Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2025 13:30

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
The Mud wil van zijn Boxster af... 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: The Mud wil van zijn Boxster af...
hoezo? een s3 voor jouw boxster - no brainer. anytime... :wink:

05 maart 2010 8:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
+1

05 maart 2010 10:17
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Uit mijn hoofd iets van 2007 / 2008 ofzo. Handelswaarde dus iets meer dan jouw Bokser.

05 maart 2010 10:41
Profiel
M140i
Inderdaad juni 2007, 95.000km. Met 310pk (420Nm), dus ook nog eens een stuk sneller dan een Boxster. Wat horn zegt: een no-brainer :mrgreen:

05 maart 2010 11:44
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Gaan we het meemaken ? Piet in een porsche ?

05 maart 2010 11:51
Profiel WWW Facebook 
Omg. Amsterdam
:( dat jij Piet niet helpt :bang: en dan ben jij van je P af :thumleft: :mrgreen:

05 maart 2010 18:29
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Ik wil piet zn wagen best wel kopen hoor(voor de juiste prijs), en dan kan hij van dat geld z'n eerste porsche kope :mrgreen:

05 maart 2010 18:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Als Piet zijn auto voor de juiste prijs wilt verkopen had hij al een jaar geleden Porsche gereden!!

05 maart 2010 21:28
Profiel
Weert
Achja, afschijving is A Bitch

05 maart 2010 21:29
Profiel Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
felix bahama 912 schreef:
Als Piet zijn auto voor de juiste prijs wilt verkopen had hij al een jaar geleden Porsche gereden!!

Jij begrijpt het echt werkelijk niet :mrgreen:

05 maart 2010 21:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Leg eens uit dan!!

05 maart 2010 22:10
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Vraag dat maar aan de eigenaar van de best bereden S3 van het land :mrgreen:

05 maart 2010 23:21
Profiel
M140i
De juiste prijs bestaat niet. Iedere auto is binnen een minuut te verkopen, of binnen een dag, of binnen een week. Ongeacht welke auto. Je hoeft slechts genoegen te nemen met de handelsprijs. Dat is dan de juiste prijs voor de inkoper. Maar niet noodzakelijkerwijs de juiste prijs voor de verkoper. Daar weet The Mud over mee te praten, anders had hij zijn Boxster binnen een dag verkocht, of binnen een week. Iemand die zijn auto niet snel verkoopt, toont daarmee slechts aan dat de potentiële kopers die hij tegenkwam minder waarde hechten aan zijn auto dan hijzelf. Een verkoper die zo handelt en nog even wacht met de verkoop, handelt niet zozeer irreeel. Want er zijn altijd kopers te vinden die meer willen betalen dan een handelsprijs. Het wachten is slechts op een koper die dezelfde prijs wil betalen als de verkoper wenst. De juiste prijs, voor de verkoper én dan ook voor de koper.

De opmerking van felix bahama 912 suggereert verder dat ik al een jaar bezig ben met de verkoop van mijn auto. Dat is een misvatting. De auto heeft 3 maanden op marktplaats gestaan, midden in een crisistijd, en in de periode daarna ben ik totaal niet bezig geweest met de verkoop. Als je niet actief bent met verkoop, is het logisch dat je geen kopers aantrekt :wink:

06 maart 2010 1:54
Profiel
Weert
Ik ben het niet geheel met je eens Piet. Marktwaarde wordt bepaald door vraag en aanbod. Als ik jou verhaal moet geloven kan ik mijn r6 voor 20.000 euro aanbieden, en gewoon afwachten tot iemand bereid is die 20.000 te betalen? Ik denk dat je een simpel rekensommetje moet maken. Elk jaar dat je met je s3 blijft zitten kost je x afschrijving. Als je nou gewoon die auto voor iets minder verkoopt dat je er eigenlijk voor wilt hebben, heb je geen last meer van die torenhoge afschrijving en rij je met de auto waarmee je ECHT wenst te rijden. Ik krijg meerdere biedingen op mijn motor. net nog iemand die 6750 biedt en enkele mensen die auto's e.d willen inruilen. Ik vind 6750 te weinig, maar als ik perse mijn vraagprijs wil hebben moet ik me achteraf na bijvoorbeeld een jaar wel afvragen of de kosten die ik in dat jaar heb gemaakt niet hoger zijn dat het verschil van 1000 euro(ik vraag er 7750 voor)
Als het verschil groter is ben je niet goed bezig, en als het verschil klein is, is dat de prijs die je betaald voor het rijden met je droomwagen

Edit: ik kan voor 25k een s3 2007 met 35dkm kopen op Nederlandse platen(alleen geen groot scherm navi)

06 maart 2010 2:14
Profiel Facebook 
M140i
Ik hoef helemaal niet zo nodig een Porsche te kopen, dat is geen droomauto die ik koste wat het kost wil hebben en waarin ik 'echt' wil rijden. Ik heb drie maanden geprobeerd om mijn auto te verkopen en ik was absoluut niet ireëel in mijn prijsstelling. Maar er waren gewoon geen kopers. Helemaal geen probleem verder, want zo nodig hoef ik niet van mijn auto af. Anders had ik mijn auto allang bij een dealer ingeruild voor een handelsprijs. Maar daar vind ik mijn auto voorlopig te mooi voor, dus dat doe ik niet.

Citaat:
heb je geen last meer van die torenhoge afschrijving

Afschrijving is het minst van mijn zorgen, maak ik me echt helemaal niet druk om. En torenhoog is ook niet het juiste woord. Voor een auto van nieuw 58K is een afschrijving van jaarlijks zo'n 7,5K in de eerste drie jaar volkomen normaal. Volledig vergelijkbaar met vrijwel elke andere auto die nieuw 58K kostte.

ralf996 schreef:
k kan voor 25k een s3 2007 met 35dkm kopen op Nederlandse platen(alleen geen groot scherm navi)

Dat wil nog niet zeggen dat dan iedere S3 niet meer dan 25k mag kosten. 25K is gewoon een bodemprijs voor een S3 met 35dkm op de teller. Ik kende vorig jaar in Duitsland ook een rode 996 turbo met 35.000km voor 53.000 euro (rijklaar op Nederlandse platen, wel eerst even zelf importeren). Ik kende in diezelfde tijd een Nederlandse rode 996 turbo met 35.000km voor 79.000 euro. Stond bij een Nederlandse handelaar en die laatste auto was ook snel verkocht. Dus het zegt ook niet alles als je met auto's aankomt uit de laagste prijsregionen.

Laatst bijgewerkt door erwin996 op 06 maart 2010 2:42, in totaal 1 keer bewerkt.

06 maart 2010 2:32
Profiel
Er stond vorige week op mijn werk een RS6 avant... Dik man!

06 maart 2010 2:37
Profiel
Moderator
PF #57
Piet +1.

En niet verkopen wil niet altijd zeggen dat je hem voor een schijtprijs weg moet doen omdat je anders meer afschrijft. Ik heb hetzelfde met mijn 911. Niet verkocht voor de prijs die ik ervoor wil hebben? Dan niet. Blijf ik er lekker in doorrijden. Het wordt nu weer voorjaar dus dan zet ik hem weer eens te koop. Heb geen haast. En als ik mijn bodemprijs niet krijg, rij ik er nog een jaar in door. Heb inmiddels het dak vervangen en de achterbumper laten spuiten. Interieur laten opknappen en de airco laten bijvullen. Ik heb genoeg lol van het ding, dus who cares? Het is jouw S3, dus gewoon lekker doen wat jou goeddunkt.

06 maart 2010 6:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Piet schreef:
Ik hoef helemaal niet zo nodig een Porsche te kopen, dat is geen droomauto die ik koste wat het kost wil hebben

Dit is de kern van het verhaal, hier zit de clou waarom Piet nog geen Porsche rijd.

Bij mij en velen op dit forum met mij was een bepaald type Porsche een lang gekoesterde droom die uitgekomen is!!

Daar moet je wel zelf wat voor doen en hier en daar ook weleens keuzes maken en andere dingen laten...

M.a.w. we staan er minder onverschillig tegenaan te kijken, maar hebben wel het gewenste resultaat!!!

06 maart 2010 10:44
Profiel
Weert
PRECIES!

Als porsche wel je droomauto geweest was lag het verhaal heel anders, want dan kan je beter je verlies nemen voor een "hoger doel".
Ik zeg helemaal niet dat je je auto met verlies moet verkopen, je moet het verhaal in zijn context lezen. (ik ging er vanuit dat je wel ECHT een porsche wou, vandaar mijn opmerking)
Wat ik bedoelde; stel horn wil perse een aston martin, dan kan hij wel elk jaar 5k in z'n porsche steken om 26 ipv 23k te vangen, maar dan ben je theoretisch gezien niet handig bezig. Is mijn mening, no offence!

06 maart 2010 11:15
Profiel Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
ik vin Piet wel leuk. met z'n onverstoorbare a3. repsect!
over het algemeen staan zijn posts in mijn bovenste 10% kwa zinvol.
nee, we gaan niets drinken piet :mrgreen:

06 maart 2010 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Even Piet een hart onder de riem steken. TOTMBO heeft ook een audi hoor, zo'n A4 met die kerstmisverlichting, niets mis mee. Wij roepen dat het ons rijdend bankstel is.

06 maart 2010 11:56
Profiel
Weert
Ik rij ook audi hoor, naast porsche is audi mijn lieverlingsmerk :thumleft:

06 maart 2010 12:15
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
IK rij ook Audi hoor, maar om nou te zeggen dat ik daar altijd van heb gedroomd...

Als ik moest kiezen tussen mijn 912 en mijn A8 reed ik geen Audi meer.

06 maart 2010 15:01
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2