Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 13:52

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Kachel 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht Kachel 3.2
Afgelopen weekeinde weer even een stukje gaan toeren, en toen viel mij op dat de kachel warmte af gaf zonder aan te staan. Als ik de blower op standje 1 of hoger zette, kwam er wel netjes koude lucht naar binnen. Ik zal dus maar eens gaan kijken of de kachelkleppen bij de warmtewisselaars wel netjes dicht gaan.

Dat brengt mij nu bij de volgende vraag over de automatische temperatuurregeling. Als ik de draaiknop in stand 1,2 of 3 draai hoor ik de servomotor draaien om de kachelkleppen te bedienen. Draai ik vervolgens naar stand 4 of hoger, dan hoor ik helemaal niets meer. Is dit normaal, zodat het systeem eerst veel warmte geeft om vervolgens bij de bereikte temperatuur pas gaat afregelen, of hoort het zo te zijn dat in elke stand de kachelkleppen iets verder worden geopend? Ik kan hier helaas nergens iets over terugvinden. De potmeter van de schakelaar heb ik wel gecontroleerd, en die staat ingesteld op de juiste waardes.

29 maart 2010 12:41
Profiel
Bericht Re: Kachel 3.2
Is normaal Guido, op moment als de juiste temperatuur bereikt is zul je het motortje weer horen zoemen, plus af en toe een klik in het dashboard. (temperatuur sensor)
Althans bij onze Porsche dan. :wink:

Enkel op stand nul blijft hij koud, geeft pas warmte op nr 2.

29 maart 2010 12:51
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht Re: Kachel 3.2
Dat vermoeden had ik al, maar omdat ik nu warme lucht naar binnen krijg ga je overal op letten. Ik wil wel een en ander uitsluiten voordat ik dingen ga loshalen of vervangen die niet kapot blijken te zijn.

29 maart 2010 13:35
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]