Auteur |
Bericht |
divwerf
1989 944 S2
1990 C4 coupe (gestolen)Amsterdam
|
velgen voor 964 C4 (1990)
hallo,
ik ben nieuw op het forum en nieuwe eigenaar van een 964 C4 coupe van 1990. Ik heb de auto samen met mijn vader en zwager aangeschaft als project, in het kader van mijn vaders pensionering. (volop tijd dus..) Het is een dagelijks gebruikt exemplaar, motorisch en technisch kwam hij goed uit de AKK bij Witmer en Odijk, maar we hebben een lange lijst kleine en minder kleine gebreken bij die we gaan afwerken, vervolgens laten we hem volledig overspuiten in de originele kleur.
Maar allereerst, tot de lente, gaan we er 'as is' mee sturen, alleen geven we hem eerst een beurtje en willen we hem terug brengen naar fabrieksorigineel. Op dit moment zitten er 996 Turbo wielen onder, die willen we zsm vervangen voor d90's of cup 1's, en hier gaat mijn vraag over: wat zijn de fabrieksoriginele maten? Ik heb op het forum al kunnen vinden dat de 17" cupvelgen ET55 horen te zijn, 7J voor en 8J achter, klopt dit? De originele maten van de d90's heb ik niet kunnen vinden, weet iemand dat misschien?
Alvast dank voor uw hulp, ik verwacht nog wel wat tijd door te brengen op dit forum..
gr. Peter
|
23 feb 2010 16:00 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: velgen voor 964 C4 (1990)
linkjemet deze link kan je ze vinden maar volgens mij was het standaard 16" misschien kan iemand anders daar meer over vertellen
_________________________________________ remmen is angst
|
23 feb 2010 16:34 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: velgen voor 964 C4 (1990)
ik lees in "de bijbel" standaard voor 6j x 16 banden maat 205/55 achter 8j x 16 225/50 mooie winterbanden maat
_________________________________________ remmen is angst
|
23 feb 2010 16:39 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: velgen voor 964 C4 (1990)
In 1990 waren de 16' design 90 de standaard velgen ('wieldoppen') en de cup 1/2 16" een optie volgens mij. Vanaf MY 1991 waren de 17" Cup1 velgen standaard. vlnr Design 90, Cup 16" en Cup1 17". Maten en ET waarden heb ik hier zo niet...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 feb 2010 16:41 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: velgen voor 964 C4 (1990)
Ik heb zelf Cup 1 in 17 inch onder mijn 911 en dat staat Lekker dik, groot maar ook orgineel! Maar ik vind de velgen van Rob964.C4 ook Mooie turbo look!
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
23 feb 2010 18:25 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: velgen voor 964 C4 (1990)
Ik vind persoonlijk cup2 (standaard op de 993 coupe) het mooiste staan onder een 964. Maar cup1 is een goede tweede... Die 16" cups vind ik veel te iel. En die wieldoppen vind ik alleen maar 'authentiek' maar niet mooi (had ze icm flaporen op mijn tippie).
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 feb 2010 18:29 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: velgen voor 964 C4 (1990)
Misschien minder origineel, maar Speedlines zijn über!
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
23 feb 2010 20:59 |
|
|
divwerf
1989 944 S2
1990 C4 coupe (gestolen)Amsterdam
|
Re: velgen voor 964 C4 (1990)
dank voor alle reacties. De keuze flaporen met d90's of cup 1's en cupspiegels is nog niet gemaakt. Cup 2's vind ik persoonlijk te 'rond' van lijn voor een 964 en alle andere opties te ver van origineel, we zullen eens kijken wat op ons pad komt. Mocht iemand d90's of cup 1's te koop hebben dan hoor ik het graag. Idem voor mensen met interesse in de 996 Turbo velgen die van de auto zullen komen. Het rubber is versleten en er zit wat stoeprandschade aan..
|
24 feb 2010 3:16 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: velgen voor 964 C4 (1990)
d90's kan je op ebay.de voor een scheet en drie knikkers scoren. echte cup1's zijn aan de prijs. turbovelgen gewoon hier en op MP zetten, ben je ook redelijk snel wel kwijt. Cup2's op een 964... wow...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 feb 2010 8:20 |
|
|
divwerf
1989 944 S2
1990 C4 coupe (gestolen)Amsterdam
|
Re: velgen voor 964 C4 (1990)
ik ga hem zaterdag ophalen, zal meteen even wat plaatjes schieten van de Turbovelgen die er nu onder zitten. Ik was inderdaad van plan in eerste instantie een setje d90's met redelijke banden te scoren om alvast mee te rijden, kunnen we later altijd nog op zoek naar cup's. Vandaar dat ik op zoek ben naar de juiste velgmaten voor de d90's.. Iemand?
|
24 feb 2010 10:39 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: velgen voor 964 C4 (1990)
volgens mij kan je met de link in mijn eerste post en de maat in de tweede de juiste vinden maar ik denk dat de juiste maat niet zo belangrijk is als het toch maar tijdelijk is wel dat het past en dat zullen ze allemaal wel doen.
_________________________________________ remmen is angst
|
24 feb 2010 10:47 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: velgen voor 964 C4 (1990)
je kan toch ook alvast rijden met die turbovelgen? als je de d90's toch tijdelijk wil doen, sla die stap dan over ik zou gewoon eerst even wachten tot je hem hebt... Hier Design90 wieldoppen. En hier met de volgende waarden Voor 205/55 ZR 16 7J x16ET 55 Achter 245/45 ZR 16 8Jx16ET 52,3 en hier met de volgende waarden voor 16x6 964 362 112 01 ET 52,3 achter 16x8 964 362 116 00 ET 52,3 Setje Cup1 en nog een setje Cup1's. En zelfs een nieuw setje.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 feb 2010 11:06 |
|
|
Marnix GSR
993tt +
VW Kever 1303 GSR (originele fabrieksrally), Lowlight Ghia,
ex-964 Jubi 826
|
Re: velgen voor 964 C4 (1990)
Die Cup-1 setjes zijn volgens mij niet orig.P, maar imi's.
_________________________________________ Twin Turbo: double the fun!
|
25 feb 2010 23:02 |
|
|
divwerf
1989 944 S2
1990 C4 coupe (gestolen)Amsterdam
|
Re: velgen voor 964 C4 (1990)
dat zou kunnen, maar de turbo velgen lopen aan, dus haal ik ze er liever vandaag af dan morgen. De ET waarden van die setjes zijn inderdaad niet correct, dus waarschijnlijk niet origineel..
|
26 feb 2010 0:19 |
|
|
Indy500
porsche 964c4c
|
Re: velgen voor 964 C4 (1990)
Begin december heb ik in Duitsland mijn rechter achterband kapot gereden. Hierbij is helaas ook mijn velg (originele 17" cup1) beschadigd geraakt, d.w.z. klein scheurtje aan de binnenzijde van de velg. In eerste instantie ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe velg, maar kan uit ervaring zeggen dat aan een originele 17" cup 1 velg zeer moeilijk te komen is. Had de vraag uitgezet bij DSP, en vervolgens een e-mail bombardement naar heel Porsche Nederland...... helaas! Grap was wel dat DSP vervolgens weer veel telefoontjes uit het land kreeg na aanleiding van mijn vraag Uiteindelijk heb ik mijn kapotte velg laten repareren bij een specialist in Nijkerk. Er worden zeer veel imi velgen aangeboden (merendeel), en ook alle eerder genoemde advertenties op marktplaats zijn volgens mij imi's. Originele 17" cup1 velgen zijn te herkennen aan de opdrukte getallen op de velg direct naast het ventiel.
|
26 feb 2010 22:18 |
|
|
Yellowbird
|
Re: velgen voor 964 C4 (1990)
Wij hebben nog de originele CUP 1 velgen liggen van onze 964 met goede banden erop. Ze staan nergens te koop, mogen wel weg.
|
07 maart 2010 19:47 |
|
|
divwerf
1989 944 S2
1990 C4 coupe (gestolen)Amsterdam
|
Re: velgen voor 964 C4 (1990)
dank voor alle reacties. Wij hebben inmiddels een setje originele Porsche design 90's van een 964 gevonden, gekocht en gemonteerd. Zaten nog goede banden op, hoewel niet 'P-rated' en achter niet de juiste bandenmaar (215-55 ipv 225-50) dus daar zal tzt vervanging nodig zijn.
|
08 maart 2010 11:07 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: velgen voor 964 C4 (1990)
Ik durf het bijna niet te vragen ... ... wat is de DOT code op de banden
|
08 maart 2010 11:09 |
|
|
Fonz
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
|
Re: velgen voor 964 C4 (1990)
check ook de wielomtrek vergeleken met de voorbanden. Moet gelijk zijn, anders kun je schade veroorzaken aan je voor differentieel.
|
08 maart 2010 23:30 |
|
|
divwerf
1989 944 S2
1990 C4 coupe (gestolen)Amsterdam
|
Re: velgen voor 964 C4 (1990)
hmm, ben niet zeker dat de omtrek voor en achter gelijk is, volgens mij is de achterband 55 en de voorband 50. Zou dat de reden zijn voor het 'stoten' (zie mijn andere thread)??
|
09 maart 2010 12:21 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: velgen voor 964 C4 (1990)
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
09 maart 2010 12:26 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: velgen voor 964 C4 (1990)
Die velgen waar WM550spyder naar verwijst hebben de verkeerde ETs voor een 964. Is ook niet met spacers op te lossen, ze staan al te ver naar buiten.
Laatst bijgewerkt door PaulusdB op 09 maart 2010 21:31, in totaal 1 keer bewerkt.
|
09 maart 2010 13:57 |
|
|
divwerf
1989 944 S2
1990 C4 coupe (gestolen)Amsterdam
|
Re: velgen voor 964 C4 (1990)
nee, de waardes die ik hierboven noem zijn de hoogte's van de banden, niet de ET waardes. Die kloppen, het zijn originele 964 wielen (te zien aan de onderdeelnummers van Porsche die erin staan).
|
09 maart 2010 14:20 |
|
|
divwerf
1989 944 S2
1990 C4 coupe (gestolen)Amsterdam
|
Re: velgen voor 964 C4 (1990)
ben er inmiddels achter dat er origineel voor iets hogere banden op de auto horen dan achter; 50 achter om 55 voor. Nu hebben we zowel voor als achter 55, zou dit de problemen hebben opgeleverd? Ook op de banden die eraf komen, hoewel een hele andere maat, zat er een verschil van 5 in de bandhoogtes. (40 om 45) Lijkt mij persoonlijk erg aannemelijk en sluit aan bij het 'gevoel' dat het stoten geeft. Iemand?
|
09 maart 2010 15:41 |
|
|
Indy500
porsche 964c4c
|
Re: velgen voor 964 C4 (1990)
Onder mijn 964 ligt achter 255-40-R17 (velg 8J-E52), en voor 205-50-R17 (velg 7J-E55).
|
09 maart 2010 20:24 |
|
|