Auteur |
Bericht |
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
ervaring met starthulp apparaten?
Het komt tegenwoordig vaak voor (winter!) dat ik de Porsche 3 weken niet gebruik met als gevolg dat de accu helemaal leeg is. Ik heb weliswaar een druppellader en een acculader, maar vergeet die weleens aan te sluiten. Heeft iemand hier enige ervaring met zogenaamde starthulp apparaten? Zo ja hoeveel Ah moet het apparaat minstens hebben om er mee te kunnen starten? Ik heb er al een paar van Black en Decker zien staan, maar ben niet zo'n fan van dit merk..
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
21 feb 2010 10:41 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: ervaring met starthulp apparaten?
Ik zou voor minimaal 600 Amp gaan, een 964 wil wel wat stroom hebben bij het starten. Heb je wel eens aan een hoofdstroomschakelaar gedacht
|
21 feb 2010 10:45 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Re: ervaring met starthulp apparaten?
Volgens mij vind het alarm dat niet zo leuk...zodra je de schakelaar weer "open" zet gaat de boel af vlgs mij? en 600 Ah lijk mij veel. Black en Decker gaat maar tot 450: http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... avi=oben_2
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
Laatst bijgewerkt door LouisXIV op 21 feb 2010 10:50, in totaal 1 keer bewerkt.
|
21 feb 2010 10:47 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: ervaring met starthulp apparaten?
Ik zou mee gaan doen met de geheugentraining van Omroep Max. on-topic: steeds (diep-)ontladen is killing voor de levensduur van je accu. Ik zou dat ding toch echt consequent aan de druppellader hangen. Die hulpsstartapparaten zullen wel werken; maar ik hou zelf niet zo van dit soort forse stroomklappen op de Motronic en andere kwetsbare onderdelen(als ik eens iets "verkeerd" doe). Of dat terecht is? Ik ben liever safe.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
21 feb 2010 10:48 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: ervaring met starthulp apparaten?
Bij mij niet. Die start boosters geven idd even een enorme belasting op het electrische systeem. Soms wordt er zelfs geadviseerd om wat grotere stroom gebruikers zoals de achterruitverwarming aan te zetten zodat de "klap" wat minder is. Ik spreek trouwens over Ampere en niet Ampere uur . Om je geheugen te trainen kan je ook je druppellader in het zicht leggen Is idd wel beter voor de levensduur van je accu.
|
21 feb 2010 11:00 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Re: ervaring met starthulp apparaten?
Dat is altijd beter dan wat ik ooit deed, starten en wegrijden en vergeten dat hij aan de druppelaar stond
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
21 feb 2010 11:20 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Re: ervaring met starthulp apparaten?
Ik was vroeger nooit zo goed in electro op school...
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
21 feb 2010 11:26 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: ervaring met starthulp apparaten?
.. zo slecht zelfs dat je geen druppel-lader aan kunt sluiten Ik zou inderdaad toch maar voor de druppellader optie gaan ... omdat je wss ook gaat vergeten je start-pack op te laden .. optie van Willem pas ik zelf vaak toe als ik ergens voor langere tijd moet/mag parkeren waar geen werkende contactdoos voorradig is .. alleen gebruik ik in plaats van 'n massa-sleutel 'n steek-ring sleutel van 13 mm Bij m'n SC had ik hiervoor 'n langere bout met afstandsbus en vleugelmoer op de massa-kabel van de accu gezet
|
21 feb 2010 11:31 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Re: ervaring met starthulp apparaten?
ik ben toch benieuwd hoe dat met het alarm gaat: zodra ik de accupool losgooi gaat het alarm af (ook als dit niet geactiveerd is...)
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
21 feb 2010 11:34 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: ervaring met starthulp apparaten?
Dan ben je te langzaam ... eerst de pool losdraaien, maar op de accu laten zitten - dan het contact af zetten en de pool van de accu nemen .. eventueel zet je de auto eerst nog op slot met de AB. Alarm gaat namelijk pas X aantal seconden later in activatie: nadat je de sleutel uit het contact hebt genomen (en de deuren afgesloten hebt) ... .. vergeet alleen niet om te kijken of je met 'n niet aan gesloten accu de deuren ook weer open kunt krijgen .. dus niet meteen de kofferdeksel dicht gooien ... .. zoals ik bij de 968 wel eens heb gedaan ...
|
21 feb 2010 11:39 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: ervaring met starthulp apparaten?
Ampere uurAmpereIk heb geen idee waarom mijn alarm niet afgaat als ik de hoofdschakelaar uitzet. Het alarm gaat trouwens ook niet af als ik de hoofdschakelaar weer aan zet. Ik gebruik, net als Olaf, de hoofdschakelaar alleen als de P voor langere tijd ergens staat waar geen 220V voor handen is. Je zou dat natuurlijk weer op kunnen lossen door de voeding van het alarm buiten de hoofdstroomschakelaar om te laten lopen, maar het alarm is vaak juist de (mede) oorzaak van de lege accu. EDIT: Zie Olafs instructie Edit: Als je toch een startbooster wil, neem dan DEZE
|
21 feb 2010 11:46 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Re: ervaring met starthulp apparaten?
weer wat geleerd op de zondag morgen! Ik heb het trouwens wel gehad met alarmen op porsches dus zodra er een verzekering is waar geen alarm meer verplicht is ben ik om...
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
21 feb 2010 12:10 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: ervaring met starthulp apparaten?
De psychologie van discipline is de ontbrekende schakel tussen 'jippie' en 'poetsen'. http://denkproducties.nl/?pid=17&itemid ... 4wodb2rkkA
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
21 feb 2010 12:18 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: ervaring met starthulp apparaten?
telt iemand de P&A draadjes?
_________________________________________ oud is beter
|
21 feb 2010 12:58 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: ervaring met starthulp apparaten?
Om te voorkomen dat Annelies dat ook doet - of héél missschien ikzelf - schuif ik altijd een kunststof flakon over de versnellingspook Ideetje Willem
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
21 feb 2010 17:55 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: ervaring met starthulp apparaten?
Ik heb tegenwoordig de sleutels verstopt Nee geintje Ze heeft wel geluk gehad toen, de 220v snoer was zo van de contrastekker afgetrokken, gelukkig maar 1 draad bloot, van de andere was de isolatie opgerekt dus geen 964 onder 220V spanning.
|
21 feb 2010 18:01 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: ervaring met starthulp apparaten?
Wat voor druppelaars hebben jullie en hoe sluiten jullie ze aan Heb 'n originel Porsche-druppel-lader ... met 'n erg lang 12 volt snoer - waar ik 'n 'quick-release' tussen heb gezet nadat ik ooit 'n vastgevroren 968 achterklep had - en het snoertje door moest knippen om weg te kunnen ... M'n andere lader is inderdaad 'n zo'n type met 'n kort snoer van de lader naar het laadpunt en 'n lang(er) 220 Volt snoer ... Beide laders - laden via houder van de sigaretten-aansteker ... moet wel erg slaperig zijn om dat voor het rijden over het hoofd te zien ..
|
21 feb 2010 18:08 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: ervaring met starthulp apparaten?
En ondanks dat, leg ik voor de zekerheid altijd de sigarettenaansteekhouder op 't leer van de pook, zodat ik niet vergeet de druppelaar eruit te halen . Zelfkennis is een groot goed...
|
21 feb 2010 18:12 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: ervaring met starthulp apparaten?
Gewoon een met 2 krokedille bekjes, die ik rechtstreeks op de accupolen aansluit. 220v stekker in het verlengsnoer die met een dun 220v snoer vanuit de kofferbak naar de CEE stekker onder de carport gaat.
Ik heb de lader 2 jaar terug voor 2 tientjes op MP gekocht. Ding doet het prima.
|
21 feb 2010 18:33 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Re: ervaring met starthulp apparaten?
Paul, als je eenmaal zo'n fout maakt, doe je het noooooit meer, althans, ik ben voor eeuwig gewaarschuwd. Durf het zelfs op het forum te zetten.
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
21 feb 2010 18:38 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: ervaring met starthulp apparaten?
Jij bent ook een vrouwtje hè Sigi
|
21 feb 2010 18:46 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: ervaring met starthulp apparaten?
'k zou maar vast gaan rennen
|
21 feb 2010 18:47 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: ervaring met starthulp apparaten?
Heb mij verstopt Willem
|
21 feb 2010 18:50 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Re: ervaring met starthulp apparaten?
Mijn accu is helemaal leeg, als ik de lader eraan koppel gaan mijn knipperlichten permanent branden (denk dat dit met het alarm te maken heeft). Zo schiet dat laden niet op. Iemand een ideetje?
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
21 feb 2010 18:54 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: ervaring met starthulp apparaten?
Accu loskoppelen - en de lader rechtsreeks aan de acuu zetten ..
|
21 feb 2010 18:58 |
|
|