Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:36

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
accu opladen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht accu opladen
Kan iemand mij vertellen hoeveel ueren onderstaande accu moet opladen:
Accu=
12 volt - 60ah - 280a
Oplader=
6A gem
9A effectief
min. 15 ah
max. 140 ah

Alvast bedankt.

17 jan 2010 13:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: accu opladen
Afhankelijk van hoe leeg is de accu :idea:

Om capaciteit van 60 Ah te laden met 6 A laadstroom komt het maximaal neer op 10 uur.

17 jan 2010 13:09
Profiel
Graag gedaan! Succes met je accu!

Ben me zo aan het vervelen...

03 maart 2010 18:08
Profiel
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
haha! Dus dan ga je alle berichten waar iemand "alvast bedankt" typt maar beantwoorden..?

Alvast dank voor je reactie... :wink:

03 maart 2010 18:10
Profiel
Onder andere...

Vooral bij gasten die 1 bericht dumpen en dan niet meer terug komen. Bah!

03 maart 2010 18:25
Profiel
wie weet is ie jou wel zo dankbaar dat ie een bloemetje voor je aan het halen is... (en omdat ie geen internet onderweg heeft, is ie offline en heeft ie nog niet gereageerd...) :wink:

Maar zonder gekheid, ben het eens met je re de 1 bericht dumperds...

03 maart 2010 18:27
Profiel
Als het maar geen gele rozen zijn, want dat staat voor ontrouw... (Gister gezien op tv bij de serie Mercy!)

03 maart 2010 18:32
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Ben het natuurlijk ook eens met die gestoorde van Center Par... :?: :shock:

De tekst is weg :!: :roll: :mrgreen:

Weer 'on topic', speciaal als je reageert op technische vragen ( 8) ) is het frustrerend dat er haast nooit een (geconstateerde) oorzaak vermeld wordt.

Jaren terug was er eens een vraag over electr. probleempje, gevraagd als soort quiz. Ik in de schema's duiken - van de 3.2 die toen nog bij mij en niet in het NO lagen - en kon melden dat het 'dit' was bij die jaargang en 'dat' bij een andere jaargang.

En :idea: :ba:
Dat is dan wel grappig :mrgreen:

03 maart 2010 18:59
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Wimpie77 schreef:
Als het maar geen gele rozen zijn, want dat staat voor ontrouw... (Gister gezien op tv bij de serie Mercy!)

nee... nee... is in NL vriendschap. Je moet ook niet alles geloven wat op die TV is...

On topic: Laadtijd (volgens verstrekte gegeven EN aangenomen dat de accu 100% is) is inderdaad maximaal 10 uur.

04 maart 2010 1:05
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
En dan gelijk maar als aanvullende vraag; heb net een nieuwe Bosch accu laten inbouwen, maar wat kan je eigenlijk het beste doen met de druppellader? De één zegt gewoon full-time aan de druppellader, de ander meent dat dit juist niet goed is voor de levensduur van de accu. Bij mij staat hij binnen, maar wanneer de druppellader er niet op staat is de accu na 2 weken leeg. Wat is aan te raden?

04 maart 2010 17:08
Profiel
Moderator
PF #57
Ik zet hem aan de druppellader als hij langer dan een week niet rijdt. Ik vraag me af of een druppellader slecht is voor de levensduur. Volgens mij is het veel slechter om een accu helemaal leeg te laten lopen (platen kunnen krom trekken) en hem dan weer op te laden. Met een druppellader wordt hij vol gehouden en de druppellader schakelt zichzelf uit als de accu vol is.
En bij mijn weten is een auto accu geen Lithium Ion accu met geheugenwerking (volgens mij is het bij een zo'n accu het geval dat als je hem halfvol in de lader zet de accu vanaf dat moment denkt dat de te laden capaciteit zijn volledige capaciteit is of zoiets. Weten anderen vast beter te vertellen :wink: )

04 maart 2010 17:16
Profiel
bij mijn weten zorgt de druppellader ervoor dat de accu altijd op een bepaald niveau blijft. Indien de accu niet beneden dit niveau komt, zal de druppellader weinig doen (pas wanneer je bijv. de deur opent, zal de druppellader de accu weer opladen). Dit lijkt mij beter dan eerst een paar dagen de P wegzetten zonder druppellader en daarna pas de druppellader aansluiten (de accu is dan waarschijnlijk onder het bepaalde niveau gekomen en de druppellader zal dan gelijk beginnen met laden). Het lijkt mij dat de accu dan meer te verduren krijgt dan wanneer deze continu op de druppellader aangesloten zit en soms opgeladen wordt. Ik heb de druppellader dan ook altijd aangesloten op de P als deze in de garage staat.

04 maart 2010 17:20
Profiel
Direct aansluiten kan, na 2-3 weken kan net zo goed.
De lader maakt de accu vol en gaat pas na beetje ontlading van de accu weer 'aan de slag'. Prima voor de accu, niks mis mee.

Mijn druppellader van P. gaat altijd eerst laden. Dit klopt want na het stoppen van de motor zijn er altijd wel verbruikers :idea:

Het enige wat je met een accu (de gewone) niet moet doen inderdaad is diep ontladen, d.w.z. er gaat geen (klein) lampje meer aan. Voor dat moment aansluiten dus die lader.

Accu na 2 weken leeg is snel.

04 maart 2010 17:51
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik sluit de lader pas aan als ik weet dat de auto langer dan twee tot drie weken niet rijdt (gebeurt alleen als ik op vakantie ga). Accu leeg na twee weken vind ik ook snel.

Permanent aan de lader is m.i. niet nodig.
Kan me overigens ook niet voorstellen dat het slecht zou zijn.

04 maart 2010 18:16
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Paul II schreef:
...
Accu na 2 weken leeg is snel.

Dat was waarschijnlijk de levensduur met de oude accu; die nu is vervangen.
Dus dat zal wel kloppen. :D

Ik trek 'm er zo nu en dan een weekje uit en laat 'm dan weer een weekendje laden.

04 maart 2010 18:24
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Mannuh, dank voor de adviezen. De oude was inderdaad niet meer zo fruitig, vandaar de nieuwe. De eerdere adviezen over Bosch Silver in andere topics waren mede doorslaggevend. De originele Porsche-druppellader gaat wederom bij binnen stallen aangesloten worden.
:salut:

04 maart 2010 19:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]