Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:31



Antwoord op onderwerp  [ 1146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 46  Volgende
996: geplofte motor (+ reactie PON & AG) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
soepkip 964 schreef:
..... Dat geeft duidelijk aan dat de kwaliteit niet meer hetzelfde is als die van een aantal jaren geleden. maar ze laten je er wel voor betalen als was het nog hetzelfde.


Tsja vroeger was alles beter. :bang:
Ooit van de olielekkende problemen bij de 964'jes gehoord? Werd toen schande van gesproken. En kijk naar de luchtgekoelde blokken waar op een goed moment de kopbouten 'spontaan' afbreken. Ooit een ander merk gehoord waar dat in zulk grote getalen bebeurt? Ieder luchtgekoeld blok komt er ooit mee in aanraking en er rijden legio 911'jes rond met gebroken bouten die het niet eens weten. Maar schijnbaar word dat geaccepteerd en hoort het bij het merk en ouderdom....

Maar goed, back on topic. Ben benieuwd wat Sjonnie voor nieuws heeft gehad....
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


21 sep 2009 17:07
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
@Maurice Tja hoe is het met Sjonnie afgelopen, goede vraag.

Vroeger hadden we geen drempels maar gewoon kuilen.
:mrgreen:
_________________________________________
Last Rat standing


21 sep 2009 17:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
maurice schreef:
vroeger was alles beter. :bang:
Ooit van de olielekkende problemen bij de 964'jes gehoord? Werd toen schande van gesproken. En kijk naar de luchtgekoelde blokken waar op een goed moment de kopbouten 'spontaan' afbreken.


Ben het wel deels met je eens, maar het had niet zo'n grote impact.
Wat te denken van de kettingspanners en geleiders, helaas zelf ondervonden :oops:
Was wel duur maar geen nieuwe motorblokken met scheurende cilinders.
Stond ook voor de keuze, maar zag de nieuwe motorblokken staan bij de leverancier :cry:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


21 sep 2009 17:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
die kopbouten moet je echt wel merken als de klepdeksels eraf gaan... :mrgreen:
vergeet ook niet de klepgeleiders, bekende 3.2 kwaal onder de 100K, koprevisie...
_________________________________________
oud is beter


21 sep 2009 18:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Het verdict is gevallen: de cylinderwand is gescheurd en de nokkenas is over. :shock: :shock: :shock:
Veel erger kan een motor niet kapot gaan.
Zelf ben ik zeer teleurgesteld.
Als ik geweten had dat dit een reeel risico was, dan zou ik natuurlijk nooit de garantie opgezegd hebben.
Moest ik zelf zorgen voor deze informatie?
Had men bij Porsche Centrum Zuid mij kunnen voorlichten, zeker na het kapotgaan van 2 bobines?
Allemaal vijgen na Pasen, ik zit met zeer zware onkosten....en heb voorlopig even mijn buik vol van Porsche.....
Alle info over ruilmotoren is zeer welkom.
Dank voor alle duimen en medeleven.


22 sep 2009 21:14
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
:bang: :bang: link van stukke bobines met gescheurde cylinder zie ik niet?
_________________________________________
oud is beter


22 sep 2009 21:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Dat is knap balen Sjonnie zachtgezegd uitgedrukt.
De bobines hebben daar niks mee van doen lijkt me. (Tenzij je een tijd op een paar cylinders minder hebt gereden dan kan ik me nog iets voorstellen misschien)
Vind die defecte nokkenas ook wel vreemd. Die zou het bij normaal gebruik toch wel langer uit moeten houden.

Veel sterkte in ieder geval, kan me de teleurstelling goed voorstellen.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


22 sep 2009 21:39
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Oei oei oei :twisted: :cry: Balen, en weer een dikke -1 voor Porsche (het spijt me dat ik het zeg). Sterkte.


22 sep 2009 21:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Wat een "shit" bende Sjonnie, dat zo'n motor bij die km stand wat zou gaan pluimen of verbruiken is nog tot daar aan toe :twisted:
Had al eens gedacht dat een of ander tv programma daar aandacht aan zou besteden, maar dan heb je de poppen aan het dansen neem ik aan :bang:
Ook de bedragen die hier bij komen kijken zijn behoorlijk hoog :thumbdown:
Maar goed daar schiet je niet veel mee op, storm in de knip :evil:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


22 sep 2009 22:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Sjonnie schreef:
Moest ik zelf zorgen voor deze informatie?


Niet om het een of ander, maar dit draadje draait al anderhalf jaar :idea:

... waarbij het telkens ontkracht wordt door 996 rijders die van deze ramp gevrijwaard blijven :|

Sterkte met puzzelen :!:


22 sep 2009 22:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Olaf, is dit nu positief of negatief bedoeld :?:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


22 sep 2009 22:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Positief voor Sjonnie - negatief voor de ontkrachters van het verhaal :wink:


22 sep 2009 22:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
:salut:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


22 sep 2009 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
My ride: Cayman S 987 ---------------------------- Ex 996 (m030, m220) Ex: Boxster S, Ex 944 Turbo
Den Haag
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Van de zotte eigenlijk dat die 3.6 cilinderwanden nog dunner zijn dan die van de Boxster S 3.2 en 996 3.4, gezien de extra krachtwerking. Tegelijkertijd wordt de 3.6 toch als een stuk betrouwbaarder ingeschat, go figure... ?!

Hier wat opties:
996 3.6 engine €9,250.00 (rebuild) - http://www.v-zweeden.com/product_info.php?products_id=935
996 3.6 used engine €5,000.00 (used) - http://www.v-zweeden.com/product_info.php?cPath=3166_3169_3202_3221&products_id=778


Als je het mij vraagt voor de autfarm route kiezen (http://www.autofarm.co.uk/engines/water_cooled). Die pakken alle zwakke punten van de motor aan + een upgrade mogelijkheid naar 3.9.

Success !
_________________________________________
Passie:
"Je porsche parkeren en vervolgens nog 3 keer je nek verdraaien om te genieten van de beauty die je net hebt geparkeerd"


22 sep 2009 22:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Olaf schreef:
Sjonnie schreef:
Moest ik zelf zorgen voor deze informatie?


Niet om het een of ander, maar dit draadje draait al anderhalf jaar :idea:

Sterkte met puzzelen :!:


Niet om het een of het ander, maar Porsche is sinds enige tijd geen belangrijke hobby meer voor mij en wat er nu gebeurd is maakt het uiteraard nog minder interessant.
Ik ga zelf niet puzzelen want ik ken er te weinig van. Ik ga horen wat PCZ en wat Jean voorstellen en in goed onderling overleg gaan we een oplossing bedenken. Soms denk ik wel eens "ik doe em weg", maar wsch zou ik daar toch spijt van krijgen.

Na zo'n melding ga je enkele uren verschrikkelijk balen, maar daarna zie je toch ook weer het relatieve van alles in. Net een cognacje gedronken dat ik gekregen heb van een vriend die wist dat hij ging sterven.....


22 sep 2009 23:12
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Dat bedoel ik Sjonnie :cry: , 2 x raden waar ik vandaag was vrouw van 46 jaar begrafenis
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


22 sep 2009 23:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
En zo blijkt alles maar relatief. Klote, absoluut. Maar wel relatief. Geniet vandaag!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 sep 2009 23:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Sjonnie schreef:
Het verdict is gevallen: de cylinderwand is gescheurd en de nokkenas is over. :shock: :shock: :shock:
Veel erger kan een motor niet kapot gaan.
Zelf ben ik zeer teleurgesteld.
Als ik geweten had dat dit een reeel risico was, dan zou ik natuurlijk nooit de garantie opgezegd hebben.
Moest ik zelf zorgen voor deze informatie?
Had men bij Porsche Centrum Zuid mij kunnen voorlichten, zeker na het kapotgaan van 2 bobines?
Allemaal vijgen na Pasen, ik zit met zeer zware onkosten....en heb voorlopig even mijn buik vol van Porsche.....
Alle info over ruilmotoren is zeer welkom.
Dank voor alle duimen en medeleven.


Persoonlijk zou ik hier eens met een advocaat over praten. Denk toch dat hier wat meer aan de hand is dan een gewoon probleempje.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


22 sep 2009 23:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Denk helaas dat het wel het (bekende) probleempje is.

De cilinderwand is niet zozeer te dun maar wordt niet ondersteund aan de meest belaste kant, bovenaan.
Deze vervormt en scheurt na korte of langere tijd (of nooit Marcel :wink: ).

En in dat opzicht is de 3.6 ook niet anders, maw niet beter, dan de 3.4
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


23 sep 2009 9:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Klopt helemaal Paul. En vlak ook de 997 MKI niet uit.
Zoals ik laatst al eens een specialist hoorde zeggen; het is een kwestie van tijd dat ook de 3.6 en 997 MK1 motoren een even groot uitvals percentage zullen laten zien als de 3.4 nu.
Laten we hopen dat met de introductie van de 997MK2 er beter tijden aanbreken.
En welke nu wel zullen gaan en welke niet zal vooralsnog een ongrijpbaar fenomeen blijven. Ik ken genoeg mensen die de 3.4 (met warme motor) echt flink op de sodemieter geven en al rond de 200k op de teller hebben staan zonder problemen maar er zijn natuurlijk ook legio gevallen van auto's die bij 30k al aan de kant stonden.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


23 sep 2009 10:51
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
tja, eigen schuld...
moet je de blaadjes maar voor je radiateur weghalen... :roll:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


23 sep 2009 15:04
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Jeroen914 schreef:
tja, eigen schuld...
moet je de blaadjes maar voor je radiateur weghalen... :roll:
:mrgreen:

Die bladeropvangbakken houd ik dan ook scherp in de gaten :mrgreen:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


23 sep 2009 15:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
... daar blijven de bladeren niet tegen aan plakken :roll: :?


23 sep 2009 15:53
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
... volgens mij rij jij helemaal niet met die GT3 :mrgreen:


23 sep 2009 16:13
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
gast schreef:
EN aan het twijfelen of ik a.s. Zaterdag nog snel even naar Zandvoort kom.


... daar heb je eerder last van zand (en mss grind) dan van bladeren :wink:


23 sep 2009 16:26
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 46  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.