Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 12:34



Antwoord op onderwerp  [ 103 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
928motor in parts thuis, andere motor erin en rijden weer 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
928 S4
Den Haag
Bericht 928motor in parts thuis, andere motor erin en rijden weer
Zoals jullie nu ook kunnen lezen in het kopje techniek zojuist te horen gekregen van mijn automonteur dat motor dus kennelijk vastzit en dat de zuigers zijn vastgelopen in de cilinderwand
Verdere details weet ik niet en heb hier ook geen verstand van.Wat ik nu wel weet is dat mijn auto nu dus zonder motor zit die functioneert en de vraag is nu en nu ?
Eerst dit slechte nieuws proberen te verwerken en kijken welke beslissing ik nu het beste kan nemen.Andere motor kopen, nieuw of gereviseerd, het gaat veel geld kosten.
Of iemand vinden die de auto wil kopen voor alleen onderdelen of bedrijf/garage die de auto wil hebben.
Grootste vraag is voor mij hoe heeft dit kunnen gebeuren en zeer waarschijnlijk is deze vraag niet te beantwoorden.
Ik dacht een leuke rit maken naar Duitsland om even te winkelen en opeens zonder problemen te hebben gehad onderweg auto totaal uitgevallen, niks geen lawaai of gerommel of ik weet het gewoon niet.
Enige wat ik opmerkte is dat benzineverbruik ( is altijd hoog met dit type auto : ) wellicht wat hoger was en dan praat ik van 1 op 9 normaal misschien tijdens deze rit 1 op 7 e ndat de auto misschien heel even inhield maar eigenlijk is dat het ook wel.

Als iemand tips heeft hoor ik dit graag, heb niet veel keus, of oude motor kopen of nieuwe natuurlijk nieuwe ( maar is het niet meer waard, kost helemaal een vermogen )
of onderdelen/heel de auto verkopen. :drive: :drive:


Laatst bijgewerkt door Sheila3 op 06 apr 2010 12:44, in totaal 3 keer bewerkt.



12 feb 2010 15:15
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
Bericht Re: Motor vast na vastlopen zuigers in cilinderwand Porsche 928
Is dit wellicht iets ?
http://www.theimann-motorengmbh.de/


12 feb 2010 15:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Haaglanden
Bericht Re: Motor vast na vastlopen zuigers in cilinderwand Porsche 928
Verdomde jammer dat je ritje op zo'n manier abrupt wordt afgebroken.

Maar, hoezo einde oefening voor de motor?
Als ik me goed herinner heeft een 928 motor uitwisselbare bussen in de cylinders zitten. Dus nieuwe bussen en zuigers zou tot de mogelijkheden moeten behoren, tenzij er natuurlijk meer aan het handje is.


12 feb 2010 15:39
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4
Den Haag
Bericht Re: Motor vast na vastlopen zuigers in cilinderwand Porsche 928
Rick schreef:
Verdomde jammer dat je ritje op zo'n manier abrupt wordt afgebroken.

Maar, hoezo einde oefening voor de motor?
Als ik me goed herinner heeft een 928 motor uitwisselbare bussen in de cylinders zitten. Dus nieuwe bussen en zuigers zou tot de mogelijkheden moeten behoren, tenzij er natuurlijk meer aan het handje is.


zeg dat wel, was meteen mijn laatste rit :(
Maar even de boel laten bezinken en kijken wat ik nu kan gaan doen.

gr.

Fabian


12 feb 2010 16:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Motor vast na vastlopen zuigers in cilinderwand Porsche 928
Kijk dat klinkt verstandig :thumleft:
Heb het ook meegemaakt (lang geleden) en weet wat je voelt :cry:
Een S4 is met 32 kleppen hé :?:
Zou naar een andere motor/schadeauto zoeken, of een zeer handige kennis die de dikke 8 cilinder wil loshalen :shock:
Enja je surft de hele wereld over :idea:

Sterkte
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


12 feb 2010 16:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: Motor vast na vastlopen zuigers in cilinderwand Porsche 928
Staan altijd wel wat 928's bij van Kessel volgens mij. Maar dat adresje zal je niet onbekend zijn als je 928 rijdt. Misschien eens telefoneren of zij wat weten?

Succes en sterkte!
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


12 feb 2010 23:24
Profiel
PorscheForum Rakker
928S4/GT
landgraaf
Bericht Re: Motor vast na vastlopen zuigers in cilinderwand Porsche 928
Hallo,

het plotseling vastlopen van een S4 motor kent meestal een van de twee hierna genoemde oorzaken. Als het een automaat betreft is vaak het langzaam bol gaan staan van de Flexplaat vooraan de transaxle een oorzaak. De transaxle drukt dan konstant de krukas naar voren en uiteindelijk loop dan het middenlager van de krukas vast. Vele S4 en GTS automaten zijn hierdoor gesneuveld. De oudere modellen kennen dit probleem niet.
Een tweede oorzaak kan zijn dat je heel hard gereden hebt met een hoog toerental en een wat laag oliepeil. Van cylinder 2 en 6 lopen dan de big-end lagers vast door smeringgebrek. De eerste oorzaak komt het meest voor en is heel eenvoudig te voorkomen door af en toe de transaxle te ontspannen. Ook zijn er klemmen in de handel die dit helemaal oplossen.

Een gebruikt S4 blok is voor heel redelijke bedragen te koop. Plaats een zoekopdracht op het PFF of marktplaats en je hebt er snel een te pakken.
Stuur maar eens een mail naar Thomas die op marktplaats onder de rubriek Onderdelen Porsche onderdelen aanbiedt. Hij heeft zeker een blok voor je dat past.

groet Bert928GT


12 feb 2010 23:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht Re: Motor vast na vastlopen zuigers in cilinderwand Porsche 928
http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... n-gts.html :salut:

Suc6 en dat je maar snel weer mag :drive: en genieten! 8)
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


12 feb 2010 23:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
928S4/GT
landgraaf
Bericht Re: Motor vast na vastlopen zuigers in cilinderwand Porsche 928
Een 928 heeft geen uitwisselbare bussen. Je kunt er wel achteraf een inpersen.

Bert928GT

Rick schreef:
Verdomde jammer dat je ritje op zo'n manier abrupt wordt afgebroken.

Maar, hoezo einde oefening voor de motor?
Als ik me goed herinner heeft een 928 motor uitwisselbare bussen in de cylinders zitten. Dus nieuwe bussen en zuigers zou tot de mogelijkheden moeten behoren, tenzij er natuurlijk meer aan het handje is.


12 feb 2010 23:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Motor vast na vastlopen zuigers in cilinderwand Porsche 928
Dat is knap balen.

En heel verstandig eerst maar even laten bezinken.

De auto zonder motor verkopen zou ik niet doen.
Eerst eens uitzoeken wat de schade precies is. Als het alleen een vastgelopen cylinder(s) is dan kan het wel hersteld worden. Is er ook schade aan kleppen, krukas etc dan zou ik een goede ruilmotor opzoeken. Die zijn echt wel te vinden.
Het is even slikken maar als de 928 weer loopt daarna ben je de ellende snel weer vergeten.

@Rob met wat pakkingen en o-ringen gaat het niet opgelost worden zegt mijn vemoeden :mrgreen:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


12 feb 2010 23:35
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht Re: Motor vast na vastlopen zuigers in cilinderwand Porsche 928
Verkeerde ad :oops:
Bedoelde deze:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3%26fs%3D1
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


12 feb 2010 23:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
928S4/GT
landgraaf
Bericht Re: Motor vast na vastlopen zuigers in cilinderwand Porsche 928
Dat is een 5.4 L blok en is niet zomaar in een s4 te plaatsen. Hij moet echt een 5.0 L S4 blok en dan bij voorkeur vanaf 1988 hebben. Daar zijn er genoeg van te koop.

Groet Bert928GT


13 feb 2010 14:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht Re: Motor vast na vastlopen zuigers in cilinderwand Porsche 928
Biedt hij ook in dezelfde advertentie aan. Wist niet dat er zoveel verschil in zat? :roll: Dat ontspannen van de lange as (transaxle), hoe wordt dat gedaan?
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


13 feb 2010 21:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'88 928 S4
Bericht Re: Motor vast na vastlopen zuigers in cilinderwand Porsche 928
het is eigenlijk een operatie van niks.
Flexplaat zit vastgebout op het vliegwiel. Direct onder de flexplaat zit een deksel.
Losmaken uitlaat is meestal nodig om deksel los te kunnen maken. Daarna heb je alle ruimte om een liniaal (of iets dergelijks) langs de flexplaat te leggen.
Als je ziet dat er een buiging in de flexplaat zit, draai je de bout los die de cardanas aan de flexplaat koppelt. De flexplaat springt dan vanzelf terug in ontspannen positie, waarna de je bout weer vastdraait. Daarna deksel weer terug en uitlaat weer vastzetten.
+/- 1 uur werk (1/2 uur in een garage).

Wat er gebeurt is dat gedurende de jaren tijdens optrekken de cardanas een beetje "inkort". De flexplaat vangt dit op. Helaas komt het echter ook voor dat tijdens dit proces de cardanas een beetje "kruipt" in de flexplaat en tijdens ontspannen toestand niet meer terugkomt in oorspronkelijke positie. Daardoor onstaan er een druk op de flexplaat/vliegwiel die de krukas naar voren duwt. Als deze druk te hoog wordt sloop je hier uiteindelijk je krukaslagers mee. = serieus probleem en betekent eigenlijk gewoon een nieuw blok, aangezien dat waarschijnlijk goedkoper zal zijn dan reviseren.
Dit komt (geen idee waarom) vooral voor bij nieuwere modellen, vooral vanaf s4 modellen, met een hoge score bij modellen na 1990.

Nu weet ik niet of dat in dit geval is gebeurt, maar ik heb persoonlijk nog nooit van vastgelopen zuigers gehoord in een 928 blok, tenzij inderdaad het oliepeil niet goed in de gaten is gehouden. Maar dan houdt geen enkel blok het vol. Het is misschien een overbodige vraag, maar weet je zeker dat deze monteur het bij het rechte eind heeft? Mij lijkt het vastlopen van de zuiger namelijk wel heel erg uitzonderlijk.....Ik heb hier alleen ooit van gehoord bij auto's waar de olie simpelweg van verwijderd was, en dan nog duurt het een tijdje voordat de boel vastloopt.
Voordat dat gebeurd heeft het dashboard ondertussen al een indrukwekkende kerstboom van waarschuwingslampjes getoond (oliepeil, temperatuur etc.), en daar heb ik in jou verhaal niets van gelezen. Second opinion misschien een idee? Mij lijkt een gebroken distributieriem/flexplaat probleem een stuk waarschijnlijker...
_________________________________________
All good things come to those who wait (wacht alleen niet te lang...)


Laatst bijgewerkt door sanderv op 14 feb 2010 3:42, in totaal 3 keer bewerkt.



14 feb 2010 2:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'88 928 S4
Bericht Re: Motor vast na vastlopen zuigers in cilinderwand Porsche 928
Maar goed, het blijft grote teleurstelling, sterkte! :pale:
Maar niet te lang treuren, er zijn altijd oplossingen: :wink:

Tip: zie nieuwe motor te krijgen:

http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... 26xref%3D1

Staan er enkelen te koop op marktplaats. Is waarschijnlijk meest goedkope oplossing
_________________________________________
All good things come to those who wait (wacht alleen niet te lang...)


14 feb 2010 3:06
Profiel
PorscheForum Rakker
928S4/GT
landgraaf
Bericht Re: Motor vast na vastlopen zuigers in cilinderwand Porsche 928
hallo Sanderv,

Allereerst wil ik melden dat dit probleem zich alleen bij de automaatversies voordoet vanaf model S3 tot en met de GTS. Grote spanning op de Flexplaat heeft al voor heel veel kapotte blokken gezorgd, het is echt de meest voorkomende oorzaak.
Het ontspannen van de Flexplaat kan ook zonder het losdraaien van de uitlaat. Het meeste werk is eigenlijk de bodemplaat losschroeven. Als ik een automaat had dan zou ik bij elke oliewissel even de plaat ontspannen. Bij sommige auto's is na een paar duizend kilometer al onaanvaardbare spanning op de Flexplaat.
De reden dat het bij de oude modellen nooit voorkomt is heel simpel. Tot aan model S3/S4 zat er een borgring achter de Flexplaat zodat die helemaal gefixeerd zit. Waarom Porsche die ooit weggelaten heeft en nooit met een modificatie is gekomen is mij een raadsel.
Vastlopen van zuigers lijkt ook mij heel onwaarschijnlijk, of er zou al helemaal geen olie in meer gezeten moeten hebben. Wel kunnen de Big-End lagers van cylinder 2 en 6 kapot lopen als er net te weinig olie in zit en er heel hard gereden is, konstant 5000 toeren of meer. Ook zou de waterpomp kapot kunnen zijn gegaan waardoor de distributieriem sneuvelt en vervolgens de kleppen door de zuigers gaan enz.

Voor de Flexplaat zijn oplossingen op de markt, iemand van de 928 club heeft zelf een modificatie gemaakt en verkoopt die ook. Het is in feite gewoon een betere klem. Ook doen sommigen wel eens Loctite 290 op de spline en klem en ook dat is effectief gebleken.

Groet Bert928GT (handgeschakeld en dus zonder Flexplaat)


14 feb 2010 15:25
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4
Den Haag
Bericht Re: Motor vast na vastlopen zuigers in cilinderwand Porsche 928
Ik probeer na jullie advies gelezen te hebben en wat eventueel de oorzaak kan zijn toch wel met een rotgevoel zitten.

Tuurlijk, ik heb de afgelopen 2 jaar dat ik de auto gekocht hebt wel de nodige mankementjes tegengekomen en naar mijn weten altijd perfect verholpen en zo de auto beetje bij beetje geperfectioneerd en er perfect mee gereden.
Zo dus ook een kleine 3 weken geleden.Ik dacht even weekendje naar Duitsland en ik ga met de Porsche dit keer.Gewoon gereden, niks vreemds, even in Duitsland wat harder gereden en ik bedoel met harder een kleine 220 km per uur, maar voor even en daarna eigenlijk gewoon weer rustig.Niks aparts of extreems naar mijn gevoel en zo'n auto moet dit zonder problemen kunnen en toen totaal geen gas meer kunnen geven, reageerde daar niet meer op en als ware viel de motor gewoon uit, geen lawaai of wat dan ook.
Oliepijl meet ik geregeld en 2 maanden daarvoor tijdens apk ook nog gecontroleerd.Dus dat kan het probleem niet zijn.


Nu maar even kijken wat de verstandigste beslissing ik kan gaan nemen en daar ben ik nog niet over uit.

Heb niet veel opties, of verkopen en je verlies nemen en verder, of 3 a 4000 euro uitgeven en weer kunnen rijden en hopen dat in de komende tijd daarna niks ernsitigs kapot gaat zoals eerder genoemde zaken zoals ecu, stuurhuis, waterpomp, etc.

Het is niet anders, zit nog steeds in die nare droom maar is helaas geen droom :cry:


14 feb 2010 16:02
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
928S4/GT
landgraaf
Bericht Re: Motor vast na vastlopen zuigers in cilinderwand Porsche 928
Hallo fabian,

ik heb je verhaal aandachtig gelezen. Lees ik het goed als ik zeg dat de motor gewoon ermee ophield en niet met een enorme klap is vastgelopen. Als dat zo is dan zit hij niet vast maar heb je gewoon een heel andere storing. Hoeveel KM voordat dit probleem zich voordeed heb je nog de olie gepeild? Met name boven de 4000 toeren kan het met het olieverbruik ineens heel hard gaan, een liter op 500KM is dan geen uitzondering terwijl het onder Nederlandse omstandigheden nagenoeg nihil is.

groet Bert928GT


14 feb 2010 16:37
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4
Den Haag
Bericht Re: Motor vast na vastlopen zuigers in cilinderwand Porsche 928
Bert928 schreef:
Hallo fabian,

ik heb je verhaal aandachtig gelezen. Lees ik het goed als ik zeg dat de motor gewoon ermee ophield en niet met een enorme klap is vastgelopen. Als dat zo is dan zit hij niet vast maar heb je gewoon een heel andere storing. Hoeveel KM voordat dit probleem zich voordeed heb je nog de olie gepeild? Met name boven de 4000 toeren kan het met het olieverbruik ineens heel hard gaan, een liter op 500KM is dan geen uitzondering terwijl het onder Nederlandse omstandigheden nagenoeg nihil is.

groet Bert928GT


Hoi Bert,

Ben ik weer,

Om de zoveel tijd check is de olie, dat kan het probleem volgens mij echt niet zijn.Ik mot wel eeraan toevoegen dat als de auto een week of kleine week niet gereden is dat de auto wel eens aangeeft oildruck zu gering, wat dus betekent dat olie te kort is.Maar meteen olie gecontroleerd en niks aan de hand ?Rij ik een klein stukje heb ik ook die melding niet meer, wellicht is alles nog koud en olie dik en geeft de sensor die melding, na gereden te hebben gewoon alles ok.

Wel moet ik erbij zeggen dat tijdens ritje naar Duitsland me opviel dat benzine verbruik wat hoger lag dan normaal , en dan bedoel ik als ik tussen de 90 a 110 rij dat benzine verbruik meestal dan rond de 1 op 9 a 1 op 11 ligt, schommelt een beetje en dat dit nu tussen 1 op 8 a 1 op 9 ligt.

Reed ik wat harder dan was benzine verbruik ook ( logisch !! ) wat hoger en bijvoorbeeld ipv 1 op7 a 1 op 8 nu misschien 1 op 6 1 op 7.Iets meer maar ook niet dat ie ineens 1 op 3 rijdt ofzo.De stukken dat ik heel even 200 + gereden heeft zat ik op benzine verbruik van 1 op 4 a 1 op 6, maardat lijkt me logisch met meestal tussen de 3500 en grog kleine 6000 toeren.

90 % van mijn rijstijl zit ik onder de 4000 eerder tussen 3000 en 3500 in , maar dat is een gevoel.

Misschien kan je hier wat wijzer van worden.
Zoiezo vind ik dat mijn auto erg weingi olie verbruikt, ik heb zelf 1 x een liter olie erbij gegooid in die 15000 km !!.Al die andere keren is het tijdens onderhoud gebeurd en dat is ook een keer of 3 geweest in die 2 jaar.

Weer heel veel info, wie weet heb je er wat aan.
@Bert: heb je Theo misschien nog gesproken ?

gr.

Fabian


14 feb 2010 19:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
928 S4
Den Haag
Bericht Re: Motor vast na vastlopen zuigers in cilinderwand Porsche 928
oja en nog antwoord op je vraag, nik s geen lawaai of plof of wat dan ook, gewoon tijdens rijden ineens geen gas meer kunnen geven en gewoon ermee ophouden, ook niet van te voren waarschuwing gekregen op dashboard ofzo, gebeurde ineens en ik kon alleen nog remmen en de auto veilig langs de kant zetten.

gr weer


14 feb 2010 19:15
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: Motor vast na vastlopen zuigers in cilinderwand Porsche 928
Dit verhaal lijkt in de verte op een kapotte Lambda-sonde. Ooit bij mijn 964 gehad; in 1x geen respons meer op het gaspedaal zonder voorafgaande waarschuwing oid. Weet je zeker dat je motor echt de oorzaak van het probleem is? (misschien heb ik het totaal verkeerd, wellicht heeft een 928 geen lambda-sonde?) Schiet mij maar lek. Succes iig.
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


14 feb 2010 20:32
Profiel
PorscheForum Rakker
928S4/GT
landgraaf
Bericht Re: Motor vast na vastlopen zuigers in cilinderwand Porsche 928
Hallo Fabian,

Een 928 uit 1991 heeft wel een lambda sonde maar die is denk ik niet de oorzaak.
Als ik dat zo hoor dan zit jouw motor helemaal niet vast. Een echte vastloper gaat met behoorlijk wat geweld gepaard, dan kun je niet meer rustig uitrollen. Als de oliedruk op de oliedrukmeter altijd goed is geweest dat zit daar ook geen probleem, de melding kan door de oliedruksensor veroorzaakt zijn en kan onschuldig zijn. Ik begin te denken aan een klein elektronisch probleem.
Is je distributieriem na een paar duizend km nog nagespannen?
Is toen ook de waterpomp vernieuwd?
Met Theo heb ik ook veel kontakt hierover. Ik zal hem nu nog even wat vragen.

Groet Bert


14 feb 2010 22:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Haaglanden
Bericht Re: Motor vast na vastlopen zuigers in cilinderwand Porsche 928
Bert928 schreef:
Als ik dat zo hoor dan zit jouw motor helemaal niet vast. Een echte vastloper gaat met behoorlijk wat geweld gepaard, dan kun je niet meer rustig uitrollen. Als de oliedruk op de oliedrukmeter altijd goed is geweest dat zit daar ook geen probleem, de melding kan door de oliedruksensor veroorzaakt zijn en kan onschuldig zijn. Ik begin te denken aan een klein elektronisch probleem.

Ik hoop voor hem dat het een klein probleem is, maar men mag toch wel aannemen dat een monteur ook daadwerkelijk controleert of die motor vast staat, alvorens hij iemand de stuipen op het lijf jaagt met zo'n mededeling?

Hoeft trouwens niet een echte vastloper te zijn, kan ook een warmloper zijn. Dan rol je nog wel uit, zonder plonk- en klonkgeluiden. Was de temperatuur en het koelvloeistofniveau in orde?


14 feb 2010 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4
Den Haag
Bericht Re: Motor vast na vastlopen zuigers in cilinderwand Porsche 928
Bert928 schreef:
Hallo Fabian,

Een 928 uit 1991 heeft wel een lambda sonde maar die is denk ik niet de oorzaak.
Als ik dat zo hoor dan zit jouw motor helemaal niet vast. Een echte vastloper gaat met behoorlijk wat geweld gepaard, dan kun je niet meer rustig uitrollen. Als de oliedruk op de oliedrukmeter altijd goed is geweest dat zit daar ook geen probleem, de melding kan door de oliedruksensor veroorzaakt zijn en kan onschuldig zijn. Ik begin te denken aan een klein elektronisch probleem.
Is je distributieriem na een paar duizend km nog nagespannen?
Is toen ook de waterpomp vernieuwd?
Met Theo heb ik ook veel kontakt hierover. Ik zal hem nu nog even wat vragen.

Groet Bert


distr.riem is volgens mij NIET nagespannen, dis.riem is vervangen rond de 190.000 km en de KMteller staat nu rond de 207.000 geloof ik, waterpomp is ook niet vervangen.
Zelf zat ik ook al aan electronisch probleem te denken.Zeker ook daar ik wat problemen heb gehad met die IMR die vochtig was geworden na wasbeurt, toen reed de auto even met wat minder power, daar 8 cilinders alsware worden uitgeschakeld en je maar met 4 cilinders rijdt ( zeg ik dat goed ? ) Na paar dagen stilstaan van de auto geen problemen meer en dus prima kunnen rijden.Misschien dat dit er mee te maken heeft en dat ergens in de electronica eea vochtig is geworden waardoor dus nu mijn probleem is gekomen ( of slaat dit nergens op ).Ik vind het gewoon vreemd dat op ene moment motor zomaar ineens het niet meer doet.


14 feb 2010 22:51
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
928 S4
Den Haag
Bericht Re: Motor vast na vastlopen zuigers in cilinderwand Porsche 928
Rick schreef:
Bert928 schreef:
Als ik dat zo hoor dan zit jouw motor helemaal niet vast. Een echte vastloper gaat met behoorlijk wat geweld gepaard, dan kun je niet meer rustig uitrollen. Als de oliedruk op de oliedrukmeter altijd goed is geweest dat zit daar ook geen probleem, de melding kan door de oliedruksensor veroorzaakt zijn en kan onschuldig zijn. Ik begin te denken aan een klein elektronisch probleem.

Ik hoop voor hem dat het een klein probleem is, maar men mag toch wel aannemen dat een monteur ook daadwerkelijk controleert of die motor vast staat, alvorens hij iemand de stuipen op het lijf jaagt met zo'n mededeling?

Hoeft trouwens niet een echte vastloper te zijn, kan ook een warmloper zijn. Dan rol je nog wel uit, zonder plonk- en klonkgeluiden. Was de temperatuur en het koelvloeistofniveau in orde?


temperatuur was volgens mij gewoon in orde, ik check dit regelmatig
zeker ook toen met de kou , gekeken of olie nog goed was + ruitenvloeistof = koelvloeistof, via dashboard ook geen rare meldingen en rijden ging gewoon prima, wat ik eigenlijk al aangaf.
Monteur heeft auto op brug gehad en gaf in technische taal ( soms begrijp ik dat ook niet ) aan dat hij geprobeerd heeft om met soort gereedschap die motor aan te draaien maar dat niet ging, muurvast en dat die zuigers in cilinderwand zaten ofzoiets.Ik weet het "zoiets"kan erg vaag overkomen maar dat is wat ik weet en wat ik ervaren heb tijdens rijden en wat ik heb gezien qua meldingen.


14 feb 2010 22:57
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 103 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.