Auteur |
Bericht |
lauwie
1977 sc
|
wat mag het vervangen van homokineten kosten?
ik heb mijn homokineten, voorlagers en een stuurstang laten vervangen. wat mag dit kosten? de stuurstang was gebruikt en de homokineten gereviseerd.
Ik schat zelf dat het bij elkaar twee uurtjes werk kost. Ze hebben me 9 uur in rekening gebracht samen met apk. (= half uurtje) De totale rekening is 900 euro. Dit is inclusief krassen op mijn schuifdak, deuk in mijn pasasiergs deur , scheur in mijn bagage bekleding, ect ect.
De voorlagers had ik zelf ook al 1 jaar geleden vervangen. Gaan ze zo snel kapot?
Nu zit er ook nog speling op mijn stuur en hij rijd als een zwabber. Nu blijkt ook dat ze een rubber van mijn stabilisatie stang zijn "vergeten"
Wie weet wat dit grapje, als de reparaties gelukt zouden zijn mag kosten?
_________________________________________ lauwie sc
|
07 jan 2005 11:04 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Bij wie heb je dat nou laten doen !!??
2 uur lijkt met erg weining; 9 wel weer erg veel.
Renntech kan ongetwijfeld scherp rekenen wat het zou mogen zijn...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
07 jan 2005 12:47 |
|
|
lauwie
1977 sc
|
ik kan niet zeggen wie het zijn omdat dat laster zou zijn maar ze zitten ten oosten van gorinchem en doen verkoop van diverse porsches
_________________________________________ lauwie sc
|
07 jan 2005 12:53 |
|
|
Pieter
911 3.2 cabrio 964
|
Hey Lauwie SC,
Is inderdaad aardig aan de prijs.. Ik heb de prijzen op HBase.NL nagekenen, homokineet € 108,00 st, wielagerset voorzijde € 47,30 en Stuurstang € 61,50 st. die 2 uur lijken mij wat krap, denk dat je er wel een uurtje of 3/4 mee bezig bent.. Prijzen zijn trouwens van een 911 3,2, denk echter dat er in de prijs niet zoveel verschil zal zitten.. J&S???
|
07 jan 2005 13:10 |
|
|
pakkie
Cayenne SZO-Brabant
|
Wow,
Als dat al laster is, dan staat er wel heel veel laster op dit forum. Een kritische noot t.a.v. een bedrijf is in mijn ogen niet direct laster, maar gelukkig heb ik daar weinig verstand van
P.
|
07 jan 2005 13:19 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Wiellagers voor vervangen is toch wel een aardige klus, remklauwen verwijderen, schoonmaken, lagerschalen moeten uitgeperst worden, etc.... Ik denk dat je daarmee al snel 3 uur bezig bent. Wat wordt er verstaan onder homokineten reviseren. Volgens mij valt daar weinig aan te reviseren, je kunt ze wel vervangen. Daar ben je toch ook wel 2 uur mee bezig. Dan nog die andere zaken dan ga je toch wel richting een kleine dag werk. Die 4 homokineten kosten overigens al een kleine 500 euro. Ik vind die 900 euro wel acceptabel. Dat ze daarbij deuken, krassen en scheuren veroorzaken is natuurlijk niet acceptabel.
Peter
|
07 jan 2005 13:59 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Voormij zou dat gegronde reden zijn om uberhaupt niet te betalen. Ze moeten dat eerst maar eens netjes oplossen lijkt mij.
De rekening opzich lijkt me niet extreem, miss wat duur, maar binnen de marge. Als alles zou werken. Die stuurstang moet gecontroleerd worden, eventueel second opinion ergens halen.
|
07 jan 2005 19:37 |
|
|
lauwie
1977 sc
|
maandag ga ik erheen om ze de kans te geven het op te lossen. ik laat wel weten wat ze hebben gedaan.
Ik ben benieuwd wat ze met de krassen doen en waarom hij als een zwabber op de weg ligt.
Hij is er in iedergeval slechter van terug gekomen dan toen ik hem bracht. Ik heb hem nu 5 jaar en 55.000 km mee gereden van de noordpool tot spanje maar dit slaat alles
_________________________________________ lauwie sc
|
08 jan 2005 10:29 |
|
|
John
Cayenne
|
idd. terug gaan, en eventueel melden dat als ze het er niet mee eens zijn (jouw mening) dat jij eventueel een "second opinion" laat uitvoeren.
Je mag van iedere garage (de off dealer of de kampers in de nissehut) verwachten dat ze je auto repareren waar ie voor is gekomen, en dan geen onveilige terugzetten, zeker de precaire onderdelen zoals stuur en remmen moeten met de hoogst mogelijke voorzichtigheid worden gedaan.
Ik ben er dan ook altijd voor om dit soort reparaties altijd bij een gedegen hut te laten uitvoeren, en dan kost het maar wat meer, jammer dan.
Dat van die krassen etc. is zeker droevig, ten oosten van Gorichem is rekbaar, laten ze het eerst maar is zo oplossen dat jij tevreden bent, eer iemand zijn naam hier door de slijk heen te halen.
Hopen dat dit voor jouw goed zal aflopen, maar lekker rijden zal je wel niet, ik zou er al helemaal niet meer mee rijden.
|
08 jan 2005 10:47 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
hallo, ten oosten ken ik maar een porsche spesialist.in arkel.maar daar kan ik me dit niet bij voorstellen.Hoor daar alleen maar goede verhalen van.Of zit je bij een niet porsche spesialist?Dan vraag je er zelf om.
Komt ook de verkoop in de toekomst niet ten goede!!!
Mogen we het al weten?
Groeten Anton964
|
11 jan 2005 0:46 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
las·ter (de ~ (m.))
1 het plegen van smaad zonder het bewijs te leveren van de waarheid van het ten laste gelegde feit en tegen beter weten in => diffamatie, eerroof, lasterpraat
Als hiervan spraken is moet je gewoon betalen, anders is deftig met de heren gaan praten.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
11 jan 2005 1:01 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Nou Anton ,
- Wams in Eindhoven;
- Carreric in Mook (verkoopt niet direct)
- P&P in Roggel;
- De Bock in Heythuysen;
- ...
- ....
- .....
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 jan 2005 21:08 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
hallo Eric.Ja het zijn allemaal ervaren bedrijven.Ik denk niet dat hij daar is geweest.Die kunnen deze reclame niet hebben.Ik zit zelf in Oss bij Frank die heb ik nog nooit op een foutje kunnen betrappen top adres!
Maar ja je weet het nooit he.We horen er niet veel meer van.
Dat vind ik wel eens jammer dat je vaak niet hoort hoe het afloopt.
Groeten Anton964
|
12 jan 2005 13:06 |
|
|
lauwie
1977 sc
|
Afgelopen maandag zou ik er hen gaan. Dit is niet gelukt. Dat was pech nr 1.
Mijn vrouw was zwanger en met veel vijven en zessen zouden we, als het een jongen was, Ferdinand noemen. Wordt het een meissie en afgelopen maandag is ze geboren. Dat was pech nr 2
Een nieuwe afspraak staat alweer.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze dan gaan aanklooien. Ik heb alleen goede reacties van mensen die bij hem komen. Eerdere reparatie aan mijn bak is perfect verlopen. Nu is het natuurlijk de afgelopen keer niet goed gegaan en wat er dan gebeurt is dat je extra goed alles gaat nalopen.
Ik hou jullie op de hoogte!!
_________________________________________ lauwie sc
|
14 jan 2005 13:35 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Gefeliciteerd met je dochter kerel !
Dan noem je haar toch Fernanda of Ferdinandella !!??
Goed trouwens dat je ons op dfe hoogte houdt van vordereingen en uitkomst.
Ik vind dat de afloop van kwesties op dit forum best vaker gemeld mag worden .....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
14 jan 2005 15:48 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
GEFELICITEERD
zo'n pech is dat toch niet
_________________________________________ Got coffee?
|
14 jan 2005 15:58 |
|
|
Pieter
911 3.2 cabrio 964
|
Gefeliciteerd!!!!!!
|
14 jan 2005 16:09 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Pech omdat het een dochter is Shame on you
Maar toch van harte gefeliciteerd met je dochter.
Vader van Mercedes en Aimée, twee leuke dochters
Vermits het geen Ferdinand is hier een mooie tip.
Portia female Latin a gift,offering Porsha, Porsche
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
14 jan 2005 16:11 |
|
|
lauwie
1977 sc
|
gebracht!
Ik heb de auto bij de garage gebracht, en ik ben erheen gegaan met het idee dat het wel goed zou komen.
Alle punten waar ik kritiek op had wil hij of verhelpen, of vergoeden. Zo zijn niet veel garages. Hij heeft in ieder geval toegegeven dat dit niet zo had mogen gebeuren. Vandaar ook zijn houding.
Voor het vervangen van mijn voorwiellagers, die ik zelf een jaar geleden had vervangen, werd gezegd dat ik geen kopervet had moeten gebruiken. Dat zorgt voor extra slijtage. Sindsdien ongeveer 5000 km gereden.
Hij verwacht ongeveer 1 a 2 weken nodig te hebben.
Ik kom terug met hoe het is geworden.
_________________________________________ lauwie sc
|
17 jan 2005 23:48 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Goeie ontwikkeling maar ...1 tot 2 weken=40 tot 80 werkuren
_________________________________________ t beste maar weer...
|
18 jan 2005 1:46 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Doorlooptijd naast andere werkzaamheden die ook door moeten gaan om te kunnen (blijven) eten
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 jan 2005 11:41 |
|
|
lauwie
1977 sc
|
Zo,
Een paar weken geleden de auto opgehaald en ALLE items die ik heb aangeroerd zijn opgelost, financieel of gerepareerd.
over deze service is niks aan te merken.
Nu zijn door deze reparatie wel weer een paar kleine dingetjes die mijn irritatie hebben opgewekt zoals het slopen van mijn raam schakelaar en het afbreken van een alarm sensor.
Ik moet nog even goed nadenken of ik hier terugkom. Mijn vorige garage was ROPA en daar had ik nooit iets over aan te merken, de prijzen waren redelijk en nooit beschadegingen.
_________________________________________ lauwie sc
|
02 maart 2005 13:53 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
02 maart 2005 16:02 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
Om ff door te gaan op dit Homokineten onderwerp, ik heb bij het optrekken sinds kort een tikkend geluid, intervallen worden korter bij hogere snelheid, gaat alleen gepaard bij het gas geven (dus druk op de aandrijfassen) Ik denk dat het m'n Homokineet van m'n rechter achterwiel is. Nu schijnt het zo te zijn dat wat vet we eens een tijdelijke (of soms zelfs veel langere) oplossing is. Iemand al eens zo'n behandeling gedaan? En weet iemand toevallig wat voor vet goed zou zijn? Ben er achter gekomen dat er best wel verschillende soorten vet zijn!
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
08 maart 2006 20:35 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
Iemand?
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
09 maart 2006 16:50 |
|
|