Auteur |
Bericht |
Dreminee
Software engineer
|
Wat is de beste bandenspanning? 996 carrera 2 op circuit
Hoi hoi,
Ik ben even nieuwsgierig naar het volgende.
Wat is de beste bandenspanning voor op een circuit? voor 2.1 bar, achter 2.2? Hebben hier mensen goeie ervaringen met het uitschakelen van de traction control? Of is dit juist af te raden? Wat zijn er voor opties om de auto te verbeteren aangaande snelheid / acceleratie en wegligging?
Mvg,
Dreminee
Laatst bijgewerkt door Dreminee op 13 feb 2010 12:30, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 feb 2010 11:29 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: 996 carrera 2 circuit
Lekker hard oppompen 3.0 voor en achter.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
13 feb 2010 11:39 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 996 carrera 2 circuit
even nieuwsgierig? van een weg-996 een trackday car maken... kan je je lol op... afhankelijk van het te besteden budget. Bandendruk: beetje googlen op bandendruk 996 levert me op: bij koude banden 32/34 lbs (voor/achter) - bij warme banden 40/42 lbs is resp 2,2/2,34 koud en 2,76/2,9 warm.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 feb 2010 11:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 996 carrera 2 circuit
.. heeft (ook) te maken met je rijgedrag klik en lees
|
13 feb 2010 11:57 |
|
|
Harry Kliko
|
Re: Wat is de beste bandenspanning (996 carrera 2 circuit) ?
heb in juni op NPC circuitdag met rondom 3.0 bar gereden , beviel prima alleen hou de lijnen vast, anders........ weg bandjes.....
_________________________________________ 996 carrera 4 cabrio NPC 1576
|
13 feb 2010 12:04 |
|
|
Dreminee
Software engineer
|
Re: 996 carrera 2 circuit
Ok ik heb tot op heden altijd met 2,1 of 2,2 gereden voor en achter, zal het volgende week eens op 2,2 en 2,3 proberen Toevallig ervaring met het uitschakelen van de TC? M'n budget is redelijk, maar wil er geen GT3 look alike van maken aangezien ik het vermogen mis. Toevallig ideen voor het verbeteren van de acceleratie / wegligging? Grts Dreminee
|
13 feb 2010 12:23 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: 996 carrera 2 circuit?
Dreminee vraagt om advies voor op het circuit. Lees dit ff..... viewtopic.php?p=688994#p688994
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
13 feb 2010 13:57 |
|
|
Dreminee
Software engineer
|
Re: 996 carrera 2 circuit?
Hoi, dit is allemaal bekend(Fading etc, rij maandelijks op Zolder/Spa ), heb al andere motorolie dan wat er normaal in gaat. Ik was gewoon even nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen hier op het forum en vooral het rijden zonder TC, en eventueel ander advies om de wegligging te verbeteren. Maar thx voor het bericht. Grts Dreminee
|
13 feb 2010 14:16 |
|
|
David->996C4
Porsche 996 TURBO '03 + Maserati 4porte sport gt ex 996C4, 993, boxster, 964Meerssen (L)
|
Re: Wat is de beste bandenspanning? 996 carrera 2 op circuit
Voor weggebruik hanteer ik altijd 2,5 bar voor en 3,0 bar achter.. dus zou op het circuit deze waardes minimaal aanhouden
|
13 feb 2010 19:38 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Wat is de beste bandenspanning? 996 carrera 2 op circuit
Vind 2.1 ook wel erg laag. Op pagina 5 van het handboek vind je al dat er voor 2,5 bar in moet en achter 3,0 bar. Op het circuit kan je dan nog experimenteren met een tot pakweg een 0,5 bar extra, afhankelijk van wat je band aangeeft als hij echt goed heet is gereden. Een paar tienden bar veschil merk je met een 911 echt heel goed. Met de juiste spanning rijd de auto zoveel scherper.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
14 feb 2010 1:35 |
|
|