Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:36

Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
motor tuning ?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Bericht Re: motor tuning ??
You will never have enough.

Tijd om je TUrbo in te ruilen voor een GT.

30 jan 2010 23:40
Profiel WWW
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
997 turbo schreef:

wat het beheersen van de auto betreft, het wordt juist leuker met meer pk
vooral het bochtenwerk of denken jullie anders ?

Gewoon je voorwielaandrijving er onder weghalen,heb je die meer PK's ook niet nodig :mrgreen: :wink:

30 jan 2010 23:50
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ook met 4x4 is goed te driften, dit is de 3e 911 voor mij
4x4 bevalt prima ik wil niet terug in de tijd, maar grenzen verleggen tegen redelijk geld, alles is te koop maar je wil toch niet alles kopen ?

als ik de gelukkige eigenaar van een SC of een carrera 2 zou zijn zou ik waarschijnlijk ook proberen tegen budget meer resultaat te halen

de weg er naar toe is soms leuker, dan het doel berijkt te hebben

31 jan 2010 0:41
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
ik heb de turbo nog nooit gereden, maar het lijkt me dat het verschil in bochtenwerk enz niet echt merkbaar zal zijn, tenzij je echt op het scherpst van de snede rijdt. 480pk is nou niet echt dat je zegt van middelmatig ofsow, moet je toch van verdomd goede huize komen op die alle 480 paardjes te kunnen beheersen. De vergelijking komt in de motorwereld vaker voor. Je hebt van Yamaha de 600cc r6 en de 1000cc r1. veel mensen denken r1 kan je sneller mee rijden, maar onderzoek heeft uitgewezen dat de r6 rijders gemiddeld sneller zijn, daar de machine meer gecontroleerd wordt. Je kan dus wel een bulk vermogen hebben, maar de vraag is wat je er mee doet

31 jan 2010 3:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ralf misschien heb je wel gelijk, mischien moeten we eens gaan racen ha ha
ik vind het geweldig het brute vermogen, wij hebben zakelijk een fiat 500 abarth deze is geholpen naar 225 pk/ 345 nm koppel ik heb daar wel eens een carrera 4s in verlegenheid gebracht

31 jan 2010 5:09
Profiel
Moderator
PF #57
Dat ligt dan toch echt aan de bestuurder van die 4S. Ik had een Mini Cooper S JCW die bewerkt was tot 245 pk en die kon best hard. Maar een 4S ermee in verlegenheid brengen no way. Niet in acceleratie (mini kon - hoogstwaarschijnlijk net als jou Abarth - met geen mogelijkheid zijn pk's op de weg brengen, slipperdeslip) en niet in top.

Verder is het jouw auto en jouw geld dus moet je vooral doen wat je goeddunkt. Ik denk dat je meer hebt aan de ervaring van een racelicentie opleiding dan aan nog meer pk's. Tenzij je al onwijs goed kan rijden, ga ik er zomaar vanuit dat bv. een Tom Coronel in een normale C2 jou in je turbo nog zoek rijdt. Vandaar mijn overtuiging dat je eerst de capaciteiten moet hebben om die mega pk's te gebruiken voordat je écht kan genieten van de 'overcapaciteit'.

Maar inderdaad - wie betaalt bepaalt.

Veel wijsheid en fun.

31 jan 2010 8:51
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
horn schreef:
Tenzij je al onwijs goed kan rijden, ga ik er zomaar vanuit dat bv. een Tom Coronel in een normale C2 jou in je turbo nog zoek rijdt.

Een C2 is dusdanig langzamer dat iemand met voldoende ervaring op het circuit daar Coronel wel mee voor blijft.

31 jan 2010 10:18
Profiel
Moderator
PF #57
Devils son schreef:
iemand met voldoende ervaring

My point exactly. Wat ik bedoelde te zeggen dat nóg meer pk's niet in alle gevallen dé optimale oplossing is om harder te gaan :idea:

31 jan 2010 10:30
Profiel
3.2S
010
Speciaal voor Devils Son het rondje NordSchleife van Sabine in een Ford transit. Jeremy zat trots te vertellen dat hij de ring binnen 10 minuten had gerealiseerd. Sabine zei toen: "die tijd realiseer ik zelfs in een bestelbus.".

31 jan 2010 10:48
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
barolo schreef:
Speciaal voor Devils Son het rondje NordSchleife van Sabine in een Ford transit. Jeremy zat trots te vertellen dat hij de ring binnen 10 minuten had gerealiseerd. Sabine zei toen: "die tijd realiseer ik zelfs in een bestelbus.".

Wat overigens niet lukte.

Ik ben zelf op de Ring met mijn auto een nieuwe M3 met Paul Maaskant (ruim) voorgebleven en hoewel ik best kan sturen, beschouw ik mijzelf niet als onwijs goede coureur (maar ik begrijp inmiddels van Horn dat ik dan aan een wat ander niveau denk dan Horn).

31 jan 2010 11:32
Profiel
981 Boxster GTS
997 turbo schreef:
.....wat het beheersen van de auto betreft, het wordt juist leuker met meer pk
vooral het bochtenwerk of denken jullie anders ?

Een 997 turbo en ook nog eens getuned heeft in mijn beleving niet het predikaat "behelpen", dus waarom zou je nog meer willen.

Ik zou mijzelf eerst eens lekker gaan uitleven op de Nordschleife (het door jou genoemde bochtenwerk) en als je na heel veel rondjes denkt het circuit onder de knie te hebben, dan maar eens gaan denken aan meer vermogen.

Tot die tijd (tot je tot de grote mannen behoord en onder de 8 seconden een ronde op naam zet) vind ik dit allemaal eigenlijk een potje borrelpraat.

31 jan 2010 13:26
Profiel
Nine-eleven schreef:
(tot je tot de grote mannen behoord en onder de 8 seconden een ronde op naam zet)

Dan ben je inderdaad een echt grote! :mrgreen:

31 jan 2010 13:36
Profiel
3.2S
010
8 minuten bedoelt hij. Er zullen niet veel PFers zijn die onder de 8 minuten kunnen blijven. Ik vraag mij al af of er iemand is die onder de 10 minuten, waar Jeremy zo trots op is, kan blijven. :wink:

31 jan 2010 14:54
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Devils son schreef:
en hoewel ik best kan sturen, beschouw ik mijzelf niet als onwijs goede coureur (maar ik begrijp inmiddels van Horn dat ik dan aan een wat ander niveau denk dan Horn).

Jij bent wellicht niet een onwijs goede coureur, maar wel iemand die veel ervaring heeft met de Ring, snelheid en snelle auto's. Dat is wat ik bedoel met ervaring. Ik weet dat niet van 997turbo dus kan daar niets over zeggen.

Ik zelf heb een keer een dagje gestuurd op Zolder met een instructeur en een rondje Ring meegereden met de Ringtaxi. Als ik nu een 911 turbo zou (kunnen) kopen, zou tuning aan mij dus echt niet besteed zijn (behalve dat ik wellicht harder kan op het rechte stuk). Dus al zou ik het geld hebben, zou het toch niet mijn eerste prioriteit zijn. Dát wilde ik slechts als food-for-thought aan de topicstarter meegeven.

31 jan 2010 15:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Horn raakt de spijker op zijn spreekwoordelijke kop.

geld en investeering is beter besteed aan een rij/race cursus om het maximale uit je zelf te halen en dan uit de auto.

Want meestal ligt de grens bij de bestuurder en pas veel later bij de capaciteiten/limiet van de auto ...

31 jan 2010 16:23
Profiel
PorscheForum Rakker
ik heb nooit over mijn rij/race ervaring gesproken, hoe komt het toch dat vele van jullie daar gelijk twijvels bij trekken ??? terwijl ik alleen zit te vissen naar ervaringen en tips van Porsche rijders.

wie de schoen past ............ kan dit misschien beantwoorden

31 jan 2010 21:21
Profiel
Moderator
PF #57
als je goed leest twijfelt niemand daaraan. daar je er niet over gesproken hebt, alleen wat food-for-thought. Omdat het nogal branie klinkt om een getunede 997 turbo nog meer op te peppen zodat je harder in het dagelijks verkeer kan rijden. Dus voel je vooral niet aangesproken.

Maar om je vraag te beantwoorden: volgens mij rijdt hier niemand op het forum rond met een getunede 997 turbo. Maar ik kan me vergissen. Dan meldt hij zich wel.

31 jan 2010 21:54
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Misschien is dit wel wat (520 tot 910pk):
http://9ff.de/en/products/details.php?n ... relID=3415

31 jan 2010 22:43
Profiel WWW
Timeless
997 turbo schreef:
ik heb nooit over mijn rij/race ervaring gesproken, hoe komt het toch dat vele van jullie daar gelijk twijvels bij trekken ??? terwijl ik alleen zit te vissen naar ervaringen en tips van Porsche rijders.

wie de schoen past ............ kan dit misschien beantwoorden

Afbeelding

31 jan 2010 23:22
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
+1
De pk's zeggen niet alles. Het totaal concept van de auto bepaald wat er mee kan.
Als de turbo inderdaad het ultieme monster van Porsche was hadden ze geen GT3 en GT3RS uitgebracht :wink:

Zelfs een GT2 wordt niet echt als circuit auto gezien. Maar daar gaat de GT2RS eind dit jaar misschien verandering in brengen.

31 jan 2010 23:40
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
gast schreef:
iedere 996 GT3 met de helft aan vermogen van zo'n turbo pk pakhuis rijdt helemaal rondjes om jouw heen :idea:

nou nou nou, rondjes....

http://www.youtube.com/watch?v=-BAjKpdR ... ature=fvwp

31 jan 2010 23:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
gast laten we het ens proberen met jouw auto en de mijne ?

01 feb 2010 0:02
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Ik voel een Schleife Challenge aankomen :drive: 8)

01 feb 2010 0:04
Profiel WWW
barolo schreef:
8 minuten bedoelt hij. Er zullen niet veel PFers zijn die onder de 8 minuten kunnen blijven.

Snap ik. Het lukt mij als het rustig is. En daar heb ik aardig wat jaartjes voor moeten oefenen en heb ik een aardig aangepaste 996 turbo voor.

01 feb 2010 0:24
Profiel
gast schreef:
iedere 964 RS of 996 GT3 met de helft aan vermogen van zo'n turbo pk pakhuis rijdt helemaal rondjes om jouw heen :idea:

964 RS komt er niet bij in de buurt, hoe leuk de auto ook is.

996 GT3 heeft wel fiks meer vermogen dan "de helft" en bij een duel op de Ring zijn beiden aan elkaar gewaagd, waarbij de 997 bij mijn weten de snellere is, zeker met een niet-coureur aan het stuur.

01 feb 2010 0:28
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende