Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:22

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2474 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 99  Volgende
Klokkies - Over naar deel 4 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: Klokkies - Over naar deel 4
ik vind het jammer dat die nato banden een gesp hebben en niet zo'n heen-en-weer klittenband sluiting. draagt veel fijner.

ik vind een stalen band bij die ouwe bakken mooier om één of andere reden.

04 feb 2010 15:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
ik ook. maar die heb ik er net afgehaal (easy) en krijg ik er niet meer op (not-easy) :lol: . bovendien is die band 44 jaar oud en poepduur en ga ik binnenkort skieeeen. :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door wolf op 04 feb 2010 19:48, in totaal 1 keer bewerkt.

04 feb 2010 15:49
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
in de kluis met dat ding :twisted:

en een dikke nato draagt juist super hoor Harald :thumleft:

oja Eberhard is prijstechnisch prima spul maar heb er niet echt iets mee..zou eerder een Tag kopen dan..

04 feb 2010 16:32
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
speedy, een 356 en dan altijd dit soort horloges. schizofreen? :mrgreen:

04 feb 2010 18:10
Profiel
heel veel van dit soort kwesties ontstaan door een vorm van angst... :wink:

04 feb 2010 18:16
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
wolf schreef:
speedy, een 356 en dan altijd dit soort horloges. schizofreen? :mrgreen:

Nee, helemaal niet...

Ik probeer alleen zo nu en dan eens het gesprek op een ander merk dan Rolex te brengen. Niet dat ik niet over Rolexen wil schrijven/lezen, maar er wordt zo vaak in herhaling gevallen: de getoonde horloges lijken allemaal op elkaar en het woord Nato valt hier vaker dan in het hoofdkantoor in Brussel.

Natuurlijk heb ik persoonlijke voorkeuren op horlogegebied en ik heb best een brede smaak al gaat m'n voorkeur uit naar horloges die toch iets met de luchtvaart hebben...

Zo heb ik een vintage Breitling Cosmonaute (die ik zelden draag omdat die enerzijds emotionele waarde heeft, geen datumaanduiding heeft en de tijd wat onwennig afleest), een Fortis Pilot Professional (die ik best vaak draag: duidelijk afleesbaar onder alle omstandigheden, onverwoestbaar, uitstekend uurwerk, no nonsense), een Seiko Speedtimer Bullhead (zo'n lekkere, mooie jaren '70 chrono; niets met luchtvaart te maken, maar wel lekker reto en sportief), een Omega Speedmaster (cadeau gekregen van m'n ouders toen ik afstudeerde: mooi horloge, maar ik draag het niet zo vaak omdat het geen dag/datumaanduiding heeft en het niet het horloge is dat ik zo een-twee-drie van de winder haal; waarom weet ik eigenlijk niet :oops: ), een Kentex Skymaster (officieel horloge van de Japanse luchtmacht; het horloge is best zeldzaam en in Europa nauwelijks verkrijgbaar. M'n favo vakantiehorloge: quarz, 100m waterdicht, alarm, stevig, nauwkeurig) en sinds kort natuurlijk m'n TAG Heuer Grand Carrera RS2 ltd edition...

Daarnaast heb ik nog verschillende hologes in de loop der tijd 'verzameld'...

Rolex staat me gewoon niet aan; persoonlijke smaak nietwaar? Het valt me altijd op dat patsers, kermisklanten en dergelijke (zonder dat ik daar enige kwalificatie aan hecht) bovengemiddeld Rolexdragers zijn...

04 feb 2010 20:25
Profiel
Moderator
PF #57
moet je eens kijken wat voor proleten je soms in een Porsche ziet rondrijden... :shock:

andere merken dan Rolex zijn juist interessant. Heb zelf ook Rolex niet op de eerste plaats staan. Maar laat mensen in hun waarde en doe niet steeds een Rolex horloge af met kermisklokkie omdat het toevallig nou niet jouw smaak is.

Ik vind het juist leuk hier te lezen wat iedereen zélf mooi vindt. Ik leer nieuwe merken kennen, ga dan naar de site om er meer over te lezen of van te zien en ook als ik ze zelf niet mooi vind, vind ik het vaak wel interessant om erover te lezen.

die kermisklanten opmerkingen lokken uit dat we hier elkaars smaak een beetje gaan bespotten. Lijkt me jammer en onnodig.

Die RS2 vind ik een stoere klok. Persoonlijk geef ik geen reet om een dag/datum aanduiding. Ik weet overdag niet uit mijn hoofd hoe laat het is, maar nog wel welke datum het is. Mocht ik dat niet meer kunnen onthouden ga ik mijn Seiko Monster wel elke dag dragen. Tot dat moment liever mijn Portugieser Rattrapante - zonder dag/datum aanduiding of Nato band :cheesy:

04 feb 2010 20:50
Profiel
PorscheForum Rakker
RS-R schreef:
http://www.stijlforum.nl

dank je voor de link, inderdaad interessant ter consultatie.
... in ieder geval beter dan sommige reacties die de vraag maar onzinnig vonden...
etiquette schrijft inderdaad voor dat je een lederen bandje moet dragen met een maatpak, zelfde kleur als de schoenen en riem, maar hoeft niet hetzelfde ledere te zijn.

04 feb 2010 20:57
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Amy Groskamp-ten Have had er al een mening over begrijp ik?

Stephan964c4 schreef:
... in ieder geval beter dan sommige reacties die de vraag maar onzinnig vonden...

Nee. De referentie naar MAATpak was onzinnig.

04 feb 2010 21:01
Profiel
Vinkeveen
horn schreef:
Maar laat mensen in hun waarde en doe niet steeds een Rolex horloge af met kermisklokkie omdat het toevallig nou niet jouw smaak is

Andere merken worden in dit topic toch ook enigszins badinerend in een hoek gezet en gekwalificeerd? Rolex wordt in de dagdagelijkse praktijk door niet horlogekenners toch wel meer als 'kermisklok' aangeduid? Het is een kwalificatie die ik wel vaker hoor (en nee, ik breng het dan niet zelf aan de orde)

Citaat:
Ik vind het juist leuk hier te lezen wat iedereen zélf mooi vindt. Ik leer nieuwe merken kennen, ga dan naar de site om er meer over te lezen of van te zien en ook als ik ze zelf niet mooi vind, vind ik het vaak wel interessant om erover te lezen.

Precies! Maar com' on: andere merken komen hier toch bijna niet (meer) aan de orde, behalve de occasional IWC of (liefst oude) Heuer?

Citaat:
die kermisklanten opmerkingen lokken uit dat we hier elkaars smaak een beetje gaan bespotten. Lijkt me jammer en onnodig.

Het is nou eenmaal wat me opvalt... Het is niet zozeer kwetsend bedoeld maar meer een constatering. Kijk nou voor de grap eens wat voor merk de exploitanten van een kermisattractie om de pols hebben bij de plaatselijke kermis.

04 feb 2010 21:07
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
je kunt kijken naar de mensen of naar de klok.

rolex doet het ijzersterk, een duidelijke range aan modellen, nooit grote veranderingen, vrij klassiek en ingetogen tenzij je voor de special effects gaat. ze verkopen alles wat ze maken en hun logo zal ongetwijfeld in de top 5 wereldwijd staan.

daarnaast is sinds een aantal jaar de vintage-kant erg populair geworden, waarbij originaliteit het hoogste goed is. een rafelrandje mag. daar hoef je met een gouden daytona niet aan te komen.

ik was vroeger ook geen fan, ook om het imago, hoewel ik jaren met een ouwe daydate gelopen heb, maar vintage rolex is verslavend mooi en leuk. en ook nog waardevast trouwens.

http://www.vintagerolexforum.com/

04 feb 2010 21:19
Profiel
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Ik zei vroeger altijd op de vraag wat wil je later...

En Dan zei ik: huisje, boompje, Rolex

Het huisje is er Boompje(s) hebben we net laten kappen dus telt :mrgreen:
Nu alleen de Rolex nog. Ik probeer nog wel een btje uit te zoeken welke en ga echt niet Topgeld betalen ( Mijn baas verstaat onder een bonus dat de soep gratis is :pale: ) en omdat er echt wel belangrijkere dingen zijn.
Ik zie net als een 911 een Rolex als een tijdloos icoon.
Al heb je b.v. nog zo'n oude broek aan de P of de Rolex geeft net dat btje extra waardoor je je toch .... 8)
Het liefst zou ik een Sub achtig modelletje willen hebben en Vintage, dit omdat ik het zoeken leuker vind en ik het wat vind hebben als het Klokje leeft.

04 feb 2010 22:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Weet je welk gevoel ik heb bij dat hele Rolex verhaal? Niet alleen hier maar in het algemeen?

De meeste mensen zitten toch zo in elkaar dat duurder, mooier lijkt, meer indruk maakt, etc etc etc. (kan nog meer etc. typen eigenlijk).

Maar voor de meeste mensen is Rolex ook gewild of ongewild het maximale wat ze uit willen geven voor een horloge. Ergo, iedereen hemelt Rolex.

Waar zijn de forum leden met twee of meer IWC's, of een paar Pateks?
Wellicht een triootje Breguets?

Ooit wel eens een horloge liefhebber gehoord over de mooie complexiteiten bij een Rolex?

05 feb 2010 3:29
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Moet Speedy wel gelijk geven dat de laatste tijd de Rolexen wel de boventoon voeren en het wel leuk zou zijn om wat nieuwe ontdekkingen te doen via dit draadje.

Dat gezegd hebbende: na het zien van die Rolexen met NATO-banden (behalve die met Pepsi-bezel, daar moet gewoon een stalen band bij) weet ik gewoon niet meer waar ik voor moet gaan. Een klassiek uitziend horloge met alarm, een GMTII met stalen en NATO-band of of of..... AAARGH, waarom zijn er zoveel mooie horloges en heb ik daarvoor te weinig geld :D

En dan wil ik ook nog een andere auto :drive: (hoewel die keus voor mij al wel een beetje vaststaat, alleen nog even tegen de juiste aan lopen).

05 feb 2010 10:20
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
horn schreef:
andere merken dan Rolex zijn juist interessant. Heb zelf ook Rolex niet op de eerste plaats staan. Maar laat mensen in hun waarde en doe niet steeds een Rolex horloge af met kermisklokkie omdat het toevallig nou niet jouw smaak is.

Helemaal mee eens, maar je kunt toch niet ontkennen dat Rolex hier op z'n zachtst gezegd erg veel onder de aandacht wordt gebracht. :scratch:
Overdaad schaadt ;)

Ik hoop binnenkort weer gezond tegenwicht te geven met een nieuwe aanwinst. Afbeelding

05 feb 2010 10:45
Profiel
ik denk dat er wel degelijk een paar liefhebbers tussen zitten met een paar IWC's, pateks etc en dat deze liefhebbers een sterk merk als Rolex, maar ook andere merken, kunnen waarderen..zonder er direct een (aantal) van te dragen of van die slappe teksten hebben..kermisklokkie etc, inderdaad erg onnodig en geeft mij altijd een "jeuk" gevoel....

feit is dat als er gesproken wordt over of bijvoorbeeld (vintage) rolex / iwc en de laatste week over nato, dat er bij de liefhebbers veel reacties los komen omdat ze hiermee, op wat voor wijze dan ook, mee bezig zijn of ook iets mee hebben..

Als er dan iets wordt gepost, waar men minder of niets mee heeft en er ook geen reacties op komen, zitten er hier ineens alleen maar "gieren zwieren en doordraaien" kampsjaken ?

ergo, kijk nog 1 keer Calimero, breek de DVD doormidden en zet dan bassie en adriaan op; altijd blijven lachen :salut:

05 feb 2010 10:53
Profiel
Vinkeveen
Oké...

Something completely different then:

Afbeelding

Ik hou normaliter niet zo van gouden hologes, maar in dit geval vind ik de gouden uitvoering likkebaardenlekkerlessend en veel fraaier dan de stalen uitvoering.

Het aan de binnenkant van het glas aanbrengen van cijfers (de grote 12 en 6) vind ik mooi gevonden, al heb ik erg moeten wennen aan de grootte van die cijfers. Dat ben ik echter steeds meer gaan waarderen en inmiddels ben ik van mening dat het echt bij het horloge past...

Damn... Die dingen zouden niet zo godsgruwelijk duur moeten zijn...

05 feb 2010 11:58
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
hebben ze deze ook in een bijv. Rolex uitvoering :roll:

05 feb 2010 12:01
Profiel WWW Facebook 
Zeist
Mooie lijn van Chopard, die Mille Miglia-reeks. Mijn voorkeur gaat dan wel weer uit naar het staal. Ben niet zo van de geelgouden kast, vind ik nogal .... euh, nee, dat zouden we hier niet meer zeggen :mrgreen:

Vind de stalen kast in combinatie met de bandprofielrubberband erg mooi. Als dat bandprofiel gaat vervelen kan er altijd nog een mooie zwart leren croc op worden gezet of een 'gaatjes'-band. Cijfers zijn inderdaad erg leuk geplaatst.

05 feb 2010 12:10
Profiel
Zeist
Wie van jullie heeft trouwens al de Mille Miglia Goggle Jacket, een jas met kijkvenster om tijdens het rijden in een cabrio toch op je horloge te kunnen kijken:
Afbeelding

Meer info op http://www.horloge.info/artikel/the-Goggle-Jacket-en-de-Mille-Miglia/112

05 feb 2010 12:12
Profiel
Gaaf !

Heb laatst ook een andere "cabrio jas" gekocht, Afbeelding
mooi bij een bruine nato :twisted:
en die Chopard blijft gaaf hoor, samen met de Tag Carrera de driving klok

05 feb 2010 12:41
Profiel
Vinkeveen
Eigenlijk best gaaf die Goggle-jas... :drive:

Even op de site van dat bedrijf gekeken, maar ik kon ze nergens vinden en ook de prijs is zo snel niet te vinden. :scratch:

Zal wel niet goedkoop zijn....

05 feb 2010 14:36
Profiel
http://www.generateclothing.co.uk/acata ... rcoal.html

05 feb 2010 15:41
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
cp, populair merk onder de f side.

05 feb 2010 16:11
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Speedy356 schreef:

Afbeelding

En jij noemt een Rolex een kermisklok :cheers: :bang: :res:

05 feb 2010 20:51
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2474 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 99  Volgende