Auteur |
Bericht |
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
ervaring versleten klepgeleider 993
Heeft iemand van jullie in het bezit van een porsche 993 ervaring met een versleten klepgeleider? Kosten? Verstandig om meteen de andere klepgeleider aan te pakken?
|
01 apr 2010 14:56 |
|
|
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Re: motor
En....valt de instantie (porschecentrum), die de aankoopkeuring heeft gedaan 2000 km geleden dan wat te verwijten? De auto is particulier gekocht, nadat genoemd porschecentrum de AKK deed.
|
01 apr 2010 15:07 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Re: motor
Hier staat een dergelijke klus beschreven: viewtopic.php?f=33&t=26378
_________________________________________ Boxer power.
|
01 apr 2010 15:15 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: motor
Aankoopkeruing is geen garantie ... Hoeveel KM heeft je 993 gereden en hoe versleten is de klepgeleider MI slijten alle klepgeleiders ... en is dat totaal geen probleem voor het functioneren van de motor .. het is alleen hoorbaar - en dat zou het 2000 Km geleden ook al geweest moeten zijn. Om klepgeleiders te vervangen - moeten de cilinderkoppen van de motor .. de vraag is of je dat geld uit wilt geven - als het niet direct noodzakelijk is ...
|
01 apr 2010 15:26 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Re: ervaring versleten klepgeleider 993
Ja idd! En waarom denk/weet je dat je versleten zijn?? Is belangrijk om te bepalen of dat bij de AKK ook zichtbaar was. Toch niet, hoop ik, omdat je wat rook hebt bij het starten en een niet porsche kennende buurman de conclusie trekt.... (sorry ben wat voorbarig, maar hou van een gokje)
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
01 apr 2010 15:51 |
|
|
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Re: ervaring versleten klepgeleider 993
Auto heeft nog geen 70.000 km gereden en is overigens in een uitstekende conditie. In de komende dagen wordt bekeken of het mogelijk (en hopelijk) niet wat anders is. De revisie van twee klepgeleiders zou al gauw rond de 8000 euro liggen. Die AKK was nou juist bedoeld om niet zo snel tegen zulke kosten op te lopen. Maar ....misschien valt het mee. Als je in zo een auto rijdt, dan moet die in orde zijn. Dan moet de motor mooi lopen etc. Lijkt mij....
|
01 apr 2010 16:04 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: ervaring versleten klepgeleider 993
Als dat bedrag zou kloppen - zou ik sterk overwegen om meteen het hele blok te laten reviseren ... dat kost MI niet veel meer bij 'n motor die pas 70 Dkm heeft gedraaid Maar vertel: wie, wat en waar Heb je al over 'n second opinion nagedacht
|
01 apr 2010 16:24 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
Re: ervaring versleten klepgeleider 993
€ 8000,-? dat is wel wat veel ja,dat heeft mijn motor revisie nog niet gekost.
ik zou het nog eens ergens anders vragen.
voor dat geld kunnen ze 120 sleutelen en dan heb je nog 2000 voor de geleiders over.
gr anton964
|
01 apr 2010 16:33 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: ervaring versleten klepgeleider 993
.. uurtarief van 50 Euro incl. BTW
|
01 apr 2010 16:50 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: ervaring versleten klepgeleider 993
Wat zijn de symptomen?
Een koprevisie gaat wat verder dan alleen de geleiders vervangen. Het zal al snel 40 uur werk zijn en dan nog onderdelen (pakkingen ed.) en koppen reviseren. 993 koppen zijn wat lastiger te reviseren dan alle voorgangers. Kies dus een specialist die zich dit realiseert.
|
01 apr 2010 16:54 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: ervaring versleten klepgeleider 993
Klegeleiders vervangen op 1 kop voor 8000 euro Das wel heel erg veel. Zou inderdaad een second opinion vragen en kijken of het wel echt nodig is de klepgeleider te vervangen. Verbruikt hij veel olie? Bij versleten klepgeleiders loopt vaak de olie via de klep de cylinder in en verbruikt hij veel meer olie.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
01 apr 2010 18:04 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: ervaring versleten klepgeleider 993
ggogle even steve weiner op rennlist met valve guides, van de week uitgebreid gelezen, P gebruikt al jaren batches slechte klepgeleiders als je pech hebt idd bij 70K het bokje. wel allemaal vervangen! gokje 5-6K.
_________________________________________ oud is beter
|
01 apr 2010 18:14 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: ervaring versleten klepgeleider 993
Waar is de starter van dit draadje gebleven.......
|
05 apr 2010 9:30 |
|
|
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Re: ervaring versleten klepgeleider 993
A.s. donderdag 8 april gaat de 993 op de brug. Er zijn indicaties, dat het wel eens mee kan vallen. Ik meld jullie de uitkomst.
|
05 apr 2010 10:36 |
|
|
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Re: ervaring versleten klepgeleider 993
Men heeft niets kunnen vinden. Licht kloppend geluid alleen bij koude motor. Bij warme motor nauwelijks te horen. Het is een Amerikaanse uitvoering. Het kan zijn, dat een klep, die bij de Amerikaanse uitvoering zorgt voor een vermindering van de emissie, open blijft staan. Zou geen kwaad kunnen.
|
08 apr 2010 16:48 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: ervaring versleten klepgeleider 993
mooi toch als je in je hoofd al 8K hebt uitgegeven
_________________________________________ oud is beter
|
08 apr 2010 19:49 |
|
|
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Re: ervaring versleten klepgeleider 993
Dat klopt wel. Maar het blijft vervelend, dat men niet met zekerheid kan vaststellen wat het is. Ik heb volgende week een lange rit voor de boeg. Ik zal dan extra aandacht besteden aan het olieverbruik. Ik heb tot op heden niet de indruk, dat er van excessief olieverbruik sprake is.
|
08 apr 2010 21:15 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: ervaring versleten klepgeleider 993
Je hebt die auto net. Je denkt bij elke tik aan een Arrmageddon. Dat slijt snel. Vertrouwen. Een goeie monteur weet heel snel of een tik kwaadaardig of goedaardig is.
_________________________________________ oud is beter
|
08 apr 2010 21:29 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Re: ervaring versleten klepgeleider 993
ee 993tje mag best wat olie verbruiken op een stevige rit. De mijne verbruikt 1 liter per 2 a 3000 km en loopt als een zonnetje, dus ik zou lekker rijden en me niet al te veel zorgen maken.
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
09 apr 2010 17:15 |
|
|
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
|
Re: ervaring versleten klepgeleider 993
Of ik gebruik mijn 964 verkeerd of hij is extreem zuinig maar tussen mijn 20 DKM beurten (1x per jaar) hoef ik toch echt niet meer bij te vullen dan 2 à 3 liter olie....
_________________________________________ 993 Carrera. Gone but not forgotten: 964 C4, 968 Cabriolet, 944 Turbo S (silberrosa), 944 II
|
10 apr 2010 0:09 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: ervaring versleten klepgeleider 993
Vind je dat extreem zuinig ... bij wat voor 'n KM-stand
|
10 apr 2010 6:54 |
|
|
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
|
Re: ervaring versleten klepgeleider 993
2 liter op 20 DKM of 2à3 liter op 2000-3000 KM....dat noem ik in verhouding zuinig.
_________________________________________ 993 Carrera. Gone but not forgotten: 964 C4, 968 Cabriolet, 944 Turbo S (silberrosa), 944 II
|
10 apr 2010 17:25 |
|
|
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Re: ervaring versleten klepgeleider 993
Terugkomend op mijn bericht van 8 april (het betreft een Amerikaanse uitvoering). Vandaag heb ik bij PSH nog even gesproken over dat kloppende geluid - vooral - na het starten. Men gelooft absoluut niet, dat het met de motor te maken heeft (klepgeleiders, koppen, klepstoters etc.). Het geluid is ook goed te horen uit de richting van de uitlaat. De uitlaat zelf is in orde. Het zou wel kunnen, dat de klep (zie mijn bericht van 8 april), die bij de Amerikaanse uitvoering aanwezig is en bij mij kennelijk niet meer sluit, hitte afgeeft en de elektromotor kan beschadigen. Volgende week heb ik een lange rit voor de boeg. Eens kijken hoe het gaat lopen. Ik druk mezelf waarschijnlijk wat ongelukkig uit, ben volkomen atechnisch... Iemand nog een aanvulling?
|
12 apr 2010 18:23 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: ervaring versleten klepgeleider 993
Waar zit die klep dan, Jan En is deze niet makkelijk te sluiten of te verwijderen Ik bedoel de totale Km-stand die je 11je heeft gemaakt Bijv. 100.000 Bij mijn 964 hoefde er geen druppel olie bij tussen twee beurten ... en bij m'n 993 ongeveer 1 a 2 liter ...Nu scheelt hat natuurlijk ook dat de 964 om de 20.000 Km'n beurt kreeg en de 993 om de 40.000 (eventuele jaarbeurten daar gelaten)
|
12 apr 2010 18:36 |
|
|
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Re: ervaring versleten klepgeleider 993
Het is een kleppensysteem alleen bij de Amerikaanse uitvoering. Om die kleppen te sluiten (de werking ongedaan te maken) moet de motor worden uitgebouwd.....
|
12 apr 2010 18:39 |
|
|