Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:27



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
gaan we weer 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 ooit 968t
Bericht gaan we weer
+50 pk
Afbeelding
:mrgreen:
om mee te beginnen


04 maart 2005 12:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: gaan we weer
usual schreef:


Zo ziet het eruit als het chipje geplaatst is :shock:


04 maart 2005 13:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 ooit 968t
Bericht 
:lol: :lol: :lol: 8)


04 maart 2005 13:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht Re: gaan we weer
usual schreef:
+50 pk

Ja, en zo zag hij er uit na de eerste test...... met de chip en de nieuwe eindstukjes :wink: )

Afbeelding


04 maart 2005 13:11
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
+50 pk met alleen een chippie :roll: ?
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


04 maart 2005 14:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Ja wist je dat niet, anderen zoals Dirk en Humfrey (RSR) gaan helemaal naar Duitsland, geven zo'n 2000 euro uit, de halve motor moet dan gemodificeerd, getuned en afgesteld worden en hebben dan nog maar zo'n 15 peekaatjes......

Ben je dan even achterlijk dat je er niet even zo'n chippie in knalt voor een paar euro en klaar is kees.... :?

Wat dacht je nou zelf...
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


04 maart 2005 14:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 ooit 968t
Bericht 
Marcel schreef:
Ja wist je dat niet, anderen zoals Dirk en Humfrey (RSR) gaan helemaal naar Duitsland, geven zo'n 2000 euro uit, de halve motor moet dan gemodificeerd, getuned en afgesteld worden en hebben dan nog maar zo'n 15 peekaatjes......

Ben je dan even achterlijk dat je er niet even zo'n chippie in knalt voor een paar euro en klaar is kees.... :?

Wat dacht je nou zelf...


dat zijn allemaal n.a.'s :lol:


04 maart 2005 14:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2
Bericht 
Yup inderdaad een appel peren vergelijking heren een n.a is geen turbo. 50 pk is zeker wel mogelijk met een turbo of het heel blijft is wat anders :wink:


04 maart 2005 16:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Ik heb sinds kort een chip van DMB-engineering in mijn auto (een 944 N/A uit 1986), dus ik spreek uit ervaring. :wink:

Wat zijn de gevolgen van deze chip :?: :?: :?: :

1) Iets rustigere stationaire loop :)
2) Reageert iets feller op gasgeven :D
3) Gaat iets rapper door de versnellingen :lol:
5) 500 rpm meer voordat de toerenbegrenzer ingrijpt :P

Volgens de vermogensbank + 5 PK... :shock:

Volgens de garage is dat tevens het maximaal haalbare. :?

Al met al teleurstellende waardes (vond ik), maar het rijdt wel fijner dan de standaard chip. Ik zou er alleen nooit € 695,00 voor betalen (wat het normaliter zou moeten kosten), want dat is het echt niet waard. Ik kon deze chip voor € 50,00 overnemen (komt uit een schadeauto) en hij is er bij mij nu 3 weken geleden ingezet. De afspraak was dat ze 'm er ook weer uithalen (gratis) als hij niet zou bevallen en de originele chip weer terug zouden plaatsen. Dát doe ik niet (dit chippie blijft), maar -nogmaals- als je er de volle mep voor zou moeten betalen, is ie dat echt niet waard!
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


04 maart 2005 18:05
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
:
5) 500 rpm meer voordat de toerenbegrenzer ingrijpt :P



Dat zou ik eruit halen, want als er 1 ding slecht is voor je blok, dan is het ineens na vele jaren trouwe dienst, ff meer toertjes voor zijn kiezen.


04 maart 2005 20:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Je hoeft 'm natuurlijk ook niet (steeds) die 500 toeren meer voor z'n kiezen te geven :wink: . Dat bepaal je zelf met je rechter voet, nietwaar?

En bovendien: mocht de motor als gevolg daarvan z'n geest geven -je weet immers maar nooit- kost een ander blok (gebruikt maar met goede compressie etcetera) voor een 944 N/A zo'n € 1.000 - € 1.500 en daar is nog overheen te komen.

Da's ook de reden waarom ik een 944 heb gekocht: heel veel reserve-onderdelen beschikbaar tegen relatief lage prijzen en als ie aan flenters gereden wordt, is er geen man overboord: gewoon een nieuwe kopen...

Voor € 4.000 - € 5.000 koop je immers een hele fraaie 944 (N/A)...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


04 maart 2005 20:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Marcel schreef:
Ja wist je dat niet, anderen zoals Dirk en Humfrey (RSR) gaan helemaal naar Duitsland, geven zo'n 2000 euro uit, de halve motor moet dan gemodificeerd, getuned en afgesteld worden en hebben dan nog maar zo'n 15 peekaatjes......

Ben je dan even achterlijk dat je er niet even zo'n chippie in knalt voor een paar euro en klaar is kees.... :?

Wat dacht je nou zelf...


En toch kan het bij de auto van Usual. :shock:
In tegenstelling bij de auto van RSR of Dirkie :(

De Turbo druk wordt bij een 951 geregeld door een aparte computer, de KLR computer.
Door hier iets in te wijzigen kun je net zoveel vermogen eruit halen als mechanisch mogelijk is.
Wel in combinatie met een wijziging in de DME computer.

Natuurlijk zijn de grootte van de turbolader en de in te spuiten hoeveelheid benzine ( oa. max. capaciteit van de injectoren ) nu hele belangrijke factoren voor de te behalen hoeveelheid vermogen.


04 maart 2005 20:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Erwin schreef:
En toch kan het bij de auto van Usual. :shock:
Door hier iets in te wijzigen kun je net zoveel vermogen eruit halen als mechanisch mogelijk is. Wel in combinatie met een wijziging in de DME computer.

Ok, dan is het dus in theorie mogelijk, neem ik aan!
Als ik namelijk lees "zoveel vermogen als mechanisch mogelijk", dan vraag ik mij namelijk wel af wat dat doet met de houdbaarheid van de motor of zie ik dat verkeerd? :roll:


04 maart 2005 21:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 ooit 968t
Bericht 
ik ga wel op de rollenbank als de chips er in zitten

persoonlijk denk ik niet dat het heel veel gaat uitmaken qua levensduur, ik denk dat onderhoud en hoe je met je motor omgaat vele malen belangrijker is


05 maart 2005 16:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911
Brabant Belgie
Bericht 
sorry jongens maar ik pas voor deze vorm van mishandeling.
Ik hou het met chips voor de tv zout of paprika maakt niet uit.
Ik heb enkele jaren aan autosport gedaan en weet wat het kost om een paar echte pk's te winnen.
Op de turbo's na denk ik niet dat er grote verschillen te halen zijn uit een chip.
Je krijgt wel een beter koppel en soms een minder verbruik maar dan zal je ook wel begrijpen dat dit niet kan gekoppeld gaan een een pk winst.
Je kunt aan een motor meer slecht doen dan goed en als ik zie dat ze in winkels chips verkopen die in massa produktie gemaakt worden dan stel ik mij vragen.
Als je het wilt laten doen zet je auto dan op een bank laat hem uitmeten en in funktie daarvan laat je een chip maken.
_________________________________________
Het leven is een strijd en als je lang leeft ben je oudstrijder


12 maart 2005 18:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.