Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 apr 2025 8:24

Antwoord op onderwerp  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Was er bijna geweest (geen grap) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C4 rood
Brabant
Bericht Re: Was er bijna geweest (geen grap)
hallo Jos,

kom net dit bericht van je tegen ,
dat is wel ff schrikken.
Als ik de meeste berichten op dit onderwerp lees gaat het ondanks de schrik wel goed met je.
hoop dat het met de kids ook goed gaat!

groeten uit het brabantse,
Emiel, Anke & kids

19 jul 2009 14:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Hoi Emiel,

Gaat inderdaad allemaal goed. Had een zwaar gekneusde rechterhak (loopt niet echt lekker op een zware kneuzing dus op krukken) en een wond aan mijn linker elleboog. Verder één gekneusde rib, daar baal ik nog het meeste van als ik moet niezen en zo. Dan is het even zwaar Kl#$%^#^%ten.
Met de kinderen gaat het goed. We hebben hen goed in de gaten gehouden afgelopen week. Ze hebben het er helemaal niet meer over en zijn vrolijk als altijd.

See you en groeten van Ingrid en mij aan Anke en de rest!

Jos

19 jul 2009 22:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Jos, goed om te horen dat het goed gaat met jou en de kinderen. Op jonge leeftijd zijn ze volgens mij nog al gauw onder de indruk van iets wat lang door kan blijven spelen (zeg ik als niet ervaringsdeskundige - heb pas sinds kort een stiefdochter van bijna 12). Denk dat het belangrijk is als je er goed over kunt praten met ze. Maar dat zit volgens mij wel goed.

20 jul 2009 10:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Hallo allen,

Dit oude draadje moet nog worden afgesloten met de uitspraak in de strafzaak. Dat had ik geloof ik beloofd. Het heeft even geduurd maar nu is de uitspraak er dan.

De dader werd door de meervoudige strafkamer van de rechtbank Groningen veroordeeld wegens poging tot doodslag en vernieling (van de ruit) tot een vrijheidsstraf van 12 maanden waarvan 6 maanden voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar. Verder kreeg hij een onvoorwaardelijke rijontzegging voor de duur van 1 jaar.

Of hij in hoger beroep gaat is mij niet bekend. Hij heeft veertien dagen de tijd.

Groeten,

Jos (vroeger) 993

29 maart 2010 18:51
Profiel
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Hoi Jos,
ik ben blij voor U,
maar vind wel dat deze maniak zwaarder gestraft had moeten worden !! :evil: :evil: :evil:
gr Diablo

29 maart 2010 19:10
Profiel
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Dat is i.i.g. duidelijkheid, over de hoogte van de straf laat ik me niet uit, dat doet heel NL. al elke dag. Waarom eigenlijk voor de meervoudige kamer, was het zo'n lasige zaak? Ik vindt i.i.g die proeftijden bij een geweldsmisdrijf wel erg kort (geef ik toch een soort van mening). Toch net alsof je na twee jaar .....ach laat ook maar..
Was je bij de rechtzaak en toonde hij nog spijt??

En hoe is het verder met jou en je gezin ondertussen??

29 maart 2010 19:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Met ons gaat het verder heel goed, thanks for asking. Spijt heb ik hem op de zitting niet horen betuigen. Hij heeft ook verder nooit contact met mij gezocht. Ik spreek daar ook geen oordeel over uit. Volgens mij is het persoon met veel persoonlijke problemen. Ik had er ook niet echt behoefte aan.
Ik heb het verhaal allang afgesloten en de kinderen ook. De jongste heeft het er nog wel eens over maar niet dat het haar in de weg zit of zo.

Was wel vreemd om nu eens als slachtoffer in zo'n zittingszaal te komen en niet als advocaat. Ik heb overigens nooit met strafzaken te maken.

Groeten,
Jos

29 maart 2010 19:22
Profiel
Veghel
Citaat:
Ook een aantal uitlatingen na het gebeurde van de Fordrijder (waarover ik gelet op het nog lopende onderzoek verder niets zal zeggen

Als je het nog kwijt wil :salut:

29 maart 2010 19:51
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
En toch ga ik het schrijven; "Ik vind het een erg lage straf."

Punt.

29 maart 2010 20:09
Profiel
Veghel
Weet je wat een lage straf is........mijn vriendin is doodgereden in een 30 km zone in Haarlem door een barkeeper/drankrijder/doorrijder en hij kreeg wel 2 maanden brommen en 5 jaar rijontzegging .

Note: op de rechtzaak werden er ook nog 2 andere zaken tegen hem behandeld....
1 met drank op gepakt de 2e een aanrijding met letsel in Wassenaar met drank op :shock:

29 maart 2010 20:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Je naaste verliezen in het verkeer ...... . daar wordt je wel even stil van. Ik ben blij dat ik op het goede moment gesprongen ben en iedereen er nu grappen over kan maken. Is toch de manier waarop je vaak met zoiets omgaat. Ik sta er helemaal niet bij stil (ja nu door jouw bericht) hoeveel mazzel ik heb gehad.

Jos

29 maart 2010 21:09
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Wat een verhaal zeg, in juli helemaal gemist. :shock: Idd nog redelijk goed afgelopen. Het is lastig in te schatten hoe je reageert als het jezelf overkomt, maar ik had toch niet voor mezelf ingestaan....

29 maart 2010 22:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
ik ook niet ben ik bang, knap dat eerder genoemden dit wel kunnen.

29 maart 2010 22:38
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Over de hoogte van de straf laat ik me niet uit, daar ken ik alle details niet voor en gelukkig zijn daar rechters voor.
Wel een goede zaak dat het tot een strafzaak en veroordeling is gekomen. Ga er maar van uit dat de dader ook nadat hij weer op vrije voeten is nog jaren last zal hebben in de maatschappij van zijn daad.

Ik denk zeker goed voor het verwerkingsproces dat het boek nu gesloten kan worden ook al ben je er misschien niet echt mee bezig. En inderdaad had het veel slechter kunnen aflopen.
Je weet ook nooit hoe je zelf in dit soort situaties reageert, je gaat of door het lint of bent alleen bezig jezelf en gezin voor erger te behoeden. Niemand kan voorspellen welke reactie regeert in zo'n situatie.

29 maart 2010 22:40
Profiel WWW
Zeist
Hoogte van de straf: veels te laag in mijn ogen (maar goed dat ik geen rechter ben, dan werd het wel heel rustig op straat).
In ieder geval lijkt het mij fijn dat de rechtszaak is afgelopen en er een uitspraak is. Hoewel je laat blijken dat het voorval al verwerkt is binnen het gezin, zal zo'n uitspraak nog meer helpen met afsluiting ervan.

Nog heel veel veilige en plezierige kilometers.

@Rodger That : levenslang zou ik in zo'n geval als minimum willen horen

30 maart 2010 11:03
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
is toch niet te geloven dit, wat een idioten zitten daar toch op die posten..
ziek land, kan er niets anders van maken..

Jos goed om te horen dat je er zo mee omgaat :thumleft:

30 maart 2010 11:26
Profiel
3.2S
010
Wordt eens tijd dat er een coalitie komt die zwaardere straffen gaan uitdelen. Voorwaardelijk met 2 jaar proeftijd, dat is toch een lachertje.
@Jos jij bent zeker een stuk rustiger gaan rijden.
Ik laat mij niet meer gek maken in het verkeer. :wink:

30 maart 2010 11:30
Profiel WWW
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Ik ben ook blij voor je dat dit nu afgesloten kan worden, en eerlijk gezegd valt de straf me nog niet eens heel erg tegen, je hoort wel vreemdere dingen op dit gebied ten slotte (in Nederland)... Deze man is nu toch voor de rest van z'n leven 'gebrandmerkt'.

Door dit te lezen (had het vorig jaar blijkbaar gemist) wordt je zelf inderdaad wel weer even geconfronteerd met hoe eenvoudig zaken in het leven mis kunnen gaan :?

@Barolo: Hij krijgt 12 maanden waarvan 6 maanden voorwaardelijk als ik het goed heb gelezen, dus hij moet wel degelijk 6 maanden 'zitten', zou voor mij wel een verschil uitmaken :!:

30 maart 2010 11:34
Profiel
3.2S
010
OK, 6 maanden zitten is geen lachertje....

30 maart 2010 11:47
Profiel WWW
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
voor het stelen van een fiets niet nee..

30 maart 2010 11:54
Profiel
Zeist
+1

30 maart 2010 12:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8