Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 10:40

Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
996 hardtop 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
porsche 996 targa
Bericht 996 hardtop
Waarom zie je weinig 996 cabrios/997cabrios met hardtop in wintermaanden?
Hardtop slecht voor softop of lastig te monteren/demonteren?

09 feb 2010 0:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht Re: 996 hardtop
Te veel mooie dagen om ook 's winters lekker open te kunnen rijden :sunny: :drive: 8)

09 feb 2010 0:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
porsche 996 targa
Brrrrrrrr,
toch maar snel proberen maar dan

09 feb 2010 0:35
Profiel
3.2S
010
Je ziet ze veel te koop staan. Het neemt veel ruimte in beslag (de hardtop), 2 man nodig voor erop en eraf. En dan schijnt het zonnetje en kan je niet open rijden. :wink:

09 feb 2010 0:58
Profiel WWW
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
denk dat veel mensen danken van och die koude dagen zijn zo voorbij, waarom die top erop, want met glad weer rijden ze toch niet. op mobile staan trouwens paar hardtops te koop

09 feb 2010 9:49
Profiel Facebook 
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Ik vond het geen straf om er mee te rijden.
Binnen een paar tellen zit ie erop en eraf is ook een makkie.
Met een steun/beugel aan de muur neemt de hardtop weinig ruimte in beslag.
Naar mijn mening zag het er zo best cool uit.

Afbeelding

09 feb 2010 10:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
porsche 996 targa
@Gert: goeie foto. Eigenlijk maakt die hardtop m fraaier dan de coupe is.
Of zeg ik nou iets heel geks?

09 feb 2010 21:58
Profiel
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Ehmm, zullen we het er maar op houden dat over smaak niet valt te twisten (tenzij je graag een polletje opstart)...? :wink: Overigens was voor mij juist de belijning van de achterpartij van een 996 cabrio de reden om niet voor een cabrio te gaan (mi blijft dat met een hardtop ook zo)... Zo zie je maar weer, over smaak valt niet te etc...

13 feb 2010 10:28
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
ritz schreef:
Waarom zie je weinig 996 cabrios/997cabrios met hardtop in wintermaanden?
Hardtop slecht voor softop of lastig te monteren/demonteren?

Beetje een combi denk ik. Hardtop is interessant als je de auto wil doorrijden in de wintermaanden, maar velen hebben de 911 cabrio niet als eerste auto.

Daarnaast speelt dat de softtop zo goed is, dat een hardtop niet echt nodig is.

13 feb 2010 10:38
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Ik zou het primaire en secundaire argument omdraaien. ;)

13 feb 2010 10:55
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Devils son schreef:
Daarnaast speelt dat de softtop zo goed is, dat een hardtop niet echt nodig is.

Exact :!:

Bij mijn MG TF, die ik het hele jaar door reed, had ik wel een hardtop. Het grote voordeel was toen dat je in de donkere maanden met de harddtop een glazen achterruit had met achterrruitverwarming. Dat argument speelt bij de softtop van de 997 niet (plus dat de isolatie vd 997 soffttop idd zo goed is dat je in de huidige weersomstandigheden gewoon goed kan rijden zonder loopneus :wink:)

13 feb 2010 11:40
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Tja, ik rijd mijn 996 cabrio wel zomer en winter en gebruik de hardtop dan ook een aantal maanden per jaar. De kwaliteit van de softtop is mogelijk wel heel goed, maar feit blijft dat sneeuw en pekel op de kap inwerken, dus de levensduur zullen verkorten. Ik maak me wel altijd een beetje zorgen of de softtop niet te vochtig is op het moment dat je de hardtop gaat plaatsen, want dan zit hij wel een paar maanden te 'schimmelen' onder de hardtop.

In het instructieboekje staat als ik mij goed herinner overigens ook dat de softtop niet berekend is op een groot pak sneeuw en daarom in echte wintersportstandigheden ook niet voldoet.

13 feb 2010 11:47
Profiel
PorscheForum Rakker
eigenlijk niks waard zo`n hardtop want....... ik hoor mijn sportuitlaten veel minder :lol:

13 feb 2010 11:58
Profiel
Moderator
PF #18
JeroenSC schreef:
De kwaliteit van de softtop is mogelijk wel heel goed, maar feit blijft dat sneeuw en pekel op de kap inwerken, dus de levensduur zullen verkorten.

In het instructieboekje staat als ik mij goed herinner overigens ook dat de softtop niet berekend is op een groot pak sneeuw en daarom in echte wintersportstandigheden ook niet voldoet.

Echte wintersportomstandigheden lijkt me slechts voor zeer weinig cabrio's hier van toepassing. Levensduur verkorten? Tja, waarschijnlijk wel. Mijn kap zat er echter al een aantal jaren op toen ik mijn 911 kocht in 2003 en is onlangs door een vakman na controle nog in prima staat bevonden :idea: . Tweemaal non-argument dus wat mij betreft ;).

13 feb 2010 13:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Amersfoort
EriC4C schreef:
Echte wintersportomstandigheden lijkt me slechts voor zeer weinig cabrio's hier van toepassing.

Eens.
EriC4C schreef:
Levensduur verkorten? Tja, waarschijnlijk wel. Mijn kap zat er echter al een aantal jaren op toen ik mijn 911 kocht in 2003 en is onlangs door een vakman na controle nog in prima staat bevonden :idea: .

Tja, wat zou hij hebben gezegd als je jarenlang een hardtop had gebruikt (los van het feit dat het op de 964 niet bestaat, toch? 'Uitstekende staat'? 'Nieuwstaat'? Mooi voor je dus dat hij nog in 'prima staat' was, maar dat blijft relatief...
EriC4C schreef:
Tweemaal non-argument dus wat mij betreft ;).

Gelukkig kun je in discussies alleen overeenstemming bereiken als je wederzijds elkaars argumenten (h)erkend en aan de argumenten ook een gelijke waarde toekent :wink:

13 feb 2010 15:26
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Ongeveer 80% van de hier rondrijdende 996 en 997 cabrio's rijdt op dit moment met een hardtop rond... voor de 997 zag ik op de Motorshow in Essen trouwens een aardige optie, een hardtop met targa-paneel. Best of both worlds?

Afbeelding

13 feb 2010 15:34
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Citaat:
Ongeveer 80% van de hier rondrijdende 996 en 997 cabrio's rijdt op dit moment met een hardtop rond
Wat is je bron? Heb je zelf geturfd? Die van mij die je zag rijden, had er geen hoor :wink:

13 feb 2010 15:41
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Klopt, en je bent de enige de afgelopen vier weken... en vreemd genoeg is het overgrote merendeel van alle 996en en 997s die ik de laatste weken heb gespot cabrio.

13 feb 2010 17:42
Profiel
Moderator
PF #18
JeroenSC schreef:
EriC4C schreef:
Levensduur verkorten? Tja, waarschijnlijk wel. Mijn kap zat er echter al een aantal jaren op toen ik mijn 911 kocht in 2003 en is onlangs door een vakman na controle nog in prima staat bevonden :idea: .

Tja, wat zou hij hebben gezegd als je jarenlang een hardtop had gebruikt (los van het feit dat het op de 964 niet bestaat, toch? 'Uitstekende staat'? 'Nieuwstaat'? Mooi voor je dus dat hij nog in 'prima staat' was, maar dat blijft relatief...
EriC4C schreef:
Tweemaal non-argument dus wat mij betreft ;).

Gelukkig kun je in discussies alleen overeenstemming bereiken als je wederzijds elkaars argumenten (h)erkend en aan de argumenten ook een gelijke waarde toekent :wink:

Blijft inderdaad relatief. "Prima" was niet letterlijk wat hij zei, maar ik dacht dat ik het daarmee voldoende duidelijk maakte. Wat ik bedoelde was: toen ik de kap heb laten controleren, omdat ik er over dacht om een nieuwe (993 :idea: )kap te laten plaatsen door hem, verklaarde hij me voor gek als ik dat zou laten doen aangezien deze kap er nog zéér goed uitziet en nog héél lang mee zal gaan. Wellicht bedoelde hij daarmee "uitstekende staat"? ;) Dat terwijl mijn 911 buiten wordt gestald en diverse foto's bewijzen :mrgreen: dat ik 'm niet alleen 's zomers gebruik als het mooi weer is. De 911 is (bijna) 19 jaar oud en dan zou een eigenaar een kap in nieuwstaat moeten wensen? :?

Uiteraard (h)erken ik jouw argumenten, maar in een discussie tracht je de argumenten van de ander ook genuanceerd te ontkrachten en als dit met succes is gebeurd dan worden het non-argumenten. ;) :^:

13 feb 2010 18:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Amersfoort
:wink:

13 feb 2010 18:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Gewoon met de softtop naar de Feldberg op wintersport met de Boxster.
Maar een hardtop zal wel schelen op de autobahn met slechte omstandigheden. Alleen de achterruit verwarming scheelt al.

13 feb 2010 23:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ]