Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 11:59

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Voorstellen en vragen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Voorstellen en vragen
Gegroet waarde Porsche liefhebbers!

Ik kijk al een tijdje rond op dit forum maar nu het zoeken naar mijn eerste Porsche iets concreter aan het worden is, leek het me tijd om in het diepe te duiken.

Ik heb jaren in een Saab T16S aero cabrio gereden, wat ik nog steeds een schitterende auto vind, maar met twee kinderen is die uiteraard wat minder geschikt en heb hem daarom ingeruild voor een Volvo V70 2.4T :evil:

Inmiddels is het echter tijd voor een pretauto erbij en hoewel ik ook nog wel een beetje nadenk over weer een ouwe Saab kijk ik toch vooral naar Porsches. Ik merk echter bij het lezen van dit forum dat bij het kopen van een Porsche tamelijk veel komt kijken!

Allereerst mijn budget is vrij sloeberig zo rond de 18.000 euro. Ik vind de 928 GTS een prachtige auto en die koop je wel voor dat geld (bv http://www.waalgarage.nl/showroom/5/Por ... omaat.html) maar ik krijg van dit forum de indruk dat een 928 superduperduur is in het onderhoud. Kan iemand een ruwe schatting geven wat je daar jaarlijks aan kwijt bent als je een beetje een aardige koopt (zoals in die link hierboven)?

Een 964 lijkt me ook prachtig maar dan zit je met mijn budget echt onderin de emmer te schrapen. Ik krijg de indruk dat je wel een op het oog mooie kan kopen voor dat geld maar dat een dure revisie vervolgens vrij onvermijdelijk is. Of geeft een AKK daar uitsluitsel over?

Wat denken jullie, gaat dit lukken of probeer ik voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten en kan ik beter nog een jaar of wat statiegeld bij elkaar sparen? :wink:

10 feb 2010 15:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Voorstellen en vragen
een goeie 928 10K dan hou je 8K over kun je 2 jaar rijen :mrgreen:

10 feb 2010 16:07
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
allereerst welkom hier :thumleft:

Mbt de onderhoudskosten van de gts weet ik het niet precies, maar die 928 zit met een v8, en dat schijnt een ander verhaal te zijn dan de 6pitters.
een 964 is voor 18k wel te vinden, voor minder zelfs ook wel, maar dan heb je inderdaad niet de mooiste, maar dat hoeft ook niet perse lijkt me. Als je een wagen koopt met goede onderhoudshistorie, niet al te veel km's en uit een akk komen geen indicatoren van ernstige slijtage naar voren kan je het wel proberen. of een motor aan revisie toe is weet je natuurlijk nooit vooraf. Je kan er een kopen met 200dkm en er 100dkm probleemloos mee rijden, je kan echter ook na 5dkm al aan de beurt zijn bij wijze van spreken.
Als 18k je totale budget is, zou ik maximaal 15k uitgeven aan de aankoop van de auto, dan zit die 964 er dus niet meer in(tenzij je Dimitri heet), maar misschien is een 911 3.2 of 3.0sc wel een optie? Wel wat spartaanser, maar daarom zeker niet minder leuk. Ook zou je een 986(boxster) 2.5 kunnen overwegen.
Als je een beetje aangeeft wat je bedoelingen zijn met de auto, welke eisen je hebt en wat je wel en vooral perse niet qua model wilt overwegen kunnen we met je mee denken(doen we graag :mrgreen: )

(Ik rij overigens ook regelmatig met een v70 en vind het een heerlijke bak :drive: ) )

10 feb 2010 16:10
Profiel Facebook 
klik hier niet vergeten een akk te doen :lol:

10 feb 2010 16:23
Profiel
PorscheForum Rookie
Dank ralf, dat niet alle centen meteen uitgeven en nog wat achter de hand houden voor reparaties is inderdaad een goed idee. Mijn bedoeling met de auto is overigens er betrekkelijk weinig mee te rijden dus dat scheelt wel qua onderhoud natuurlijk. Vakantie met de familie doe ik wel met de Volvo.

Boxster is niet echt mijn ding. Ik vind een 3.2 daarentegen wel een idee maar omdat ik zo nu en dan ook wat kleine kinderen mee wil nemen vraag ik me af hoe spartaans het dan precies wordt. je bevestigt mijn idee over de 928 en de onderhoudskosten, al laat die van bully wel aardig wat munten over ivm die bij waalgarage natuurlijk.

10 feb 2010 16:37
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Forummer Jaco heeft ook nog 'n 928 waar hij mss wel vanaf wil :idea:

10 feb 2010 18:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986
Oosterhout nb
Ik denk dat de kinderen die achterin meerijden niets merken van het Spartaanse van in een 3.2. Die zitten toch al krap... Maakt niet uit in vergelijking met een 964.

Onlangs met een vriend een eindje gaan rijden met onze zoons (10 en 9 jaar) achterin... Geen enkel probleem. ze hielden het erg goed vol... Het rijden in een 3.2 is overigens een heerlijke ervaring... En spartaans? valt best wel mee! 8)

10 feb 2010 18:58
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Ik zei ook, spartaanser :wink:
Ruimte van een 3.2 zal m.b.t de 964 inderdaad niet echt verschillen. Verschil is vooral het ontbreken van stuurbekrachtiging en minder electronische hulpmiddelen. Weet overigens niet wat het verschil in plaats m.b.t een 928 is, maar daar zal je ook niet zeeen van ruimte hebben denk ik zo

10 feb 2010 19:15
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
ik kan je uit ervaring melden dat een 928 wel een hele brute en fijne auto is, die Bully tipt ziet er top uit ik zou die kant op gaan.
ps een Boxster rijdt echt wel top, geef die kinderen een fiets :thumleft:

10 feb 2010 20:27
Profiel WWW
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Welkom hiero en veel plezier op forum, onderhoudskosten van mijn ouwetje kosten bakken met geld :mrgreen: , van die nieuwe heb ik niet veel verstand, maar succes met je zoektocht :thumleft:

10 feb 2010 20:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]