Auteur |
Bericht |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
zat ik ook al naar te kijken.. hoop dat dat goed gaat, ik als enorme techneut, zie daar wel wat gedraai in die riem komen.. verder complimenten hoor, wordt gaaf
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
24 jan 2010 16:07 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
Riechert... Het idee is oorspronkelijk toegepast door Chevrolet in de Corvair. Riechert heeft het hiervan afgekeken. Het rood van de kappen is ook typisch Riechert: http://www.kaeferfriseure.de/index.php?pageid=19http://www.riechertmotorentechnik.de/
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
24 jan 2010 16:09 |
|
|
Deathtrap
SpeedGelb 987.2Kaatsheuvel
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
Inderdaad een heel lekker blok om te zien. Maar uhhh, je zegt dat hij bijna af is, maar loopt hij dan al? Misschien even een filmpje ervan maken en op youTube zetten? Ik ben namelijk wel benieuwd.
Arno
_________________________________________ Arno
In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel. https://www.instagram.com/arno.smulders78/
|
28 jan 2010 11:12 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
Ja, het blok heeft al gedraaid na revisie en is op de vermogensbank geweest. Helaas is hier geen beeldmateriaal (meer) van Op dit moment hangt het blok -dus- aan de versnellingsbak en zijn nog niet alle draadjes aangesloten. Ook is er -nog- geen accu, dus het wordt wat lastig om het blok nu te laten draaien....
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
28 jan 2010 12:06 |
|
|
Erikpower
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
Hallo Speedy356, wil graag in contact met je komen omdat ik net begonnen ben met het bouwen van een Porsche Speedster 356 replica. Misschien heb je nog wat informatie of tips, woon in de buurt. Alvast bedankt voor je reactie.
Groet, Erik
|
28 jan 2010 13:43 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
'Tuurlijk Erik! PB me maar even; dan kunnen we wat afspreken. Overigens was ik een beetje bang dat m'n fantastische motor misschien wel 's niet zou kunnen passen onder m'n Speedster-body: een type 4 motor is namelijk wat massiever dan een type 1 (kever) motor: breder, dieper en ook hoger. Als daar dan ook nog eens zoals bij de Riechert set-up dat 901-schoepenwiel plat bovenop ligt en de aandrijving via de loopwielen voor op de hoek aardig hoog is en naar voren steekt, ontstond plots de vrees dat al m'n inspanningen op het blok helemaal tiptop te maken wel eens tevergeefs zouden kunnen zijn geweest... Want wat als het blok niet achterin m'n auto past? Die vrees heb ik kenbaar gemaakt bij degene die m'n body maakt en die heeft me vrijwel direct daarna gerustgesteld (bedankt Gé, ik kon daarna gelukkig weer rustig slapen!)... Die vrees is sinds vandaag overigens volledig weggenomen, want ik vond dit plaatje op internet: Een Speedster mét een type 4 motor met Riechert-koeling... Ik zal dus niet de enige zijn die met deze toch wel bijzondere combinatie rondrijdt. Meer gegevens dan dat plaatje heb ik niet. Kon ik maar met de eigenaar van die auto in contact komen. Dan zou ik met hem wat informatie uit kunnen wisselen...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
28 jan 2010 14:49 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
die ligt voorin, aan de riempjes te zien
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
28 jan 2010 17:59 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
Vandaag weer wat onderdelen vanuit de united states van de verenigde Amerikanen ontvangen: een prachtig lexan voorruit (550 Spyder-style)...
Het betreft een speciaal door/voor het Amerikaanse Fibersteel gemaakte lexan voorruit die een iets andere vorm heeft dan de standaard 550 Spyder ruit en ook ietsjes (al scheelt het maar 1 inch) lager is: het is een ruit die zo gemaakt is dat die vrij uitgewisseld kan worden met een Speedster voorruit.
Ik kan er straks dan -dus- voor kiezen om deze voorruit te monteren en desgewenst af te wisselen met een standaard Speedsterruit...
Ik denk echter niet dat ik dat zal doen, want de lexan-ruit ziet er wel heel strak uit: 30% lager dan een Speedsterruit en een prachtige ronding.
Ik wilde deze ruit aanvankelijk nog aanpassen (een 'deuk' in het midden erin zagen; omdat me dat nog mooier leek), maar nu ik deze ruit heb ontvangen, moet ik zeggen dat ik erg onder de indruk ben en dat ik de vorm wel heel erg fraai vind...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
05 feb 2010 0:01 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
Mooi spul he van Fibersteel
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
05 feb 2010 13:20 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
Yep! Kijk maar eens - naast www.fibersteel.com - eens op www.fibersteel.net (onder news)
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
05 feb 2010 14:20 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
Ik had deze ook gemonteerd.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
05 feb 2010 14:32 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
1 inch is toch geen 30%??
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
05 feb 2010 16:03 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
Begrijpend lezen; 1 inch lager dan een Spyderruit en 30% lager dan een Speedsterruit
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
05 feb 2010 17:05 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
Vandaag even naar de body-builder gereden met m'n voorruitje om 'm te passen en wat andere dingetjes te bespreken en op te meten... Door het 'bolle ruggetje' van de Speedster zou je -als je de achteruitkijkspiegel rechtstreeks op het dash zou monteren- tegen de fairing (met de ronde gaten) aan zitten koekeloeren. Nou had ik nog een originele 'brevette' van Marchal liggen waardoor de spiegel wat hoger komt te staan en het blijkt dattie daardoor precies goed staat... Hier hebben we de spiegel even tijdelijk op de juiste plaats 'geplakt'. De 'brevette' is hier wel goed te zien. Er zit aan de voorkant een ronding aan die precies de ronding van de voorkant van het dashboard volgt (dat sluit echt fantastisch mooi aan): En hier een foto van wat verder af genomen: De ruit past ook heel erg goed, alleen moet ze een centimetertje of 5 verder naar voren geplaatst worden dan een originele Speedsterruit. Dan sluit de ruit aan de onderkant volledig mooi aan en hoef je er geen spanning op te zetten. De ruit iets verder naar voren plaatsen dan bij een gewone Speedsterruit oogt bovendien wat 'sneller'. De ruit kan ook wat verder naar voren geplaatst worden, aangezien ik sowieso geen ruitenwissers ga monteren. De ruit valt precies over de gaten heen (die overigens al dichtgemaakt zijn) waar normaliter de ruitenwissers zitten...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
20 feb 2010 21:25 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
Dit wordt zo mooi!!!
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
21 feb 2010 9:54 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
Dit wordt eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeecht een speciaal karretje. Respect !
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
21 feb 2010 11:48 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
wordt een mooie !!
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
21 feb 2010 13:58 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
Ik kwam nog wat fotootjes tegen op m'n oude mobiel... Die foto's wil ik jullie echter niet onthouden: (de kwaliteit is r*k omdat de fotootjes met m'n mobiel zijn gemaakt)Het afgedraaide en gebalanceerde vliegwiel met in het midden een naaldlager: De koppelingsplaat: De drukgroep: En deze zijn ook wel geinig; van toen ik m'n gereviseerde motor op ging halen... Helaas geen filmpje gemaakt Opbouwen van het gereviseerde blok: nieuw oliefiltertje kappen erop: De laatste dingetjes nameten: En gaan met die banaan:
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
20 maart 2010 20:37 |
|
|
bully
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
Mooi hoor Speedy356
|
20 maart 2010 20:43 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
Al wachtend op de body zit ik nu wat dingetjes, prulletjes en leukigheden te verzamelen: een beetje van ebay, een beetje van marktplaats, een beetje van Leboncoin, een beetje van thesamba, enzovoorts, enzoverder, et cetera. Hoewel ik in eerste instantie voor een typische jaren '50-'60 racer ging (een gevalletje 'bare to the metal', of 'less is more') en dat nog steeds de insteek is, vind ik sommige 'luxe' toch ook wel bij zo'n racer passen: met name dingetjes die bijdragen aan de 'informatievoorziening' in de stuurhut van de bolide. Toen ik dus tegen wat originele VDO-metertjes aanliep, voor een naar mijn mening alleszins schappelijke prijs, die voor extra informatievoorziening zorg zouden kunnen dragen, heb ik die maar meteen aangeschaft... Het betreft een klokje (dan weet ik tenminste hoe laat 't is en 't is het luxe exemplaar dat zelf reguleert of je 't op 6V of 12V aansluit). En om de toestand van de accu in de gaten te houden een mooie voltmeter. Tot slot is naast de olietemperatuur (die ook al in het combi-instrument wordt aangegeven) ook wel de oliedruk interessant om te weten en dus heb ik ook maar een oliedrukmeter aangeschaft... Dat setje ziet er dan zo uit: Mooi toch? Nou moet ik alleen nog een mooie manier verzinnen om een en ander (met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) onder het dashboard te monteren. Ik wil namelijk niet ín het dashboard zagen en boren...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
15 apr 2010 15:47 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
Ik kan bijna niet wachten tot ik haar daadwerkelijk de mijne kan noemen... Vandaag weer nieuwe plaatjes ontvangen van de body-builder en: Oh my God, my Betty's gonna be one sexy b*tch! (excusez les mots) Hier zijn de plaatjes: De spiegel op de brevette van Marchal: (de stelschroef moet nog ingekort worden, maar het ziet er wel al top uit. Verder zijn de tenaxen al te zien waarmee straks de tonneau wordt vastgezet aan weerszijden van de brevette/spiegel)De slotplaat -die straks zichtbaar blijft- en de aluminium 'Strebes' die de onderhuidse frameconstructie verstevigen (die worden 'opgespannen' waardoor ze de carrosserie en -met name- het daaronder gemonteerde frame verstevigen, stijver maken en die er bovendien lekker racy uitzien): En nog eentje: De faring maakt nu deel uit van de rest van de carrosserie: Aanzicht vanaf de zijkant: Vooraanzicht (lekker laag, nietwaar?) En ten slotte nog een plaatje 'schuin van boven' de stuurhut in:
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
17 apr 2010 23:30 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
Inmiddels heb ik de klokjes binnen... Het klokje blijkt een maatje groter te zijn dan de andere twee metertjes (oliedruk en volt). Als ik het klokje in het midden monteer, ziet dat er overigens wel gelikt en zeer fraai uit: Nu nog gaan verzinnen hóe ik een en ander ga monteren...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
27 apr 2010 9:56 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
Ziet er inderdaad fraai uit! Vroeger waren deze erg populair, misschien kun je iets vinden: Deze komt van JCWhitney in de US, maar ze moeten hier ook nog wel te vinden zijn... mooie 'crackle black' finish erover, lijkt me super.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
27 apr 2010 10:58 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
Deze oplossing lijkt daar wel op, maar is historisch wellicht wat correcter... Ik denk dat ik zo'n ding/houder zelf uit aluminium ga maken en het daarna in kleur laat spuiten...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
27 apr 2010 15:17 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
Dinsdag 4 mei aanstaande is het dan eindelijk zo ver: mijn chassis gaat naar de bodybuilder!
Ook voor mij komt de (af)leverdatum nu wel heel dichtbij!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
28 apr 2010 16:32 |
|
|