Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:52

Antwoord op onderwerp  [ 294 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
The rebirth of a car 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht The rebirth of a car
Als het zo blijft doorgaan, denk ik dat we in 2006 wel wat Speedsters gaan te zien krijgen tijdens de meetings.

Vermits ik geen techneut ben, ben ik verplicht om de restauratie van een wagen over te laten aan mensen die er wel verstand van hebben.

In 1988 ben ik mij bewust geworden van het bestaan van de Porsche 356. Voordien was voor mij Porsche, zoals voor velen onder ons 911. Bij het aanschouwen en het eerste ritje met een 356 was mijn hart verloren. Toen ik in 1993 van de voorzitter van de Belgische 356 club een Speedster mocht gebruiken om naar de internationale meeting te rijden in Blois was ik helemaal verloren voor deze wagen.

Nu 12 jaar later heb ik een Speedster kunnen kopen van 1956. In januari is men begonnen met de restauratie. Als alles volgens plan loopt zou ze tegen Maart 2006 in haar volle glorie terug op de weg moeten kunnen verschijnen.

Vanmiddag heb ik enkele foto's gekregen van de vorderingen die reeds gemaakt zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

28 feb 2005 22:59
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Goh, heb jij een 356 geleend gekregen van de Walter? Gaaf!!

Groetjes van de Robby trouwens.

Wanneer is trouwens dit jaar de rally voor alle Porsches? Of wordt deze niet meer georganiseerd?
Anders wel een leuk ritje voor de forummers. Organisatie is steeds puik, sfeer steeds geweldig, om over het eten nog maar niks te zeggen.

Geweldig project waar je mee bezig bent, ben benieuwd naar het resultaat.

28 feb 2005 23:09
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Yep,

Trouwens mijn 356 Coupé heb ik in 1994 gekocht van Walter voor 356.000Bef. Prijs was aangegeven op de voorruit met slagroom.
De rally voor alle type Porsches, is meestal rond einde Augustus begin September, ik hou jullie wel op de hoogte. Zou inderdaad een goede uitstap voor het PF kunnen zijn.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

28 feb 2005 23:15
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
wow, das wel een heel grondige restauratie,
ik ken daar niet veel van maar das van bijna 0 heropbouwen,
weet je al welk kleurke dat je gaat nemen of is dat nog een geheim ?
wel leuk dat je de foto's post, ge moogt dat nog doen,
zo kunnen we meegenieten van de vorderingen,

cya

28 feb 2005 23:17
Profiel
PorscheForum Rakker
CGT is besteld!!
Boxtel
Bericht 
Ik ben benieuwd... ik kom wel in maart 2006 terug in dit topic :twisted:

28 feb 2005 23:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Tsja, een echte :shock: . En ikke al blij zijn met m'n replika die ook ergens in 2006 op de weg verschijnt...

mhaschreurs.hyves.nl

28 feb 2005 23:20
Profiel Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
@Fargo,

Dit is eigenlijk de bedoeling, om regelmatig de vordering te posten in dit draadje. Normaal zou dit draadje dus ruim 1 jaar moeten kunnen meedraaien op het PF.
Wat de kleur betreft, deze is inderdaad al beslist, ik hou deze echter voorlopig voor mezelf. Het probleem met de 356 Speedster is dat ze bijna allemaal in dezelfde kleuren zijn. Zilver, rood, zwart of ivory. Ik kan al wel zeggen dat het geen van deze kleuren gaat worden.

28 feb 2005 23:24
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
michael schreef:
Tsja, een echte :shock: . En ikke al blij zijn met m'n replika die ook ergens in 2006 op de weg verschijnt...

Dat is waarom ik schreef dat we dan samen op pad kunnen gaan. De kans dat het merendeel van de mensen het verschil niet zien tussen een replica en een echte is trouwens vrij groot.

28 feb 2005 23:27
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
Toch wel een origineel kleurtje hoop ik, meisen blue?

mhaschreurs.hyves.nl

28 feb 2005 23:27
Profiel Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
:shock: gaaf paul, als ik jou een beetje kan inschatten wordt het een heel bijzondere wagen

28 feb 2005 23:28
Profiel WWW Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Het is een originele kleur, ik ga echter niet antwoorden met ja of nee. Zoveel kleuren zijn er namelijk niet. :wink:

28 feb 2005 23:29
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
Mag ik een keer komen kijken als die eerder klaar is dan die van mij? Heb nog nooit een originele speedster gezien en het motorgeluid ben ik ook wel benieuwd naar.

mhaschreurs.hyves.nl

28 feb 2005 23:30
Profiel Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Momenteel is de motor (90pk)van de Coupé in revisie. Ik verwacht dat deze binnen 6 weken terug in orde is. Dan kunnen we misschien eens afspreken. Kan je gelijk eens ervaren hoe een 356 met 90pk rijdt.

28 feb 2005 23:38
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht 
voel je je niet een beetje verplicht, bij zo'n grondige resto, om de speedster in z'n originele kleur te zetten, zoals hij van de fabriek kwam ?
kwestie van originaliteit ......

02 maart 2005 12:52
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
September 2006 is het 25e jarig jubileum van de NPC, zou te gek zijn om dan met de 356ers te komen op dat meerdaagse super treffen.

02 maart 2005 12:57
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
@Kristof356-911; Ik voel mij nooit verplicht als ik iets zelf moet betalen. :twisted: Ik vind het wel belangrijk dat er een originele kleur van die tijd gebruikt word.

@John4s ; Ik wil best met de 356 komen, ik rij daar zeker zo graag mee als met de 996. :D Soms is het wel makkelijker om de 996 te nemen i.p.v. de 356

02 maart 2005 13:13
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht 
ppp 356 schreef:
@John4s ; Ik wil best met de 356 komen, ik rij daar zeker zo graag mee als met de 996. :D Soms is het wel makkelijker om de 996 te nemen i.p.v. de 356

als je haast hebt zeker :wink:

02 maart 2005 14:12
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Meeting
:D Paul, als je wenst dat je dat de 996 er dan ook is, dan zal ik deze zelf wel komen halen en, naar de meeting toe brengen :wink: .

02 maart 2005 20:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
paul, ik heb het verkeerde beroep gekozen... :cry:
k droom er al jaren van om een oudje te strippen en nieuw leven in te blazen...
Maar ja, er zijn teveel "geens"
-geen geld
-geen plaats
-geen tijd
-geen akkoord van t vrouwtje
-geen zonen die de papa steunen op dat gebied (anders was mama
misschien wel te vermurwen)
-geen oude elf (eigenlijk zou ik een oudje willen in racetrim voor op circuit) of 356 dus

02 maart 2005 21:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Beltarreke,

maar ik ben al akkoord ,dus das al iets

02 maart 2005 22:10
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Beltar schreef:
paul, ik heb het verkeerde beroep gekozen... :cry:
k droom er al jaren van om een oudje te strippen en nieuw leven in te blazen...
Maar ja, er zijn teveel "geens"
-geen geld
-geen plaats
-geen tijd
-geen akkoord van t vrouwtje
-geen zonen die de papa steunen op dat gebied (anders was mama
misschien wel te vermurwen)
-geen oude elf (eigenlijk zou ik een oudje willen in racetrim voor op circuit) of 356 dus

1. 356 is momenteel beter dan een spaarboekje.
2. Ik zet hem wel weg voor jou.
3. Heb ik ook niet daarvoor laat ik het doen. kan het trouwens ook niet.
4. Niet vragen, gewoon confronteren met de feiten, een goed huwelijk kan tegen een stootje.
5. Ik heb enkel 2 dochters en heb de klus dus ook op mijn eentje moeten klaren.
6. Ik denk dat je meer fun hebt aan een oldtimer op de baan dan op een circuit, ik haal mijn 356 op alle mogelijke momenten uit de garage. Het is echt ontspannen even toeren na een drukke dag. En het vrouwtje kan mee.

02 maart 2005 22:33
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Wow Paul, leuk project om te volgen en het bijzondere resultaat van te zien :!:

02 maart 2005 23:15
Profiel
PorscheForum Rakker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Je hebt in elk geval "Bon Gou" :wink:

03 maart 2005 2:18
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Lou schreef:
Je hebt in elk geval "Bon Gou" :wink:

Gij weet meer :wink:

03 maart 2005 7:56
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Knap project en zeer knappe wagen. :thumleft:

Ik ben benieuwd als hij af is. :wink:

Laatste update 22/10/2013

03 maart 2005 14:24
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 294 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende