Re: Mooi weer komt eraan: lekker de 993 upgraden!!
Na lange tijd in de garage te hebben gelegen. (ze kwamen er echt niet vanzelf onder bleek..
) vorige week vrijdag eindelijk de Bilstein Shocks en H&R verlagingsveren eronder gemonteerd
Veren op de dempers gemonteerd, de voorkant:
Toen onder de voorkant van de auto gezet:
Aan de onderkant gelijk de front protectionbar gemonteerd:
Was een erg warme dag dus rustig aan gedaan, veel pauzes genomen met wat drinken erbij. Maar het is en blijft leuk werk om je 993 mooier te maken
Voorkant ging vrij goed en snel, de achterkant is een verhaal apart. Veel draagarmen en stabilisator verwijderen/los halen.
Achterveren gemonteerd:
Onder de wagen:
De hoogte instelling voor de verstelbare dempers is 993 RS+5mm.
Omdat alles nu toch los ging gelijk RVS remleidingen gemonteerd, is de vloeistof iets eerder bij de zuigers...
Alles is los geweest dus uitlijnen en wegen moest weer gedaan worden, afspraak gemaakt met Eelco Blok uit Den Haag (dank Wouter voor adres
) en gisteren om 13.00 uur had ik een afspraak.
Op mijn gemak om 12.00uur van huis vertrokken, even tank vol want dat moet met uitwegen.
Wat blijkt: hebben twee vrachtwagens op de A12 tegen elkaar gezeten. Helaas een trieste zaak met 1 dode
Na lang in de rij op de A12 te hebben gestaan en heel langzaam vooruit schuiven de afslag Woerden genomen en geheel tot Bodegraven binnendoor gereden. Tja.. dat deden er meer
Half 3 kwam ik aan bij Eelco, gelukkig even gebeld en hij zei rustig aan, kom heelhuids aan. Top dus...
Na een frisdrankje de 993 op de weegschalen gezet, eerst zonder mij erin. Conclusie: mooie waarden. Toen ik erin gaan zitten en weer de waarden opgeschreven.
De heren kwamen tot de conclusie: niets aan doen. Perfecte balans
mijn werk is dus goed geweest met hoogtes instellen
Daarna de wagen uitgelijnt, het hele zaakje aan de voorkant stond nogal scheef. Hij is uitgelijnd op waarden tussen circuitgebruik en straatgebruik.
Na alles te hebben afgehandeld met een big smile en een messcherpe 993 naar huis sturen
(gelukkig geen file meer)
De mannen van Eelco Blok bandenservice bedankt! Top gedaan, die mannen hebben er verstand van. Doen veel Porsches en race bmw's.
Geniet van de 993 pics met Bilstein en H&R verlagings veren. Ik ben uitermate tevreden
Nu lekker vakantie straks en dan rustig nadenken over misschien nog andere zaken aanpassen aan de 993.
Allemaal bedankt voor de positieve reacties op deze topic over Updaten van de 993