Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:23



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 930 Turbo 991.2 Targa
Breda
Bericht In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk
Vanmiddag met de Porsche een ritje gemaakt, althans dat was de bedoeling. Motor liep supermooi en opeens leek het net of de motor geen brandstof meer kreeg, terwijl de tank nog half vol zat.

Daar stond ik dan langs de weg op zondagmiddag. Nog nooit overkomen. ANWB gebeld. Die hebben eerst voor de zekerheid voor een tientje benzine bijgegooid (ivm evt. foutieve meter). Dat werkte niet.

Vervolgens met remmenreiniger(!) in de luchtinlaat gespoten en toen sloeg de P. aan. Ontsteking was (dus) goed volgens de ANWB en bleek dus idd om een brandstof toevoer probleem te gaan.

ANWB vervolgens de druk vanaf de brandstofpomp gemeten. Daar stond voldoende druk op. Vervolgens een leiding losgedraaid die op de injector zit. Daar zat veel te weinig druk op (druppelde het uit).

Met andere woorden: Probleem zit ergens tussenin. Volgens de ANWB is de kans het grootst dat er in het brandstofdistributieverdeler een membraan(?) gescheurd is.

Hij heeft me keurig naar huis gesleept (was nog maar 10 min. op weg) en de auto staat weer in de garage. Vanavond maar eens in de boeken duiken hoe te werk te gaan, maar input vanuit het forum is natuurlijk erg welkom.


07 feb 2010 18:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk
Kan je helaas niet helpen maar ben reuze benieuwd naar de oorzaak..... :?


08 feb 2010 0:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk
Het kan de brandstofdrukregelaar zijn, daar lijkt het wel op.
Moet ongeminus plusveer 3 tot 3.5 bar vanaf komen dus ik ben benieuwd.......
_________________________________________
"Das Leben ist eine Krankheit, die ganze Welt ein Lazarett, und mein Porsche ist mein Artzt"


08 feb 2010 2:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk
FF naar Rennsport Breda :idea:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


08 feb 2010 10:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 930 Turbo 991.2 Targa
Breda
Bericht Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk
Dat ga ik denk ik maar doen ja.... Thanks sofar! :|


08 feb 2010 12:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 930 Turbo 991.2 Targa
Breda
Bericht Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk
Voordat ik de Porsche wilde wegbrengen eens een blik geworpen op de zekeringen (waarom weet ik ook niet). Bleek de zekering van de brandstofpomp eruit geknald te zijn. :scratch:

Ik kan in ieder geval weer rijden! :ba:


08 feb 2010 17:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk
anwb :?:


08 feb 2010 17:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk
horch schreef:
Bleek de zekering van de brandstofpomp eruit geknald te zijn.

Gelukkig iets simpels :thumleft:


08 feb 2010 17:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk
Vraag blijft wel waarom is de zekering er uit geknald ?


08 feb 2010 18:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Sweatmaker
Bericht Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk
Peter van Dillen (Porsche Parts in Roggel) heeft me ooit geleerd om eerst de meest simpele en meest voor de hand liggende mogelijke oorzaken te controleren.

Hier weer zo'n voorbeeld.

En ik heb alle respect voor de ANWB maar soms.................

Die zekering ging er waarschijnlijk uit omdat je auto een tijd stil stond en de pomp toch niet meer zo lekker draait, lees veel weerstand heeft en dus veel stroom nodig heeft.

Fijn dat je weer rijdt.

SC


08 feb 2010 19:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk
supercarrera schreef:
Peter heeft me ooit geleerd om eerst de meest simpele en meest voor de hand liggende mogelijke oorzaken te controleren...

Slimme gast, die Peter. En hij heeft het van geen vreemde.
Lees maar eens over Occam's Razor.
Citaat:
Het 'scheermes' symboliseert het wegscheren van alle onnodige ingewikkeldheden om bij de eenvoudigste verklaring uit te komen.


08 feb 2010 20:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986
Oosterhout nb
Bericht Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk
Toch denk je vaak in dat soort omstandigheden minder helder en raak je snel in 'paniek'. Ik heb laatst een vergelijkbare situatie meegemaakt (toevallig ook in Breda :pale: );

Wanneer je eerst logisch nadenkt, lossen de meeste problemen zichzelf op. Na het volgen van een workshop kan ik ook alle andere problemen herleiden...
_________________________________________
Ook al heb ik geen Porsche meer. Toch verander ik mijn avatar voorlopig niet!


08 feb 2010 21:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk
Kijk dat is goed nieuws. Gelukkig valt het dus mee.

Ik snap alleen dit niet;

horch schreef:
ANWB vervolgens de druk vanaf de brandstofpomp gemeten. Daar stond voldoende druk op.


Of heeft een 911SC een dubbele brandstofpomp, één voor in de tank en één bij de motor? (Kan niet bij mijn manuals op het moment)
Ik zou toch zeggen dat de ANWB dan ook had moeten ontdekken dat de brandstofpomp niets zou doen....
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


08 feb 2010 22:53
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 930 Turbo 991.2 Targa
Breda
Bericht Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk
ANWB heeft een leiding losgemaakt voorbij de brandstofdrukaccumulator. De accumulator zorgt ervoor dat de druk op de leidingen blijft. Bij het losdraaien leek er voldoende druk op te zitten. Wellicht daardoor de conclusie dat de pomp het deed....

Helemaal eens met de "paniek" in zo'n situatie. Je staat opeens langs de weg en het eerste dat ik dacht was: ik moet hier weg! Niet bij nagedacht om eens gestructureerd te werk te gaan langs de weg. Daar had ik een ANWB lidmaatschap voor.

Anyway, blij dat het simpel verholpen was. De zekering kan gewoon oud zijn geweest (bovendien zat er 16A in ipv de noodzakelijke 25A) en de brandstofpomp kan dermate verouderd zijn dat deze meer stroom nodig heeft om zijn werk te doen. Vandaag 40 km gereden zonder problemen.


09 feb 2010 1:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986
Oosterhout nb
Bericht Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk
Ik voelde me ook enigszins te kijk staan... Je ziet voorbijgangers ook een beetje gniffelen, in de trant van "kijk hem eens staan met z'n Porsche!". Of de lolbroek die zijn raampje van zijn KIA laat zakken en zegt: "De jouwe gaat wel erg hard!" :bang:
_________________________________________
Ook al heb ik geen Porsche meer. Toch verander ik mijn avatar voorlopig niet!


09 feb 2010 12:12
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.