Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:02



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
4x4 op een 964 C4, onderhoudsgevoelig? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 928 4.7i Lotus Esprit Turbo 2.2
Amstenrade, Zuid-Limburg
Bericht 4x4 op een 964 C4, onderhoudsgevoelig?
Beste mensen,


Ben nog relatief nieuw hier...
Zoals in m'n introductierondje aangegeven, wil ik op termijn de 928 voor een 964 Carrera 4 gaan vervangen. Heb echter een vraag over de aandrijflijn.

Het 4wd systeem op deze auto, is dit in feite gewoon een Visco koppeling die de tractie naar de voorwielen regelt? Is dit systeem slijtagegevoelig? Zijn er hier bijvoorbeeld ook verhalen bekend van een "verhardde" viscokoppeling, waardoor wringen in de aandrijflijn optreedt?

Niet oneerbiedig bedoeld, maar het systeem lijkt ontzettend veel op het vergelijkbare Syncro systeem van Volkswagen, zoals ik het vroeger in mijn offroad T3 Transporter had. Motor achterin, bak achterin en dan de extra tractie die naar voor geregeld wel via een mechanische visco.

Hier was vaak het probleem dat de wagen op een gegeven moment ging wringen omdat de visco hard werd. Daarnaast was het verplicht alle 10.000 km banden voor/achter te wisselen om het verschil in afrolsnelheden tussen voor- en achteras te minimaliseren.

Bij Porsche dit ook bekend, of waren de heren uit Zuffenhausen hierin wat beter van start gegaan?

Daarnaast, het sperdiff op een 964. Is dit enkel inschakeling van een 100 procent sper op achteras, of regelt deze de sper van de krachtverdeling vooras/achter (en dus 50/50 tractie vastzet?)


Groeten, Ruud


15 feb 2010 23:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: 4x4 op een 964 C4, onderhoudsgevoelig?
Die eerste vraag over de visco weet ik niet met zekerheid maar ik zou bijna zeggen dat alle viscokoppelingen na verloop van tijd verouderen en dus minder slip krijgen.

Hoe de krachtverdeling van het differentieel werkt is afhankelijk van de optie waar de auto mee is uitgevoerd. Voor de 964 waren de volgende opties te krijgen.

M219 Differential
M220 Locking differential (40%)
M221 Porsche-locking differential
M224 ABD (Active Brake Differential)
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


15 feb 2010 23:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 c4
hoogvliet
Bericht Re: 4x4 op een 964 C4, onderhoudsgevoelig?
Ik ben op de technische dag over 964 bij renntech volkomen gerust gesteld over de carrera 4. Het systeem is niet onderhoudsgevoelig en vertoont nauwelijks tot geen problemen. Hydraulisch systeem moet wel goed worden onderhouden, op tijd vloeistoffen verversen en goed ontluchten (geen doe het zelf klusje trouwens, er staat 180 bar op).


16 feb 2010 1:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: 4x4 op een 964 C4, onderhoudsgevoelig?
rien911 schreef:
Ik ben op de technische dag over 964 bij renntech volkomen gerust gesteld over de carrera 4. Het systeem is niet onderhoudsgevoelig en vertoont nauwelijks tot geen problemen.

Ik kan uit eigen ervaring bevestigen dat deze theorie ook in de praktijk op gaat. ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


16 feb 2010 10:35
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht Re: 4x4 op een 964 C4, onderhoudsgevoelig?
top systeem


16 feb 2010 11:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht Re: 4x4 op een 964 C4, onderhoudsgevoelig?
lsv schreef:
Het 4wd systeem op deze auto, is dit in feite gewoon een Visco koppeling die de tractie naar de voorwielen regelt?


Nee, een 964 C4 heeft geen Viscokoppeling.

lsv schreef:
Niet oneerbiedig bedoeld, maar het systeem lijkt ontzettend veel op het vergelijkbare Syncro systeem van Volkswagen, zoals ik het vroeger in mijn offroad T3 Transporter had. Motor achterin, bak achterin ..


Dat laatste klopt, bak en motor achterin en ook nog beiden boxer motoren en 4wd, maar daar houdt de vergelijking dan ook echt op :roll:


.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


16 feb 2010 13:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 928 4.7i Lotus Esprit Turbo 2.2
Amstenrade, Zuid-Limburg
Bericht Re: 4x4 op een 964 C4, onderhoudsgevoelig?
Weer wat geleerd. Vroeg me gewoon af hoe de aandrijving naar de voorste wielen geregeld was. Niet om meteen een Porsche tot VW niveau gelijk te schakelen ;)

Zit gewoon met die vraag omdat ik zelf in de toekomst een 964 Carrera 4 wil aanschaffen in plaats van m'n 928


Groeten, Ruud


18 feb 2010 19:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: 4x4 op een 964 C4, onderhoudsgevoelig?
lsv schreef:
Niet om meteen een Porsche tot VW niveau gelijk te schakelen ;)


Waarom niet? 't is toch gewoon een platgeslagen Kever?
:popcorn:
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


18 feb 2010 23:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 928 4.7i Lotus Esprit Turbo 2.2
Amstenrade, Zuid-Limburg
Bericht Re: 4x4 op een 964 C4, onderhoudsgevoelig?
ja, vermoedde de popcorn al...
Laat ik zo zeggen, liever Zuffenhausen dan hoor;) Ik spreek uit ervaring:P


18 feb 2010 23:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.