief bij de Makro met europa landen pakket.

En dat is echt een koopje! :wink:

25 nov 2004 22:11
Profiel
PorscheForum Rakker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Heb de man dan ook aangeraden om te kijken naar de Tom Tom Go.

Laat wel iets weten van zijn bevindingen.

Thx voor de info :)

26 nov 2004 10:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
Aanbieding bij Officecentre, Acer PDA inclusief Tomtom en houder etc. voor € 299,-
Ladies en Gentlemen, sla uw slag....... :idea: :wink:

23 feb 2005 17:02
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Ivo964C2 schreef:
Aanbieding bij Officecentre, Acer PDA inclusief Tomtom en houder etc. voor € 299,-

.... nog niet te spreken over dat 17" TFT'tje :roll:

23 feb 2005 17:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 Cabriolet C2
Bericht 
hoi,

Ik heb volgende configuratie :

Ipaq 2210
Carcomm docking
Brodit carclip
Carcomm GPSmouse.
TomTom 3

Dit is volgens mij de beste PDA GPS oplossing.
Het nadeel van de meeste PDA oplossingen zin de massas kabels die in de auto blijven slingeren na montage.
Ik lost dit op door een Brodit clip te gebruiken die de Carcomm houder stevig op zijn plaats houdt net voor een luchtroostertje. Uit de Carcomm houde komt slechts 1 kabeltje, die verder splits in 2 uiteinden. 1 voor de voeding en 1 voor de GPS mouse. De voeding gebeurt normaal gezien via de cigaretteaanstker. Dat heb ik opgelost door een vrouwelijke versie daarvan te kopen en die te pliggen op de kabel. De permanente voeding nam ik van de autoradio af. Verwijder de cigerette aansteker plug NIET van de houder, want daarin zit electronica die de juiste spanning aan de Ipaq en GPS muis geeft. Het voordeel van een permanente voeding is dat de GPS altijd blijft ontvangen, en je nooit moet wachten bij het starten voor een plaatsbepaling. Dit is anders bij een bluetooth of CF versie. Alles (ook de GPS muis ) heb ik onder het dashboard gestopt. De ontvangst is zeer goed, en het ziet er mooi en degelijk uit.
Die raamplaktoestanden of daschboardplaktoestanden maken van je GPS systeem alleen maar een onhandig en storend ding.
Als navigatiesoftware gebruik ik het liefst TomTom3. Het grote nadeel is dat TomTom niet over grenzen heen kan. Als je van belgie naar spanje wil, moet je 3 kaarten mee hebben, en 2 keer isselen van kaart (of de minder en onhandige Main Roads of Europe gebruiken). Om dit op te lossen gebruik ik Navigon. Met Navigon kan je de route maken op de PC, en er wordt dynamisch een kaart gegenereerd, die klein maar héél gedetailleerd is en met deze kan je in 1 maal navigeren van het noorden van zweden tot het zuiden van spanje ;-).

Groeten, Peter

23 feb 2005 17:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Ivo964C2 schreef:

Heren en dames (particulieren!),
Houdt u er wel rekening mee, dat er nog wel even 19% BTW bij opgeteld moet worden...... :wink:

Voor de ondernemers onder ons geldt dit uiteraard niet (al moet het natuurlijk wel eerst worden betaald, voordat wij het in Apeldoorn weer kunnen claimen :wink: )

23 feb 2005 17:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
944 coupe / 968 Kobalt blauw
Leusden
Bericht 
spark schreef:
Leuk idee voor een toekomstige toertocht. Kijken wie met welk navigatiesysteem het snelste aankomt op de juiste plaats met de minste km's :lol:

Hmm wil je al een nieuwe spark??

vinnydieookheelgoeduitkanbouwen.

23 feb 2005 20:59
Profiel Facebook  Twitter 
Moderator
PF #57
Bericht 
Tom Tom Go - geen draden 8) :wink:

23 feb 2005 21:25
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Zonder dollen, bij Bol.com een Mitac 168... Zelfde idee als de Acer... Maar dan helemaal compleet met eventuele externe antenne, houder voor in de auto, autolader, alles drop en duraan! (voor dezelfde prijs!)

23 feb 2005 22:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
944 coupe / 968 Kobalt blauw
Leusden
Bericht 
horn schreef:
Tom Tom Go - geen draden 8) :wink:

Spark heeft een becker.
Wel met draden.

23 feb 2005 23:11
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Collega heeft uiteindelijk een Mio gekocht met Tom Tom derop. Vindt nu overal zijn weg.

24 feb 2005 0:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 944 '89
Amsterdam
Bericht 
PeterDeleu schreef:
hoi,
Verwijder de cigerette aansteker plug NIET van de houder, want daarin zit electronica die de juiste spanning aan de Ipaq en GPS muis geeft. Het voordeel van een permanente voeding is dat de GPS altijd blijft ontvangen, en je nooit moet wachten bij het starten voor een plaatsbepaling.

Werk zelf ook altijd zo, echter trekt ie de accu niet leeg wanneer je de ipaq laat zitten?

27 feb 2005 21:17
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Iemand een idee hoe je eenvoudig een echte stroomvoorziening kan verzorgen voor zo'n ding? Wil in mijn auto de GPS (Mio) inbouwen op de plek waar vroeger mijn carkit hing. Echter, dan moet ie natuurlijk wel stroom krijgen, maar wil dat niet uit de aansteker halen...

Iemand een idee? Hoe dat simpel werkt? (geschakelde 12V ofzo?) En dan dus niet die stekker afknippen, maar een extra houder maken ofzo?

27 feb 2005 22:06
Profiel Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
paSCal schreef:
Iemand een idee? Hoe dat simpel werkt? (geschakelde 12V ofzo?) En dan dus niet die stekker afknippen, maar een extra houder maken ofzo?

ff de radio eruit halen .... heb je als het goed is een permanente en geschakelde voeding ... losse contra stekker kopen en wegwerken :wink:

Wel even controleren of je zekering voor radio enzo dat aan kan :roll:

27 feb 2005 22:10
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
*slik*... hmmm, es kieken hoe dat zit, en waar ik dat ding weg zou kunnen werken...

27 feb 2005 22:12
Profiel Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
paSCal schreef:
*slik*... hmmm, es kieken hoe dat zit, en waar ik dat ding weg zou kunnen werken...

Kom maar langs als je durft :wink:

27 feb 2005 22:14
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
Olaf schreef:
paSCal schreef:

Wie weet... ;)

27 feb 2005 22:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
paSCal schreef:
Olaf schreef:
paSCal schreef:

Wie weet... ;)
En anders Vinny ff raadplegen....die schut dat zo uit z'n mouw....... 8) BTW, vanaf heden de TomTom Go inde aanbieding bij Office Centre. Enne oh ja....ex btw!!! :wink:

28 feb 2005 0:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Voor degene die de aanschaf van een TomTomGO overwegen is het misschien interessant om nog even te wachten: http://www.mijntomtomgo.nl/vervolg.php?id=58 ;)

28 feb 2005 11:00
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
horn schreef:
Soms wat rare dingen (B'hoven - Noordwijk: andere heen- dan terugweg :? maar over het algemeen wel tevreden.

Afbeelding

24 aug 2006 18:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
gewoon een smartphone kopen waar je route 66 of tomtom op kan draaien, werkt perfect voor mij, en kan je zowel in de auto als buiten de auto gebruiken.

25 aug 2006 9:18
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Palmone 650

telefoon,fototoestel,filmcamera,tomtom,agenda,enz enz

25 aug 2006 9:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 3.2 cabrio '87
Den Haag
Bericht 
Hebben een TomTom Go 500 uit 2006 met de laatste Europese kaart.

Moet zeggen dat ie in Nederland alles kent en je overal heenbrengt (zelfs de slootjes naast de weg staan erin :shock: ) huisnummers etc.

We zijn vorige week naar Bordeaux gereden met m'n klassieke P. Mooie rit en ook veel aan de TomTom gehad. Ik vond echter wel dat de stratenkennis in Frankrijk erg beperkt was (zelfs in Parijs), hij veel rotondes niet kende (en die lagen er alweer een tijdje zoals het er uit zag) en op een gegeven moment midden op de Peage zei dat ik op m'n eindbestemming was terwijl er geen afrit in velde of wegen te bekennen was..... :evil:

Maar over het algemeen een makkelijk bedienbaar apparaat die je op je sigarettenaansteker aansluit. Heb zelf ook geen trek in allerlei computer-gerelateerde acties...

25 aug 2006 13:14
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende