Auteur |
Bericht |
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen worden opgelost!
Wie veel weet en niet vergeet weet veel, zegt Diablo, wie veel leest en oplet, weet ook alles,ik heb geen geheimen, en als je het nog niet weet stuur maar een pb! JM
|
21 feb 2010 1:02 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen worden opgelost!
Big news, voor mij althans, we hangen de motor in de stoel, draaien hem om en beginnen te controleren. Mijn maat zegt tegen mij; haal jij even het carterdeksel eraf om te kijken of alles daar in orde is, zeg hem; heb ik vorige zomer al gedaan(toen zat de motor er nog in) en dan moet ik alle dichtingen weer vervangen! Doe het toch, en wat blijkt, het schoteltje dat met gaas vast is gesoldeerd op ring onder(carteroliefilter) carterdeksel is voledig door, en dat dekseltje wat je over de pijp ziet zitten die naar de oliepomp gaat en olie aanzuigt ( foto 1) om hem in het oliecircuit af te laten koelen, zat er niet over, maar zat ervoor! Dus in het kort, schotel drijft los in de olie in carter, pomp zuigt olie aan en schotel komt voor het pijpje te zitten en de boel blokkeerd, resultaat een motor die warmloopt! Foto 3 is het nieuwe gaasje, maar zonder het schoteltje(bestaat niet meer met) Sorry dat ik de juiste benaming van de onderdelen niet heb (opgezocht) en vermeld. Pics verkleinen en posten lukt voor het moment niet, morgen probeer ik het opnieuw PICS STAAN DRIE BERICHTEN VERDER
Laatst bijgewerkt door JMS op 05 maart 2010 9:12, in totaal 1 keer bewerkt.
|
04 maart 2010 21:50 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen worden opgelost!
maar toch ben je lekker bezig ..... ben benieuwd!
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
04 maart 2010 21:55 |
|
|
bully
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen worden opgelost!
Wat een mazzel dat je de carterdeksel toch eraf hebt gehaald. Anders had je weer met een warme motor gezeten na al je werk..........
|
04 maart 2010 21:57 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen zijn waarschijnlijk opgelost!
Klote van de pics Dimitri en Bully, ben je bezig met heel het verhaal kan ik geen fotoos verkleinen vanavond K. computers
|
04 maart 2010 21:58 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen zijn waarschijnlijk opgelost!
|
05 maart 2010 9:09 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen zijn waarschijnlijk opgelost!
Hoe zit het nu met het verband tussen het warmlopen en het aanzuigen van olie?. Als de pomp niet genoeg olie aanzuigt dan blijft er teveel olie achter in het carter en dan.....????
|
05 maart 2010 10:46 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen zijn waarschijnlijk opgelost!
Dan word olie niet gekoeld en word die snel heet !!! En na langdurig koppigheid krijg je een vastloper
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
05 maart 2010 10:58 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen zijn waarschijnlijk opgelost!
Ben alleen bang dat er inwendig wel wat schade zal zijn als hij een paar keer goed warm geweest is en te weinig olie aangezogen heeft. Hoop voor je J.M dat het meevalt.
|
05 maart 2010 11:20 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen zijn waarschijnlijk opgelost!
Volgens mij is het zo dat wanneer er minder olie wordt afgezogen dan dat er in het carter komt je snel zal merken dat de olietank leeg raakt en dan zal de temperatuur van de olie je minste probleem zijn. Voor dat dit gaat gebeuren zal er overigens al een aardig rookgordijn achter de auto te zien zijn.
|
05 maart 2010 11:35 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen zijn waarschijnlijk opgelost!
Klopt, dan heb je al die liters mooi aan de onderkant van je zuigers "staan"..... inderdaad goed voor een mooie mist bank...... zolang het peil in de tank maar hoog genoeg blijft dan behoud je je smering wel...... anders zie je snel genoeg een oliedruk lampje.......
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
05 maart 2010 12:24 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen zijn waarschijnlijk opgelost!
We zijn altijd heel voorzichtig te werk gegaan Wim, bij de minste steiging van temp. P aan de kant en wachten, en bij 90 km/pu in zijn 5 gebeurde er niets, alleen maar als je iets sportiever ging rijden, dus meer koeling van de olie nodig had. Alles is trouwens uitgemeten voor de motor eruit ging, compressie enz nog allemaal ok. Nog een ding wat ook niet in orde was, een van de injectoren week veel te veel af van de rest, en gaf veel te weinig benzine, en er zijne nieuwe onderweg Tot de volgende, en bedankt voor de reacties
|
05 maart 2010 18:50 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen zijn waarschijnlijk opgelost!
Vandaag de motor weer een beetje opgebouwd, startmotor nog reviseren morgen, en zaterdag de motor erin Kosten: Oliekering versnellingsbak(93010731400): € 8.63 Oliezeef carter(93010731400): € 67.77 Kontaktor(91160623000): € 20.95 Nieuwe rubberen huls inlaat X6(92811015801) € 45.76 Leiding carterontluchting(00004320516) € 30.21 Luchtfilter: € 55.00 Bobine Bosch: € 132.00 Bougiekabels set Beru: € 128.00 Delcokap plus loper: € 28.70 Tot de volgende Jean-Marc
Laatst bijgewerkt door JMS op 18 maart 2010 22:18, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 maart 2010 21:50 |
|
|
bully
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen zijn waarschijnlijk opgelost!
Gaat lekker zo
|
18 maart 2010 21:55 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen zijn waarschijnlijk opgelost!
Hmmmmm..... die rode fan komt me toch zooooooo bekend voor
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
18 maart 2010 22:04 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen zijn waarschijnlijk opgelost!
Zaterdag niet de motor erin Revisiestuk voor startmotor is kapot en is opnieuw besteld, nog een weekje nagels bijten dus
|
19 maart 2010 21:12 |
|
|
bully
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen zijn waarschijnlijk opgelost!
Das hamlappen...ff volhouden...
|
19 maart 2010 22:50 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen zijn waarschijnlijk opgelost!
Hoi JM, Het is allemaal (veel) te lang aan het duren !!! Ik snap het al , zal een paar dagen naar daar komen en dat varkentje ff voor je wassen !! PS: motor kan toch al ingebouwd worden ,starter nadien monteren is toch fluitje van een cent !!
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
19 maart 2010 23:12 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen zijn waarschijnlijk opgelost!
Ja Diablo, dat klopt, maar dan moet ik eerst om de auto, die staat daar niet en nu kun je er veel beter aan, en delco moet ook nog juist gezet worden. Dat weekje extra kan er ook nog wel bij!
|
20 maart 2010 9:44 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen zijn waarschijnlijk opgelost!
Is wel bijna Pasen hoor J-M.
|
20 maart 2010 10:12 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen zijn waarschijnlijk opgelost!
Deze avond startmotor in orde gemaakt en gemonteerd, en delcocap op zijn plaats gezet, daarvoor motor een paar toertjes laten draaien(heel rustig) om hoogste punt cilinder 1 te zoeken (zuiger) . Compressie was 9.6 op kop 1, dus niet slecht zonder olie, al zeg ik het zelf. Van de week , of ten laatste zaterdag de motor erin Tot de volgende Jean-Marc
|
22 maart 2010 21:33 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen zijn waarschijnlijk opgelost!
Hoi JM , als die klaar is , is het beste auto ff in te rijden , door per exempel ff naar zolder te komen
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
22 maart 2010 21:38 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen zijn waarschijnlijk opgelost!
Komt in orde vriend, en heb dan nog iets mee voor je
|
22 maart 2010 21:42 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen zijn waarschijnlijk opgelost!
Deze middag heb ik ze naar de garage gebracht, waar haar hart nog even kunstmatig in coma wordt gehouden, voor de laatste operatie hoop ik Tot de volgende JM
|
23 maart 2010 20:23 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Motor SC 3L 1980, Problemen zijn waarschijnlijk opgelost!
Even een update, gisteren de motor erin, alles aangesloten, 5l olie erin en wat bezine, alles nagekeken en starten.....en ze starte direkt en de motor draaide als een naaimachine. Na een bakje koffie verder werken, en wat zien we, een plasje olie op de vloer Alles nagekeken, en olie komt van boven achterkant motor, waar je niet bij kan (ff (cabrio)Wim bellen) Motor eruit en wat blijkt, inwendige oliecontact is geleverd (door de Porschegarage) met verkeerde O-ring, en sloot niet goed af! Zonet motor erin terug gebouwd en morgenavond starten en afstellen en hopen dat ze niet meer lekt Ps: nog een nieuwe bezinepomp geplaatst, kosten € 125,21 Tot de volgende
|
25 maart 2010 20:20 |
|
|