Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:41

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Cartronic tuning voor 3.2 Carrera 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Cartronic tuning voor 3.2 Carrera
Beste forum leden/bezoekers,

Om te beginnen zal ik mezelf even kort voorstellen: mijn naam is Mark woonachtig in Nijmegen en sinds mei 2003 de gelukkige bezitter van een donderblauwe 3.2 Carrera (1986). Auto is geheel origineel (muv vervanging tussendemper en K&N filter+gaten in filterhuis).

Ondanks het feit dat ik de auto graag zo origineel mogelijk wil houden, ben ik toch behoorlijk nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden voor vermogenswinst voor de 3.2. Ik weet inmiddels ook wel dat de 3.2 niet de meest "dankbare" motor/auto is om dit te bereiken. Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen van forummers met de LM32 kit die Cartronic voor de 3.2 levert (kit bestaat uit luchtmassameter, chip, luchtfilter en drosselkap). Zou zo'n 15pk moeten opleveren. Ze bieden op uitlaatgebied ook een compleet RS 2.7 systeem voor de 3.2 aan (iemand ervaring mee?).

Ik heb al het nodige over bovenstaande onderwerp op dit forum gelezen maar het meeste betreft ervaringen van 964+ rijders.

01 maart 2005 0:09
Profiel
PorscheForum Rakker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Maat van me heeft er meer dan 250 PK uitgehaald, maar die heeft dan ook een donKerblauwe. Als je wil vraag ik wel wat ie gedaan heeft.

01 maart 2005 0:46
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
ik ken iemand die er 263 paardjes op de rollerbank uit heeft getoverd maar daar vertel ik liever niet te veel over

alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden op het forum :roll: :lol: :lol:

01 maart 2005 0:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Hmmm... :roll: , bijna 5000 euro dus voor die kit en RS uitlaat, wel erg veel geld voor "maar" een "paar" pk's extra. Ik zou het niet doen, althans niet bij een 3.2.

mhaschreurs.hyves.nl

01 maart 2005 2:37
Profiel Facebook 
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Bedankt voor de snelle reacties. Hoop dat er nog wat meer 3.2'ers reageren.

Kit + RS wordt inderdaad errug prijzig. Voor dat geld kun je er beter een nieuw blok in laten leggen (zegt "men" :) ) Of doorsparen en tzt inruilen voor 964/993.

Alleen de kit zou volgens cartronic rond de 1700euro moeten kosten en dat zou dan 15PK moeten opleveren. (of in die prijs de chip + drosselkap zitten weet ik niet).

Ben wel benieuwd wat de maat van Lou aan zijn 3.2 heeft laten doen. Lou, als je eens voor mij wilt informeren, graag!

PS: Kleur was inderdaad donkerblauw (en niet donderblauw). Zal dus wel geen invloed op het vermogen hebben. :D

01 maart 2005 11:30
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Hier vind je ook nog iets over de cartronic kit:
http://www.netmotor.de/Startseiteframe.htm

01 maart 2005 11:52
Profiel
PorscheForum Rakker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht 
Hoi

Kijk ook eens naar Fabspeed.com, staan ook wat filmpjes bij met een carrera met dubbele uitlaat: stoer geluid!!

Voor chippen van een carrera moet je denk ik bij 911chips.com zijn. Staan ook wat dyno's bij en reacties van klanten. Op Rennlist zweren ze erbij!

Groet, Sev

01 maart 2005 22:48
Profiel
Bericht 
Bedankt voor de info allemaal.

Op de site van netmotor staat erg nuttige info mbt de Cartronic kit voor de 3.2 Carrera.

De site van Fabspeed ken ik. Hele mooie filmpjes, vooral het geluid! :D Heb ze ondertussen allemaal wel zo'n beetje gedownload.

Wat de chips betreft. Vind "kant en klaar" chips sowieso een beetje (te) link en helemaal als ik ze via internet in de States moet bestellen. Ze rijden daar volgens mij ook allemaal met "geknepen" motoren (3.2 217PS) Dan eerst maar eens bij Cartronic in Duitsland gaan praten (ritje van 200km is te doen).

Heb in een ander "draadje" op dit forum nog een berichtje geplaatst met de vraag of een cuprohr ook voor de 3.2 leverbaar/beschikbaar is. Hoorde van Cartronic dat dit wel het geval is maar heb ze zelf nog niet gezien. Iemand??

01 maart 2005 23:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]