Auteur |
Bericht |
Patrick
|
 Re: Boxster importeren uit the USA
Goede tip Bertroex, alleen een aanvulling : 14950 British Pounds Sterling = 16984.78 Euros.
|
24 feb 2010 9:34 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: Boxster importeren uit the USA
Ja, maar zeker geen goedkope. Zeker als je op een krap budget zit volgens mij geen optie. Waar bijkomt dat RHD in de UK over het algemeen duurder zijn dan LHD. LHD zijn uiteraard dunner gezaaid, maar niet zo populair en dus lager in restwaarde. 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 feb 2010 10:13 |
|
 |
Patrick
|
 Re: Boxster importeren uit the USA
Erwin zoek je graag problemen op ?  LHD ombouwen Wederom even de zoekfunctie en het je komt er achter dat ombouwen niet haalbaar is. Ik ben benieuwd wat je nu gaat verzinnen ? 
|
24 feb 2010 10:13 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: Boxster importeren uit the USA
in het bob de bouwer topic naar een mooie zoeken? 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 feb 2010 10:16 |
|
 |
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
 Re: Boxster importeren uit the USA
En als je er een uit UK haalt zit je nog met koplampafstelling en tellers, maar dat is een kleinigheid. 1 pond is op het moment 1.141 (dus niet 1.4) en er is inderdaad veel moois te koop daar 
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
24 feb 2010 11:31 |
|
 |
rovanderwal
Boxster S (986)Amsterdam
|
 Re: Boxster importeren uit the USA
Beste Erwin, Ik had een jaar geleden ongeveer het zelfde budget in mijn hoofd. Ik was op zoek naar een 'gewone' 2.5 zwart met leer. Ik wist dat het in Nederland moeilijk zou zijn dus zat ook net over de grens in Duitsland te kijken. Het vinden van een goede Boxster voor dat geld kostte veel speurwerk op mobile.de. Hiervoor nam ik gewoon de tijd en na een paar maandjes had ik hierdoor een paar duizend extra te besteden... En als je geduld hebt komt je droomauto vanzelf voorbij! Dit was voor mij niet eens in Duitsland, maar zelfs in Nederland na een tip van een forumlid En ik rij nu mijn prachtige zwarte 'S' die net 100.000 gereden had Succes! En houdt het goed in de gaten hier 
|
24 feb 2010 12:56 |
|
 |
Patrick
|
 Re: Boxster importeren uit the USA
De glazen zijn van plastic en zitten vast, dus een hele nieuwe unit.
|
24 feb 2010 13:37 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: Boxster importeren uit the USA
Als je dat lukt is budget ook niet echt een probleem... Als je duizend per maand opzij kan leggen zou ik mijn budget ook niet strak volgen... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 feb 2010 13:38 |
|
 |
rovanderwal
Boxster S (986)Amsterdam
|
 Re: Boxster importeren uit the USA
Haha, lekker gevat.  Maar inderdaad. Mijn idee om naast mijn lease auto nog een cabrio te kunnen rijden kwam in Oktober 2008. Ik wilde toen per Maart/April een Porsche Boxster halen. Maar door het zoeken e.d. werd het dus ongeveer 6 maanden later dat ik mijn eerste Porsche kocht 
|
24 feb 2010 15:14 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: Boxster importeren uit the USA
goede keus. Nog steeds tevreden?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 feb 2010 15:50 |
|
 |
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
 Re: Boxster importeren uit the USA
Erwin, Ik heb een van oorsprong Amerikaan die via GB in NL kwam en dus weer voldeed aan de EU eisen. Ik heb geen vermogensnadeel maar bijv. de tellers waren al irritant in miles En van die stickers dat je je kat niet in de airco mag stoppen om haar te laten drogen.. De digitale tellers kun je omzetten. Maar als je een goedkope zoekt. http://www.hofman.nl/auto/YL54Geen idee wat je voor die prijs kunt krijgen maar ja.
_________________________________________ Last Rat standing
|
24 feb 2010 15:59 |
|
 |
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
 Re: Boxster importeren uit the USA
Hi Erwin, Ja, ik woon sinds 1999 in de UK. Ik heb niet echt "ervaring" met de markt alhier aangezien ik niet nat wordt van de watercooler porsches, ondanks het feit dat m'n 924S winterporsche best een leuk ding is. Ik heb al mijn wagens van particulieren gekocht. De dealerpresentatie, de "garantie" die geen RMS of afbrekende cylinderwanden of koppeling of gearboxes of godweetwat covert, is imho een waste of money. Ik heb best plezier om mijn auto ZELF op te poetsen ipv voor de dealerpresentatie te betalen. Laatstens heeft een particulier ook geen dealerprofit ingebouwd. De kunst is natuurlijk te weten wat je wil en hoe je moet zoeken. Bovendien bouw ik een marge van 15% in voor wanneer je "verkeerd hebt gekeken" en laat ik mijn trusted porsche mechanic een full full onderhoud doen en laat ik ook de suspension met mijn bepaalde instellingen afstellen, zodat ik me geen zorgen moet maken. De procedure die ik volg: Eerst: vooraleer je koopt kan je een HPI check laten doen. Sinds de import worden alle gegevens bijgehouden van de wagen betreffende -ongevalverleden -outstanding finance -mileage history Dat kost £19.99 Indien de wagen TOCH in een ongeval is verwikkeld in de UK of er is fraude gepleegd en het staat niet in het rapport ben je ingedekt door een goverment agency. Wat er echter mee gebeurde voor de import in de UK, dat is de vraag of het risico. Ik zou ook kijken welk Official Porsche Centre (OPC) of specialist de wagen onderhoud en deze wellicht even een belletje geven. Een AKK heet hier een PPI (pre purchase inspection) en dat kan gedaan worden door elk OPC, een goede specialist, Peter Morgan or Phil Raby etc http://www.911uk.com/template.php?page=84Je moet het registratie document hebben (V5), dat invullen en de verkoper moet het "permanently exported" deel van de v5 opsturen naar de DVLA (Driver and Vehicle Licency Agency in Swansea, Wales). Er zijn geen export taxes te betalen, tenzij het een BTW verkoop betreft. (bv leasecompany) Je neemt het V5 document met jou mee (minus het "permantly exported" document) en dan beginnen voor jou de kosten voor transport en invoer in NL. een dealer of enthousiaste eigenaar is misschien bereid om de wagen zelf over te rijden voor de prijs van een etentje, ene hotelletje in Amsterdam en de benzinekosten. Win- win! Als je geluk hebt, en bv de huidige eigenaar had de wagen uit Europa geimporteerd, zouden de LHD lampen er nog bij kunnen zijn (doos in de garage/zolder etc)! Bovendien moet er gewoon een indicatie van de snelheid beschikbaar zijn- dat mag in de UK sinds 2005 gewoon de europese kmteller zijn: het is een mythe dat het MOET in MPH. Met de 996/986/987 heb je bovendien de optie om de digitale snelheidsteller in mph te zetten en gewoon je originele km klok te laten zitten. De meeste LHD porsche imports hebben de originele tellers om de history niet verdacht te laten worden, of er is tenminste de teller ingesloten met de auto en gecertifieerd door een porsche centre wanneer het is omgebouwd met een foto erbij. Met de oude 911'jes was ook gewoon een stickertje over de koplampen toegelaten om door de MOT (de jaarlijkse keuring) te komen, dus vaak hadden deze gewoon hun LHD koplampen nog, maar dat is dus anders met de recentere modellen. HTH, Bert
_________________________________________ http://911carrera3.com Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register
|
24 feb 2010 16:33 |
|
 |
bully
|
 Re: Boxster importeren uit the USA
 was een goeie tip 
|
24 feb 2010 17:23 |
|
 |
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
 Re: Boxster importeren uit the USA
Ik neem aan dat de koplampen af te stellen zijn ja, zo niet, dan kost je dat zo'n 500 euro voor een 2ehands setje, litronic(xenon) is natuurlijk wat duurder. Tellers(digitale) zijn om te zetten naar km's, maar je tellerplaat bijvoorbeeld blijft in miles(km ook vermeld, maar blijkt irritant lijkt me)
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
24 feb 2010 20:06 |
|
 |
gernler
911 carrera Targa, 1984,
Citroen SM, 1972Den Haag
|
 Re: Boxster importeren uit the USA
Beste Erwin, Kijk even op www.graigslist.com of www.kijiji.com. Ondanks de lagere koers kan je daar soms voor wisselgeld een boxster kopen. Regelmatig worden er boxters aangeboden al vanaf 6000 US. Veel mensen moeten nl. verkopen!!! Wanneer je daar een auto vandaan haalt moet je weinig betalen omdat de vrienden van de belastingdienst alles bij elkaar optellen en dan pas gaan rekenen + de aanpassingen en reparaties die er bij horen. Let wel: In de VS hebben ze een registratiesysteem voor auto's waarbij je altijd kan checken of er schade is geweest en wat voor schade. Zouden ze hier ook wel eens mogen doen. Er is wel een "maar" bij auto's vanuit de VS, en dat is het onderhoud. Een Amerikaan onderhoud zijn auto slecht, tenminste naar Europese maatstaven. Die 8-cylinderhokken waar ze meestal in rijden zijn zo underpowered dat ze niet stuk gaan wanneer ze gebrekkig onderhoud krijgen. Wanneer je daarentegen een auto in Duitsland koopt ben je er bijna altijd zeker van dat er op tijd beurten zijn gegeven en alles is bijgehouden. De Tüv is streng, niet zoals in Nederland het hoofdnoodzakelijke! Heb een beetje geduld en eerlijk rekenen, dan kom je er wel. Succes!http://www.porscheforum.nl/posting.php?mode=reply&f=1&t=26613#
|
24 feb 2010 20:26 |
|
 |
Cuprohr
|
 Re: Boxster importeren uit the USA
Goede redenen om wel uit de US te importeren:
- alhoewel minder onderscheidend loont het nog steeds te importeren. In het lagere (prijs) segment wat minder dan in het hogere natuurlijk. Voor een Boxster in de hogere prijsklasse de moeite waard (3.2S of 987), voor een '97 er 2.5 betwijfel ik het inderdaad - in de US zijn vaak nog auto's te vinden die werkelijk in sublieme staat zijn. Anders dan het (veelal) afgetrapte spul van onze oosterburen. - relatief lage kilometerstanden (ehhh... mileage) - Koop er een uit Florida of Californië, die hebben nog nooit pekel gezien en zijn daarom superstrak. Zet er maar eens eentje op een brug en vergelijk met een NL of D Porsche. - een US auto is net zo waardevast als een NL of D auto. Ik heb een 1996 993 Carrera Tiptronic S verkocht voor dezelfde prijs als een vergelijkbare NL versie, 37.500,= - Ik heb net mijn 3de 911 over de oceaan gekocht, een 993 turbo met 85.000 km op de klok in werkelijk zeer mooie staat. Die moet je hier met een vergrootglas zoeken. - Vermogen is alleen minder op modellen voor 1989. Ik heb een 930 uit '86 gekocht uit Californië welke weliswaar ietwat minder vermogen heeft maar wat eenvoudig is aan te passen. - US versies zijn gewoon met normale opties te verkrijgen, ook bomvol. Wel is het zo dat vanwege de hitte er vaak geen lederen dashboard in zit, maar ja, is dat zo erg?
Een US versie staat inderdaad ietwat hoger op zijn/haar poten, eenvoudig aan te passen. Verlichting tellers etc is zeker bij een Boxster eenvoudig aan te passen. Ga eens met een specialist praten met import ervaring is mijn credo (b.v. Motron in Renkum). Die kunnen je goed op weg helpen. Let op spuitwerk. In de US is men soms niet zo precies met spuitwerk dus dit verdient extra aandacht. Succes met je zoektocht, het is zeker de moeite waard wanneer je goed zoekt.
|
24 feb 2010 21:15 |
|
 |
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
 Re: Boxster importeren uit the USA
Het feit dan één iemand een USA auto voor de zelfde prijs verkoopt als een niet USA is voor mij niet het bewijs dat beide wagens even waardevast zijn Voor duurdere auto's zal het vast wel interresanter zijn, en zo ook voor speciale modellen(die zijn ook meestal duurder), maar een simpele boxster die overal te krijgen is zal je daar je voordeel niet halen hoor.
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
25 feb 2010 0:40 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: Boxster importeren uit the USA
Haalt Motron wagens uit andere landen dan uit Duitsland? Dat is nieuw voor mij. Wist ik niet.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 feb 2010 14:56 |
|
 |
Cuprohr
|
 Re: Boxster importeren uit the USA
Motron importeert inderdaad uit andere landen. Italië al sinds langere tijd, maar ook de US sinds een aantal jaren en daar komen echt plaatjes van auto's vandaan. Handicap is de mijlenteller, maar dat went wel (of vervangen voor een km teller). De snelheidsmeter zit in een 911 t/m model 993 toch op een onzichtbare plaats dus..... De staat waarin de auto's verkeren doet de waardevastheid echt wel gestand.
|
26 feb 2010 9:58 |
|
 |
rovanderwal
Boxster S (986)Amsterdam
|
 Re: Boxster importeren uit the USA
Nog elke dag een  van oor tot oor
|
26 feb 2010 12:55 |
|
 |
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
 Re: Boxster importeren uit the USA
Ik kreeg een pb'tje van een medeforum rakker met enkele specifieke vragen betreffende een Porsche te kopen in de UK. Ik dacht dat het wellicht nuttig was mijn antwoorden te delen. Als je aankomt in Engeland hoe kun je dan het beste verder het land i , mijn voorkeur gaat uit met het vliegtuig naar Londen , maar dan ....?Eerst en vooral zou het kunnen zijn dat jouw toekomstige auto in Manchester, Doncaster, Bristol, Glasgow (Schotland) of waar dan ook staat. Vliegen naar London is dan niet zo een goed idée- je kan beter naar een airport vliegen kort bij de locatie van de wagen. Kijk bv op http://www.skyscanner.com en dan boek je je vlucht direct met Ryanair, easyjet of wat het ook is. Je hebt dan meerdere mogelijkheden om verder te gaan: 1. Je kan ofwel de bus nemen (goedkoop maar langduring: http://www.nationalexpress.co.uk2. Je kan een auto huren. Het rijden met RHD is natuurlijk even aanpassen:de eerste paar km prober je te schakelen met de deurklink maar nadien valt het wel mee. Neem je GPS mee, en de regel is: alles wat links is in Europa, is rechts in de UK. Twijfels: altijd zo rechts mogelijk en je bent ok. 3.Je kan de trein nemen: het treinnetwerk covert bijna heel de UK http://www.nationalrail.co.uk/Is er onderhandeling mogelijk of is de prijs de prijs ?Er is in mijn ervaring altijd onderhandeling mogelijk, maar het is een pak meer subtieler dan een gemiddelde arabische bazaar onderhandeling. De meeste Porsche liefhebbers vragen de top prijs, denkende dat hun wagen inderdaad top is. Maar ze hebben niet het bubbeltje onder de koplamp gezien etc. Soms denken ze dat een bubbeltje in de deurdrempel de spreekwoorderlijke 60 euros kost om weg te werken- rubbish natuurlijk. Mijn onderhandelingsprocess komt op het volgende neer: ik weet wat de prijzen zijn van de meest voorkomende mechanische en body repariaties. Ik neem de top prijs, en trek de prijs van de reparaties af van deze topprijs. Natuurlijk komt het saldo vaak onder de prijs dat mensen verwachtten maar dan probeer je een compromise te vinden - Is er de mogelijkheid om de auto rijdend mee te nemen ( 1 dags kenteken ) ?Neen: voor zover ik weet niet indien je niet in de UK gedomicileerd bent, mar ik ben niet 100% zeker: ik kan dit wel even navragen in de Porsche Club. Ofwel maak je een compromis met de verkoper dat je met de originele platen rijdt onder zijn verzekering tot aan de ferry, ofwel rijd hij/zij de wagen over samen met jou, ofwel organiseer je een autoambulance. Nottingham -700km naar Luik/Belgie was 650 pond dus dat zal wel ongeveer hetzelfde zijn naar, zeg maar, Amsterdam. Rule of thumb: 1 pond per km en dan hard onderhandelen! Is een aankoop keuring gebruikelijk , en zo ja , kun je die beter uit laten voeren door de Porsche dealer of door de specialist ? -Als het een specialist is , hoe kun je die opzoeken waar zij zitten ?Tuurlijk, ALTIJD AAK laten doen. Voor een 996/997/boxster kan je een OPC gebruiken ofwel een goede Porsche specialist. Voor de 993/964 en alles ervoor best een aircooled 911 specialist. Neem desnoods een nederlandse specialist mee. Koop jezelf een paar maanden 911&Porsche World en je hebt een goed idée van specialisten. Ook hier een linkje (beetje out of date maar toch al een idée) http://www.356-911.com/links/independentdealers.htmhttp://www.356-911.com/links/officialdealers.htmhttp://www.356-911.com/links/independentservicing.htmGroeten uit Nottingham, Bert
_________________________________________ http://911carrera3.com Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register
|
28 feb 2010 15:39 |
|
 |
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
 Re: Boxster importeren uit the USA
De kosten van ombouw zullen niet zo hoog zijn, of je tevreden bent met dit resultaat is een 2e... 
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
08 maart 2010 15:44 |
|
 |
Siemi
|
 Re: Boxster importeren uit the USA
Ik kom weer eens langs en heb dit topic tot nu toe helemaal gemist. Hier op het forum is de tendens dat je een goede Porsche alleen in Nederland en Duitsland (en dus de UK) koopt. Houd er daarom rekening mee dat de meningen die je hier krijgt licht gekleurd zijn. In de States kun je prima Porsche's kopen (sterker nog, er krijgt er vandaag 1 een AKK in de States voor een klant). Ook heb ik al meerdere Boxsters hierheen gehaald waarbij de koper geld bespaart heeft.
Ik zou alleen wel aanraden om alleen te kopen in de States als het onder aan de streep voordeel oplevert. En dan bedoel ik geen 100 euro. Dan ben je beter af met een Duitse, wat ik hier ook al eens een forumlid heb aangeraden.
Mocht je een Boxster in de States willen kopen, bedenk je dan goed dat er iets meer bij komt kijken dan alleen dollars omrekenen! De ombouwzaken die moeten plaatsvinden voor een RDW keuring (waarom in hemelsnaam via de TUV???) zijn heel erg beperkt. Bij een model van na 2001 zelfs niks. Dan is alles schakelbaar via de computer. Er zijn dealers die dat gratis aanpassen en er zijn dealers die het niet eens willen doen. Verder hoeft er niks aangepast te worden, dus geen koplampen, geen achterlichten, niks.
Ten slotte moet je je realiseren dat je bij een US import 2 maand voordat je de auto krijgt hem al betaald hebt. Je moet dus even geld hebben en evt een andere auto te overbrugging.
|
12 maart 2010 19:40 |
|
|