Auteur |
Bericht |
PeterDeleu
964 Cabriolet C2
|
Cabriokap en achterspoiler
Hi Porschisten,
Ik merkte vandaag dat de carbriokap van mijn 964 enkel wil opengaan bij een niet draaiende motor.
Ik heb hier op het forum al ergens gelezen dat de wagen moet stilstaan, maar ik dacht dat de motor stationair mocht draaien.
Ook heb ik nog een probleempje met de achterspoiler. Deze wil ook niet meer open.
Beide systemen houden rekening met de snelheid van de wagen. Kan de oorzaak van deze 2 problemen te zoeken zijn in een foutief snelheids rapportering ?
mvg
Peter Deleu
|
02 maart 2005 22:06 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Draiende motor
Mijn dak gaat ook open met draaiende motor. Had je wel de handrem aangetrokken
|
02 maart 2005 22:29 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
dak kan inderdaad alleen open als contact in stand "1" staat en de auto stil staat; daar wordt dus inderdaad een snelheidssignaal gebruikt.
Of dat dezelfde is als het signaal voor de spoiler weet ik niet.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
02 maart 2005 22:30 |
|
|
PeterDeleu
964 Cabriolet C2
|
Na het lezen van die reactie, nog eens gaan proberen.
Enkel wanneer alle lampjes van het dashboard oplichten (contact stand ??? ) wil de carbriokap open. Met of zonder opgetrokken handrem. Echter wanneer de auto stationair draait, wil de kap niet open.
|
02 maart 2005 22:46 |
|
|
horn
PF #57
|
Peter, ik heb als ik alles zo lees een oprecht advies voor je: laat je auto eens nakijken door een goede specialist. Ik weet niet of je een aankoopkeuring hebt laten verrichten voordat je je auto kocht, maar als ik je 'klachten' zo beluister, is er nogal wat (wellicht kleine dingen) mis met je P. Om je een hoop ergernis te besparen - laat hem gewoon alsnog nalopen. Een tip van ex-mister Tip
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 maart 2005 23:01 |
|
|
PeterDeleu
964 Cabriolet C2
|
Ik bezoek binnenkort een specialist. Samen met hem gaan we een soort prioriteitslijst opmaken van wat nog moet gebeuren aan de auto.
Maar ondertussen wil ik mij een beetje verdiepen in het binnenste van de wagen. Ik denk dat zoeken naar een probleem zowat de beste leerschool is.
Ik ga me niet wagen aan klepkes regelen, koppeling vernieuwen, ..
Dit is voor een kenner. Maar die kleine dingetjes, die wil ik graag wel zelf doen.
grtzz.. Peter
|
02 maart 2005 23:10 |
|
|
testdriver
911
|
In principe kan de kap alleen open als de motor NIET draait...
kontakt moet altijd in stand 1 staan.
de spoiler heeft niks met de kap te maken hoor...
dus peter, zoals ik via mail al vertelde... paar punten waar je moet naar kijken voor die spoiler, kan niet zo heel veel zijn...
|
02 maart 2005 23:10 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Helemaal juist Uiteraard.
Zonder aanpassing kan de kap van een 964 cabrio, itt de kap van een 993, alleen worden geopend of gesloten zonder draaiende motor. Lastig.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
02 maart 2005 23:33 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
KLOPT ALLEMAAL.
Als je je contact te ver doordraait (of bij draaiende motor) krijg je je electrische dak niet van zn plek; dat hoort zo.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
04 maart 2005 14:58 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 maart 2005 15:26 |
|
|