Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 21:50

Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Foto's nieuwe Cayenne 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Foto's nieuwe Cayenne
Bij autoweek foto's van de nieuwe Cayenne. Zeker de turbo vind ik aan de voorkant erg mooi met die grote luchtmond.

http://www.autoweek.nl/autonieuws/13702/Eerste-fotos-Porsche-Cayenne

25 feb 2010 11:06
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht Re: Foto's nieuwe Cayenne
Maar die achterlichten; wat is dat nu weer voor Hyundai toestand??

There are no old Porsches, only new owners.

25 feb 2010 11:10
Profiel
3.2S
010
Voor mij blijft het een PC hoofd tractor waar je tegenwoordig je met goed fatsoen niet meer mee kan vertonen. :pale:

25 feb 2010 11:10
Profiel WWW
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Die mening deel ik dan weer niet maar ik zou waarschijnlijk de straatnaam ook goed gespeld hebben :mrgreen:

25 feb 2010 11:15
Profiel
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
kan hem ergens ook wel waarderen..Maar gezien de in mijn ogen mislukte achterlichten ben ik meer voor het oude model..En afgezet tegen de andere PC Hooft tractoren vind ik dit wel de mooiere..(maar ja, het is maar een mening en daar heeft iedereen er wel eentje van...) :wink:

25 feb 2010 11:25
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
pc niet goed bij je hoofd :mrgreen:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

25 feb 2010 11:32
Profiel WWW Facebook 
ach, in het donkerblauw met natuurbruin volleder interieur kan ik hem best waarderen.. (maar ik begrijp dat het merendeel het daar niet mee eens is..) Anyhoo, ik vind de nieuwe er niet per definitie beter uitzien dan de oude.. (en ja, dat doet er ook verder niet toe, want wat je vindt breng je naar de...) :wink:

25 feb 2010 11:50
Profiel
PorscheForum Junkie
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Nog zuiniger en sportiever en voor het eerst leverbaar in hybride-uitvoering
WERELDPRIMEUR IN GENÈVE: DE NIEUWE PORSCHE CAYENNE

Leusden, 25 februari 2010 - Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG presenteert de nieuwe Porsche Cayenne begin maart op de Autosalon van Genève. Het hoogtepunt daarbij is het werelddebuut van de Cayenne S Hybrid, die dankzij een Parallel-Full-Hybrid-aandrijving een brandstofverbruik heeft van slechts 8,2 l/100 km en een CO2-uitstoot van 193 g/km. De Porsche Cayenne S Hybrid combineert dus de kracht van een achtcilindermotor met het lagere brandstofverbruik van een zescilinder.

Met de Cayenne Hybrid voorop zijn alle versies van de nieuwe Porsche Cayenne in hun segment de trendsetters op het gebied van efficiency en prestaties. Vergeleken met zijn voorgangers is het brandstofverbruik van de nieuwe Cayenne met maar liefst 23 procent gedaald.
Net als elke Porsche is ook de nieuwe Cayenne ontwikkeld volgens de Porsche Intelligent Performance-filosofie: meer vermogen bij een lager verbruik en minder CO2-uitstoot. Dat heeft mede geleid tot de ontwikkeling van de nieuwe, automatische Tiptronic S-transmissie met acht versnellingen, de automatische start-stopfunctie, warmteregeling voor de koeling van motor en transmissie, energieregeneratie van het boordnet en de lichtgewicht constructie. Dankzij onder meer het nieuwe actieve vierwielaandrijvingssysteem, dat uit bijzonder lichte materialen bestaat, weegt bijvoorbeeld de nieuwe Porsche Cayenne S 180 kilo minder dan zijn voorganger.
Door de 40 mm langere wielbasis is het interieur van de nieuwe Cayenne ruimer dan dat van zijn voorganger. In totaal is de nieuwe Cayenne 48 mm langer; desondanks oogt de nieuwe Cayenne compacter en dynamischer. Het opvallendste detail in het hoogwaardige interieur is de naar voren toe oplopende middenconsole met de verticale versnellingspook, die het interieur de uitstraling geeft van een cockpit. De achterbank met in drie standen verstelbare leuning is over een lengte van 160 mm verschuifbaar.

Efficiënte motoren: brandstofbesparing tot 23 procent
De nieuwe Porsche Cayenne is vanaf 8 mei 2010 in Europa te koop. Het gamma start met de Porsche Cayenne 3.6 V6. Ondanks dat het vermogen toenam tot 221 kW (300 pk) is het verbruik van deze versie met optionele Tiptronic S-transmissie met maar liefst 20 procent gereduceerd tot een gemiddeld verbruik van 9,9 l/100 km.
Hoewel vermogen en koppel van de Cayenne Diesel met de 3,0-liter V6-motor met respectievelijk 176 kW (240 pk) en 550 Nm gelijk zijn gebleven, is ook voor deze uitvoering een brandstofbesparing van 20 procent gerealiseerd. Ten opzichte van de vorige versie nam het gemiddelde brandstofverbruik af van 9,3 tot 7,4 l/100 km.
De 4,8-liter V8 van de nieuwe Porsche Cayenne S, die een hoog koppel levert, is met een brandstofverbruik van 10,5 l/100 km maar liefst 23 procent zuiniger dan zijn voorganger. Desondanks nam het vermogen toe van 283 kW (385 pk) tot 294 kW (400 pk), waardoor hij net als de overige uitvoeringen aanzienlijk betere prestaties levert. Dat geldt ook voor de Cayenne Turbo, die met zijn 368 kW (500 pk) sterke 4,8-liter V8 een brandstofverbruik heeft van slechts
11,5 l/100 km, wat eveneens 23 procent lager is dan dat van de vorige generatie.

Cayenne S Hybrid: de schoonste Porsche van dit moment
In het Cayenne-gamma bereikt de compleet nieuwe Cayenne S Hybrid een nieuw niveau van brandstofverbruik en emissies. Ook van deze variant is het verbruik minder dan 10 liter per 100 kilometer. Daarbij is de Hybrid S met een gemiddelde CO2-emissie van 193 g/km niet alleen de schoonste nieuwe Cayenne, maar ook het schoonste model van het gehele Porsche-gamma.
Dankzij de intelligente samenwerking van de 3,0-liter V6 benzinemotor en de elektromotor legt de Cayenne S Hybrid het accent op maximale efficiency van de gehele aandrijflijn. Afhankelijk van de omstandigheden wordt de Cayenne S Hybrid aangedreven door een van beide krachtbronnen óf door de benzine- en de elektromotor samen voor maximaal vermogen. Dat maakt de 34 kW (47 pk) sterke elektromotor de ideale partner voor de V6 turbomotor, die een vermogen van 245 kW (333 pk) combineert met een aanzienlijk koppel dat al bij lage toerentallen beschikbaar is. Het totale vermogen van de hybride aandrijflijn bedraagt 279 kW (380 pk), met vanaf 1.000 t.p.m. een koppel van 580 Nm. Daarmee is het prestatiepotentieel van de Cayenne S Hybrid vergelijkbaar met dat van de Cayenne S met zijn V8-motor.
Beide krachtbronnen zijn met elkaar verbonden door middel van een speciale koppeling die via de Hybrid Manager bepaalt welke krachtbron wordt aangesproken. Dat biedt de mogelijkheid om met een ingetogen rijstijl korte afstanden alleen met de elektromotor af te leggen, vrijwel geruisloos en volledig emissievrij. Met alleen de elektromotor bereikt de Cayenne Hybrid S een maximumsnelheid van 60 km/uur.
Om vanuit stilstand snelle acceleraties mogelijk te maken, kan de elektromotor de benzinemotor met extra vermogen ondersteunen. De inventieve werking van de speciale koppeling laat het schakelen tussen de krachtbronnen voor de bestuurder vrijwel onmerkbaar en razendsnel verlopen. De hybride aandrijflijn maakt het zelfs mogelijk om de benzinemotor bij snelheden tot 156 km/uur volledig uit te schakelen wanneer geen extra vermogen nodig is om de rijsnelheid vast te houden. In deze zogenoemde ‘zeilmodus’ wordt de benzinemotor volledig losgekoppeld van de aandrijflijn, om frictieverlies zoveel mogelijk te reduceren en brandstof te besparen.
Afhankelijk van de gekozen uitvoering begint de prijslijst van de nieuwe Porsche Cayenne bij 80.500 euro, inclusief belastingen.

Cayenne V6 80.500 euro
Cayenne Diesel 81.990 euro
Cayenne S V8 99.600 euro
Cayenne S Hybrid 99.990 euro
Cayenne Turbo 155.500 euro

Alle bedragen zijn inclusief BTW en BPM.

De nieuwe Porsche Cayenne wordt op 8 mei a.s. bij de officiële Porsche-dealer
geïntroduceerd.

25 feb 2010 11:56
Profiel
Haarlem
Filmpje http://www.youtube.com/watch?v=sQGIOuDW6Lo

25 feb 2010 12:50
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 4S -ex 993C2-ex Cayenne S
0165
Aan de achterkant moet ik wennen, maar voor vind ik hem super geslaagd.
Die hybride vind ik nog niet zo gek; heb twee jaar een S gereden met veel plezier, maar moest wel erg vaak langs de pomp!

25 feb 2010 15:30
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C2 958 Cayenne 970 Panamera 4 991 C4S X51 971 Panamera ST
add to wishlist.... mooi hoor. Tja achterlichten wel wat anoniem maar ja... merk je niets van als je erin zit.

25 feb 2010 16:50
Profiel
PorscheForum Rookie
Ziet er inderdaad erg mooi uit, zeer geslaagd.

Alleen de achterkant is wat minder.

25 feb 2010 17:07
Profiel
die zijn idd lekker.. Duurt nog wel ff voordat ik zoiets als tweede auto erbij kan aanschaffen... :cry:

25 feb 2010 17:23
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Beetje Audi-achterlichten:

Afbeelding

25 feb 2010 18:04
Profiel
Omg. Amsterdam
tja... leuke bak toch! Mijn vrouwtje is verkikkerd op een Volvo XC90.... echter heb ik dan liever zelf een Cayenne... als is het alleen al om die stijgende paard op de motorkap!
Maar dat zal ik niet door gedrukt krijgen.... ik mag al blij zijn dat de 964 en de boxster worden toegestaan :mrgreen: (ja mannen ik zit onder de duim :mrgreen: )

25 feb 2010 19:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Ik vind hem erg mooi!

Oude was ook erg mooi, maar oogde misschien voor sommige te groot en misschien een beetje log. Deze is nog groter :mrgreen: maar oogt kleiner en ik vind zelfs ook wat sportiever.

In een zwarte hoogglanzende lakkleur, met zilveren Porsche letters, donkergrijze matte velgen, natuurbruin interieur leder, in hybride versie met de benzinemotor op gas :mrgreen: Zou ik hem zo willen als ik het zou kunnen bet...

Nog even dromen ( en hopen dat de huidige gas-Cayennes zonder kleerscheuren hun kilometers doorkomen)...

Ik zeg top!
(ander onderwerp: ben ook blij dat er een een Golf R komt met 270 pk, als Porsche aan een dergelijk type auto denkt zal die toch minstens gelijk aan/meer dan 270 pk moeten hebben...)

25 feb 2010 21:32
Profiel
PorscheForum Rakker
0165
Als jij dan eerst de kop eraf rijdt, neem ik hem na een jaartje wel over :D :!:

26 feb 2010 12:16
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
http://www.youtube.com/watch?v=OA8jrc1czYE

Duidelijk filmpje van o.a. de nieuwe Cayenne

09 maart 2010 23:44
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Via http://www.porsche.de kom je bij een web-special van de nieuwe Cayenne.

Wat nou als je alleen het P-logo vervangt voor een VW-logo en iedere uitvoering 10K minder kost. Verder dezelfde auto dus best veel geld voor een P-logo....

10 maart 2010 0:49
Profiel
M140i
Helemaal geweldig. De oude was behoorlijk lomp, met name de massieve achterkant. Deze is veel kleiner, lichtvoetiger en sportiever om te zijn. Spot-on! 8)

10 maart 2010 1:07
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Kleiner....? :shock:
De nieuwe Cayenne is wel degelijk groter dan de vorige. Alleen een stuk beter gevormd waardoor hij kleiner lijkt. De langere wielbasis breken dat optisch enorm evenals de achter ramen die zijn afgekeken van het Panamera design.

Oude :arrow: Nieuw
Lengte: 4.798 mm :arrow: 4846 mm
Breedte: 1.928 mm :arrow: 1939 mm
Hoogte: 1.699 mm :arrow: 1705 mm
Wielbasis: 2.855 mm :arrow: 2895 mm
Kofferbak inhoud: 540l :arrow: 670l

:salut:

10 maart 2010 13:10
Profiel WWW
M140i
maurice schreef:
Kleiner....? :shock:
De nieuwe Cayenne is wel degelijk groter dan de vorige. Alleen een stuk beter gevormd waardoor hij kleiner lijkt.

Inderdaad, kleiner om te zien

Piet schreef:
Deze is veel kleiner, lichtvoetiger en sportiever om te zien

:salut:

10 maart 2010 13:22
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Leuk die achterlichten voor de Aziatische markt. :cry:
Past ie achterin mijn Q7; dan is ie misschien wel handig voor er bij. :wink:

10 maart 2010 19:15
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Nog een mooie foto van de (achterkant van de) nieuwe Cayenne:
Afbeelding

Oh nee, toch niet...

Of wel?

Oh nee, dit is de nieuwe Cayenne:
Afbeelding

:scratch:

10 maart 2010 20:00
Profiel
PorscheForum Rakker
0165
Zo'n Cayenne rijdt toch een stuk beter denk ik Speedy, en z'n vollederen interieur (optie) is volgens mij uniek in SUV-land. Of kun je dat in een ander merk ook krijgen?

10 maart 2010 20:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende