Auteur |
Bericht |
concor
928S 1984 (hiervoor 944 1987)
|
Mijn 928 loopt op 4 cilinders
Beetje gaar, de tweede rotor van de stroomverdeler draait niet meer. Waarschijnlijk is het het riempje in de stroomverdeler die de tweede rotor aandrijft. Ik heb al een goed begin gemaakt, het m4x6 boutje in de rotor is dolgedraaid. Ik weet nog niet hoe ik die eruit kan halen. Ik denk uitboren, maar ik vraag me af of het schroefje dan uit de as komt aangezien ik locktight verwacht. Weinig ervaring met uitboren.
|
16 feb 2010 13:54 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Mijn 928 loopt op 4 cilinders
Probeer er eens een links tapje in te krijgen..... misschien krijg je hem daarmee los......
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
16 feb 2010 14:02 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Mijn 928 loopt op 4 cilinders
Je kunt twee dingen doen. 1) Twee kleine gaatjes boren tegenover elkaar in de wand van de kop en dan met een haakse circlip tang proberen de bout er uit te draaien. Maar dat vereist zeer precies werken. 2) een gat boren in de bout en dan een tegendraads (links) optappen. Tegendraadse bout er in en dan draaien maar. Voordeel met een imbus is dat je mooi in het midden gecentreerd kunt boren.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 feb 2010 14:07 |
|
|
rien911
964 c4hoogvliet
|
Re: Mijn 928 loopt op 4 cilinders
Ik denk dat je je rotor toch moet vervangen en daarom makkelijker (ZIJ HET WAT MINDER VERFIJND): rotor kapot knijpen met een flinke tang en dan de bout eruit draaien met een (grip)tang. Als je de rotor niet kapot kunt knijpen kan je er ook een boormachine opzetten en dan met een priem o.i.d. het ding breken, het gaat erom dat je ruimte om je dolle bout krijgt.
|
16 feb 2010 14:19 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Mijn 928 loopt op 4 cilinders
Klopt het dat de dubbele stroomverdeler nog gemonteerd zit in de motor Dan dat geheel eerst maar eens verwijderen Want riempje vervangen in gemonteerde unit Hoop dat je niet lang hebt gereden met 4 cilinders want dit kan veel schade veroorzaken in een zuiger Zou de 4 bougie's die buiten werking waren eens verwijderen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 feb 2010 15:45 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Re: Mijn 928 loopt op 4 cilinders
Twaalfkant- of TORX-bit van een maatje groter erin tikken en losdraaien.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
16 feb 2010 20:39 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Mijn 928 loopt op 4 cilinders
Nog een optie: Boven en onder met een boortje een gaatje boren waardoon er een gleuf ontstaat. Deze dan met een grote schroevendraaier losdraaien. Anders, de dremel is je beste vriend in dit soort gevallen.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
16 feb 2010 21:03 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Mijn 928 loopt op 4 cilinders
Klopt Tom zo doe ik het altijd gr Diablo
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
16 feb 2010 21:34 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Mijn 928 loopt op 4 cilinders
Waar staat er dan dat de draad dol is dan???? Ik zie alleen een inbus kop die rondgedraaid is. Dus terug naar bvengenoemde opties
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
16 feb 2010 21:42 |
|
|
miloman
|
Re: Mijn 928 loopt op 4 cilinders
Ik zou de rotor slopen (subtiel), anders ben je wel erg lang bezig. Met zo'n griptang moet het te doen zijn. Succes.
|
16 feb 2010 21:58 |
|
|
rien911
964 c4hoogvliet
|
Re: Mijn 928 loopt op 4 cilinders
Bij het inslaan van een bovenmaatse torxdop wel oppassen voor de lager van het rotorasje, als je die kapot slaat ben je erg ver van huis!
|
17 feb 2010 18:15 |
|
|
Dimma
968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg
|
Re: Mijn 928 loopt op 4 cilinders
Wijze woorden ; dus helemaal zo niet doen ; een klein beiteltje pakken en met beleid in een 'inkepinkje' van de torx zetten zodat het beiteltje maximaal verticaal komt te staan ; dan tikken met een normale hamer. De kracht gaat dan niet axiaal op de rotor maar naar beneden ; succes bij een beetje beleid verzekerd. Groet, Frank
|
17 feb 2010 20:08 |
|
|
concor
928S 1984 (hiervoor 944 1987)
|
Re: Mijn 928 loopt op 4 cilinders
Wow sorry dat ik niet eerder heb geantwoord jongens. Ik heb de torxtruuc geprobeerd en uiteindelijk de dremel aktie gedaan door een gleuf in de inbuskop te slijpen en hem met een platte schroevendraaier eruit gedraaid: Na 3 uur kloten eindelijk het schroefje eruit: Het riempje was inderdaad stuk en die heb ik voor 7 euro vervangen. Rijdt nu weer lekker. Ik heb in mijn profiel nu aanstaan dat antwoorden naar mij gemailt worden Zie voor alle details dit draadje: http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... nders.html
|
08 maart 2010 16:48 |
|
|