Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:25

Antwoord op onderwerp  [ 171 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Porsche ski's gezocht - aka 'het PF SKI topic' 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht Re: Porsche ski's gezocht - aka 'het PF SKI topic'
Wij zetten ze altijd uit elkaar, dus met een maatje één ski wisselen en elders neerzetten. Meestal gaan ze niet op zoek naar de tweede; werkte bij ons meestal prima, zelfs bij Volant Ski's.
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door GhostRider op 15 jan 2010 22:04, in totaal 1 keer bewerkt.

15 jan 2010 21:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
+1. Afkloppen maar tot nu toe werkt het!

15 jan 2010 22:01
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
alle leuke dingen worden verkloot door de hordes :evil: plebs met geld.
ga nu naar een klein frans dorpje waar je nog goed kunt dejeuneren.

15 jan 2010 22:05
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
GhostRider schreef:
Wij zetten ze altijd uit elkaar, dus met een maatje één ski wisselen en elders neerzetten. Meestal gaan ze niet op zoek naar de tweede; werkte bij ons meestal prima, zelfs bij Volant Ski's.
Afbeelding

Dat doen wij ook altijd inderdaad. In de meeste gevallen werkt het wel, maar soms ook niet. Aantal jaren terug stond het ene paar er niet meer, en het andere wel. Dit waren dus twee verschillende ski's. Vrij nutteloos dus.

16 jan 2010 12:57
Profiel
PorscheForum Rakker
2x944 na 1x 944 S2
Zwiep
Huur altijd en naar volle tevredenheid;

Geen gezeik als er eens iets mis is met het materiaal, in de meeste skigebieden kun je kostenloos bij vrijwel elke verhuurshop je board laten herstellen. Geen koude rillingen over je rug als je eens een keer een rotsje raakt en er een flinke kras onder je board komt.

Ben niet bijzonder ervaren (jaar of 7 a 8) maar ik denk dat ik mijzelf een vrij goede boarder mag noemen.

Ik huur meestal een beginners of medium board deze zijn wat softer en over het algemeen wat beter geschikt om een beetje mee te spelen.
Ik sta rechtsvoor op mijn board (goofy) maar laat mijn achterste binding ook wat naar buiten wijzen en mijn voorste binding niet te scherp naar voren. Op deze manier kan je makkelijk van goofy naar regular switchen.
Op full speed op de piste gaat dan idd de punt van je board wat klapperen en een echt fijn gevoel is dat niet maar de meeste hardboarders houd ik bij en het klapperen heeft mij nog nooit echt in de problemen gebacht.

Een semi funboard zou eigenlijk ideaal zijn voor mij maar deze zijn meestal niet te huur, en de voordelen van huren compenseren de drang naar dat laatste beetje extra wat zo'n board brengt.

Ik hoef ook niet perse de beste op de piste te zijn, als ik aan het eind van de dag maar achter een koud biertje met mijn maten mijn visserslatijn kwijt kan vind ik het al lang best.

16 jan 2010 14:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Heeft ooit een Porsche ingehaald.
Is dit nu eindelijk het Ski-topic :D Ben zelf wel in de markt voor nieuwe ski's! Eindelijk iets waarover op PF gepraat wordt en ik kan betalen :ba:

Ben er alleen nog niet uit welke maat ik zou moeten hebben. In februari heb ik 3 weken de tijd om mooie uit te zoeken dus dat moet wel lukken, maar ik twijfel nog over de lengte.
Ik heb nu Atomic Beta's, volgens mij Allround ski's. 160 cm. Maar sinds een avontuurtje 2 jaar geleden op 150 cm Fischer Slalom/Race ski's, verlang ik terug naar deze Fischers.

Lichaamslengte is vaak aangeraden (ben 170 cm), maar ik heb (te) weinig druk naar mijn gevoel met mijn Atomics. De kanten zijn geslepen, maar ik weeg rond de 57 kg. Zou daar 'n oorzaak kunnen zitten?

Slalom/race ski's hebben mijn voorkeur :) Wie weet iets over de aangeraden lengte?

16 jan 2010 23:46
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Ik pak de 170cm met mijn 192 cm...

16 jan 2010 23:55
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
+1, Je hebt alleen de eerste keer het gevoel dat je op een paar kinderski's onderweg bent, als je het vergelijkt met je oude ski's.

17 jan 2010 10:21
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Aangezien dit topic zo'n beetje is omgedoopt tot het PF SKI topic, en hier behoorlijk wat ski-kennis zit...
Twee weken geleden lekker weer geskied, en besloten m'n Völkl bosplanken af te danken. Heb de mogelijkheid gehad direct achter elkaar een viertal verschillende ski's te proberen op dezelfde piste, dus goed voor het vergelijk. De ski die mij het meest beviel was de Rossignol Radical RX Worldcup van 176cm. (De andere ski's waren meer slalom carves.) Dat was even een stuk anders, maar heerlijk rauw skiën, met veel grip op ijzige stukken. Alleen jammer dat ze steeds weer oranje moeten zijn...
Wil kijken voor een setje Stöckli Laser GS of Atomic GS D2 (zijn iets langer), alleen zijn dit net weer ski's die je niet op elke straathoek kan vinden. Iemand beeld of die ergens in regio Den Haag (skihut scheveningen oid?) of Rotterdam te vinden zijn?

21 feb 2010 2:15
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
niet helemaal in de buurt:
http://www.frantzenwintersport.nl/produ ... eding/1173

wel in de buurt (maar dan moet je nog maar even over de prijs praten :wink: )
http://www.ski-outdoorgoos.nl/Webwinkel ... ce-GS.html

In Oostenrijk zag ik deze ook op iedere hoek :o voor € 699,-

21 feb 2010 3:02
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nederland
Zanxx.
Ga er eerdaags maar eens langs.
heb ik vast een setje nieuwe liggen, voor het geval ik het op m'n heupen krijg en weer sneeuw wil ploegen..

21 feb 2010 23:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Nederland
Seizoen is wel zowat voorbij, maar mijn nieuwe aanwinst...
Toch gevonden in 179cm. :D (Skihut Scheveningen)
Afbeelding

13 maart 2010 2:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 986 '99 zwart, zwart
Zwolle
Afbeelding
Ben een meer "agressieve" skier die veel snelle korte bochten afwisselt met carven, stukken schuss knallen en af en toe een buggel piste.

Heb Rossignol radical r8s skies op aanraden van een vriend die skileraar is.
Op hoge snelheid geen last van klapperen (getest tot 95 km/u).

Leki skistokken en handschoenen met het nieuwe kliksysteem (ipv riemen) echt een aanrader. je kan snel skistokken aan je handschoenen klikken en losmaken.

Rossignol radical skischoenen: hoge mate van stijfheid zonder oncomfortabel te worden.

Helm zwart Mango design: Maken de mooiere helmen
Rugprotector van Dainese (vesttmodel) zit beter dan 1 met banden

Wat betreft skies en toebehoren: kijk op Ebay ook voor nieuwe.

Ik heb de skies en de schoenen nieuw gekocht voor de helft van wat het hier in NL doet. Ski Bilek is een goede verkoper uit Duitsland die de boel keurig verpakt aflevert.

13 maart 2010 17:03
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Graag jullie advies:

Heb jaren op zeer lange stijve ski's geskied. Laatste paar was Salomon Equipe 2S, 207 cm. (ben zelf 1.82) Lang vastgehouden, zelfs toen al mijn vrienden al op carvers stonden. Uiteindelijk toch gezwicht. Wilde echter niet te getailleerd, omdat ik al heel lang parallel/gesloten ski en niet mijn hele techniek aan de wilgen wilde hangen. Ben in 2002 overgestapt op Salomon Twin Tip ten eighty. (177 cm) Superfijne ski, niet te getailleerd, kan nog goed met mijn oude techniek skien, wel zeer wendbaar, nog redelijk stabiel op hoge snelheid, hoewel niet te vergelijken met de oude equipes. Nu zijn ze echter op, stijfheid is weg. Rij zaterdag naar Val Thorens en wil nieuwe kopen. Liefst een soortgelijke ski. O.a. werd mij de K2 Public enemy aanbevolen, maar dat is ik meen een 2008 ski. Salomon opvolger van ten eighty lees ik niet zo heel veel goeds over, zou nogal "zwalken".

Ik ski 35 jaar, sportieve skier, o.a. monoski, echter niet meer zo fel/agressief als vroeger, conditie is niet meer wat het nooit geweest is... :wink:

Advies welkom.

13 maart 2010 23:05
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
wat is een buggel piste?

13 maart 2010 23:44
Profiel
M140i
PieterPorsche schreef:
Ben een meer "agressieve" skier die veel snelle korte bochten afwisselt met carven, stukken schuss knallen en af en toe een buggel piste

Precies mijn stijl, bedankt voor de tip van de Rossignol! :thumleft:

13 maart 2010 23:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Nederland
Die Radicals zijn lekkere rag-planken. Ook geprobeerd, en heb echt getwijfeld ze aan te schaffen, maar wilde uiteindelijk toch meer een Super G ski. Toen toch maar de Atomics gekocht.
Jeroen... als Atomic-fan zou ik je de D2 Race SL aanbevelen.
De D2 omdat die op lagere snelheid/minder druk wat soepeler zijn, maar bij agressiever skiën de extra stijfheid van de Double Deck geniet. En dan de SL omdat die iets soepeler en iets meer taillering hebben dan de GS. Wil je instant stijfheid die niet opvoert bij verhogen druk, dan de Race Ti SL.
Goed alternatief is imho de Völkl Tigershark of een Radical R8X Oversize..

14 maart 2010 2:29
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
SL's zijn natuurlijk wel een stuk korter en zeker diegenen die old-skool techniek tussen de oren hebben wensen doorgaans een wat langere ski. Bij een SL houdt het doorgaans wel op bij 165cm.

Een tigershark is inderdaad een mooi alternatief. Gaat tot 175cm als ik mij niet vergis. Is langer gewenst wordt het een GS (uitgaande van de wens naar een stijve, sportieve ski).

14 maart 2010 11:05
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Piet schreef:

Precies mijn stijl, bedankt voor de tip van de Rossignol! :thumleft:

U zoekt gewoon een SL ski. En dan is er nog keuze zat...

Nog 3 weken en dan kan ik weer heerlijk mijn Racetigers SL power switch aan het werk zetten. 8)

14 maart 2010 11:07
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Ik heb in januari 4 dagen op de geleende Atomic Race SL's geskied. Nu een week op mijn eigen vetrouwde Atomic Metron 10.
Ik ben er achter dat met mijn techniek (amper aanwezig :wink: ) de Metrons het best bevallen. Ze zijn duidelijk vergevingsgezinder. Besloten om hier nog even mee door te skien.

14 maart 2010 11:33
Profiel
Racecarvers, SL's, GS-en... allemaal niet vergevingsgezind. Daar moet je techniek voor hebben, anders zijn ze niet fijn.

14 maart 2010 19:28
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Das schönste am Skifahren ist das fahren.

14 maart 2010 19:42
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Devils son schreef:
Racecarvers, SL's, GS-en... allemaal niet vergevingsgezind. Daar moet je techniek voor hebben, anders zijn ze niet fijn.

Check :wink:

14 maart 2010 20:21
Profiel
PorscheForum Rakker
RS4
Gelderland
Net weer terug, achterbank plat en freeride en alpineboard achterin.

Na 15 jaar skieen geswitched naar boarden. Nu alweer 15 jaar aan het boarden.
Eerst alleen hardbooten en sinds twee jaar ook lekker freeriden. Dit jaar een Nidecker Ultralight gekocht. Hierin zit net als in de RS4 carbon verwerkt.

Vorige week ook weer eens op skies gestaan. De laatste eigen skies waren Volkl P9 SL. Nu met Carve skies geskied. Wat een ontwikkeling. Na 2 of 3 bochten ging ik net als op mijn board carvend van de piste.

Ben nu dus op zoek naar een goed setje. Moet nog wel iets kunnen scoren voor een leuke prijs
In mei nog even snel naar Kaprun.

14 maart 2010 20:52
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Devils son schreef:
SL's zijn natuurlijk wel een stuk korter en zeker diegenen die old-skool techniek tussen de oren hebben wensen doorgaans een wat langere ski. Bij een SL houdt het doorgaans wel op bij 165cm.

Een tigershark is inderdaad een mooi alternatief. Gaat tot 175cm als ik mij niet vergis. Is langer gewenst wordt het een GS (uitgaande van de wens naar een stijve, sportieve ski).

Die Tiger shark lijkt me wel een aardige optie, net even op de site gekeken. Ski lijkt wel te matchen met mijn stijl/ervaring. Wat is het verschil met dat power switch? Punten lijken me nog steeds wel aardig breed, klopt dat? Krijg ik daar geen problemen mee met mijn gesloten ski stijl? Dat is nl. nu net wat me aan mijn huidige Salomon ten eighty twin tips zo bevalt. Wel carve, maar niet zo breed dat de punten over elkaar schieten.

14 maart 2010 23:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 171 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende