Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 07 apr 2025 1:16

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2483 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 100  Volgende
GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA
wolf schreef:
heb je navicat al herbst?

Yups, aardige app voor de prijs!

Heb jij the skicomputer al?

17 feb 2010 21:48
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
voor mij is de guide michelin beter :mrgreen:

17 feb 2010 21:54
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Hoewel de iPhone eigenlijk niet tot de keuze-opties behoorde, hebben we de iPhone wel meegenomen in een soort van vergelijkend warenonderzoek. :roll: Als de iPhone er met kop en schouders bovenuit zou steken, zouden we trachten om toch voor elkaar te krijgen om de iPhone te bemachtigen :mrgreen: ...

Zelf was/ben ik eigenlijk wel gecharmeerd van de iPhone (tja... Ik heb thuis ook een iMac en die vind ik geweldig; dus ik ben wel bevooroordeeld :wink: ), maar we hebben op ons werk de iPhone van een collega eens naast de N97 (niet de mini) van een andere collega gelegd en de Omnia2 van een weer een andere collega en we hebben eens -objectief- bekeken wat er zoal kan, mogelijk is en welke van de drie het beste bij ons past (wij doen expertises en schadevaststellingen voor overheden -zoals gemeenten en provincies- aan wegmeubilair in de breedste zin van het woord; vangrails, verkeerslichten (VRI's), sluizen, viaducten, Vezip-installaties, het wegdek, de bermen, etcetera, enzovoort, enzoverder).

De Omnia2 viel eigenlijk al snel af (die genoot zelfs niet de voorkeur van de collega die het toestel in het vergelijk bracht) :?

Het schijnt dat de iPhone onder andere geen flash heeft, geen verschillende applicaties tegelijk kan draaien (op de achtergrond dingen 'door laten draaien'), een geringere standby-tijd heeft, een mindere camera en aanzienlijk groter is...

Daarentegen is het touch-screen en het menu van de iPhone wel beter/mooier. Ook is de iPhone iets sneller op internet en het bleek dat de iPhone eerder de volledige site laadde, terwijl de Nokia zo nu en dan voor de 'pda-site' koos (als je begrijpt wat ik bedoel).

de 5 megapixel camera (met flits), de mogelijkheid om flash-filmpjes af te spelen (vaak zijn opnames van bewakingscamera's met flash af te spelen), het handzamere formaat van het toestel (omdat de mini nog iets kleiner is dan de gewone N97) en het qwerty-toetsenbord werd door collega's als handiger beoordeeld dan de iPhone. Daarnaast bleek zelfs bij ons op kantoor -midden in Amsterdam- de Nokia een betere ontvangst te hebben dan de iPhone.

Bare in mind dat het dus echt primair om zakelijk gebruik gaat (maar natuurlijk wordt er ook privé mee 'gespeeld')

Eerlijk gezegd interesseert 't mij niet zo welk toestel ik krijg (in tegenstelling tot een aantal collega's die het wel kek vinden om een leuk toestel te hebben).

Ik vind eigenlijk mijn onverwoestbare Nokia die ik nu heb (het type weet ik zo een-twee-drie niet, maar het is zo'n alukleurig geval) met z'n 2 megapixelcamera en no nonsense uiterlijk prima...

17 feb 2010 22:48
Profiel
997 S
Loosdrecht
Klinkt als een heel goede afweging :thumleft:
De iPhone speelt idd geen flash, dat is een makke van het apparaat.

17 feb 2010 23:17
Profiel
3.2S
010
Google i.s.m. haar technologiepartners dagelijks zowat 60.000 Android smartphones naar haar verkooppartners verscheept, een verdubbeling in aantal in vergelijking met vorig kwartaal (zowat 21,9 miljoen toestellen dit jaar). Hierbij komt Android aardig in de buurt van de Apple iPhone (25 miljoen stuks in 2009).
Nu er steeds meer Android toestellen op de markt komen en steeds meer consumenten hun weg vinden naar het besturingssysteem, zullen deze aantallen de komende maanden waarschijnlijk een groot effect hebben op het mobiele marktaandeel. Android is op dit moment beschikbaar op 26 telefoonmodellen, waarvan er 60.000/dag worden verscheept. De toestellen zijn verkrijgbaar via 59 operators, in 48 landen en 19 talen. Schmidt: “Obviously, the growth rate is accelerating and we hope that this growth rate will continue for very long time”.

Mijn volgende wordt een HTC android toestel.

18 feb 2010 0:37
Profiel WWW
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Ik heb nu een paar weken een n97mini en ben er erg tevreden over.

18 feb 2010 0:57
Profiel WWW Facebook 
3.2S
010
Ik zit ff te kijken naar het laatste nieuws op mobiel gebied. Op dit moment is in Barcelona het World Mobile Congres aan de gang. Hier een overzicht van de laatste trends.
De mobiele sociale gebruiker centraal: http://www.mobilecowboys.nl/mwc/11695

18 feb 2010 1:02
Profiel WWW
3.2S
010
Tijdens dat congres is er ook nog een verkiezing geweest welke de beste Mobiel van 2009 geworden is en de winnaar is......
De HTC Hero.
De award voor Best Mobile Handset of 2009 gaat naar de HTC Hero. De andere genomindeerden waren de Samsung Star, de Nokia N97 Mini, de Samsung i8910HD en de BlackBerry Bold 9700.
http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/11723

18 feb 2010 21:41
Profiel WWW
Vinkeveen
De beslissing is gevallen: de N97 mini is inmiddels besteld (en wordt waarschijnlijk maandag geleverd).

12 stuks en helaas alleen in cherry-black leverbaar (dan had ik wel een witte gewild :mrgreen: ).

Ik ben benieuwd...

19 feb 2010 16:31
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Rad911 schreef:
Klinkt als een heel goede afweging :thumleft:
De iPhone speelt idd geen flash, dat is een makke van het apparaat.

Kwestie van tijd :wink:
Op de website van Adobe Labs staat een nieuwe beta van de Flash Player klaar om uit te proberen. Meest opmerkelijke vernieuwing: ondersteuning van de videocodec H.264 en de audiocodec AAC. Beide mediaformaten bieden hoge kwaliteit en nemen weinig bandbreedte in beslag. Belangrijker is echter dat het toevallig ook twee formaten zijn die Apple voor de iPhone heeft geselecteerd

Geen wonder dat de eerste geruchten al klinken, dat hiermee Flash op de iPhone binnen bereik komt. En dat is niet alleen goed nieuws voor gebruikers, maar ook voor ontwikkelaars, die hun applicaties van een mooie interface en interactiemogelijkheden kunnen voorzien.

Tegelijk ben je met Flash-ondersteuning niet meer afhankelijk van de speciale YouTube-applicatie, maar kun je YouTube-filmpjes ook in Safari bekijken. Je zit dan niet meer vast aan de kleine filmselectie die Apple heeft gemaakt. Apple en Adobe hebben zelf nog geen aankondigingen gedaan.

20 feb 2010 0:15
Profiel
Vinkeveen
Ik ben -zoals ik al aangaf- een absolute Imac-adept en de iPhone heeft absoluut z'n charmes, maar het is ook zo'n typisch hebbeding dat 'wegkomt' met een aantal tekortkomingen. Dat valt me sowieso op bij al dat Apple-spul: het ziet er gelikt uit, werkt over het algemeen goed, en heeft de 'hug-factor' (you just gotta love it).

20 feb 2010 0:45
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
De Iphone heeft niet 1 maar wel meer makken. Heb er af en toe best wat problemen mee, problemen met app-updates, niet stabiel, gesprekken vallen soms weg, bereik (ok, ligt aan T-mobile), geen flash, in sommige opzichte zeer beperkte mogelijkheden en functionaliteiten (niet meer programma's tegelijk draaien, foto's niet in mapjes kunnen doen, sms-berichten die in 1 lange lijst staan (zowel verstuurd als ontvangen), etc etc.

But man I love that thing! :oops:

20 feb 2010 0:56
Profiel
3.2S
010
De IPhone heeft wel de nieuwe standaard neer gezet. Gelukkig zit de concurrentie niet stil. Zelf denk ik dat Android de beste troeven in handen heeft. Hier een preview van de First Else Smartphone. Gemaakt om slechts met één duim te bedienen. :wink:
http://www.mobilyz.com/video/hardware/3 ... -platform/

20 feb 2010 10:53
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
MS964 schreef:
..... in sommige opzichte zeer beperkte mogelijkheden en functionaliteiten (niet meer programma's tegelijk draaien, foto's niet in mapjes kunnen doen, sms-berichten die in 1 lange lijst staan (zowel verstuurd als ontvangen), etc etc

Flash is wat mij betreft nice to have, maar niet meer dan dat. De behoefte om foto's in mapjes onder te brengen of sms-berichten gescheiden op te bergen heb ik niet, dus ervaar het ook niet als een tekortkoming. Voor het draaien van meerdere progs tegelijkertijd zijn oplossingen beschikbaar. Ook geen tekortkoming dus wat mij betreft.

De iPhone onderscheidt zich van alle alternatieven door de beschikbaarheid van de vele nuttige en/of leuke apps en juist dat maakt 'm zo'n hebbeding voor mij.

21 feb 2010 17:35
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
iemand ervaring met de blackberry bold 9700?
Ik twijfel nog tussen de e72 en de bb bold 9700.
htc hd2 schijnt een accu te hebben die niet lang meegaat, dus die valt af.
Ik vind de bb mooier dan de nokia, maar wie heeft ervaring met de bb?

21 feb 2010 18:28
Profiel Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
blackberry? zo cda 2008. heb 2 zakenlui in de famille over zien stappen op aifoon, they never looked back.

21 feb 2010 19:40
Profiel
3.2S
010
Ik heb met beide toestellen gespeeld. De Blackberry is het makkelijkst in gebruik. Ik zou er wel PocketInformant bij aanschaffen. De Nokia ziet er het meest robuust uit en is iets dunner en je krijgt er een gratis Navigatie systeem bij. Beide zijn goede toestellen. De Blackberry heeft een lichte voorkeur, omdat deze makkelijker in gebruik is. :wink:
Een Blackberry abonnement is wel weer duurder. Deze heb je nodig om je push email te kunnen ontvangen.

21 feb 2010 20:36
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
EriC4C schreef:
MS964 schreef:
..... in sommige opzichte zeer beperkte mogelijkheden en functionaliteiten (niet meer programma's tegelijk draaien, foto's niet in mapjes kunnen doen, sms-berichten die in 1 lange lijst staan (zowel verstuurd als ontvangen), etc etc

Flash is wat mij betreft nice to have, maar niet meer dan dat. De behoefte om foto's in mapjes onder te brengen of sms-berichten gescheiden op te bergen heb ik niet, dus ervaar het ook niet als een tekortkoming. Voor het draaien van meerdere progs tegelijkertijd zijn oplossingen beschikbaar. Ook geen tekortkoming dus wat mij betreft.

De iPhone onderscheidt zich van alle alternatieven door de beschikbaarheid van de vele nuttige en/of leuke apps en juist dat maakt 'm zo'n hebbeding voor mij.

Kan nog wel 10 dingen opnoemen die ik onpraktisch vind van de Iphone, en die bij andere toestellen beter geregeld zijn. Maar over jouw laatste opmerking zijn we het eens. :wink:

Ben trouwens bezig met de ontwikkeling van een app. Hopelijk eind najaar in de appstore. :!:

21 feb 2010 22:28
Profiel
Weert
@barolo: Wat houdt pocketinformant in en is de gps bij de blackberry niet gratis dan? Ik wil de telefoon prepaid aanschaffen, dus met abonnement heb ik sowieso niks te maken

22 feb 2010 1:25
Profiel Facebook 
3.2S
010
http://appworld.blackberry.com/webstore/content/464

De basis Agenda functie met takenlijst en contactpersonen is beperkt. Hiervoor schaf je Pocket informant aan.

Let op dat jij bij de Blackberry een speciale service bij je provider nodig hebt om je email te kunnen lezen. Deze service kost meer dan de standaard mobiel internet.
Er zit GPS op, maar voor een navigatie oplossing zal je moeten betalen of via een Usenet illegaal downloaden, maar daar hou ik zelf niet zo van. Bij Nokia krijg je een goede Navigatie oplossing gratis. Deze kan je downloaden bij hun OVI website. Voor beide toestellen kan jij location apps gratis downloaden.

22 feb 2010 2:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 SC 3.0 bj 1983
zandhoven ( belgie)
heeft er iemand ervaing met de sony erricson xperia 2, ben van plan deze aan te schaffen, kwil er ook wel mijn mails op kunnen lezen en pss bestanden op open krijgen , anders zak het een blackbery 9700 worden denk
maar ben voorstander van sony erricson

22 feb 2010 12:01
Profiel
3.2S
010
Ik heb er positieve geluiden over gehoord. De Blackberry 9700 wordt een stuk beter gewaardeerd. Voor alle IPhone adepten, kwam ik deze Twitter van Vincent Evers (onze NL Gagdet Guru) vanochtend tegen:
vincente:
Vincent Evers schreef:
Damm. Blackberry zaterdag kwijtgeraakt. Nu alleen een iPhone. Afkickingsversxhijnselen

22 feb 2010 13:13
Profiel WWW
Weert
die sony ericsson is ook wel vet. zit daar gratis gps bij dan?

22 feb 2010 13:38
Profiel Facebook 
3.2S
010
Persoonlijk zou ik voor een Android toestel gaan. Dit is het besturingssysteem van Google en alles wijst erop dat deze de beste troeven in handen heeft.
De HTC Desire (binnen 2 maanden leverbaar) is de lang verwachte top smarthphone van dit moment. Indien je NU moet kiezen, dan zou ik voor de HTC Hero gaan.
Bij de PDAshop vindt je al meer dan 60 reviews van dit toestel. http://www.pdashop.nl/product/71593/htc ... brown.html

22 feb 2010 14:04
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Heb twee maanden een Hero gebruikt en was dolenthousiast. Nu sinds een maand een 9700 Bold en moet nog steeds wennen. Goede (corporate) phone maar mis het no-nonsens Android menu, de sublieme beeldkwaliteit en gadgets als streetview, beurskoers volger, weer updatejes, etc.

22 feb 2010 21:33
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2483 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 100  Volgende