Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 12:43

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Prince kinderstoel 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex-993 C2, 2.4T
Leidschendam
Bericht Prince kinderstoel
Gisteren eindelijk voor het eerst met de kleine meid in de Porsche gereden. Ze keek wel even vreemd op toen ik haar ophaalde van de creche en de deur van een andere auto open deed, maar rijden helemaal prima. :drive:

Afbeelding

Echter bij het plaatsen van de gordel moeten, volgens mij, volgens het plaatje de beide riemen vanaf de vaste gedeeltes door het kussentje op de beentjes. Echter haalde ik dat niet met de lengte van de riem/gordel en heb nu het gedeelte vanaf het bovenste vaste punt achterlangs getrokken. De kleine en de stoel zaten stabiel in de stoel, anders had ik niet gereden.

Maar nu heb ik iets gelezen op het forum over lengte van de gordel in combinatie met het stoeltje, kan dat alleen niet vinden :( Heb ik nu het stoeltje verkeerd gemonteerd of iets anders niet goed gedaan?

19 maart 2010 13:54
Profiel Facebook  Twitter 
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Prince kinderstoel
Je heb de stoeltje juist gemonteerd, maar volgens mij komt de 993 met twee lengtes. Latere jaren had langer gordels.

Ik heb presies hetzelfde stoeltje in mijn 968 van '94 en de beide stukken van de gordel gaat door de kussentje.
Afbeelding

19 maart 2010 14:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
BMW 335i Cabrio Ex Audi S4 Cabrio Ex 993 c2 Ex 964 c2 Cabrio
Rotterdam
Ik doe het ook al jaren zo (ook auto/beeertjes stoeltje :mrgreen:).

Gordel is tekort om beiden door kussentje te halen.

19 maart 2010 14:14
Profiel
Moderator
PF #57
je kan een verlengde gordel bestellen (had ik in mijn vorige 964 coupe).

19 maart 2010 14:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bij mij ook hoogste deel achterlangs en korte deel over de beentjes. (Als ik een 3-puntsgordel zou hebben...)
Nu heb ik maar een 2 punts gordel en gaat het ook goed!

Laatst bijgewerkt door Wimpie77 op 19 maart 2010 14:38, in totaal 1 keer bewerkt.

19 maart 2010 14:38
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Harald, hoe doe je het nu met jouw kinderen. Die zijn inmiddels toch ook te groot voor een stoeltje?
Ik heb ze wel eens achterin zonder kinderstoel, helemaal veilig is dat natuurlijk niet, met alleen een tweepuntsgordel.

19 maart 2010 14:38
Profiel
PorscheForum Rakker
944 S2 Targa M220
Belgie (Oost-Vlaanderen)
Normaal bij dat stoeltje zit ook een kussentje...
als de kids groter zijn.
moet je dat kussentje op de zetel zetten en nog het bovenste stuk van de kindertoel op de beentjes met gordel (je verkleint eigenlijk gewoon je achterste kuipje tot een kinderstoel...

19 maart 2010 15:09
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2, 2.4T
Leidschendam
Ik heb nu inderdaad een kussentje aan de onderkant van het stoeltje, met een vlakke kant en een ronde kant... Het zit verbonden met een touwtje aan de onderkant :scratch:

19 maart 2010 15:28
Profiel Facebook  Twitter 
Nieuwerkerk a/d IJssel
Zelf zou ik het liefste gewoon een driepuntsgordel achterin hebben. Ik weet niet of die voor een 964 ook te krijgen zijn.

19 maart 2010 15:33
Profiel
PorscheForum Rakker
944 S2 Targa M220
Belgie (Oost-Vlaanderen)
jep dat is het kussentje...
gewoon op de zetel leggen en dan het ding waar je de gordel doorsteekt op de knietjes leggen en gordel erdoor.
Zo heb ik het op foto gezien...

Probeer eens of het stabiel genoeg is...
maar normaal tot 4 jaar in stoel (???) denk dat 4 jaar echt ruim is (dnk niet dat de mijne er tot haar 4 jaar kan inzitten. en vanaf 4 jaar op kussentje zonder stoel maar wel met die blok voor het lichaam op iedere leeftijd...

19 maart 2010 15:51
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Amsterdam
Ik heb al heel wat discussies over de kinderstoel gelezen maar die is nieuw voor mij. Het kussentje (eigenlijk te hard om zo te noemen) dient dan als verhoger of zo? Dus kind zit op dat kussentje? Op welke foto heb je dat gezien?
Horn, jij bent expert, kende jij deze?

19 maart 2010 16:37
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Met een stoeltje zit een wat groter kind al snel teveel naar voren, daarvoor is de auto achterin dan al snel te krap. Is zo'n "blok" dan ook zonder stoeltje te bevestigen?
Mij gaat het er om dat ze niet met hun bovenlichaam naar voren schieten bij hard remmen/een aanrijding. Nu neem ik er meestal maar één tegelijk mee, en die zit dan op een zitverhoger op de voorstoel.

19 maart 2010 16:43
Profiel
Moderator
PF #57
dat losse kussentje is geen verhoger volgens mij maar een passtuk voor het verschil in kuip tussen 964 en 993. Dat ding is nog geen cm hoog - mooie zitverhoger... :?

Mijn kinderen van 5 en 9 zitten gewoon achterin met de tweepuntsgordel in de kuip. Zit prima. Mijn zoontje van 3 zit op het onderste deel van deze:

Afbeelding

Die past perfect in de kuipjes achterin een 964. 3-punts zit in een 964 coupe (targa weet ik niet) maar een cabrio heeft geen bovenste bevestigingspunt. Vandaar de tweepunts. Geen idee wat er achterin een 993 cabrio zit. Als daar een 3-punts in zit is dat wellicht ook wel passend te maken voor een 964...

Heb zelf gewoon 2-punts achterin mijn cabrio. Het is uiteraard minder veilig dan een 3-punts maar dat is helaas niet anders. Ik maak met de kids uberhaupt geen hele lange tochten en met een 2-punts die op maat is gezet zitten ze goed vast. Niet optimaal, wel goed vast. Toen ik klein was hadden we geen gordels achterin :wink:

19 maart 2010 16:47
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Die T-ford's die ze toen hadden waren ook nog niet zo snel als een Porsche :^:

19 maart 2010 16:50
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]