Auteur |
Bericht |
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Circuit-training
Ik denk dat we dan eerst moeten bepalen wat en hoe ....
Bijvoorbeeld de ERAN circuit-experience:arrow:
Na een theoretische instructie krijgen alle deelnemers gedurende enkel ronden een instructeur mee aan boord in hun eigen wagen die de basistips geeft en - indien nodig - bijstuurt. Daarna gaan we in groepjes achter de pace-car rijden om zo de ideale lijnen aan te leren. Het daaropvolgende uur kan er dan vrij gereden worden.
Bijvoorbeeld de ERAN racing-experience
Beleef de KICK van uw leven als co-piloot in een ECHTE RACEWAGEN aan de zijde van een BELCAR-piloot.
Data 2005 CIRCUIT ZOLDER
vrijdag 4 maart
vrijdag 8 april
woensdag 11 mei
woensdag 8 juni
vrijdag 8 juli
vrijdag 12 augustus
vrijdag 2 september
vrijdag 7 oktober
vrijdag 4 november
ERAN RACING SITE
Helaas geeft ERAN alleen trainingen op Zolder ... en ik heb hier al een aantal keren gehoord dat PF-ers wel eens wat anders willen zien/volen dan de kartbaan van Zolder ....
.... een duurdere optie (dan ERAN's circuit-experience) is bijvoorbeeld de fahrer-training van Oliver Grahms
[url=http://www.fahrer-training.de/home_english/dates-prices/training_dates/training_dates.htm] Friday, March 11th Hockenheimring, F1 GP-track + EUR 290,-- (PC) Thursday, March 17th Hockenheimring, F1 GP-track *2) + EUR 370,-- (RP) Friday, March 18th Hockenheimring, F1 GP-track + EUR 370,-- (RP) Friday, March 25th Nürburgring, F1 GP-track + EUR 300,-- (PC) Tuesday, March 29th Circuit de Spa-Francorchamps, Belgium + approx. EUR 280,-- (ER) Sunday, April 03rd Circuit de Spa-Francorchamps, Belgium + approx. EUR 300,-- (PC) Saturday, May 07th Anneau du Rhin, France + EUR 230,-- (PT) Wednesday, May 11th Circuit Zolder, Belgium*1) + EUR 160,-- (ER) Thursday, May 12th Motopark Oschersleben, Germany + approx. EUR 270,-- (PC) Friday, May 27th Circuit de Spa-Francorchamps, Belgium + approx. EUR 300,-- (PC) Thursday, June 23rd Circuit de Spa-Francorchamps, Belgium + approx. EUR 300,-- (PC) Tuesday, July 05th Circuit Zolder, Belgium + approx. EUR 170,-- (RTS) Friday, July 15th Circuit Zolder, Belgium*1) + EUR 160,-- (ER) Tuesday, August 02nd Circuit Park Zandvoort, Netherlands + approx. EUR 300,-- (PC) Friday, August 12th Circuit Zolder, Belgium*1) + EUR 160,-- (ER) Friday, September 16th Anneau du Rhin, France + EUR 290,-- (RP) Friday, October 7th Circuit Zolder, Belgium*1) + EUR 160,-- (ER) Tuesday, October 18th Circuit de Spa-Francorchamps, Belgium + approx. EUR 300,-- (PC) Monday, October 31st Hockenheimring, F1 GP-track + approx. EUR 300,-- (PC)[/url]
De hierboven genoemde prijzen van "fahrer-training" zijn per deelnemende auto en exclusief de kosten van de instructeur ... als we inschrijven met een groep van 6 personen (of een veelvoud daarvan) komt er ongeveer 120,- euro per persoon bij als je "solo" inschrijft kost het zo'n 250,- per persoon.
2 filmpjes te downloaden:
Om alvast in te komen
RS-R was toen de organisator
|
14 feb 2005 14:45 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Tja Olaf, daar doe je dan al die moeite voor... .Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken, maar denk dat er heus wel interesse is, maar dat mss. nieuwe banden en het feit dat je waarschijnlijk niet verzekerd bent toch teveel afschrikt. (heb je iig 1 reactie, groeten J.)
|
17 feb 2005 13:00 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik ga 4 maart -uiteraard- weer naar Circuit Zolder.
De circuit-experience van ERAN is zeker een aanrader!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
17 feb 2005 13:28 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Dat van die nieuwe banden valt wel mee .... zal wel iets meer zijn dan bij normaal weggebruik maar aangezien je niet echt gaat racen en het maar een dagje is valt dat echt wel mee ...
Wat de verzekering betreft - de meeste geven dekking als je aan de Fahrer-training deelneemt (Ha, deze is dan ook wel ff duurder) ....
Je kan natuurlijk ook gewoon wel aan de "cursus" van ERAN deelnemen wat redelijk tot zeer veilig is ten aanzien van schade/ongevallen en dan met het uurtje vrij rijden gewoon niet het risico nemen om de baan op te gaan
|
17 feb 2005 13:28 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Is je P dan alweer uit de lappenmand
't is dat ik zolder nu al een paar keer gedaan heb en graag eens op een ander "baantje" zou gaan willen rijden
.... helaas hebben we hier meer "poetsers" dan "rijders" kom maar, kom maar ....
|
17 feb 2005 13:31 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Zou het?
|
17 feb 2005 13:36 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Olaf schreef:
of PF verzekerings mierenn*ukers: Jeroen914 schreef:
|
17 feb 2005 15:05 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Yep... Gisteren opgehaald.
Het resultaat is -vind ik tenminste- super! Nu staat m'n auto bij (weer een andere) garage voor de APK. Als het goed is, kan ik 'm vanavond weer gaan ophalen...
Wel wéér € 1.500,00 lichter (teveel speling op de fuseekogels, stuurhuishoezen gescheurd, rechtsvoor defect wiellager (en dus allebei maar vervangen), grote beurt en APK) , maar je wilt je auto natuurlijk wel in top-staat houden...
Ik heb bij de de draagarmen met fuseekogels nog over een gereviseerd setje zitten denken, maar ik heb uiteindelijk toch voor nieuw gekozen (€ 390 per stuk ex BTW )
Ik wil geen geklooi en reparaties met onderdelen van bedenkelijke kwaliteit. Koop je een setje gebruikte draagarmen/fuseekogels (á € 150,00 perstuk) zit je misschien volgend jaar wéér met dat geklooi.
In één keer goed dan maar....
Nou wil ik er nog nieuwe banden onder (met N-codering), maar ik ga eerst even lekker over Circuit Zolder rijden en dan komen de nieuwe banden erop (toen ik mijn auto vorig jaar kocht, zaten er nét spiksplinternieuwe banden onder. Ik vond het zonde om die te vervangen, maar als ik het nog een keer had moeten doen, had ik ze wel meteen vervangen. Het zijn Marshal Racer Pro's; het zijn wel 'Z'-banden, maar ik heb nog nooit zo'n hokipoki-band meegemaakt).
Wie zei dat Porsche rijden goedkoop was? Goedkoop is het niet, maar wel súper!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
Laatst bijgewerkt door Black Betty op 17 feb 2005 15:52, in totaal 1 keer bewerkt.
|
17 feb 2005 15:12 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Ik heb elders al gepost dat ik zoiets zeker zie zitten.
Wil me omscholen van "poetser" naar "rijder"
Dus ik doe mee met wat er uiteindelijk uit de bus zal vallen, Zolder of Spa maakt me niet uit...
|
17 feb 2005 15:32 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
17 feb 2005 16:07 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik zie wel waar jullie naar toe gaan.
En die banden Er was ooit een wijs man in België die zei:
We zullen nadien wel de banden bekijken. Mss krijgen we wel korting als we met 10 Porkers tesamen stoppen bij de bandenboer.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
17 feb 2005 16:22 |
|
|
Sjonnie
|
Die JL vind ik maar nix, en zeker geen wijs man. Ooit ergens in Nederland gehoord op een symposion. Hij wist niet waarover hij moest komen praten. Schudde wat uit zijn mouw over Europa, geld innen en wegwezen. Gewoon beschamend voor alle aanwezige Belgen.
Maar je suggestie van de bandenboer spreekt me wel aan, echt een idee van ene rasechte handelaar!
|
17 feb 2005 16:27 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Symposium??
|
17 feb 2005 16:38 |
|
|
horn
PF #57
|
Da's Nederlands. Belgen houden altijd een symposion
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 feb 2005 20:15 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
@Sjonnie,
Hij was zeker mijn favoriet niet, maar men wist toen wel waar we aan toe waren. Nu worden er enkel zoete broodjes gebakken.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
17 feb 2005 22:19 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Tot op het canvas
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
17 feb 2005 22:25 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... logisch als je bedenkt dat er al niet veel rubber op zat voordat deze persoonz'n rondjes begon te driften
|
18 feb 2005 12:18 |
|
|
John
Cayenne
|
Nou ben ik geen circuitbeest, maar zo te zien draaien jullie op Zolder allleen maar rechterbochten, en het sloopt behoorlijk, ik sla ff over.
Tja, Zandvoort was al een behoorlijke aanslag op mijn banden, die volgens Jeroen (en hij kan het weten) keurig op zijn circuit's met de juiste afstelling zijn afgesleten.
Ik heb ze nog liggen voor de volgende keer.
|
18 feb 2005 13:15 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Niemand zin in de ERAN circuit-experience op vrijdag 8 april ? Wil ik me wel een dagje voor vrij maken als eerste stap op het circuit, lijkt me vrij ideaal als eerste kennismaking op circuit.
|
09 maart 2005 17:44 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik ga 8 april ook, maar dan om vrij te rijden!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
09 maart 2005 17:46 |
|
|
944
|
en 4 maart was echt weer geweldig,koud met sneeuw,maar geweldig.
Yep,8 April ben ik er ook weer.
kijk je wel uit voor vogels ,Speedy.
en voor de vele drifters die er s'middags tegenwoordig ook rondrijden .
daar kan je behoorlijk van schrikken als je volgas een bocht doorkomt,
en er is er eentje vol aan het driften.
de snelheidsverschillen zijn dan nogal groot.
en je moet er dan voor afremmen,of met een groot hart eromheen.
dus kijk maar uit voor je 944,anders kan hij weer naar de schade hersteller en spuiter.
net zoals je eerste circuit kennismaking op zolder.
ik ben blij dat ik een ander autootje heb aangeschaft voor het circuit.
|
09 maart 2005 19:04 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Vanochtend heb ik 'm opgehaald... Alles zit er nu mooi recht op. Ziet er strak uit.
Ik wil 'm inderdaad heel houden! Dus dat wordt opletten op het circuit...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
10 maart 2005 10:44 |
|
|
944
|
da's mooi Speedy,Foto's ??????
|
10 maart 2005 11:28 |
|
|
Sjonnie
|
Ik ben zo'n PF verzekeringsmierenn**ker!
Dus no way dat ik mijn auto ga riskeren zonder dat ie verzekerd is.
Dat doe je alleen als je geld zat hebt, of als je een tweede "race auto" hebt alleen voor het circuit. Helaas voldoe ik aan geen van beide voorwaarden.
Ik weet zeker dat er nog PFers zijn die daar zo over denken.
Daarom heb ik Eran al een mailtje gestuurd (maar ik verwacht daar niet veel van) en zal ik ook maar eens "even Apeldoorn bellen".
|
12 maart 2005 1:15 |
|
|
Sjonnie
|
Wow, vandaag al een antwoord van ERAN racing:
"Je auto is niet verzekerd dit omdat we op een prive circuit rijden alle
schade is voor de persoon zelf vb als jij iemand anders raakt en je hebt
niks aan de auto en die andere wel dan betaald die andere zijn schade aan
zijn wagen zelf andersom is het ook zo maar ik kan je wel vertellen dat wij
eranracing zeer streng zijn in de circuit experience daarom gaan we eerst
ook altijd mee in de wagen als begeleiding en als de instructuers beoordelen dat bepaalde personen hun verantwoordelijk niet nemen of niet luisteren dan laten wij ze niet toe op het circuit het is ook zo al diegene die nooit of geen ervaring hebben op circuit zijn verplicht eerst de cursus te volgen anders laten we ze ook niet toe op het circuit dus zoals je ziet is het niet zomaar komen rijden er wordt wel degelijk rekening gehouden met de veiligheid maar zoals ik al zei alle schade is voor de eigenaar van de wagen of diegene die er mee rijd alvast bedankt."
Geen voorbeeld van goed Nederlands, maar wel duidelijk: "iedereen draait op voor elke schade aan zijn eigen voertuig."
Was ook wel te verwachten gezien de prijs, maar voor onwetenden zoals ik had het ook gewoon op hun website mogen staan.
Het is iets wat je je toch goed moet realiseren.
Daar komt nog bij de extra kosten aan je auto wegens abnormale slijtage: banden, remmen, koppeling etc. Heeft iemand daar een idee van?
Klinkt misschien pietluttig allemaal, maar ik heb graag een duidelijk plaatje vooraf. Dan kan ik bewust en gemotiveerd ervoor kiezen om het te doen of niet.
|
12 maart 2005 10:37 |
|
|