Auteur |
Bericht |
piwis
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
Ik begrijp het. Ik heb hier een cd rom en daar staat het als het goed is wel op maar sinds ik de Jaguar JTIS cd rom erop heb gezet heb ik geen Adobe9 meer maar een oudere versie. Ik wil die Adobe 9 er graag weer op hebben maar weet niet hoe dat moet dus als jij mij dat kan vertellen dan kan ik je hoogstwaarschijnlijk vanavond wel vertellen waar de sensor zit, de sensorlocatie cd rom heeft wel de Adobe 9 of hoger nodig, ik hoor het wel, groetjes Fred
_________________________________________ "Das Leben ist eine Krankheit, die ganze Welt ein Lazarett, und mein Porsche ist mein Artzt"
|
21 feb 2010 19:51 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
Surf naar Adobe.com/Acrobat en download de gratis versie Adobe Reader 9 en install
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
21 feb 2010 19:59 |
|
|
doubleb
997 Turbo TechartLoosdrecht
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
_________________________________________ Ik ben in de garage.. www.rennspeed.nl
|
21 feb 2010 20:01 |
|
|
piwis
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
Dank je, maar overschrijft deze dan die ouwe versie of moet ik nog een speciale handeling doen?
_________________________________________ "Das Leben ist eine Krankheit, die ganze Welt ein Lazarett, und mein Porsche ist mein Artzt"
|
21 feb 2010 20:03 |
|
|
doubleb
997 Turbo TechartLoosdrecht
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
Hi Fred, Ja je kunt ze niet naast elkaar draaien inderdaad. Grtjs, Bas
_________________________________________ Ik ben in de garage.. www.rennspeed.nl
|
21 feb 2010 20:10 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
Maar dat is geen probleem, iedere pdf is te lezen met de nieuwste versie Dus ook je Jag docu is nog te lezen met v 9. (De installatie van die cd is zo dom om domweg te installeren en niet eerst te controleren of er al een nieuwere versie op de PC staat.)
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
21 feb 2010 21:23 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
Als ik zo de handboeken na kijk zit de sensor bij zowel het 3.4 als 3.6 blok op dezelfde plaats. Inderdaad helemaal vooraan op de cylinderkop. Volgens mij heeft piwis gelijk en kun je de sensor van buitenaf bereiken. Hij zit net onder het kleppendeksel en heeft een stekker met 3 pinnen. (Partcode 996.606.106.02)
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
Laatst bijgewerkt door maurice op 22 feb 2010 0:51, in totaal 1 keer bewerkt.
|
22 feb 2010 0:47 |
|
|
piwis
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
Dus pyama maar weer uit en sleutelen maar weer
_________________________________________ "Das Leben ist eine Krankheit, die ganze Welt ein Lazarett, und mein Porsche ist mein Artzt"
|
22 feb 2010 0:48 |
|
|
doubleb
997 Turbo TechartLoosdrecht
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
Thanks allen. Ik ga vd week maar ns even onder de auto liggen dus Volgens renntech zit de sensor echter ergens anders op de 3.6L dan op de 3.4L. We gaan het zien.. Grtjs
_________________________________________ Ik ben in de garage.. www.rennspeed.nl
|
22 feb 2010 0:53 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
Ben wel benieuwd waar die dan wel zit. Handboeken laten het zo zien. Turbo en GT3 zijn wel anders.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 feb 2010 0:56 |
|
|
doubleb
997 Turbo TechartLoosdrecht
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
Heb een foto gevonden van zowel een 3.4 als een 3.6L blok. Op de 3.6L lijkt de sensor te zitten voor Cyl1. Dat vermeldt renntech.org ook. Ik zal beide foto's attachen. Ik zal vd week de proef op de som nemen
_________________________________________ Ik ben in de garage.. www.rennspeed.nl
|
22 feb 2010 1:01 |
|
|
doubleb
997 Turbo TechartLoosdrecht
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
Whoops tweede afbeelding te groot. Vorige post was de 3.4L. Hier de 3.6L.
_________________________________________ Ik ben in de garage.. www.rennspeed.nl
Laatst bijgewerkt door doubleb op 22 feb 2010 1:15, in totaal 2 keer bewerkt.
|
22 feb 2010 1:02 |
|
|
piwis
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
Ben wel nieuwsgierig naar de foto van de 3.6
_________________________________________ "Das Leben ist eine Krankheit, die ganze Welt ein Lazarett, und mein Porsche ist mein Artzt"
|
22 feb 2010 1:04 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
Ben je niet in de war met de aansturing van de nokkenas? De connectoren van de solenoids zitten namenlijk aan beide zijde van de eerste cylinder. Hier het plaatje van de 3.6 liter motor.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 feb 2010 1:30 |
|
|
doubleb
997 Turbo TechartLoosdrecht
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
Nee denk het niet. Op de laatste 3.6L foto zie je de connector op de voorkant van het blok zitten (niet op de zijkant).
Op de foto waarop je de achterkant van het 3.6L blok ziet, kun je zien dat daar ook geen plek is voor de sensor zoals je die ziet op de 3.4L foto. Tenmiste daar lijkt het op..
Het blijft een raadsel voor nu haha.
_________________________________________ Ik ben in de garage.. www.rennspeed.nl
|
22 feb 2010 1:34 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
Wel grappig inderdaad. Het lijkt er op dat de sensor bij de 3.6 voor de ene bank aan de voorkant zit en voor de andere aan de achterzijde. Ben benieuwd waar je hem uiteindelijk aantreft.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 feb 2010 10:21 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
Lijkt me te kloppen: zelfde koppen maar 180 gr. gedraaid t.o.v. elkaar.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 feb 2010 11:17 |
|
|
doubleb
997 Turbo TechartLoosdrecht
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
Zo.. zojuist de sensor gelokaliseerd. Hij zit inderdaad voorop het blok bij bank1 - cyl-1. Alleeen... de accu was echt compleet leeg, maar dan ook echt geen druppel voltage meer. Dat vind ik vreemd daar ik hem dit weekend nog 24u aan de lader heb gehad (omdat hij direct na de storing ook al leeg was). Ik zeg dat ik geen toeval. Voordat ik sensor ga vervangen wil ik eerst een nieuwe accu proberen. Na 2,5 jaar elke dag trouwe dienst en dan in een avond de accu dood (of wellicht lekstroom) en een bank die niet meer werkt.. Dat is iets te veel toeval zonder daar eerst op in te zoomen. Kan me ook herinneren dat ik een dergelijk akkefietje wel ns gehad heb met een boxster of SC (vorige P's). Morgen nieuwe accu aanschaffen, dan fingers crossed
_________________________________________ Ik ben in de garage.. www.rennspeed.nl
|
24 feb 2010 21:51 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
Ja het is morgen, en
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
25 feb 2010 11:48 |
|
|
doubleb
997 Turbo TechartLoosdrecht
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
Vanavond naar de Halfords, heb een 85Amp accu gereserveerd. Later die avond zal ik de bevinding even posten. Vraagje: Het is toch niet zo dat omdat ik het beschermkapje van de zekeringkast eraf heb dat daarme helemaal geen prik staat op de auto (bedacht ik me ineens )? Zit namelijk twee van die mooie metalen klem elementen op (wellicht enkel om het klepje vast te klemmem (verwacht ik), maar misschien ook een spanning master switch?).
_________________________________________ Ik ben in de garage.. www.rennspeed.nl
|
25 feb 2010 13:48 |
|
|
doubleb
997 Turbo TechartLoosdrecht
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
Okee het is officieel.. ik snap er niets meer van. Nieuwe (grote) accu gehaald 85Amps. Heb wel weer prik, maar niet genoeg om de startmotor fatsoenlijk rond te laten draaien. Accu ff aan de lader gezet en die springt op max laden van de accu. Heb ik dan een lege accu gekocht? Zat wel lekker onder het stof.. Anyway, eerst maar ns 12 uur aan de lader.. morgen zien we weer. Als iemand nog een goed idee heeft.. laat maar horen.
_________________________________________ Ik ben in de garage.. www.rennspeed.nl
|
25 feb 2010 22:00 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
volgens mij moet er ook een datum op de accu staan, zou niet zo tof zijn als die al 2 jaar oud is
_________________________________________ remmen is angst
|
25 feb 2010 22:01 |
|
|
doubleb
997 Turbo TechartLoosdrecht
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
Nope.. accu van boven tot onder bekeken.. geen datum. Accu (artiekelnummer 58515) is nog wel steeds in het assortiment van Halfords. Lader is zo wat een kachel zo leeg issie.. gek hoor.
_________________________________________ Ik ben in de garage.. www.rennspeed.nl
|
25 feb 2010 22:13 |
|
|
miloman
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
Ik weet niet of het al genoemd was, maar check de massaverbinding tussen het motorblok en het chassis eens (of het wel goed contact maakt). Is meestal zo'n gevlochten kabel.
|
26 feb 2010 12:29 |
|
|
doubleb
997 Turbo TechartLoosdrecht
|
Re: Hele bank (Cyl 1-2-3) porsche 996 schijnt niets te doen?
Okee ik ben er achter wat er mis is. Bij cyl-3 op bank 1 zit een enorm gat in de varioram behuizing (op het blok). Ik kijk zo op de distributietandwielen. Van de kettingen ontbreekt ieder spoor. Omdat de motor ook niet meer wil ronddraaien heb ik aan die kan ook een vastloper.. Belletje met car service visser leert dat de schade min 3-4K is (complete linker kop vervangen met een goede gebruikte). Belletje met MH in Peize leert dat de tussenas (intermediate shaft) het misschien ook begeven kan hebben? Iemand daar ervaring mee? Anyway.. dit gaat veel geld kosten.. crap
_________________________________________ Ik ben in de garage.. www.rennspeed.nl
|
26 feb 2010 18:02 |
|
|