Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 19:36

Antwoord op onderwerp  [ 809 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 33  Volgende
Forummers op het circuit (trackdays) 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Bericht Re: Forummers op het circuit (trackdays)
We zaten even wat na te drinken in het restaurant :)

Tot 29 April aan de toog (met zachte G) :D

28 maart 2010 22:49
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85
Leiden
Nu was ik er al bang voor, maar alle foto's zijn onscherp geworden, zal er toch even wat plaatsen als bewijs dat jullie toch echt over Assen hebben gereden:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Nu zal ik eens rond vragen of er ook fotografen waren vandaag, misschien dat jullie dan nog wat leuke foto's kunnen krijgen.

28 maart 2010 23:20
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85
Leiden
http://www.racephoto.nl/index.php?id=132&page=Foto%20Albums&pixxerlink=071EC5D9C1AE7F1D6065

Misschien interessant om te kijken

28 maart 2010 23:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
@ Arjen, ik vond de remmen van de GT3 eigenlijk best wel redelijk voldoen voor op het circuit.
Beste 1ste upgrade is je remvloeistof vervangen door eentje die hogere temperaturen aan kan bijv.: ATE Racing blue (zit niet standaard in een GT3)
Hiermee voorkom je het fading effect.
Zelf had ik goede ervaringen met Pagid yellow remblokken (werken goed als ze op temperatuur zijn, dus minder geschikt voor gewoon wegverkeer).

29 maart 2010 0:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Thanks Bassen!

Zal me eens verder verdiepen in deze materie Gert want ik had er wel last van. Ben overigens niet van plan om nu elke week 'on track' te gaan. Moet wel leuk blijven :wink:

Misschien dat eerst alleen andere remvloeistof het verschil kan maken :thumleft:

29 maart 2010 10:51
Profiel
Vandaag met Bastiaan naar CPZ geweest.
Weer voorspellen is gelukkig erg moeilijk, want ze hadden regen "beloofd" maar het was de hele middag droog.
Leuk om weer diverse bekenden te spreken.
Rijden ging lekker: auto gaat als de brandweer, alleen moet ik nog op zoek naar meer grip in de bochten.

1 van de vele foto"s:

http://www.racephoto.nl/index.php?id=133&page=Foto%20Albums&pixxerlink=5A114770010E70099BC0

ook een aardige:

http://www.racephoto.nl/index.php?id=133&page=Foto%20Albums&pixxerlink=CA8F76FEDE7E701A1F8E

29 maart 2010 23:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Geweldig Gert! Zie op de foto's nog meer 'leuke' auto's voorbij komen.

Op welke wijze kun je meer grip vinden in bochten? Ik ga er vanuit dat je al met plakrubber rond rijdt en de afstelling al redelijk is gefinetuned?

30 maart 2010 21:35
Profiel
Ik heb de auto nog niet zo lang dus het finetunen moet nog beginnen.
Er zijn voor nieuwe schokbrekers geplaatst en de hoogte is veranderd, verder is de auto uitgelijnd.
Nu had ik minder grip dan voorheen.
Plan voor nu is de hoogte weer veranderen (waarschijnlijk achter wat omhoog) camberplates voor plaatsen (om meer afstelmogelijkheden te hebben) uitlijnen en uitwegen.
En dan hoop ik op 30 maart wat meer bochtensnelheid te hebben.

Afbeelding

31 maart 2010 14:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
morgen nog weer even de baan op om te testen, nieuwe set dempers gemonteerd die veel beloven..... een maand geleden ook al getest, kwam na een dag op hetzelfde resultaat als mijn huidige dempers, bleek aan het einde van de dag wat minder snel te zijn door een voorband die meer canvas als rubber was..... morgen maar even dunnetjes overdoen

31 maart 2010 21:57
Profiel WWW
http://vimeo.com/10662491

Mooi filmpje, zitten ook wat forummers in (van het bericht hierboven en daar weer boven :D )

05 apr 2010 17:10
Profiel WWW Facebook 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Zal je ff helpen Do. :wink:

09 apr 2010 9:13
Profiel WWW
Do schreef:
heeft hij leuk gedaan 8)

Ja zeker, door al die schokkerige beelden gooide ik mijn ontbijt er bijna uit! :mrgreen:

Maar het is altijd leuk om Porsches te zien op de plek waar ze het goed naar hun zin hebben (incl. de bestuurders). 8)

09 apr 2010 9:55
Profiel WWW Facebook 
Promofilmpje van Driving Fun waar o.a. Harry met 2 basic cup auto's en ik ook in zitten.

http://vimeo.com/10662491

09 apr 2010 9:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Maserati QP 4.7S
0591
Mooi filmpje, Gert. Ondanks de donkere wolken, bleef het droog.

Die meneer Luuk, kan er wat van :thumleft:

Zie je........

09 apr 2010 10:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Aalsmeer
helaas niet zelf gereden maar wel 'mijn' wagens op de baan:

11 apr 2010 16:01
Profiel WWW
Nice, was leuk om er bij te zijn.
Moet toch echt is gaan rijden ipv kijken.
Nu werd ik op de weg naar huis aangehouden. :oops:
Gelukkig hebben ze het niet goed kunnen meten en afgedaan met een kleine boete (had zomaar mijn rijbewijs kwijt kunnen zijn).

12 apr 2010 22:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Aalsmeer
Gert schreef:
Moet toch echt is gaan rijden ipv kijken.

k heb ze ook in de verhuur Gert......

14 apr 2010 10:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 TL Limited Edition
Wie rijdt er in de smurf? Diezelfde toen met de vijverberg op Zandvoort?

15 apr 2010 15:33
Profiel ICQ 
PorscheForum Junkie
Aalsmeer
jep

Johan Heil, doet het zeker niet verkeerd

15 apr 2010 20:31
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
@porsche356sc
Die met nr. 924 op de kap lijkt veel harder te lopen op het rechte eind?

19 apr 2010 12:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Groningen
Afbeelding Afbeelding

En deze 2 stonden er ook nog:

Afbeelding Afbeelding

19 apr 2010 17:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Aalsmeer
soepkip 986 schreef:
@porsche356sc
Die met nr. 924 op de kap lijkt veel harder te lopen op het rechte eind?

dat lijkt waarschijnlijk maar zo, ik heb met alle drie (923 924 en 932) een lage 2:07 gereden

19 apr 2010 21:48
Profiel WWW
Voor de liefhebbers van de Nordschleife:
De Pistenclub heeft een extra trackday, ze hebben de Nordschleife op 4 mei voor de hele dag afgehuurd.
Meer info en inschrijven kan hier.

22 apr 2010 13:01
Profiel WWW Facebook 
Op maandag 3 mei is er een trackday van de Vijverberg trofee.
Kom even langs bij die trailer/pitboxen van Paul Geeris, als ik niet aan het rijden ben zal ik daar ook ergens rondhangen.

24 apr 2010 0:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Vorig weekend ben ik met de 996 GT3 RS naar Imola gereden...er vond een "vrij rijden" plaats georganiseerd door Pistenclub. Hieronder een samenvatting van het tripje:

Zoals altijd dienen planningen om gewijzigd te worden... donderdagavond auto halen bij Vanbeurden, vrijdag avond rustig klaarmaken om te vertrekken werd door mekaar geschud wegens een toevallig ontdekt probleem woensdag. Het satelliet alarm op de GT3 werkte ni meer. SIM kaart kapot heette het verdikt op donderdag. Auto was pas klaar op vrijdag. Niet Vanbeurden z'n fout, wel de alarmcentrale waar we steeds moesten achter zitten om de nodige tests uit te voeren. Om dol van te worden en zeer vermoeiend. Enfin soit, 't is in orde en de miserie wordt rap vergeten.

Dus, vrijdag avond met een pak file gepaard de GT3 in Retie gaan ophalen. In 9 maand geen trackday mee gereden, niks getest, op goed gelukdat alles in orde is... het ritje tot Asse doet me geen deugd. De GT3 beviel me allerminst. Ik was er precies van vervreemd, nochtans de week ervoor had ik er een paar straatkm's mee gedaan en voelde me opperbest in de auto. Maar nu ging het mij helemaal ni af. Pijnlijk eigenlijk, want ik had een 3000 km voor de boeg op 48u.

Thuis toegekomen dacht ik bij mezelf, ik cancel alles... ik zeg tegen de madam dat ik het ni zie zitten... die auto is een kreng om zover mee te rijden en ik weet het eigenlijk ni goed. Maar je komt thuis en daar zit dan een lieve snoet die net sandwiches voorzien heeft, de kleren heeft gepakt, en de helmen uit de kast gehaald, enz... 'k Dacht bij mezelf ik zie wel hoever ik geraak... tot Luxemburg kan ik altijd weerkeren. 'k Was moe maar de adrenaline en stress hielden me overeind. 'k Had per slot van rekening ook een werkweek achter de rug en die vrijdag nog speciaal vroeg begonnen om de auto te kunnen gaan halen.

Soit, omstreeks 22.30u waren we uiteindelijk weg... zat nog voor 280km naft in de tank, dus ik dacht bij mezelf dat komt wel snor tot Luxemburg. Ja terreire, 80km ervoor zie ik de naftewijzer per 100m angstaanjagend zakken en ik was net 10km het laatste station voorbij... Goed begonnen is half gewonnen zeker ...op goed geluk een afrit genomen en een richting gekozen dan... na 10 km een Total gevonden om wat bij te tanken... Oef, opluchting maar wel 20 min kwijt!!!

In Luxemburg klein beetje regen gehad maar niks ernstig... Had op de sites gekeken naar het weer over Centraal Europa voor het weekend en wist dat het ging regenen maar dan wel vooral op zondag. Richting Metz ook een paar km regen gehad maar ook weer niks ernstig. Vervolgens goed kunnen doorvlassen tot Straatsburg en daar ook weer 20 min verloren door wat twijfel in de route. De GPS wilde me precies een klein baantje induwen, maar dat bleek later toch correct. Het was de baan met ronde punten die tot de snelweg naar Colmar leidt. Begrijpe wie kan, ik neem die route al 5j en telkens weer laat ik me erin luizen

In Zwitserland krijg ik een stickertje op de voorruit, elk jaar een even groot, enkel het kleurtje verschilt... terwijl de Zwitserse nikkel die je erop terugkrijgt elk jaar kleiner om kleiner lijkt te worden . Enfin, vanaf nu wordt het vechten tegen de slaap. Het is intussen rond klokke 2 en m'n plafeturen werden ook wat zwaarder. En La Suisse is zo saai hé met al die snelheidsbeperkingen. Iets voor de Gottard rond 4.30 heb ik de GT3 aan de kant gezet om rond 6u bij dageraad weer wakker te worden en de koers verder te zetten. Aan de laatste pomp voor Italie nog es volgedaan met Shell V-Power want ervaring heeft me geleerd dat 98RON in Italie ongeveer net zo schaars te vinden is als ne wc-bril in een Frans toilet. Verrassend goedkop ook de naft in Zwitserland btw...

Richting Milaan begint het besef te komen dat we er wel mooi op tijd zouden geraken en we beginnen al wat te tellen. Denk dat we rond 9u aan de peage in Milaan zaten... nog een 250 km te gaan. Vlot verkeer, tot de laatste 50 km.. alles pot toe...file!!! Het mooie weer en het feit dat het weekend was heeft alle Italianen blijkbaar op het lumineuze idee gebracht om richting zee te fietsen... "Autostrada di sole" lees ik op het display van de Becker terwijl m'n been en voet fameus zeer beginnen doen van de zware koppeling telkens weer te moeten induwen. Intussen valt het me ook op dat m'n polsen al lekkerder aangevoeld hebben. De GT3 "trekt" continu aan het stuur. Helt het wegdek enkele graden naar links of rechts dan wil de auto ook die richting uit. De polsen doen heelde tijd dienst als "stabi's" om de auto rechtuit te laten gaan... vermoeiend, enorm... maar deel van het avontuur... en gelukkig scheen het zonnetje want dat geeft toch wel energie... airco opgezet in de file, 28° op de boordcomputer !

Uiteindelijk na 1u45 min file, waren we op enkele km van Imola... het was 12.30 's middags. Toen we het circuit binnenreden was de middagpauze bezig en zaten de meeste deelnemers te lunchen. Heb me gauw aangemeld om te rijden en het onthaal was fantastisch. Zeer vriendelijke mensen, ze stelden het enorm op prijs dat we van zover gekomen waren.

Met de madam dan wat gegeten en es bovenaan de paddock gewandeld... en genoten. Zalig warme bries, zonnetje brandde goed... genieten van "het circuit" want de uitstraling van zulke Category 1 circuits is toch altijd iets speciaals... "Autodromo di Enzo e Dino Ferrari" lees je op de controletoren. Magisch toch hé.
Vervolgens naar beneden om de auto's van de andere deelnemers es te bekijken. Veel Porsche, maar ook enkele Ferraris en een Lambo. Enkele KTM's en Lotussen...ook een enkele CSL. Wat het meest opviel => veel grijs haar tussen de deelnemers... vooral die Ferrari mannen,da waren geen jonge ketten hoor... zou dat iets zeggen over de sereniteit en het gedrag op de piste??

Om 14.30 was het circuit exclusief voorbehouden voor Porsche Club Lazio en daar zaten al wat ferme kerels tussen. GT3 MkII 997 bestuurd door "ne piloot"... man man man, wat ging die kerel hard met da spel... pas 15s later kwam de eerste volgende auto eraan na een ronde. Ook die Lambo was dan op de piste... wondermooie V12 klank...en da spel ging zéér hard vooruit... heeft veel van die Porsches gepakt hoor. Kerel kon wel rijden.. stapte uit de Lambo en kroop prompt een Porsche in... zijn dochter was daar ook... en heu, die hebben we ook gezien... Nam effe later het stuur van een gele 997 S... en spurtte ermee het circuit op! Leuke jongens die Romeinen J

Intussen had ik al iemand aangesproken van PistenClub om me een paar laps te guideren. Kwestie van toch wat up to speed te komen hé en ni van een volledig wit blad te moeten beginnen. Hij heeft me de rijlijnen wat getoond. 'k Had de banden op 1.6 bar gezet dus de eerste ronde was wat voorzichtig. M’n vrouwtje stond intussen aan de kant. Na een rondje of 5 ben ik binnengekomen, heb de bandendruk aangepast (al stond die vrij ok) en haar meegenomen.

De eerste rondjes met haar was nog wat aanpassen (rempunten, is het nu 2de of 3de, vroeg of laat insturen) maar het ging eigenlijk vrij snel beter en beter. 'k Kon me moeien met een paar GT3's en dat resulteerde in leuke duels.
De laatste 10 rondjes van de sessie ging het stevig. De GT3 had mega grip en kon overal vol op de kerbs gaan zonder dat de auto balans verloor. Ook qua power zat het meer dan goed. Menig 997 GT3 heeft de duimen moeten leggen in acceleratie. De 996RS staat 350 dagen per jaar stil, maar verdorie op zo'n momenten weet je wel waarom je'm zo graag hebt. Dit is de eerste keer dat ik een circuit aandoe met deze waar je moet kappen (chicanes) en het stuurt enorm scherp in zo'n ouwe GT3 RS... een extra tik op de rem tijdens het sturen resulteert prompt in een halve meter dichter bij de koord...zalig.. dit ding "luistert" als een geleidehond... ongelofelijk. De Manthey uitlaat brulde ferm doorheen het interieur... de ambiance de conduire was er wel. Ik heb tot het eind blijven rijden en had zelfs de laatste ronde ni door dat iedereen de 4 pinkers op had... had de man met de vlag ook ni gezien... 'k bleef maar doorgaan, ik zat zowaar in een roes…

Vervolgens naft nodig... 98RON... gevraagd aan een italiaan en een verhaal teruggekregen met een begin, een midden en een slot... maar uiteindelijk geen fluit wijzer. Toevallig na wat zoeken in het gezellige Imola stadje bij een Shell uitgekomen. Betalen kon enkel via een automaat die cash aanvaardde ... ni te doen!!!

Sessie erna was hetzelfde als die ervoor maar overal nog net iets meer. Het duurde wel een ronde 5 eer ik het goeie ritme te pakken kreeg. Het "duurt" precies effe eer het prestatieplaatje van de RS in mekaar smelt en de auto echt "fantastisch" wordt. Ik kon in het begin goed mee maar kwam toch net altijd iets te kort om het verschil te maken. Daarna keerde zich dat om... we spreken hier slechts over een paar tellen verschil maar het is toch frappant en het zegt ook iets over het niveau van de deelnemers. Hier zaten geen trage mannen tussen.
Intussen aan de madam ook de plaats van het ongeval van Senna getoond... bloemen, foto's, kransen ter plekke aan de muur... overduidelijk, dit wordt hier niet vergeten!!! ..trouwens, het was precies op 1 mei dat wij daar reden hé… 16 jaar na datum

De Ferrari mannen reden stevig door met hun karren. Heb op de recht lijn een 430 achter me gehad die tot naast me is gekomen maar ik zat aan de binnenkant voor de eerste linkse en hij heeft het risico ni opgezocht. Heb ook mooi duel gehad met een witte 97GT3. Rondenlang met mekaar correct gespeeld, maar hij heeft aan het langste eind getrokken. Aan "Aqua Minerale" had ik iets te laat geremd en het contact was kwijt.
15min voor tijd de RS aan de kant gezet en met bezwete kop de helm aan de haak gehangen. 't Was mooi geweest.

Rond 19u het hotel opgezocht en met de Pistenclub bende nog een Pizza gaan smullen. Nog leuke babbel gehad met de 360CS eigenaar, al moest z'n dochter wel vertalen tussen ons beiden... Jammer dat die Italianen echt niks anders spreken hé.

Na een nachtje slapen dan weer teruggekeerd naar Belgie. Betrokken weer; dat beloofde!!! In Zwitserland was 't kas => veel veel regen... 400 km op eieren gereden met de corsa's ... 80-120 km/u. In Frankrijk nog een paar buien gehad en van dan af niks meer... rond 21 u waren we thuis. Het was een mooi tripje en gelukkig hebben we geen problemen gekend.

Opmerkingen voor italie:

- zorg dat je zelf wat italiaans kan, want het is echt frustrerend als Belg en ze verstaan niks
- 98 RON... een ramp om vinden!!! Op autostrade bij Agip toevallig gevonden in 't terugkomen... heet Superblue

04 mei 2010 13:54
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 809 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 33  Volgende