Auteur |
Bericht |
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Re: Rufie goes Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
Je bent erbij Paulie.
Er zijn nog plaatsen over, dus inschrijven kan nog !
Tot later, Rufie.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
20 maart 2010 12:18 |
|
|
Paulie
Ex: 986 3.2S TiptronicRandstad
|
Re: Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
|
20 maart 2010 12:21 |
|
|
porscherulez
Porsche 912 (1966) en 911 cabrio (996)Leiden
|
Re: Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
Ook verstuurd. Ben benieuwd of we er ook bij zijn. Iig een erg mooi initiatief!
_________________________________________ Porsche 911 Cabrio (996) C2 en '66er 912
|
20 maart 2010 12:32 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Re: Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
Ja hoor
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
20 maart 2010 12:45 |
|
|
Corine
2006 Boxster S 3.4
|
Re: Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
E-mail vanmorgen verstuurd!
_________________________________________ With love and patience, nothing is impossible
|
20 maart 2010 19:22 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Re: Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
Goed ontvangen Corine Morgen zal ik de volledige lijst updaten. Groetjes, Rufie.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
21 maart 2010 0:10 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Re: Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
Goodmorning,
normaalgezien zou iedereen een bevestiging van inschrijving moeten ontvangen hebben.
De volledige lijst :
Mushroom Jeroen C3.0 Cab '88 Hielkema 993 Maxfli Paulie Plumber Johannvb davidspeedster Ilpoto Corine Porscherulez Classic912 Audiotronics Jean-Yves jreys Rufie
En nu maar gaan slapen...tot gauw !
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
22 maart 2010 2:03 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
Dit lijkt ons toch ook wel een geweldig evenement Is er nog plaats voor Annelies en mij
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 maart 2010 13:00 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Re: Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
Ik heb nog slechts één plaats over.
Iemand interesse ?
Groeten, Rufie.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
22 maart 2010 23:09 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
Jammer Wil je ons op de reservelijst zetten?
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 maart 2010 9:31 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
Ik doe mijn best. Als ik deze auto verkocht heb, mag je een plaats reserveren http://link.marktplaats.nl/331078130
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
23 maart 2010 13:29 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Re: Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
Gaat het dan zo snel gaan ?
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
23 maart 2010 13:39 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
Ik wil er voor een marktconforme prijs afstand van nemen (het is in ieder geval de goedkoopste S3 (van nieuwe model) van Nederland). De vervangende Porsche heb ik dan binnen een dag gekocht (heb er al een op het oog)
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
23 maart 2010 14:01 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
Piet, je hebt een PB mbt je S3...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
24 maart 2010 16:50 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
@rufie, ik heb je een email gestuurd
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
24 maart 2010 17:08 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
24 maart 2010 17:23 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
24 maart 2010 18:29 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Re: Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
me know nothing
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
24 maart 2010 19:46 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
Tja, verandering van spijs doet eten heh....
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
28 maart 2010 18:06 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
Da's geen S3, maar 'n gevalletje van S5 als je je 911 verruild hebt met 'n Audi Zo - en nu maar weer On-Topic
|
28 maart 2010 18:10 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
@rufie: ik heb je per email de laatste details van mijn aanmelding gestuurd
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
30 maart 2010 20:52 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Re: Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
Nog maar een twee weken en het is zover, ik krijg er zin in. Weet niet of jullie dit al gezien hebben : Sixty Years of Porsche Production in Stuttgart-Zuffenhausen Stuttgart. The home of today’s Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, has a very special sound in the world of motoring: Zuffenhausen. Indeed, Zuffenhausen is far more than “just” a production plant rich in tradition for Porsche AG, since it is here in Zuffenhausen that the heart of the Company beats to this very day. Zuffenhausen has been Porsche’s home address for more than 70 years and more than one million Porsche sports cars have been built here in Stuttgart since 1950. The Porsche Design and Construction office moved from Kronenstrasse 24 in downtown Stuttgart to the new group of buildings in the District of Zuffenhausen way back in June 1938. Right from the beginning, important chapters in the history of the automobile were then written in Porsche’s home plant: This is where the first series of the car destined to become the Volkswagen Beetle was built in 1938, followed in 1939 by the Type 64 as the great-grandfather of all Porsche sports cars to come in later years. Originally planned for the Berlin-Rome long-distance race, this aerodynamic, highly streamlined sports car became the trendsetter for all Porsche models to follow. After the first few units of the Porsche 356 had been built in the Austrian town of Gmünd as of 1948, Porsche returned to Stuttgart as a genuine “car city” in late 1949. With the Porsche Plant in Zuffenhausen still being occupied at the time by the US military, Porsche first rented a production hall on the premises of the nearby Reutter & Co. GmbH Coachbuilding and Body Construction Plant, starting to prepare production in early 1950. With the first Type 356 being completed in Stuttgart on 6 April 1950, overall production up to the end of the year amounted to 369 units. The success of Porsche’s sports cars is borne out clearly not only by the Company’s sales figures, but also by the further expansion of the production facilities in Zuffenhausen. The buildings forming Porsche Plant 2 designed by the well-known architect Rolf Gutbrod were completed in 1952 and in 1956 the 10,000th Porsche 356 left the plant, which was consistently enlarged and upgraded over the years. Porsche Plant 3 followed in 1960, also housing the Sales and Customer Service Departments. Immediately after the introduction of the Porsche 911, Porsche KG, as the Company was still called at the time, took over the Reutter Coachbuilding and Body Construction Company in 1964 with its workforce of approximately 1,000 employees. Today the complete 911 model series as well as models of the Boxster series and all Porsche engines are built in Zuffenhausen. The Plant is split up into the Bodyshop, Paint shop, Vehicle Assembly, Upholstery, Engine Assembly and Test Dynamometers. To ensure flexible production in a confined area, Porsche has developed special solutions including multi-floor production in the Bodyshop and Vehicle Assembly. A further special feature is that Porsche’s series models are built together with the racing versions on one and the same assembly line. As yet a further highlight a new, particularly ecological Paint shop will be opened in 2011. Currently being built in the direct vicinity of Plants 1 and 5, the new Paint shop will be situated on the former premises of Dürr AG purchased by Porsche in spring 2008. The new Porsche Museum was opened in January 2009 as an additional pledge to Zuffenhausen. Here, virtually on the Company’s home ground, some 80 historical cars and exhibits from the history of the Company are presented in an exhibition area of 5,600 square metres or 60,200 square feet. As the most spectacular building project commissioned by Porsche, the Porsche Museum has not only gone down in the history of the Company, but also enriches the entire Stuttgart Region as an outstanding highlight in culture and architecture. The Porsche Museum is honouring the 60th anniversary of Porsche in Zuffenhausen with a special exhibition: The beginnings and the ongoing development of production at Zuffenhausen are being presented by a series of photos in this exhibition from 20 March to 9 May 2010. A further outstanding highlight is the first Porsche 356 Coupé built in Zuffenhausen shown for the first time in the Museum after an unusual restoration process. The Porsche Museum is opened Tuesdays to Sundays from 9:00 to 18:00. For further information, see the internet at www.porsche.com/museum.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
10 apr 2010 13:07 |
|
|
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
Re: Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
En anders ik wel .......
_________________________________________ "There is no substitude"
|
10 apr 2010 23:30 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Re: Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
Zonet een mail ontvangen van La Butte aux bois : "Wij hebben ook de grote parking bij het Landhuis voor uw bolides gereserveerd die ochtend!"Komt helemaal goed voor de feauteaux Nog een weekje...
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
14 apr 2010 21:06 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Re: Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010.
Mooi, kan ik een beetje ordentelijk mijn Porsche schuin parkeren Het aftellen is begonnen....leuk leuk leuk
|
14 apr 2010 22:14 |
|
|