Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 19:31

Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
verkoper stopt verkoop !!!!!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 930 3.3 turbo '77
Ninove belgie
Bericht Re: verkoper stopt verkoop !!!!!!
Ik ben van Belgie, als je dit aanvecht zal je dit ook winnen.
indien de auto ondertussen verkocht word aan een derde persoon nzal de verkoper jouw kosten schade moeten betalen die jij geleden hebt alsook de gerechtskosten. Dit is iets voor het vredegerecht.
Ik zou zeggen als je hem echt graag wilt zou ik er voor gaan,als je zegt van ik vind wel een andere dan zou ik het zo laten.
Succes :flush:

11 maart 2010 11:33
Profiel Facebook  ICQ 
PorscheForum Super Junkie
Porsche diversen
Overijssel
Grappig, ik heb soortgelijke ervaringen met Belgen die hun afspraken niet nakomen. Zowel ervaring met kopende als verkopende partijen.... zou het iets Belgisch zijn? Het is ook een gebrek aan fatsoen (Belg of geen Belg). Het wordt alsmaar makkelijker om je er met een mailtje vanaf te doen..... wat het onderwerp ook is ........het uitmaken met je vriendin doe je toch ook gewoon met een sms-je...... !?

11 maart 2010 11:51
Profiel
PorscheForum Rakker
911 930 3.3 turbo '77
Ninove belgie
bovenstaande post hoef je niet geheel te quoten :salut:

Sorry ,in naam van alle Belgen,of bijna alle Belgen. :pale:

11 maart 2010 13:45
Profiel Facebook  ICQ 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
de Fiscalist schreef:
we hebben toch een advocaat hier op het forum???

Devils son waar ben je??

Belgisch recht is hier van toepassing (tenzij anders overeengekomen, maar dat kan ik mij niet voorstellen), dus ben ik in dezen een leek.

In zijn algemeenheid zou ik zeggen: bezint eer ge begint. Het is een hoop negatieve energie die je er in steekt. Kijk, als je net een prachtige 964 Carrera RS hebt kunnen kopen voor 30K en de verkoper is er nu achter dat dat ding minimaal het dubbele waard is... ja, dan kun je onder de streep er nog wat positiefs uit halen. Maar in dezen denk ik dat onder de streep ellende blijft overheersen. Ook als je in het gelijk wordt gesteld. Maar dat hangt ook van je emotie af...

11 maart 2010 14:08
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Zou niet weten waarom ik of iemand in mijn plaats sorry moet zeggen :bang: , eikels heb je tussen alle volkeren zitten.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

11 maart 2010 14:08
Profiel WWW
Porsche diversen
Overijssel
Wat men hiervan kan leren is het volgende:

Of je nu verkopende of kopende partij bent, stel een koop- of verkoop contract op. Dat hoeft helemaal geen boekwerk te zijn maar gewoon in het kort wat je bent overeengekomen. Beetje handgeld geven kan ook wonderen doen......

Heb je een beetje een stok achter de deur.....

11 maart 2010 14:34
Profiel
Lekker laten zweten die verkoper, in de gaten houden en verder zoeken!

11 maart 2010 14:39
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Cloaca schreef:
Wat men hiervan kan leren is het volgende:

Beetje handgeld geven kan ook wonderen doen......

Heb je een beetje een stok achter de deur.....

Als je niet uitkijkt is dat handgeld óók weg. En zie het dan maar terug te krijgen.... :lol:

11 maart 2010 15:17
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
ppp 356 schreef:
Zou niet weten waarom ik of iemand in mijn plaats sorry moet zeggen :bang: , eikels heb je tussen alle volkeren zitten.

Ha die Paul,

Hier zeggen wij koopmankak :mrgreen:

Was gzg he zaterdag :!:

11 maart 2010 15:25
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Ik zou as. zaterdag gaan kijken voor een auto.
Afspraak gemaakt, bod op inruiler gekregen waarmee ik het mee eens was.
Krijg ik vanmorgen een mail dat de auto verkocht is. :cry:
Had nogthans mijn mobiele nummer gegeven mocht er wat voorvallen.
Tja, de mensen nemen het zekere voor het onzekere.

11 maart 2010 15:27
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Zo maak je ook geen vrienden :wink:

11 maart 2010 15:42
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
RS-R schreef:

Ja, maar dat kan ik mij wel wat beter voorstellen. Een afspraak om te kijken leidt niet altijd tot aankoop (beetje ook afhankelijk van hoe of wat). Het feit dat je een afspraak hebt gemaakt wil niet zeggen dat je niemand anders laat kijken. En als die een goed bod doet, dan ga je niet zeggen "wacht even, ik moet even iemand bellen die ook interesse had".

Ben je er echter uit... dan moet je je ook aan de afspraak houden. Een wezenlijk verschil in mijn ogen.

11 maart 2010 15:51
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Devils son schreef:
RS-R schreef:

Ja, maar dat kan ik mij wel wat beter voorstellen. Een afspraak om te kijken leidt niet altijd tot aankoop (beetje ook afhankelijk van hoe of wat). Het feit dat je een afspraak hebt gemaakt wil niet zeggen dat je niemand anders laat kijken. En als die een goed bod doet, dan ga je niet zeggen "wacht even, ik moet even iemand bellen die ook interesse had".

Hmm...dat ben ik niet met je eens. Als de afspraak om te kijken staat, dan ga ik er als potentiële koper vanuit dat de auto in de tussentijd niet verkocht wordt. In het verleden heb ik als verkoper ook zo gehandeld. Als de ander eerder is geweest met maken van een afspraak om te kijken, en iemand anders belt daarna maar wil eerder komen kijken, dan is een eventuele koop onder voorbehoud van overeenstemming met de andere partij. Je onderhandelingspositie is dan natuurlijk wel veel beter geworden.

11 maart 2010 16:06
Profiel
PorscheForum Rakker
911 930 3.3 turbo '77
Ninove belgie
Devils son schreef:
de Fiscalist schreef:
we hebben toch een advocaat hier op het forum???

Devils son waar ben je??

Belgisch recht is hier van toepassing (tenzij anders overeengekomen, maar dat kan ik mij niet voorstellen), dus ben ik in dezen een leek.

In zijn algemeenheid zou ik zeggen: bezint eer ge begint. Het is een hoop negatieve energie die je er in steekt. Kijk, als je net een prachtige 964 Carrera RS hebt kunnen kopen voor 30K en de verkoper is er nu achter dat dat ding minimaal het dubbele waard is... ja, dan kun je onder de streep er nog wat positiefs uit halen. Maar in dezen denk ik dat onder de streep ellende blijft overheersen. Ook als je in het gelijk wordt gesteld. Maar dat hangt ook van je emotie af...

Dit nu net niet, om een lang verhaal kort te maken: als de prijs teveel afwijkt van de echte waarde van een wagen of andere(dus aan een belachelijke prijs of zo) kan de verkoop worden afgebroken door de verkoper. eens betaald of geschreven kan hij niet meer terug... uit ervaring

Laatst bijgewerkt door klefroid op 11 maart 2010 16:35, in totaal 1 keer bewerkt.

11 maart 2010 16:30
Profiel Facebook  ICQ 
PorscheForum Rakker
911 930 3.3 turbo '77
Ninove belgie
RS-R schreef:

In zo een gevallen moet je zeer snel iets proberen af te handelen en de verkoper/koper zo weinig mogelijk de tijd geven om zicht te bedenken...

11 maart 2010 16:34
Profiel Facebook  ICQ 
MS964 schreef:

Hmm...dat ben ik niet met je eens.

Er staat dat ik het mij beter kan voorstellen. Het hangt ook af van hoe of wat. Er is nog wel een verschil tussen iemand die vraagt of je zaterdag thuis bent en dat hij dan wel even langs rijdt, of iemand waarmee je via de mail al alle details besproken hebt.

Het is hoe dan ook anders dan wanneer je de koop gesloten hebt.

11 maart 2010 16:38
Profiel
johnysc het leven gaat door. hier 2 boxsters waar je denk ik goed zaken mee kan doen....succes klikhier... :thumleft:

11 maart 2010 16:42
Profiel
klefroid schreef:

Dit nu net niet, om een lang verhaal kort te maken: als de prijs teveel afwijkt van de echte waarde van een wagen of andere(dus aan een belachelijke prijs of zo) kan de verkoop worden afgebroken door de verkoper. eens betaald of geschreven kan hij niet meer terug... uit ervaring

Als ik voor 30K een RS zie, dan zorg ik dat ik geld mee heb. Na levering en betaling is het voor een verkoper pas echt lastig om te draaien. :wink:

11 maart 2010 16:45
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
MS964 schreef:
Devils son schreef:
RS-R schreef:

Hmm...dat ben ik niet met je eens. Als de afspraak om te kijken staat, dan ga ik er als potentiële koper vanuit dat de auto in de tussentijd niet verkocht wordt. In het verleden heb ik als verkoper ook zo gehandeld. Als de ander eerder is geweest met maken van een afspraak om te kijken, en iemand anders belt daarna maar wil eerder komen kijken, dan is een eventuele koop onder voorbehoud van overeenstemming met de andere partij. Je onderhandelingspositie is dan natuurlijk wel veel beter geworden.

Ook mijn gedachte.
Had op z'n minst even kunnen bellen dat er nog een gegadigde was.

11 maart 2010 16:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Tsja belgen en zaken.. altijd spannend. De meeste Belgen durven je niet iets recht in je gezicht te zeggen, ze zijn erg van het formele. Voor we een Porsche kosten hadden we een zeiljacht van 10 meter. Deze is via een makelaar verkocht aan een Belg. Deze man heeft het schip gekocht onder voorbehoud van keuring. De koop was gedaan en 2 weken later haalt de beste man het schip op. Op weg naar Belgie in weersomstandigheden (kracht 7 tegen) waarvan ik zou zeggen, dan ga je niet met een net gekocht schip het water op, is de motor vastgelopen wegens een gebrek aan olie. Motor bleek total loss.

Je voelt em al aankomen. Mij werd verweten dat het schip niet bedrijfsklaar was (onderdeel van overeenkomst). Dus ik zou volgens hem voor de schade op moeten draaien van 12.000 euro (aangetekende brief met aansprakelijkheidsstelling). Hij heeft zelf verzuimd het oliepeil te controleren, heeft 10 uur gevaren zonder problemen. Later bleek dat hij, om kosten te besparen, alleen het onderwaterschip heeft laten nakijken. Hij heeft dus niet aan zijn onderzoeksplicht voldaan. Na dit duidelijk gemaakt te hebben aan hem heb ik er nooit meer wat van gehoord.

Ik ben goed op mijn hoede met zaken met onze zuiderburen. Ze hebben lekker bier, dat moet ik ze nageven.

11 maart 2010 18:17
Profiel
Overal zitten zeurpieten, onbetrouwbaren, enz. Dat is niet voorbehouden aan Belgen.

Zelfs hier op het forum gaat het wel eens mis...

11 maart 2010 18:59
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
michelm1978 schreef:
Tsja belgen en zaken.. altijd spannend. De meeste Belgen durven je niet iets recht in je gezicht te zeggen, ze zijn erg van het formele. Voor we een Porsche kosten hadden we een zeiljacht van 10 meter. Deze is via een makelaar verkocht aan een Belg. Deze man heeft het schip gekocht onder voorbehoud van keuring. De koop was gedaan en 2 weken later haalt de beste man het schip op. Op weg naar Belgie in weersomstandigheden (kracht 7 tegen) waarvan ik zou zeggen, dan ga je niet met een net gekocht schip het water op, is de motor vastgelopen wegens een gebrek aan olie. Motor bleek total loss.

Je voelt em al aankomen. Mij werd verweten dat het schip niet bedrijfsklaar was (onderdeel van overeenkomst). Dus ik zou volgens hem voor de schade op moeten draaien van 12.000 euro (aangetekende brief met aansprakelijkheidsstelling). Hij heeft zelf verzuimd het oliepeil te controleren, heeft 10 uur gevaren zonder problemen. Later bleek dat hij, om kosten te besparen, alleen het onderwaterschip heeft laten nakijken. Hij heeft dus niet aan zijn onderzoeksplicht voldaan. Na dit duidelijk gemaakt te hebben aan hem heb ik er nooit meer wat van gehoord.

Ik ben goed op mijn hoede met zaken met onze zuiderburen. Ze hebben lekker bier, dat moet ik ze nageven.

Hoeveel van die verhaaltjes wil je horen van:

Duitsers, Nederlanders, Italianen, Spanjaarden, Turken, Marokanen en ik kan wel even doorgaan. :roll: :roll: :roll: :roll:
Doe al tig jaren zaken, en heb al veel zien paseren, maar vertik het om te gaan veralgemenen omdat ooit eens iemand van een bepaalde groep iets verkeerd heeft gedaan.

Er is ooit een homo met het parkeren tegen mijn wagen gereden, maar om nu te zeggen dat alle homo's niet kunnen parkeren :scratch:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

11 maart 2010 19:08
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Devils son schreef:

:roll:

Ik denk dat je als "advocaat" nu echt door de mand valt.

Belgisch recht of niet als er geen koopcontract is of nog geen financiele transactie heeft plaatsgevonden is er geen sprake van een deal! De verkopende partij kan en mag dus op elk moment afhaken.
Basiscurriclum prop. rechten doorlopen? Dan had je dit toch moeten weten?

Groetjes,

Ingrid

11 maart 2010 19:39
Profiel
Oh oh...

11 maart 2010 19:56
Profiel
Ingrid911 schreef:
Ik denk dat je als "advocaat" nu echt door de mand valt.

Op basis van het feit dat ik concludeer dat Belgisch recht van toepassing is? Enlighten me... :roll:

Citaat:
Belgisch recht of niet als er geen koopcontract is of nog geen financiele transactie heeft plaatsgevonden is er geen sprake van een deal!

Een mondelinge overeenkomst is weldegelijk rechtsgeldig. Daar zijn uitzonderingen op, maar dat lijkt mij in dezen niet relevant.

Citaat:
De verkopende partij kan en mag dus op elk moment afhaken.
Basiscurriclum prop. rechten doorlopen? Dan had je dit toch moeten weten?

Groetjes,

Ingrid

Ik weet niet wat je hier mee wil bereiken, maar met 1 minuut googlen had je al kunnen weten dat je onzin uit kraamt, nog afgezien van het feit dat ik niets meer heb beweerd dan dat het Belgische recht van toepassing is.

Dag hoor!

11 maart 2010 19:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende