11 April geef ik in samenwerking met Driftsport.nl een cursus driften.
Wat gaan we doen?
's Ochtends 9.00u ontvangst bij het RDW centrum, koffie en uitleg over de dag. Het adres is Talingweg 76, 8218 NX Lelystad
Om 10.00u gaan we in drie groepen van ongeveer 8 auto's de RDW baan op waar wij een drie verschillende parcoursen hebben uitgezet. Wat we onder de knie proberen te krijgen zijn: -Het in een drift houden van de auto op een spiegelgladde epoxy rotonde.( onder voorbehoud) -Het driften op hogere snelheid op een natte baan. -Het driftend nemen van een combinatie van verschillende bochten.
Na de lunch (die inbegrepen is) gaan we het moeilijker maken. Eén groot parcours met verschillende bochten zijn uitgezet om te driften. De baan wordt constant natgehouden. Om te driften is een set reserve achterwielen erg handig. Liefst met veel profiel.
Driften is behalve erg leuk en leerzaam ook voor de velen heel erg moeilijk. Als je kunt driften, kun je op het circuit verder tegen de grens aan rijden zonder 'bang' te worden voor het grote onbekende, het rijden en glijden op en over de grens. Na een dagje driften reageer je in onverwachte situaties op de openbare weg beter dan na een anti-slip cursus.
De slijtage van de auto is nihil, de slijtage aan de achterbanden maximaal.
De kosten : (nog even onder voorbehoud omdat ik nog niet de huidige prijzen heb gekregen)
Meedoen met eigen auto Euro 220,00 Dubbelstarter Euro 30,00 Huur wielen met drift banden Euro 75,00
Rij je een Carrera 4 en wil je ook wel eens weten hoe leuk met achterwielaandrijving rijden is dan kun je ook een 6-cilinder BMW huren. De dag kost dan Euro 395,00 incl. benzine en banden. Je deelt de auto met een ander maar hebt voldoende rijtijd. Per twee ingeschreven deelnemers met BMW gaat dit door.
Als je mee wilt doen ben je ingeschreven indien je Euro 100,00 aanbetaald hebt op rekening nummer 1390.33.416 tnv. Renntech Steenwijk. Belangrijk: Vermeld bij de overschrijving jouw naam én Nickname. Stuur mij ook een pb met naam als je meedoet.
Als je wilt meedoen, dan graag zsm. aanmelden en aanbetalen. Het restantbedrag moet op de dag zelf worden afgerekend.
Drift wielen worden ook op de dag zelf contant afgerekend.
Toeschouwers en kinderen zijn bij het RDW niet welkom.
Ingeschreven:
1. Dimma $ (alleen) 2. JeroenSC $ (alleen en met driftwielen voor 996 ) 3. Barrie $ (met dubbelstarter) 4. Ewout $ (alleen en met driftwielen voor 964) 5. RB911 $ (alleen) 6. HansGT $ (met dubbelstarter) 7. Stimpy911 $ (met dubbelstarter) 8. Patrick D $ (alleen en met driftwielen voor 993) 9. Andre3.0 $ ( alleen) 10. Coen Jansen $ (met dubbelstarter) 11. Ad van Putten $ (met dubbelstarter) 12. Early 911 $ (met dubbelstarter) 13. wolf 500 $ (alleen en met driftwielen voor SC) 14. Jesse 15. Jack 16. Tim 1 17. Tim 2
Laatst bijgewerkt door Renntech op 17 feb 2010 22:38, in totaal 1 keer bewerkt.
17 feb 2010 22:10
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4Cabrio
PF #18
Re: Renntech Driftcursus 11 april
barrie schreef:
Ben benieuwd hoeveel mm profiel je wegschroeit in zo'n dag
Klik op de afbeelding voor een (sfeer)impressie
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
17 feb 2010 22:11
barrie
Ex 993 '94, 997 4s '06
Flevoland
Aha, dat is duidelijk - ben nl. erg visueel ingesteld
17 feb 2010 22:28
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Sla dit keer over, maar kan het iedereen aanbevelen. Altijd goed geregeld door Renntech en verschrikkelijk leuk om te doen.
Filmpje van vorig jaar, hopelijk trekt dat eventuele twijfelaars over de streep, mochten de foto's hierboven dat al niet doen.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
17 feb 2010 22:29
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
ik zit die dag in de auto terug uit geneve [advies modus] Mensen als je het een keertje wilt doen, moet je het hier doen. Goed georganiseerd, leuke mensen met respect voor ieders spaarcenten en speeltje. Het is zo leuk om te doen en je progressie gedurende de dag te merken [/advies modus]
Harley had dezelfde modus
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
17 feb 2010 22:32
HansGT
924 Carrera GT + 944 RS
Dit is het leukste wat er is (met de auto dan natuurlijk)
PB is weg en geld onderweg
18 feb 2010 9:58
André
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Lekker raggen
Cool,maar mag ik eerst op de reservelijst?? ben wk 14 en 15 druk
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
18 feb 2010 10:40
Wimpie77
Ik ben er weer bij en zal volgende week lappen!
_________________________________________ * * *
18 feb 2010 14:20
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Heb mij ook aangemeld, ik betaal uiteraard wel eerder
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
19 feb 2010 0:06
Stimpy911
911 SC '82
Amsterdam
Dat lijkt me gaaf Een paar vraagjes: - dubbelstarter, bedoel je daarmee 2e bestuurder? - Mijn banden moeten vernieuwd worden, niet vanwege profiel maar ze zijn ver over de houdbaarheidsdatum. Het leek me mooi om ze kaal te rijden voor ik nieuwe koop. Maar ik heb geen extra wielen dus ik wil eigenlijk na de cursus nieuwe banden er op laten leggen. Zijn daar mogelijkheden voor?
19 feb 2010 16:24
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Dubbel-starter is inderdaad 'n tweede rijder
Banden-wissel is MI ter plekke niet mogelijk ...
.. je 'bejaarde' bandjes daar proberen op te rijden is wel 'n hele goede
19 feb 2010 16:49
Stimpy911
911 SC '82
Amsterdam
Dat wordt dan lastig. Of ga ik er op gokken dat ik er mee thuis kan komen? Iemand ideeën? Om het hier nou op te laten afketsen... Als de banden onverantwoordelijk kaal zijn om thuis te komen (Amsterdam), kan ik hem dan ergens stallen om de volgende dag bij kwikfit langs te gaan? Ik wil dus geen extra velgen kopen en liever geen banden huren.
19 feb 2010 22:51
horn
PF #57
Ik denk dat Lelijkstad-Amsterdam nog best kan. Ook met gladde bandjes.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
19 feb 2010 22:58
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
Ach, verder gaat ook wel hoor..............met beleid en een heel licht voetje..
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
19 feb 2010 23:42
Stimpy911
911 SC '82
Amsterdam
En ach, ik heb dan natuurlijk net geleerd om te driften, oftewel rijden zonder profiel. Laat me raden: het is jullie advies en mijn verantwoordelijkheid zeker? Weet je wat, ik doe het gewoon. PB coming up!
20 feb 2010 2:12
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Als je banden oud(er) zijn, slijten ze minder
Voor grip kan je beter nieuwere banden hebben met minder profiel dan oudere banden met (voldoende) profiel
20 feb 2010 11:41
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
@Stimpy, heb deze 2x Toyo Proxes T1R maat 225 40 ZR 18 met ca 5 mm profiel nog voor je liggen
Geen idee of het past
20 feb 2010 22:44
Stimpy911
911 SC '82
Amsterdam
@WillemB, bedankt voor je aanbod maar ik wil een complete set na het driften er opzetten. Daarbij heb ik 16 inch velgen. @Olaf, minder grip is in dit geval geloof ik een voordeel? Had ik trouwens al gemerkt in de bocht van de A2 naar A10 zuid waar ik met de Seat Alhambra meestal meestal rond de 90 km/u door heen ga en met de P verloor ik een moment grip bij dezelfde snelheid. Dat is een van de redenen waarom ik wil leren driften en waarom ik nieuwe banden nodig heb.
21 feb 2010 0:54
Patrick D
718 Cayman GTS-4.0
993 Carrera (ex)
WRX-STi TD05-18G
OK Erwin,
Count me in. Ik wil wel graag gebruik maken van leen wielen.
993 carrera (2) op 17"
Maak de honderd euro woensdag over
_________________________________________ Life is a carrera Am besten fährt man Porsche
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum