Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 8:24

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
*VERKOCHT* 3.2 coupe 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Te koop 3.2 coupe
Dan heeft de mijne een wel heel wilde jeugd gehad 8) In de map met facturen kom ik een motor- en bakrevisie tegen bij ongeveer een ton op de klok... :scratch: Ach, is inmiddels ook alweer ruim 20 jaar geleden en ik heb dan ook maar 17 mille betaald. :mrgreen:

30 jan 2010 16:12
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Slopen kan (bijna) iedereen :wink:

30 jan 2010 16:34
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Ivo 3.6 schreef:
....is nog steeds geen koopje.. :?

Moet dat dan? Is nl. een ander topic voor.

Michel Vaillant schreef:
je zou ook de prijzen van meneer Jansen behoorlijk onredelijk kunnen noemen :D , zeker in de huidige markt. De enige reden dat dat soort prijzen nog gevraagd worden, én betaald worden, is omdat wij, de klanten, daar mee instemmen.

Dus zijn ze níet ondredelijk. Anders zou meneer Jansen geen pepernoot verkopen.

30 jan 2010 17:56
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
mooi ding Wim !!

Is zo weg, zeker in deze staat straks..

Gr
Steef

30 jan 2010 18:46
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '95, Ex BMW 525e '83, Ex 911 3.2 cabrio '86, Ex TR6 '68, Ex Peugeot 505 Gti, Ex Kever 1200 '72, Ex Opel Rekord '70, Ex Golf I '78, Ex Peugeot 504 '76
Amsterdam
horn schreef:
Michel Vaillant schreef:
je zou ook de prijzen van meneer Jansen behoorlijk onredelijk kunnen noemen :D , zeker in de huidige markt. De enige reden dat dat soort prijzen nog gevraagd worden, én betaald worden, is omdat wij, de klanten, daar mee instemmen.

horn schreef:
Dus zijn ze níet ondredelijk. Anders zou meneer Jansen geen pepernoot verkopen.

oftewel een mooi kip ei verhaal waar wij de klanten zijn die de eieren van boer jansen kopen. de klanten geloven dat het redelijk is omdat andere boeren ook die prijs vragen. kijk maar eens wat er gebeurt met de prijzen van andere eieren zoals de 996. Die zijn het laatste jaar ingestort omdat op een dag andere aanbieders van eieren, die wat veel van die dingen in hun schuur hebben staan, én prive personen snel van hun waar af moeten, de prijzen laten zakken. en dan gaat boer jansen zeker mee... en dat gaat ook gebeuren met de andere types. mark my words!

06 feb 2010 0:36
Profiel
Moderator
PF #57
Je spreekt jezelf tegen. Als de andere boeren óók die prijzen vragen is TJ dus niet duur... :?

Maar oud nieuws. TJ is de afgelopen jaren al gezakt met zijn prijzen. Substantieel. Hij was dus nog duurder. Echter, hij onderscheidt zich van collega's op bepaalde zaken die precies bij zíjn klanten aanspreken. Hij heeft over het algemeen niet de koopjesjagers en de shophoppers. Maar mensen met een niet krap budget die een goede Porsche zoeken. Die vinden bij TJ een hele mooie entourage met mooie auto's en - soms - een warme ontvangst. Geen stress, geen druk. Zelfs momenten dat TJ zegt 'is dat de auto die u mooi vindt? weet je wat, neem hem maar een weekend mee, dan kunt u zien hoe hij op de oprit staat'. En dat spreekt zijn klanten aan. Auto ophalen en terugbrengen voor onderhoud (doen er meer hoor) etc is precies de geen-gezeur-garantie die zijn klanten zoeken. En als ze daar 4-6K meer voor moeten betalen doen ze dat - de praktijk proofs it - graag.

Daarbij komt bovendien dat bij inruil de vraagprijs alleen belangrijk is in combinatie met de inruilprijs. Wat relevant is, is wat je moet bíjbetalen. En ik heb uit de praktijk verhalen gehoord waar dat bedrag erg meeviel.

Ben er zelf overigens erg hufterig behandeld, kom er dan ook niet graag terug. Maar ben ook niet zijn doelgroep - die klant met een ruim budget die gewoon zekerheid wil kopen.

06 feb 2010 7:59
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986
Oosterhout nb
Ach, wat maakt het eigenlijk uit... Gelukkig leven we in een vrij land waar iedereen zelf mag bepalen wat ie voor een auto vraagt... En is Theo Jansen duur? Zoals Horn al aangeeft richt ie zich op een bepaalde groep kopers...
Is zijn goed recht... Ik zou persoonlijk niet zo snel naar hem toegaan.

Nu to-the-point: Wanneer ik a) een Porsche zou zoeken. b) een budget van rond de 20k+ heb zou ik zeker een keer naar deze mooie rode gaan kijken... Ook de betrouwbaarheid en ervaring van de hersteller spreekt in dit geval boekdelen!

06 feb 2010 9:44
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Alles is relatief. Zelfs als je om een 2.7 komt kan de ontvangst bij TJ hartelijk zijn...

06 feb 2010 10:04
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
TJ is idd behoorlijk gezakt met zijn prijzen. Ik weet nog goed dat ik ca 5/6 jaar geleden mijn eerste 964 zocht. Zo groen als gras zocht ik aan de onderkant van de markt. Toen ik een 964 bij TJ zag staan (toen nog zonder prijzen op de site en zonder dat ik TJ, zijn reputatie en prijzen kende) heb ik 'm gebeld wat de vraagprijs was. Weet nog goed dat ik 10 seconden naar adem moest happen.... :pale: Snel opgehangen. :mrgreen:

06 feb 2010 13:38
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik heb uit betrouwbare bron begrepen dat TJ per 1 maart verleden tijd is. Schijnt te zijn overgenomen door een landelijke MB dealer :?:

06 feb 2010 15:11
Profiel
Is verkocht, mag dus dicht.

26 feb 2010 18:42
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2