Auteur |
Bericht |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Opgave voor de echte 964 kenners, motor houdt in en slaat af
... kijk 'ns naar dat kabeltje - waar het de stekker in gaat --- ik meen dat men als 'oplossing' een bocht in het kabeltje maakte - en het met 'n ty-wrap op z'n plek zette ...
|
28 feb 2010 20:13 |
|
 |
SBB
|
 Re: Opgave voor de echte 964 kenners, motor houdt in en slaat af
Wie niet waagt wie niet etc..... Ga het proberen. Laat het weten. Thanks Olaf
SBB
_________________________________________ N dag niet gereden is een dag niet geleefd
|
28 feb 2010 20:38 |
|
 |
SBB
|
 Re: Opgave voor de echte 964 kenners, motor houdt in en slaat af
Soepkip en alle andere, ik waardeer de steun en suggesties in elk geval enorm. Heb wel het gevoel dat we de oplossing nog niet hebben 
_________________________________________ N dag niet gereden is een dag niet geleefd
|
28 feb 2010 21:22 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
 Re: Opgave voor de echte 964 kenners, motor houdt in en slaat af
Check de (bekabeling van) lambdasonde ook even. Je schrijft dat deze vervangen is ca 3 maanden terug. Is (vrij snel) daarna de ellende begonnen 
|
28 feb 2010 21:50 |
|
 |
piwis
|
 Re: Opgave voor de echte 964 kenners, motor houdt in en slaat af
Wordt je bobine ook te heet ??? 
_________________________________________ "Das Leben ist eine Krankheit, die ganze Welt ein Lazarett, und mein Porsche ist mein Artzt"
|
28 feb 2010 21:57 |
|
 |
chris.71
Limburg
|
 Re: Opgave voor de echte 964 kenners, motor houdt in en slaat af
Ik zou eens de luchtmeter verwisselen. Tot ca. 4000 (dacht ik met te herinneren) bepaald deze in principe het mengsel. Vanaf 4000 doet deze niet meer mee en daar zou dus de motor goed moeten lopen. De hamer gaat je dat niet vertellen (hooguit dat de lambdawaardes steeds fout zijn etc). De luchtmeter heeft sleepcontacten die op den duur verslijten, waardoor er foute waardes worden gegenereerd. Dit heeft bijvoorbeeld tot gevolg dat de motor gaat zagen en/of het mengsel niet meer klopt. De lambdasonde corrigeert achteraf en dit is in principe te laat als de afwijkingen erg groot zijn. Ook zonder Lambdasonde moet de motor met het "noodloopprogramma" redelijk goed lopen.
|
28 feb 2010 22:08 |
|
 |
piwis
|
 Re: Opgave voor de echte 964 kenners, motor houdt in en slaat af
Als je een Hammer tot je beschikking hebt zou ik de wagen toch es uitlezen, misschien foutcode(s)? Kun je welsnel dingen uitsluiten en anders aan een ouderwetse motortester om eens te op het beeldscherm te kijken wat er gebeurt met een warme motor mijnsinziens.
_________________________________________ "Das Leben ist eine Krankheit, die ganze Welt ein Lazarett, und mein Porsche ist mein Artzt"
|
28 feb 2010 22:17 |
|
 |
SBB
|
 Re: Opgave voor de echte 964 kenners, motor houdt in en slaat af
Thanks mannen, ik ga het rijtje suggesties afwerken: o.a. luchtmassameter, stekker, lambda + bedrading, controle bobbine! Laat het weten!!!
_________________________________________ N dag niet gereden is een dag niet geleefd
|
28 feb 2010 22:39 |
|
 |
SBB
|
 YEEEEEEEEESSSSSSSSSSS!!!!!!!!
YEEEEEEEEESSSSSSSSSSS!!!!!!!!
Vandaag de Luchtmassameter onder handen genomen!!!! My baby drives like an angel again! Mannen, allen mega dank voor de inspiratie, het meedenken en de (goede) oplossing(en)!
SBB
_________________________________________ N dag niet gereden is een dag niet geleefd
|
01 maart 2010 19:59 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
 Re: YEEEEEEEEESSSSSSSSSSS!!!!!!!!
_________________________________________ oud is beter
|
01 maart 2010 20:07 |
|
 |
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
 Re: Opgave voor de echte 964 kenners, motor houdt in en slaat af
Ben blij dat je probleem is opgelost, en nu 
|
01 maart 2010 20:24 |
|
 |
piwis
|
 Re: Opgave voor de echte 964 kenners, motor houdt in en slaat af
En wat heb je zoal met je LMM gedaan???
_________________________________________ "Das Leben ist eine Krankheit, die ganze Welt ein Lazarett, und mein Porsche ist mein Artzt"
|
01 maart 2010 20:58 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: Opgave voor de echte 964 kenners, motor houdt in en slaat af
klap met een hamer...  Gelukkig SBB - geniet er maar weer van!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 maart 2010 21:10 |
|
 |
SBB
|
 Re: Opgave voor de echte 964 kenners, motor houdt in en slaat af
Heeeeel liefdevol schoongemaakt met remmenreiniger en zachte doekjes.
_________________________________________ N dag niet gereden is een dag niet geleefd
|
01 maart 2010 21:12 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
 Re: NOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
01 maart 2010 21:17 |
|
 |
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
 Re: Opgave voor de echte 964 kenners, motor houdt in en slaat af
..... want een 964 heeft geen LuchtMassaMeter! 
|
01 maart 2010 21:36 |
|
 |
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
 Re: Opgave voor de echte 964 kenners, motor houdt in en slaat af
 964 geen luchtmassameter ?
|
01 maart 2010 21:37 |
|
 |
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
 Re: Opgave voor de echte 964 kenners, motor houdt in en slaat af
Nee, behalve die van Horn.
.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
01 maart 2010 21:41 |
|
 |
bully
|
 Re: Opgave voor de echte 964 kenners, motor houdt in en slaat af
Wat heb je dan schoon gemaakt met de zachte doekjes?... 
|
01 maart 2010 21:50 |
|
 |
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
 Re: Opgave voor de echte 964 kenners, motor houdt in en slaat af
Dat vroeg ik mij dus ook af 
|
01 maart 2010 21:54 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
 Re: Opgave voor de echte 964 kenners, motor houdt in en slaat af
zal wel wat andere techniek zijn, weet dat horn een hittedraadje heeft en dat telt blijkbaar wel als lmm.
_________________________________________ oud is beter
|
01 maart 2010 21:56 |
|
 |
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
 Re: Opgave voor de echte 964 kenners, motor houdt in en slaat af
Eric was dus terecht eigenwijs Analoge meting uit de 80 er jaren  Luchthoeveelheidsmeter:  Digitale meting uit de 90-er jaren  Luchtmassameter:  Een luchthoeveelheidsmeter ( 944, 3.2 carrera en 964) kun je loshalen, en de contactbanen reinigen. Een Luchtmassameter (968, 928 S4 en de waterkoelers én bij diverse chiptuningskitjes) kun je bij defect weggooien en dan een nieuwe kopen.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
Laatst bijgewerkt door Renntech op 01 maart 2010 22:07, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 maart 2010 21:59 |
|
 |
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
 Re: Opgave voor de echte 964 kenners, motor houdt in en slaat af
perfecte uitleg Erwin respect Erick jij staat zeker ook niet stil voor een stoplicht maar voor een verkeerslicht 
|
01 maart 2010 22:10 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: Opgave voor de echte 964 kenners, motor houdt in en slaat af
het motortje van de achterruitenwisser... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 maart 2010 22:19 |
|
 |
SBB
|
 Re: Opgave voor de echte 964 kenners, motor houdt in en slaat af
Was het dan toch de uitlaat  Nee, LMM op 'n 964 heeft geen hittedraadje. Huidige LMM kan wel vervangen worden door een met ... Koste me 1200,- ex BTW + arbeidsloon en aanpassing motormanagement bij van Beek Racing (geeft 50pk extra volgens hun). Standaardmodel LMM werd daar omschreven als 't melkpak. Bij DSP Porsche parts 250,- voor een tweedehands. Werd daar overigens super te woord gestaan. Even langs een vriend met een bedrijf in auto-onderdelen. Op zijn aanraden met remreiniger aan de slag. Binnenzijde behoorlijk zwart. Nu weer schoon en tot nu toe zijn de klachten weg!!!!!!! Als ik weer een klacht heb ga ik weer vrolijk in de weer met mijn doekje en motor van mijn ruitenwisser 
_________________________________________ N dag niet gereden is een dag niet geleefd
|
01 maart 2010 22:49 |
|
|