Auteur |
Bericht |
JOTJEANNE
911 turbo lookw vlaanderen belgie
|
turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
hello, ik ben een doe het zelfver en vraag me af welk effect dat zou geven als ik de linker en rechter luchtstroom(die naar de warmte wissels gaat van uitlaten ) af doe (mag dit ??) die zou ik naar de luchtfilter laten lopen door middel van gemaakte air buizen, een daarop vast en goed afgesloten willen bevestigen, deze blazen veel lucht vanaf 3000tm , en zou dit geen beetje een turbo effect kunnen op wekken ??? (je hebt tenslotte een zeer goede lucht inblaas in plaats van luchtaanzuig in de lucht filter) heeft iemand daar ervaring mee of begin ik daar gewoon niet aan en kan dit dan geen kwaad voor mijn uitlaten (krijgen geen koeling meer gebruik toch nooit de warme chauffage rij maar in zomer ) moter wel he want dit verhinderd de koeling niet naar de cillinders.dit zijn afzonderlijke luchtkannalen alle reacties welkom en bedankt voor alle medewerking oja het betreft een 3,0 sc van 78
|
07 maart 2010 21:53 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
ge houdt het beter bij alleen de look.
_________________________________________ oud is beter
|
07 maart 2010 21:56 |
|
|
michelm1978
Porsche 911 3.0SC 1982Varik
|
Re: turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
idee is leuk, maar gaat niet werken.
Een turbo werkt met een behoorlijke druk, deze zul je nooit met je koelvin kunnen bereiken. Vergis je niet in de hoeveelheid lucht die aangezogen wordt, dit is meer dan je denkt en zeker meer dan de hoeveelheid lucht die naar je warmtewisselaars gaat.
|
07 maart 2010 22:54 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
Daarnaast dien je ook meer benzine aan het mengsel toe te voegen, hoe wil je dat gaan doen?
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
07 maart 2010 22:58 |
|
|
michelm1978
Porsche 911 3.0SC 1982Varik
|
Re: turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
Benzine is niet zozeer het probleem bij een K jetronic brandstofsysteem. Bij deze systemen is er continue benzine voorhanden aangezien het een circulatiesysteem is (niet gebruikte benzine gaat via retourleiding terug de tank in). Aan de hand van de stand van luchtweger wordt benzine ingespoten.
Bij een carburateur zijn oa. de sproeiers de beperkende factor.
|
07 maart 2010 23:05 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
Gaat volgens mij wel voelbaar zijn al je deze lucht kouder kunt maken , er bestaat in de handel een soort molentje die bevestigd word aan de luchtinlaat , die op zijn beurt word aangedreven door gasstang ,naargelang gasklep dieper gaat krijgt die meer massa en gaat meer toeren maken ! en dit heeft naar het schijnt toch effect !!
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
07 maart 2010 23:07 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
pleazz. je uitlaat aftappen naar je luchtinlaat en dan hebbie een tujbo zou nog eerder de ijsbeer aftappen
_________________________________________ oud is beter
|
07 maart 2010 23:08 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
... gebruik de zoekfunctie hier maar eens - m.b.t. dat molentje
|
07 maart 2010 23:09 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
07 maart 2010 23:11 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
Je zou natuurlijk het principe kunnen afkijken van een 3.0 of 3.3 turbo motor en dat kleinschalig toe kunnen passen op een 3.0SC motor..... ik vind het altijd wel leuk..... mensen die dat proberen......
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
08 maart 2010 16:48 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
Denk niet dat het met de 3 liter motor echt zoden aan de dijk zet. Zoals gezegd verbruikt de motor een enorme hoeveelheid lucht. Een 3 liter motor verbruikt dus per 4 slagen (4-takt) 3 liter lucht. Bij bijvoorbeeld 5000 toeren is dit dus 5000/4=1250 1250×3 = 3750. Een motor met een cilinderinhoud van 3 liter verbruikt dus bij 5000 rpm een slordige 3750 liter lucht per minuut. Daar moet je een aardige fan tegenover zetten om dat te vermeerderen. Heeft je vrouw niet zoiets over uit de jaren '70?
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
09 maart 2010 0:01 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
Als je het dan toch gaat proberen dan kun je beter de eerste demper verwijderen en er een turbo tussen knutselen..... dan heb je in ieder geval de lucht alvast......
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
09 maart 2010 10:53 |
|
|
Stimpy911
911 SC '82Amsterdam
|
Re: turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
Aanvulling op Maurice' opmerking: volgens mij ga je er alleen maar voor zorgen dat er minder lucht binnen komt. Als de motor meer lucht aanzuigt dan dat de nep-turbo kan leveren dan zit het alleen maar in de weg. Dan moeten de schoepen sneller draaien dan ze al doen dus dat kost energie en daarbij is het vast niet gezond voor de elektromotor.
|
09 maart 2010 11:08 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
Spijker op de kop. Een turbo blaast een hele grote hoop lucht de motor in. Het mechanische alternatief, een luchtpomp die mechanisch wordt aangedreven door de motor is een flinke technische uitdaging om dat goed te doen. Moderne VW/Audi motoren hebben zo'n ding. Als het met een eenvoudig ventilatortje had gekund, was dat al lang common practice. Een turbo blaast honderden liters lucht per seconde bij een overdruk van 1 bar, dat is serieus lucht en laat zich niet vergelijken met de lucht die je interieur wordt ingeblazen om de voorruit te ontwasemen..... Als je interieur-ventilator net zoveel lucht naar binnen zou blazen als een turbo op volle snelheid, dan heb je geen prettig binnenklimaat meer...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
09 maart 2010 11:41 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
Een G-lader of Compressor mag natuurlijk ook.....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
09 maart 2010 12:43 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
Mij lijkt het aanschaffen van een turbo de eenvoudigste en meest effectieve oplossing.
|
09 maart 2010 13:54 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
Jongens Jongens, we praten hier niet over een "Turbo" effect maar of het iets oplevert !!! Als ge weet dat koude lucht als iets oplevert is het toch mogelijk met rechtstreekse luchtaanzuiging(blazing) ook iet of wat oplevert !!!
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
09 maart 2010 15:53 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Re: turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
Tis dat Jotjeanne het zelf al zegt, hij is een "doehetzelver"...ik ben ECHT benieuwd naar zijn andere projecten.....verder wat een mooi forum hier dat we er nog bijna een heus technisch topic van maken, volgens mij liggen er ergens een paar met buikkrampen en lachstuipen achter de bank .........
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
09 maart 2010 16:50 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
Ach laat ze maar lachen !! ik heb destijds veel bij geleerd met te experimenteren!! je word er alleen maar wijzer van (zeg ik altijd) !
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
09 maart 2010 17:02 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
Tja, of je hebt ineens vijf kinderen bij vijf verschillende moeders...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 maart 2010 17:21 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
Zou goed mogelijk zijn , alleen erg dat ik die bijstanden niet krijg , maar die moeders !!
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
09 maart 2010 17:24 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
Hoe is bij een turbo de inlaat opgebouwd? Dus waar komt de lucht met overduk de inlaat in.... waar zit de luchtweger t.o.v. deze inlaat...... waar zit t.o.v. daarvan vervolgens de intercooler...... heeft iemand een overzichtje bij de hand.....??
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
09 maart 2010 17:29 |
|
|
Pepijn
2x 964 C4 en 911 2.4 EWaalre
|
Re: turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
@ Maurice: ik denk dat 4 takten 2 toeren (van de krukas) is. Dan heb je in jou berekening zelfs 7500 liter lucht per minuut nodig.
|
09 maart 2010 18:00 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
Scherp....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
09 maart 2010 22:31 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: turbo effect 3.0 sc ?? kan dit of niet ???? pk winst ??
Pepijn, scherp en correct opgemerkt. Het is inderdaad 7500 liter/min. Iets minder eigenlijk door de mengselverhouding lucht benzine maar in ieder geval een serieuze hoeveelheid. Was al laat toen ik het stukje typte maar wel een domme rekenfout. Overigens hier nog een leuk verhaal over de electro turbo; Elektrische turbo(Welliswaar voor de vtec rijders geschreven maar het verhaal is leuk om te lezen)
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
09 maart 2010 23:54 |
|
|