Auteur |
Bericht |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
stationair 1200
Na een stukje hardrijden gister blijft mijn stationair toerental op 1200 hangen. Als ik even gas geef zakt hij terug naar 800 dan weer terug naar 1200. Verder geen items, alle stuff rond de lmm lijkt goed vast te zitten. Ideeen?
_________________________________________ oud is beter
|
31 jan 2010 16:31 |
|
|
cabrio wim
|
Re: stationair 1200
Gas blijft niet hangen Wolfie, dus ik bedoel dat ij ergens niet volledig terugkomt. Dus als motor draait, gasklep in de motor ruimte even terug trekken tot aanslag en kijken wat hij doet. Gaat hij terug daarna naar 1200 tr/m zul je inderdaad verschillende zaken gaan moeten controleren, b.v idle speed. En dat zoeken naar die dingen is bij een 3.2 een rot klus. Succes.
|
31 jan 2010 16:41 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: stationair 1200
Nee gas blijft niet hangen.
_________________________________________ oud is beter
|
31 jan 2010 16:43 |
|
|
cabrio wim
|
Re: stationair 1200
Dan gaat het zoeken worden, maar als hij draait moet je eens een tikkie geven op de idle speed sensor, en kijken of hij dan terug valt in toeren.
|
31 jan 2010 16:47 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: stationair 1200
_________________________________________ oud is beter
|
31 jan 2010 17:26 |
|
|
bully
|
Re: stationair 1200
En wolf, probleem weg?.....
|
02 feb 2010 20:55 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: stationair 1200
Niet meer gereden
_________________________________________ oud is beter
|
02 feb 2010 21:50 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: stationair 1200
als je de oliedop eraf haalt laat je valse lucht binnen en moeten de toeren veranderen. als dat niet gebeurt heb je dus al valse lucht.
_________________________________________ oud is beter
|
02 feb 2010 21:56 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: stationair 1200
Dat is bij de 997 ook zo. Maar het is het natuurlijk wel een heel groot gat, dan
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
02 feb 2010 22:56 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: stationair 1200
Weet je zeker dat het geen Toyota is.... Als de gasklep niet blijft hangen zou ik ook zeggen valse lucht. Klein scheurtje in een slang kan al genoeg zijn.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
02 feb 2010 23:34 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: stationair 1200
stukje naar de wasserij gereden hangt nu rond 1000 toeren. maar even afwachten. onderkant grondig schoon gespoten, schrok van de hoeveelheid bagger die loskwam.
_________________________________________ oud is beter
|
05 feb 2010 16:14 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: stationair 1200
Wolf, merk je iets aan het stationair toerental? Is dat constant of instabiel?
Ik begreep dat dit de "experts" nuttige info kan geven.
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
09 feb 2010 23:57 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: stationair 1200
als ie warm is draait ie stationair 1000-1200/m stabiel. was 800. life sucks.
_________________________________________ oud is beter
|
10 feb 2010 0:05 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: stationair 1200
beetje hyperventilatie icm hoge leeftijd. Rijp voor het museum, forumboktor
|
10 feb 2010 9:52 |
|
|
Wimpie77
|
Re: stationair 1200
Ik denk aan revisie!
_________________________________________ * * *
|
10 feb 2010 10:34 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: stationair 1200
iemand nog een cheape 996 te koop?
_________________________________________ oud is beter
|
10 feb 2010 11:25 |
|
|
Wimpie77
|
Re: stationair 1200
gast! Die schijnt een koopje te hebben!
_________________________________________ * * *
|
10 feb 2010 11:52 |
|
|
bully
|
Re: stationair 1200
En wat was de oorzaak nou?....
|
14 maart 2010 16:05 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: stationair 1200
geen idee, zit weer op normale waarden...
_________________________________________ oud is beter
|
14 maart 2010 18:50 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: stationair 1200
zal de kou wel geweest zijn. bij lage temperaturen wil hij meer drinken.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
14 maart 2010 18:54 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: stationair 1200
niet de kou. had hem fors doorgetrokken op de a27, daar zal het wel van komen. is ie niet meer gewend.
_________________________________________ oud is beter
|
14 maart 2010 19:04 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: stationair 1200
Bedoel ook niet de temperatuur van je blok, maar van de omgevingslucht. Het valt me op dat je je probleem beschrijft op het moment dat het erg koud was buiten. Op dit moment is dat niet meer het geval.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
14 maart 2010 19:46 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: stationair 1200
weet ik. geloof ik niet in.
_________________________________________ oud is beter
|
14 maart 2010 20:13 |
|
|
md
|
Re: stationair 1200
|
14 maart 2010 20:49 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: stationair 1200
wolf, die oude vellen moet je ook niet meer hard doortrekken... moet je doen vanaf de 996...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 maart 2010 21:06 |
|
|