Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:42

Antwoord op onderwerp  [ 171 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Porsche ski's gezocht - aka 'het PF SKI topic' 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Porsche ski's gezocht - aka 'het PF SKI topic'
Jeroen C3.0 schreef:
Die Tiger shark lijkt me wel een aardige optie, net even op de site gekeken. Ski lijkt wel te matchen met mijn stijl/ervaring. Wat is het verschil met dat power switch?

Power switch is een draaiknop waarmee je de stijfheid kan instellen. Vooral handig als de omstandigheden minder worden (papperig, veel verse sneeuw gedurende de dag, conditioneel probleem aan het eind van de dag).

Citaat:
Punten lijken me nog steeds wel aardig breed, klopt dat? Krijg ik daar geen problemen mee met mijn gesloten ski stijl?

Mijn vrouw komt ook nog vanuit die oude stijl en zij heeft de Tigershark power switch. En geen probleem met de punten (sowieso geen probleem, ze is uitermate tevreden over de Tigershark), ook al zijn die inderdaad wat breder.

Wat daar ook van moge zijn: ik raad je sowieso aan om wat breder te gaan staan op de ski's, want dan komen carvers gewoon beter tot hun recht. Het is toch een iets andere techniek, die weliswaar door de old-skoolers als minder mooi wordt ervaren...

15 maart 2010 10:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster, Alfa Spider, Mini cooper S '99 (pré BMW)
Barendrecht
Van het weekend vreemdgegaan. Na jaren op Elan te hebben gestaan van het weekend de K2 hellbend gekocht met toerbinding en vellen. Van het weekend maar eens gaan knallen in hinterglemm want it keeps snowing......no friends on a powder day!
De K2 is weer een heel andere ski dan de meeste gewend zijn, hij heeft rocker ipv chamber en je skiet hem vooral buiten de piste in het lieft diepe diepe poeder 8)

15 maart 2010 11:33
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Iemand ervaring met K2 Crossfire? Lijkt aardig mijn wensen te matchen, maar nogmaals, ben het overzicht totaal kwijt. Misschien toch nog te breed voor mij? Was "vroegah"wel makkelijker met Fisher RC4 Vacuum en Atomic ARX, Salomon Equipe. Life was simple!

Pff....

15 maart 2010 16:07
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Of deze?

http://www.sneeuwski.com/gear/ski_reviews/a/95/

Lijkt qua lengte en model op mijn huidige ten eighty, dus ski er denk ik zo mee weg. Recensies/test results lijken ook prima. Hoewel ik ergens anders minder lovende kritiek gelezen meen te hebben... :roll:

na ja, ben ook geen profi. Of ik echt alles uit de ski kan halen? Denk het niet.

15 maart 2010 16:22
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
waarom huur je niet wat verschillende ski's? kopen is zooo 80's. ken niemand meer die eigen ski's meeneemt. hoogstens schoenen. voor op de buggel piste :mrgreen:

15 maart 2010 16:30
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
wolf schreef:
ken niemand meer die eigen ski's meeneemt.

Ik wel. Naast mijn vrouw en ik zelfs nog wel.

Voordeel van eigen ski's is dat je veel meer keuze hebt en vaak is er bij huurski's de rek er wel uit (zeker aan het eind van het seizoen). Geen enkel probleem voor de beginner, voor de gevorderden zijn eigen ski's eigenlijk vanzelfsprekend. Ik neem ze zelfs deze pasen mee, ook al kost het meenemen in het vliegtuig + laten waxen waarschijnlijk meer dan huren ter plaatse.

15 maart 2010 17:08
Profiel

Allmountain. Leuk als je ook off-piste gaat, maar als je op de piste blijft lever je gewoon kwaliteiten in die daar prettig zijn.

Het is zoiets als met banden. Op het circuit zijn semi-slicks de beste keuze (tenzij het hard regent), maar voor dagelijks gebruik is de normale band de betere keuze.

Kortom: ben je van plan om meer dan sporadisch off-piste te gaan: prima. Zo niet, dan zijn dit niet de ski's voor jou.

15 maart 2010 17:11
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
veur een paar euro meer huur je gloednieuw spul. en het merendeel van alle technobabbel is natuurlijk placebo.

15 maart 2010 17:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 986 '99 zwart, zwart
Zwolle
Skies huren kan prima zeker als je je niet weet wat je wil kopen maar neem iemand mee die er verstand van heeft. Mijn ervaring is dat juist de betere skieers toch graag 1 of 2 paar eigen skies willen hebben. Heb zelf noodgedwongen een keer skischoenen moeten huren. Was niet bepaald een feest en ben 3 keer teruggegaan om behoorlijke schoenen te krijgen.

15 maart 2010 17:34
Profiel WWW
wolf schreef:
veur een paar euro meer huur je gloednieuw spul.

Welke idioot verhuurt keer op keer nieuw spul?

15 maart 2010 17:37
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
wolf schreef:
waarom huur je niet wat verschillende ski's? kopen is zooo 80's. ken niemand meer die eigen ski's meeneemt. hoogstens schoenen. voor op de buggel piste :mrgreen:

Exact. Was nu voor een weekje huren van een paar P.RNO Fischers 110E kwijt. Nieuwprijs 650E volgens verhuurder. Ik ga 2x per jaar skien. 1x met Easyjet (dan kost heen en weer vliegen een vermogen) en 1x met de auto. Dan verhuur ik dus in 6 jaar 1 paar nieuwe. En als ik ze zou kopen dan wil ik tegen die tijd toch weer nieuwe :mrgreen:

15 maart 2010 21:03
Profiel
M140i
Maarten schreef:
Dan verhuur ik dus in 6 jaar 1 paar nieuwe.

Als je twee keer per jaar gaat skieën, dan verhuur je dus in 3 jaar 1 paar nieuwe? :scratch:

15 maart 2010 21:09
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Devils son schreef:

Allmountain. Leuk als je ook off-piste gaat, maar als je op de piste blijft lever je gewoon kwaliteiten in die daar prettig zijn.

Het is zoiets als met banden. Op het circuit zijn semi-slicks de beste keuze (tenzij het hard regent), maar voor dagelijks gebruik is de normale band de betere keuze.

Kortom: ben je van plan om meer dan sporadisch off-piste te gaan: prima. Zo niet, dan zijn dit niet de ski's voor jou.

Vreemd is alleen wel, dat op de salomon site, ze niet onder "all mountain" staan, maar onder free ski (dus eigenlijk voor the park ontwikkeld)

http://www.salomon.com/nl/#/ski/skis/freeski/lord

Deze "lord" is de opvolger van mijn ten eighty, toen een reference ski als twin tip. Onderhuids nog grotendeels gelijk. Dus ik ben bekend met die ski, ze draaien lekker soepel, toch vanwege lengte (1.77, ben zelf 1.82) stabiel genoeg op snelheid, maar betekend ook, eigenlijk dus gewoon 8 jaar oude stand der techniek... :roll:

karakter:

quote salomon site:

"Big mountain ski combining solid edge grip and on-piste performance with flotation for the occasional backcountry adventure.

Flotation in powder
Strong edge grip in groomers
Stability at high speeds"

Tsja, die tigersharks lijken me ook best een goede optie, ben alleen bang dat de brede punten me tegen gaan staan.

Misschien volgende week in Valtho gewoon even huren met optie op koop.

Keep u posted!

16 maart 2010 12:25
Profiel
Ik kan het mij dus niet voorstellen dat die tigersharks een probleem gaan geven met de breedte. Gewoon proberen. Ben benieuwd.

16 maart 2010 16:13
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
+1 :wink:

16 maart 2010 20:27
Profiel
PorscheForum Rakker
RS4
Gelderland
Vandaag de Volkl Tigeshark gekocht. Paar weekjes wachten en dan achterbank weer plat. Op naar Kaprun.

18 maart 2010 0:49
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Piet schreef:
Maarten schreef:
Dan verhuur ik dus in 6 jaar 1 paar nieuwe.

Als je twee keer per jaar gaat skieën, dan verhuur je dus in 3 jaar 1 paar nieuwe? :scratch:

Ja dat denk ik wel ja. Huren kost 100E per week en nieuwe ca. 600E. Dan heb je op zich geen heel bijzondere ski's maar die heeft 95% van de mensen ook niet nodig denk ik.

18 maart 2010 8:22
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Devils son schreef:
Ik kan het mij dus niet voorstellen dat die tigersharks een probleem gaan geven met de breedte. Gewoon proberen. Ben benieuwd.

+1

Done, gisteren aangeschaft. O.a. op aanraden van de Son. Vanavond vertrekken. They better be good, otherwise I will sue you! :wink:

Ben benieuwd, maar heb goede verwachtingen, denk dat ski qua lay-out goed bij mij zal passen.

Deal van de shop is ook ok, indien hij niet bevalt neemt hij ze terug en krijg je 2/3 van de prijs terug in vorm van andere ski of tegoedbon. Maar neem aan dat het niet nodig zal zijn.

20 maart 2010 9:39
Profiel
Ik zou zeggen: laat weten hoe ze bevallen zijn.

20 maart 2010 10:06
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Doe ik! Maar denk dat het zeker goed gaat komen na advies van de shop owner. Passen prima bij wat ik gewend ben, mijn ski stijl, ervaring etc.

Dank je voor je advies in ieder geval, de shop owner raadde mij onafhankelijk van jou exact dezelfde ski aan.

Dus mocht je ooit nog een career move overwegen..? :wink:

20 maart 2010 11:21
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Jeroen C3.0 schreef:
Vanavond vertrekken.

Veel plezier !!! :thumleft:
(mijn snowboardvakantie komt nog. :wink: )

20 maart 2010 11:29
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
RS4
Gelderland
Jeroen C3.0 schreef:
Devils son schreef:

+1

Done, gisteren aangeschaft. O.a. op aanraden van de Son. Vanavond vertrekken. They better be good, otherwise I will sue you! :wink:

Ben benieuwd, maar heb goede verwachtingen, denk dat ski qua lay-out goed bij mij zal passen.

Deal van de shop is ook ok, indien hij niet bevalt neemt hij ze terug en krijg je 2/3 van de prijs terug in vorm van andere ski of tegoedbon. Maar neem aan dat het niet nodig zal zijn.

Welke heb je gekocht? De 8 feet, 10 feet ... met of zonder Powerswitch?

Ben wel benieuwd waar en voor welke prijs.
Sowieso heel veel plezier komende dagen. Ben benieuwd hoe ze je gaan bevallen.
Waar ga je heen?

20 maart 2010 14:38
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 1995
Belzjiek
ALS er iemand geinteresseerd moest zijn :

Ik heb een paar Volkl Racetiger 06 Slalomcarvers te koop, met Motion LT bindingen, in prima staat, 177cm lang, die voor een wel errug zacht prijsje buiten mogen.

m.v.g.,

Peter

24 maart 2010 17:46
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Zo! Terug uit Val Thorens en update:

Heb de 10 ft zonder de power switch. Die kost 200 euro meer en zou ik toch niet gebruiken.

Ski bevalt prima. Draait makkelijk, nog voldoende rustig op hoge snelheid. Dus wat dat betreft een goede aanbeveling! Ook nog goed parallel te skien.

Enige nadeel en dat klinkt misschien heel raar....het gaat allemaal bijna te makkelijk! Je hoeft je best niet meer te doen en je moet echt oppassen dat je je techniek netjes blijft uitoefenen. Dom in de bocht gaan hangen is nl. al voldoende.

Maar al met al tevreden. Hoewel... misschien mocht het tijdens het hard naar beneden knallen nog wel ietsje agressiever. Misschien het setje van Peter erbij kopen???

26 maart 2010 21:04
Profiel
Racetigers bieden inderdaad wat meer agressie en vragen meer aandacht van je techniek.

26 maart 2010 23:28
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 171 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende