Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 14:45

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
import van Belgie naar Nederland 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster 3.2S-ex 3.0 sc
arnhem/nijmegen
Bericht import van Belgie naar Nederland
Hallo,

Eindelijk lijkt het weer zover , na een goed half jaar zonder , als het mee zit binnen kort weer Porsche bezitter.
Heb een Boxster S gevonden in Belgie en zou deze rijdend naar Nederland willen krijgen , ben al met de zoekfunctie bezig geweest maar kom er niet uit wat ik er voor moet doen , wie helpt mij op weg .......

Alvast bedankt.

Groet johnny sc , wellicht binnen kort johnny S.

06 maart 2010 23:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: import van Belgie naar Nederland
Duitse platen, maar je kan ook die belg vragen om de auto naar je huis te brengen.....

06 maart 2010 23:09
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Wat wil je nu precies weten? :scratch:

06 maart 2010 23:26
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Als uit de AKK blijkt dat de wagen goed is dan zal hij vast wel kunnen rijden :mrgreen:

06 maart 2010 23:29
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C2, ex-996 4s, ex-964 C2, ex-911 2.7
Hoogland
Ik heb net mijn wagen vanuit Belgie geimporteerd. Heel simpel eigenlijk. Ik heb de belgische verkoper gevraagd de wagen bij mij thuis af te leveren. De belgische verkoper neemt zijn achterste kentekenplaat mee. Dat is zijn vrijwaringsbewijs. Vervolgens een eendagskenteken aangevraagd en laten keuren bij het RDW. Je hebt hiervoor alleen het belgische kentekenbewijs nodig. BPM afrekenen. Een weekje wachten op de papieren en rijden maar. De AKK heb ik gewoon in Nederland laten doen.

06 maart 2010 23:42
Profiel
Moderator
PF #57
verbazingwekkend. Arnhem/Nijmegen - daar staat echt een onwijs scherp geprijsde Boxster S te koop (al een tijdje) met zelfs nog Porsche garantie. En dan ga je hem helemaal uit Belgie halen? :wink:

Hoop dat je er een hoop plezier van hebt!

Tip: Eendagskenteken aanvragen voor de dag van import. Geef aan dat je die dag naar dat RDW station wil (zie hier de verschillende locaties waar ze zitten) en kies dan het station dat het dichtst bij de grensplaats zit waar de auto de grens over komt. Je laat de verkoper de auto daarheen rijden. Op de grens plak je je eendagskenteken op de auto en je rijdt naar huis. Mocht je aangehouden worden geef je aan dat je bij die-en-die RDW geweest bent. Je mág nl met je eendagskenteken van de RDW naar huis rijden :idea:

Voor de dag erna (of wanneer je kan) maak je met het RDW station het dichtst bij je huis een afspraak en daar vraag je ook een eendagskenteken aan. Met dat eendagskenteken zorg je dat je 's ochtends zonder afspraak om 7.15u voor de deur staat en een paar uur later is je auto gekeurd en kan je bij de brievenbus gaan zitten wachten op je papieren. Check wel even vantevoren of je ook geen afspraak hoeft te maken voor BPM aangifte bij de douane (RDW keuring kan zonder afspraak bij bijv. Nieuwegein, voor BPM aangifte moet je echter vooraf een afspraak maken... lastig als je na je RDW keuring zomaar even binnenloopt om 'even de BPM af te tikken...')

Succes.

06 maart 2010 23:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]