Auteur |
Bericht |
Patrick
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
en Johnies !
|
23 sep 2009 16:29 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
en een file van 10 kilometer op de mooiste slingerweg van nederland...
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
23 sep 2009 16:36 |
|
|
bully
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
en patsercontrole
|
23 sep 2009 16:37 |
|
|
fastboss
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ik had werderom (voor de 3e keer)een lekke condensor. Dus nu gaas achter de voorbumper gedaan, staat ook nog eens leuk.
_________________________________________ The fastest boss there is - NPC 1287
|
23 sep 2009 18:57 |
|
|
Sjonnie
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ik heb net 1 maand geleden 2 nieuwe radiatoren en 2 nieuwe airco condensatoren laten plaatsen!
|
23 sep 2009 20:19 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Hey Marc, rij morgen is langs van Kessel, is zeggen en schrijven 1 kilometer bij jouw vandaan...
wellicht hebben die wel wat liggen, anders idd. Do tupperware ff bellen, die weet wel raad.
Verder echt budzooi.....je hebt er weinig plezier van, maar dat gaat wel weer komen.
|
23 sep 2009 20:39 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
was een grapje gericht op een recent onzin-artikel in een NL porsche blad
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
23 sep 2009 21:54 |
|
|
Sjonnie
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Bedankt voor je info. Ik weet niet in welke mate je een motor bij zo'n bedrijf kan vertrouwen. Er zijn nog andere dergelijke bedrijven (Van Zweeden heeft ook een rebuild motor liggen). Voorlopig ga ik even niets doen om daarna een goede beslissing te nemen want een 2de fout kan ik me nu echt niet meer permitteren. Nog steeds niet geinteresseerd in onze hele mooie Vankart (zie Marktplaats)? Hij is bijna weg voor iets meer dan 3K....
|
23 sep 2009 23:12 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
ligt aan de prijs... op een ruil motor bij de dealer krijg je ook maar beperkt garantie oh en iedereen (in NL) die zegt dat ie een watergekoelde 6 cilinder kan reviseren praat uit z'n
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
23 sep 2009 23:27 |
|
|
Sjonnie
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ik ben in dit stadium helemaal niet van plan om met een advocaat hierover te praten. In het beste geval verwacht ik nog enige coulance van Porsche Centrum Zuid.
|
23 sep 2009 23:37 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ik ben niet helemaal thuis in de juridische materie maar ik verwacht niet dat een juridische procedure heel veel zal opleveren voor een auto van deze leeftijd en met deze km stand. Niet negatief bedoeld maar je kunt niet tot in het oneindige blijven claimen dat een product niet conform zijn verwachtingen voldoet. Waar ligt de grens, 100.000 km in 5 jaar, 1.000.000 in 10 jaar? Een rechter zal oordelen dat techniek aan slijtage onderhevig is en een sportauto die het ultieme van de techniek vraagt daarbij dit soort storingen kan krijgen bij een bepaalde ouderdom cq km stand. Ik vel hier geen oordeel mee maar weet uit ervaring met high end producten dat het zo gaat. Alleen als mensen zich groeperen en je daarmee dus kunt aantonen dat er een hardnekkig probleem bestaat maak je een kans.
Daarnaast weet ik niet of Sjonnie of als het mezelf zou betreffen hier enkele duizenden euro's aan zou besteden die ik beter in de reparatie kan steken.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
24 sep 2009 13:27 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Persoonlijk zou ik proberen voor een duizendje of 5 een ruilmotor te scoren.. dat ding te verpatsen en mn (enigzins beperkte) verlies te nemen, uithuilen en opnieuw beginnen met een motorisch wat betrouwbaarder model P..
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
25 sep 2009 8:37 |
|
|
Patrick
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Is dat wel aannemelijk, € 5000,- voor een ruilmotor ? En zijn ze makkelijk te vinden ?
|
25 sep 2009 9:29 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
nee. 996 motoren schijnen amper of niet te reviseren te zijn en Pon vraagt voor een vervangende motor iets van 12000 euro. Lijkt me dus sterk dat je een goede ruilmotor voor 5K kan scoren.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 sep 2009 9:32 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
wat een k verhaal...sterkte ermee!
ben niet zo thuis in de 996-en maar die komen revisie technisch toch ook een keer aan de beurt ? is dat dan heel anders / veel moeilijker dan een ander blok?
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
25 sep 2009 9:48 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
En als het al 5k is: is nog zonder inbouw. Wat zou inbouw kosten?
|
25 sep 2009 9:56 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
25 sep 2009 10:48 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Zit zo ff verder te denken, wat over een jaar of 10 Dan vallen de ze om als rijpe peren, zal een hele handel worden met deze motoren Hé Do een gat in de markt
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
25 sep 2009 11:02 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
ben wel benieuwd naar de tovenaar uit Steenwijk... wellicht heeft hij er al een (paar) gedaan?
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
25 sep 2009 11:39 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
En Sjonnie, is al duidelijk voor welke oplossing je gaat?
Succes man!
|
25 sep 2009 11:56 |
|
|
Patrick
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Volgens mij kan je bij MH in Peize terecht voor revisie. Heb er gelukkig zelf geen ervaring mee.
|
25 sep 2009 15:24 |
|
|
wjkranendonk
997C2, 911 SC, E-tron 50, Cooper F56Utrecht
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
_________________________________________ Air cooled, water cooled? Why choose?
|
25 sep 2009 16:12 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
gast vertelde het al, dat is dus handel !
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
25 sep 2009 16:16 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
zie niet staan dat ze daar nieuwe cilinder bussen in het blok zetten... het blok uit elkaar peuteren om lagers e.d. te vervangen kan iedere fatsoenlijke specialist en dat verhaal (wat ik niet op hun site kon vinden) uit Porsche Scene Live
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
25 sep 2009 16:27 |
|
|
wjkranendonk
997C2, 911 SC, E-tron 50, Cooper F56Utrecht
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Los daarvan, in deze hele lange discussie; we rijden allemaal in een dure auto, onze hobby, dan moet je het bijbehorende prijskaartje van dure reparaties accepteren vind ik. Kijk eens wat een F-348 rijder per jaar kwijt is aan onderhoud... dure auto's kosten gewoon geld. Ik krijg van dit soort discussies vooral de indruk dat men denkt dat met het neertellen van het aankoopbedrag alles afgekocht is. WAKE UP! Dan begint het pas! Heb je daar problemen mee dan ben je financieel gewoon nog niet klaar voor de stap naar een sportauto als deze... Het is jippie als het gebeurt, maar zorg dat je het snel kan oplossen (het kan betalen dus) en weer snel met plezier verder kan sturen.
_________________________________________ Air cooled, water cooled? Why choose?
|
25 sep 2009 16:30 |
|
|