Auteur |
Bericht |
Laurens Schaap
Porsche 911T, 1968Utrecht
|
Hoge toeren bij stationair lopen 911 '68
Ik heb de Porsche weer van stal gehaald. Wanneer ik de auto start loopt hij rustig. Na een paar minuten rijden gaat het toerental omhoog bij stationair lopen. Te hoge toeren.
Kan ik de motor eenvoudig zelf afstellen? Kan iemand mij daarbij helpen of is dat eenvoudig zelf te doen.
Dank. Laurens
_________________________________________ "Racing is life. Anything before or after is just waiting." Steve Mcqueen
http://gallery.me.com/laurensschaap#gallery http://www.schaapontwerpers.nl
|
27 feb 2010 17:00 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Hoge toeren bij stationair lopen 911 '68
Hi Laurens,
Kun je goed zelf doen. Fijn afstelling van de carburateurs is lastiger en wellicht een klusje voor de expert.
Wat je even kan doen om het toerental goed af te regelen is het volgende:
1. Even warm rijden en auto staitonair laten lopen. 2. tussen de carb's zit een stang die beide carb's aanstuurd. Deze zit met kogel koppelingen vast aan de gaskleppen van de carb's. Deze loshalen van de kogeltjes op de gasklepbesturing zodat de carb's afzonderlijk kunnen worden geregeld. 3. Je 911 hoort stationair zo'n 950 a 1050 toeren te lopen. (liever ietsje hoger dan lager i.v.m. uitvallen bij wegrijden) Kijk even op de toerenteller hoeveel dit er zijn. Is dit hoger, de aan beide carb's de stelschroef hetzelfde aantal slagen (of gedeeltes hiervan) terugschroeven tot je op je gewenst aantal toeren zit. 4. Dan aan beide kanten weer inschroeven net totdat je gaat horen dat de motor harder wil gaan lopen. Zorg dat je toerental niet hoger word. 5. Nu de kogelverbindingen tussen de gasstang en carbs weer vastklikken en kijken of het toerental gelijk blijft. Zoniet, dan kun je de stangetjes met de kogelkopjes in en uit draaien. 6. Nu nog even kijken of beide rijen gaskleppen op hetzelfde moment bewegen.
Dit is zo'n beetje de basis om je toerental af te stellen. Fijnafstelling van de Air bypass en de mixture is mijn inziens niet iets om als hobbyist te doen. Luistert erg nauw en heeft heel veel effect op hoe de motor loopt.
Hoop dat je hier wat mee kunt. Mocht je een keer in de buurt van Almere bent, kom maar langs, kan ik je erbij helpen.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
27 feb 2010 17:35 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: Hoge toeren bij stationair lopen 911 '68
en dat zonder speciale gereedschappen???
Hoe weet je dan zeker dat je links en rechts synchroom hebt staan?
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
27 feb 2010 21:10 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Hoge toeren bij stationair lopen 911 '68
Om hem stationair lager in toeren te laten nodig heb je niet persee een synchrometer nodig. Wel als je denkt dat de Air bypas & mixture verkeerd staan. Anders kan je het ook horen aan de motor. Ik ga ervan uit dat de jongens van Lammertink hem synchroon hebben gezet toen de auto onderhanden is genomen. Anders heb ik wel een synchrometer om te checken
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
27 feb 2010 21:18 |
|
|
Laurens Schaap
Porsche 911T, 1968Utrecht
|
Re: Hoge toeren bij stationair lopen 911 '68
Lammertink heeft hem vandaag afgesteld, met het handje, een synchrometer en een luisterend oor. Hij pruttelt weer heerlijk. Net zo lekker als de koffie daar.
_________________________________________ "Racing is life. Anything before or after is just waiting." Steve Mcqueen
http://gallery.me.com/laurensschaap#gallery http://www.schaapontwerpers.nl
|
20 maart 2010 23:55 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Hoge toeren bij stationair lopen 911 '68
de tovenaar uit Enter
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
22 maart 2010 18:31 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Hoge toeren bij stationair lopen 911 '68
"Ik heb een probleem. Hoe kan ik dat zelf oplossen?"Krijg je een perfecte handleiding van Hessel. Je neemt niet eens de moeite hem te bedanken voor zijn hulp en moeite en gaat een maand later gewoon naar de specialist. Ga dan gewoon gelijk naar je specialist...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 maart 2010 18:35 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Hoge toeren bij stationair lopen 911 '68
Hessel, ik heb een probleem. Ik wil zelf mijn 2.4 liter 911T motor reviseren met zenith carburatie. Kun je mij even uitleggen hoe dat moet...???
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
23 maart 2010 12:18 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Hoge toeren bij stationair lopen 911 '68
ja hoor je moet het goed doen of niet. hij gaf toch een goede beschrijving, of dat voor een leek voldoende is mag die persoon zelf beslissen.
_________________________________________ remmen is angst
|
23 maart 2010 12:32 |
|
|
Wimpie77
|
Re: Hoge toeren bij stationair lopen 911 '68
_________________________________________ * * *
|
23 maart 2010 12:56 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Hoge toeren bij stationair lopen 911 '68
Absoluut. Alleen vind ik dat als je op een forum zo'n vraag stelt en iemand (in dit geval Hessel) neemt de moeite uitgebreid uit te leggen hoe je zoiets kan oplossen, je in ieder geval even voor die moeite bedankt. Dat je vervolgens van het verhaal schrikt en besluit om naar je specialist te gaan, begrijp ik helemaal (ik zéker ).
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 maart 2010 22:07 |
|
|
Laurens Schaap
Porsche 911T, 1968Utrecht
|
Re: Hoge toeren bij stationair lopen 911 '68
Jeetje, ik ben een beetje verbaast over jullie reacties.
Ik heb Hessel bedankt. Ik ben echter niet van op de hoogte dat dit openbaar moet. Ik heb hem een PB gestuurd. Hij heeft me vaker van advies voorzien en ben hem daar dankbaar voor. Bij deze.
_________________________________________ "Racing is life. Anything before or after is just waiting." Steve Mcqueen
http://gallery.me.com/laurensschaap#gallery http://www.schaapontwerpers.nl
|
23 maart 2010 23:07 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: Hoge toeren bij stationair lopen 911 '68
oeps
|
23 maart 2010 23:08 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Hoge toeren bij stationair lopen 911 '68
dit móet helemaal niet in het openbaar. alleen loop je dan het risico op dergelijk commentaar. maar top dat je het per pb al wel gedaan had Het was ook niet puur persoonlijk, maar ook een beetje in het algemeen. Het komt redelijk vaak voor dat iemand een probleem post, hier mensen zich erover buigen en tips en mogelijke oplossingen aandragen en je vervolgens nooit meer wat hoort o.i.d. Ben ik een beetje allergisch voor geworden. Vandaar.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 maart 2010 23:09 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Hoge toeren bij stationair lopen 911 '68
+1
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
23 maart 2010 23:45 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Hoge toeren bij stationair lopen 911 '68
"Forum ervaring" kun je het ook wel noemen....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
24 maart 2010 9:56 |
|
|