Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:48

Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
weer een waanzinnig idee !! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht weer een waanzinnig idee !!
Hij heeft weer wat verzonnen
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6356572/___Opfriscursus_voor_automobilist___.html?p=15,1

23 maart 2010 22:43
Profiel WWW Facebook 
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: weer een waanzinnig idee !!
lijkt me een redelijk onuitvoerbaar plan gezien de hoeveelheid automobilisten, maar we wachten af...

23 maart 2010 22:49
Profiel
bedenk me net dat het bijna 1 april is, wellicht een voorlopertje?? :wink:

23 maart 2010 22:50
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Hmmm... kan voor velen geen kwaad. Gelijk leren olie peilen, bandenspanning checken+ pompen etc.

23 maart 2010 23:23
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Voor sommigen is het elke dag 1 april. :mrgreen:

Maar het is gewoon een commerciele actie van Verkeersveiligheid Groep Nederland:
Citaat:
De Verkeersveiligheid Groep Nederland is een kennis- en opleidingsinstituut dat met behulp van training, consulting en online trainingsapplicaties een bijdrage levert aan een verhoging van de verkeersveiligheid.

23 maart 2010 23:25
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Rad911 schreef:
Hmmm... kan voor velen geen kwaad. Gelijk leren olie peilen, bandenspanning checken+ pompen etc.

Ah! ... jij bent er nog eentje van de oude garde die dat niet heeft hoeven leren om het rijbewijs te halen :mrgreen:

23 maart 2010 23:28
Profiel WWW Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Ja, dat is zo, ik heb ook nog in dienst gezeten waar ik goed voor mijn 4-tonner en mijn LaRo moest zorgen :wink:
maar ik verbaas me er over hoe weinig mensen dit soort zaken onder de knie hebben en houden. Het is het eerste dat vergeten wordt in deze tijden van gemak en automatisering.

23 maart 2010 23:33
Profiel
Rad911 schreef:

Maar dat kan je allemaal makkelijk laten doen bij de garage om de hoek.
Bij Loogman doen ze het zelfs allemaal gratis!

Liever dat ze nog even de regeltjes doornemen bijvoorbeeld 300 meter voor de afslag je knipper aan doen, je spiegels gebruiken, voorrang verlenen of juist niet, betekenis borden, enz...

24 maart 2010 10:44
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Ik denk serieus dat het helemaal niet zo slecht is voor veel mensen om eens een opfriscursus te doen. Zelf heb ik twee jaar geleden een opfriscursus van mijn voortgezette rijopleiding gedaan en dan is het best opvallend hoeveel schoonheidsfoutjes er in sluipen en nieuwe regeltjes er bestaan.
En als ik zie wat een malloten er op de weg rondrijden die de knippers en spiegels schijnbaar niet als optie hebben aangevinkt bij het bestellen van hun bolide...

Probleem alleen is dat het geen consequenties heeft. Zolang iemand na een opfriscursus zonder pardon de weg weer op kan ook al is gebleken dat hij of zij een groot gevaar is voor alles wat zich in een straal van 500 m bevindt zal het weinig effect hebben.

24 maart 2010 15:35
Profiel WWW
+1

24 maart 2010 16:09
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Ik vrees dat ik en vele met mij door de eigen rijstijl niet meer zou slagen bij het reguliere examen..... Dus eigenlijk zou zo'n cursus best heel goed zijn.

(heb onlangs een slipcursus gedaan en moet zeggen dat ik mijn stuur weer wat beter vasthoud)

24 maart 2010 18:00
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Het hele autorijden is gewoon een zaak van aandacht voor het verkeer en interesse. Als ik bij mijn schoonvader in de auto zit zit ik me zelf op te vreten . die man heeft alles gezien wat er links en rechts van de weg gebeurt , maar niet er op. Als iedereen gewoon oplet wat er voor hem gebeurd en liefst ruim genoeg van te voren. De snelheid aanhoud , en niet met 100 op de autosnelweg waar je 120 mag , en de richtingaanwijzer gebruikt hoe het moet is veel ellende op te lossen zondeer cursus.
De veranderde wetten kan toch iedereen tegenwoordig opzoeken op het internet , maar dat is weer interesse tonen in het gene wat men aan het doen is

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

24 maart 2010 18:13
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Ben ik volledig met je eens dannyl maar niet iedereen is even fanatiek met autorijden en het gros van de bestuurders heeft een auto uit praktische overwegingen en niet omdat ze helemaal verknocht zijn aan autorijden.
Die groep zal dus zeker niet iedere maand het Internet afstruinen naar alle nieuwe regeltjes etc etc.

Wat mij verbaasde tijdens zo'n opfriscursus is dat er toch ongemerkt wel het een en ander veranderd zonder dat je daar iets over in de media leest. En dan niet alleen de regeltjes en verkeersaanwijzingen maar ook met betrekking tot de eisen die aan een auto worden gesteld. Ik vond het ondanks dat ik best fanatiek ben best wel verhelderend.

25 maart 2010 12:17
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Ik heb diverse rijcursussen gevolgd: een cursus verhoogde rijvaardigheid, slipcursussen, driftcursus, rallycursus, cursus terreinrijden etc.,van iedere cursus een hoop geleerd.

Dat is er mede debet aan dat ik bijna 2.000.000 schadevrije KM gereden heb.

Toen ik echter 2 jaar geleden met maar 1 rijles opging voor mijn E rijbewijs, dacht ik toch "dit ga ik niet halen!", echter met vlag en wimpel geslaagd.

Te veel zelfvertrouwen heeft ook nadelen:
- Je gaat je superieur voelen aan alle andere weggebruikers zeker als je in een snelle auto rijdt.
-Je gaat veel te vaak veel te snel rijden, wat in NL niet altijd gepast is, moet je weer een Stinger DSI kopen etc.
-Het leidt tot wat ze in Belgie "dikke nekken gedrag noemen".

Dus heb ik afgelopen week de A8 4.0TDI de deur uitgedaan en een 1986 Mercedes 500 SEL aangeschaft om te onthaasten!!

25 maart 2010 12:51
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
ja joh, nog meer regeltjes. kost een paar miljard, heb je 2 doden minder. en een paar 1000 ambtenaren meer.

25 maart 2010 13:07
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
En niet te vergeten 8 miljoen gefrustreerde Nederlanders :mrgreen:

25 maart 2010 13:42
Profiel WWW
Veghel
Dat zijn er momenteel 12,4 miljoen , das incluis ieder die uit asilië nu in ons "landje" is ontvangen..... dus we gaan er op vooruit als we onze cursus mogen doen :thumleft: Ik zeg DOEN :mrgreen:

25 maart 2010 18:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ]