Auteur |
Bericht |
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
DC9 ramt Porsche
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
23 jan 2010 7:54 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: DC9 ramt Porsche
Slechte bal van die vent rechts. Zo de bunker in... Wie ontdekt zulke dingen toch? En wat doet hij de rest van de dag...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 jan 2010 8:36 |
|
|
Mazdarati
Heeft ooit een Porsche ingehaald.
|
Re: DC9 ramt Porsche
Is volgens mij geen DC9, maar een kleinere zakenjet. Toch prachtig gevonden, met name het moment waarop je op de - toets drukt om uit te zoomen
|
23 jan 2010 12:05 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Re: DC9 ramt Porsche
De vleugels te zien idd. geen DC-9 daar die in de hele serie geen knik in de aanzet hebben, en geen opstaande wingtips... Zet eerder in op de Bombardier series....
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
23 jan 2010 12:49 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: DC9 ramt Porsche
Volgens mij een stealth-bommenwerper: geen schaduw!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
23 jan 2010 15:08 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Re: DC9 ramt Porsche
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
23 jan 2010 16:27 |
|
|
356
|
Re: DC9 ramt Porsche
_________________________________________ 3!x5!=6!
|
24 jan 2010 12:39 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: DC9 ramt Porsche
Scherp gezien
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
24 jan 2010 21:32 |
|
|
pat69
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)030
|
Re: DC9 ramt Porsche
Hij zet z'n 'ontdekkingen' hiero
|
24 jan 2010 23:15 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Re: DC9 ramt Porsche
DC9 kon natuurlijk niet met die spitse neus Wss ging hij landen op Düsseldorf EDDL 23R. Uitgaande van een afstand van 19km. en een glideslope van 4° zit hij dus nog op 1300m. hoogte. Ik heb de schaduw nog niet kunnen vinden!
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
25 jan 2010 21:25 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: DC9 ramt Porsche
Dan zat ie dus boven de zon
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
26 jan 2010 14:14 |
|
|
356
|
Re: DC9 ramt Porsche
Nordrack 2 schrijft : Standaard GS is 3°. Meeste naderingen beginnen op 2000', dat komt overeen met 6.2 NM (of ruim 11km). GS van 4 graden is extreem en komt zelden/nooit voor. 19km is nog te ver voor laatste nadering en dus niet te zeggen op welke hoogte de verkeersleiding het vliegtuig heeft geklaard.
_________________________________________ 3!x5!=6!
|
26 jan 2010 19:56 |
|
|
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Re: DC9 ramt Porsche
De beelden op Google maps zijn samengesteld van meerdere foto's. Het is niet gezegd dat de 'schaduwplek' ook gefotografeerd is. Er zijn ook locaties te vinden waarbij een gedeelte is gefotografeerd in de zomer en een ander stuk in de winter. Ook zijn er wel plekken waar bijvoorbeeld een bus half opstaat (of juist 2 keer dezelfde bus in dezelfde straat).
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
27 jan 2010 12:14 |
|
|
Wimpie77
|
Re: DC9 ramt Porsche
_________________________________________ * * *
|
27 jan 2010 12:32 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Re: DC9 ramt Porsche
Hey 356, kun jij uit deze PDF afleiden wat daar nou de glideslope voor 23R is? Dat zijn natuurlijk geen officiele kaarten. @Traveller69 je hebt gelijk. Bovendien denk ik dat op een afstand van een dikke kilometer geen schaduw meer zichtbaar is. ?? 3!x5!=6! inderdaad
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
28 jan 2010 10:07 |
|
|
356
|
Re: DC9 ramt Porsche
NordRack2, die Jeppesen plates zijn wel degelijk officiele kaartjes. Op pagina 24/28 staat de ILS 23R Approach, die heeft een GS van 3 graden. Je kunt het links onderin het kaartje vinden, net boven de minima.
_________________________________________ 3!x5!=6!
|
28 jan 2010 11:25 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Re: DC9 ramt Porsche
Bedankt! Wat bedoel je met minima?
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
29 jan 2010 12:15 |
|
|
356
|
Re: DC9 ramt Porsche
Minima zijn de hoogtes tot waar je mag zakken op een nadering. Je ziet ze staan in het vakje met het in zwart gedrukte JAR -OPS blokje. Er staan minima voor 4 klassen (grootte naar gewicht, D is de zwaarste klasse). Op deze hoogte tijdens de nadering aangekomen mag je landen als je de baan/baanverlichting ed ziet anders moet je doorstarten. In het vakje eronder staan de minimale zichtwaarden behorende bij de minmia, uitgedrukt in RVR, Runway Visual Range.
_________________________________________ 3!x5!=6!
|
29 jan 2010 12:46 |
|
|
Wimpie77
|
Re: DC9 ramt Porsche
Leuke site waar je live kan kijken hoe vliegtuigen starten en landen: http://casper.frontier.nl/
_________________________________________ * * *
|
29 jan 2010 15:02 |
|
|
356
|
Re: DC9 ramt Porsche
_________________________________________ 3!x5!=6!
|
29 jan 2010 21:39 |
|
|
gassen
964 C4 Jubi 793uit Uithoorn
|
Re: DC9 ramt Porsche
hier een mooi voorbeeld daarvan een landend vliegtuig op Schiphol http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.36 ... 4&t=h&z=16
_________________________________________ Het is er een van 911
|
29 jan 2010 22:47 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: DC9 ramt Porsche
Turkse airliner toevallig...
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
01 feb 2010 0:04 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Re: DC9 ramt Porsche
@356; dat is mooi man! Hoe weet jij dat allemaal?
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
10 feb 2010 1:39 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
Re: DC9 ramt Porsche
maar de berekening is toch simpel voor de hoogte de lengte van het type toestel is bekend, de lengte van de porsche is bekend en de porsche staat op het nulpunt. de lengte op schaal op het nulpunt moet op basis van de lengte van de porsche te berekenen zijn het toestel is op de foto heeft een andere afmeting. Daarna driehoekje maken of het verhoudingsverschil berekenen = de hoogte uit te destileren. its a simple
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
10 feb 2010 10:41 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: DC9 ramt Porsche
Eh dan mis je een parameter, de hoogte waarop de foto is gemaakt. Als je die hebt kun je van alle objecten ook de hoogte waarop ze boven de grond staan berekenen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
10 feb 2010 12:55 |
|
|