Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 18:39

Antwoord op onderwerp  [ 306 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Porsche vs Astra GSI 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Bericht Re: Porsche vs Astra GSI
horn schreef:
Maar de laatste keer dat ik voor een rood stoplicht mijn gas een aantal keren indrukte om de auto naast me te bewegen om een stoplicht sprintje aan te gaan, is toch echt al een jaar of 20 geleden.
Doe ik elke keer als ik naast Olaf sta vooraan bij het verkeerslicht ;).... Om dan vervolgens tergend langzaam op te trekken :cheesy:.. Een van de laatste keren dat we dat deden, had Olaf bijna een Opel achterin :cheesy:

13 apr 2010 19:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex-2009 Carrera S PDK. 2015 991 Turbo S
Franz schreef:
En gele Ibizaatjes bij stoplichten niet te vergeten Robert. :mrgreen:

@Gert. Die supercopa's zijn inderdaad zeer snel op een circuit.

Ah!natuurlijk!Mr N**s6N

die was ik helemaal vergeten!heeft die er onlangs nog een Carrera GT oid het nakijken gegeven?:P

13 apr 2010 19:45
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Het leukste is in deze situaties :arrow:

Afbeelding

.. dat je ze weg laat schieten voordat het licht op groen staat (maar dat van het overige wel al op rood) ..

:popcorn:

13 apr 2010 19:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Waar is die TS eigenlijk?
Meer petjes-praat!!

@Olaf; ook leuk 's nachts op de rijkswegen als jij weet waar de flitspalen staan maar het petje niet. Jij remmen, en hij *flits*... :ass: :mrgreen: :cheers:

13 apr 2010 21:15
Profiel
964.c4
assendelft
of net andersom, vroeger toen er nog geen palen met lus detectie waren,

dan gingen ze bij een paal op de rem bv op de A9 en ik nog een beetje gas bij (stinger) 8)

13 apr 2010 21:36
Profiel WWW Facebook 
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
roberttt schreef:
Ah!natuurlijk!Mr N**s6N

die was ik helemaal vergeten!heeft die er onlangs nog een Carrera GT oid het nakijken gegeven?:P

We hebben het sprintjestopic weggegooid zoals je weet, en sindsdien is onze vriend wat rustiger geworden. Hij heeft inmiddels een TT. :mrgreen:

13 apr 2010 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-2009 Carrera S PDK. 2015 991 Turbo S
Franz schreef:
roberttt schreef:
Ah!natuurlijk!Mr N**s6N

We hebben het sprintjestopic weggegooid zoals je weet, en sindsdien is onze vriend wat rustiger geworden. Hij heeft inmiddels een TT. :mrgreen:

Een TT! haha dan zullen de verhalen nog wel een trap sterker worden.

13 apr 2010 23:40
Profiel Facebook 
Negenhonderdvijfenzestig.
Devils son schreef:
Jaco schreef:

Maar het blijft een veredelde taxi!!

Dat zit eigenlijk al besloten in "übertaxi"...

Stimmt, ben niet zo goed in talen. Was me niet opgevallen..

13 apr 2010 23:53
Profiel
PorscheForum Rookie
ja jongens ben ik weer :mrgreen:

maarre ik ga met 200+ niet bumperkleven hoor ik ben niet gek!
laten zien dat ik net zo hard of harder kan is genoeg en dat hoef ik niet op 1m afstand te doen van iemand zn achterbumper t moet wel leuk blijven mijn auto heeft ontzettend veel geld gekost! en die hou ik liever voor heel wat jaartjes heel

en bij mij is dus wel degelijk ALLES aangepast zo ook mn remmen er zitten klauwen en schijven op van een opel senator 3.0 24v het girling systeem
(als jullie niet het een en ander weten van de wat oudere opels zal jullie dat niet erg veel zeggen is iets wat ik jullie porsche-o-fielen niet kwalijk neem :wink: )

en dat remt echt heel erg hard! tuurlijk remt hij nu nog niet net zo hard als een 6zuiger brembo remsysteem maar goed dat is voor mij ook niet te betalen

en compleet op maat gemaakte schokdempers met veren van KW in hardheid verstelbaar en hoogte verstelbaar

ook daarmee kan ik erg hard door de bochten misschien niet zo hard als veel porsches maar ik heb genoeg koppel en pk om dat op t rechte stuk meer als goed te maken :mrgreen:

het is toch gewoon gaaf om een auto zoals een ferarri, m5, een 6.3amg of wat dan ook te pesten met een oud astra'tje

en ik zal eerlijk zeggen in zon astra'tje net als t mijne zit je niet zo lekker als in een porsche dat is 1 ding wat zeker is
maar ik ben nu eenmaal opel gek en ik vindt veel merken erg gaaf zo ook de snellere merken zoals porsche
maar mijn hart ligt bij een gsi zoals dat bij velen van jullie bij een bepaald model porsche ligt

en ik denk ook zeker dat er een heel ander slag soort volk in porsches rijdt als in opeltje uit de jaren 90

maar veel mensen willen toch graag eens laten zien wat hun auto kan maakt niet uit wat voor een merk je rijdt
dat is en blijft een kick :cheers:

15 apr 2010 20:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Zo te zien ben je een liefhebber en heb je plezier in wat je doet, dat vind ik het belangrijkste. Los van welke auto of type dat je rijdt. :wink:

Overigens, heb je wel eens in een 911 gereden :?:

15 apr 2010 20:40
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Welkom terug! Altijd leuk om ware liefhebbers op het forum te ontmoeten. Ieder het zijne natuurlijk, maar leuk om te lezen dat je zoveel plezier aan je GSI beleeft. Zolang je maar niet anderen ermee lastig valt:

gsipiloot schreef:
het is toch gewoon gaaf om een auto zoals een ferarri, m5, een 6.3amg of wat dan ook te pesten met een oud astra'tje

15 apr 2010 21:34
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
welja ,denk dat ze ook om jou lachen hoor , ierder zijn meuk .
mij maak je in ieder geval niet gek want laat me niet verleiden tot een sprint.hoeft ook niet.

15 apr 2010 21:37
Profiel WWW Facebook 
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Voor je het weet ben je je rijbewijs kwijt.. :^:

16 apr 2010 8:19
Profiel
Leiderdorp
:(

16 apr 2010 8:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
ruud964 schreef:
Zo te zien ben je een liefhebber en heb je plezier in wat je doet, dat vind ik het belangrijkste. Los van welke auto of type dat je rijdt. :wink:

Overigens, heb je wel eens in een 911 gereden :?:

ik heb alleen eens op de passagiers stoel gezeten van een 911
was een donkerbauw/donkerpaars kleurige targa met het woord porsche meerdere malen in de bekleding gestikt

dat geluid van die boxermotor......... :res: zo vet dat geluid!!

en dat ding ging ook echt verschrikkelijk hard ja dat was een geweldige ervaring
maar ik ben toch echt opel gek!
maar toch mooi om te zien dat er hier mensen zijn die van mooie techniek houden ongeacht de merknaam.
jullie moesten eens weten wat er allemaal aan opels rondreden die veel porsches t nakijken geven oude c-kadettjes bijvoorbeeld....
dat zijn die kadettjes uit 1978 zeg maar de jongen die mijn motor heeft gebouwd die heeft hetzelfde blok in zijn c-kadett zitten maar dan met ruim 450pk en dat op nog geen 900 kilo :shock:

toch mooi hier deze 'discussie'

gr rich

16 apr 2010 21:59
Profiel
Noord-Brabant
Heel indrukwekkend, 450pk op 900 kilo. Maar daar kan je nooit geen fatsoenlijke snelheid mee rijden. Leuk voor de stoplichtsprintjes in rechte lijn maar dan houdt het verder ook op. Persoonlijk vind ik het totaal oninteressant te weten wat voor vermogen er in een auto zit en draait het bij mij puur om emotie en de snelheid is mooi meegenomen. Anders had ik ipv de 964 wel een Subaru Impreza gekocht en deze laten tunen door ScoobySport.

Maar ieder het zijne. :wink:

16 apr 2010 23:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
@ rich: ik zie het niet als een discussie :wink: . Zelf vind ik dat mijn 911 behoorlijk snel is, terwijl deze toch "maar" 250 pk heeft. Hij zet ze overigens wel heel prettig op de weg. Voor een sterveling zoals ik is dit (zeker op binnenwegen, waar ik het liefst rijd) meer dan zat. :wink:

Die paar auto's op de weg met fors meer vermogen boeit me dan niet, alhoewel ik het wel leuk vind om te zien hoe anderen ervan kunnen genieten. 8)

17 apr 2010 17:51
Profiel
Moderator
PF #57
Hou nou op Marcel, nou durft die kerel nooit meer boven de 3000 toeren met zijn GSI... Had hij zich nooit gerealiseerd :^:

17 apr 2010 17:55
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Waar gaat dit nou eigenlijk over??

Leuk dat er Opeltjes en BMW'tjes (en in mijn geval Volvoo'tjes) zijn die dik getuned zijn en daardoor (soms) sneller dan een Porsche....

Qua wegligging en sprinten komt het echter niet in de buurt. Mijn GT3 doet 0 tot 100 in 4,5 seconden met 'slechts' 381pk en nog geen 400Nm koppel. Mede dankzij de stroomlijn en groundeffects loopt ie ook nog eens 306 échte kilometers... Moet je een aardig getunede voorwielaandrijver hebben om dat te evenaren en dan is die Opel inmiddels misschien al duurder geworden dan mijn GT3. Ga je 'm daarna verkopen is die echter niks meer (eerder minder) waard....

En ondertussen telt dit topic al tig paginas.... :scratch:

17 apr 2010 19:42
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Je legt goed uit dat je P toch sneller is en een hogere restwaarde heeft. Dank. :res:

17 apr 2010 20:17
Profiel
Noord-Brabant
Ik krijg de indruk dat we meer 'last' hebben van de snelle Opelrijder hier op 't forum dan op de snelweg. :mrgreen:

17 apr 2010 22:48
Profiel
Veghel
Wel een vermakelijk, leerzame en correcte leuke discussie met een Petje :shock: :wink:

meestal schelden, met wat slecht Nederlands :mrgreen:

Afbeelding

:thumleft:

18 apr 2010 8:31
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Ik vind het nog steeds geen discussie. Meer een monologe kannonade van opmerkingen betreffende oninteressante opiniërende opmerkingen van iemand die niet begrijpt dat de meeste Porsche-forumleden hier niet op zitten te wachten.
:popcorn:

18 apr 2010 13:05
Profiel
PorscheForum Rookie
@ marc

zon gt3 daar zou ik nou wel eens een x mee mee willen rijden op het cicuit of iets dergelijks

dat lijkt me nou wel zon geweldige ervaring! daar kan mij opeltje nog niet misschien aan tippen!
en daarom is een porsche een sportwagen en mijn auto een 'hot hatch'

oh en wat betreft restwaarde.... al het geld wat ik in mijn opel heb gestopt krijg ik er nooit meer voor terug mijn auto is op het moment getaxeerd op een derde van het geld wat ik erin heb gestoken

maar daar ligt ook het verschil tussen de echte liefhebbers en de
"1 dagsvliegen" mijn astra heb ik niet gebouwd met de intentie hem ooit te verkopen want dan is het idd weggegooid geld

en die kadett met 450pk is iderdaad gebouwd om mee te sprinten op de 400mtr doet een bugattie veyron 10.4 en hij met zn kadett 11.2 en die is nog niet optimaal afgesteld en nog niet de juiste velgen en banden dus daar moet hij dicht bij in de buurt kunnen komen met de juiste afstelling

oh en ik wordt hier gekscherend 'petje' genoemd dat terwijl bij ons op de club ik andere mensen petjes noem haha

@turbocruiser
dit topic telde al ongeveer 8paginas voordat ik me erin heb gemengd
dus ga nou niet zeggen dat ik hier de mongool uit kom hangen
ik heb per toeval dit topic gevonden en ik voelde me geroepen om hier te reageren op een leuke manier
ik kraak hier niemand zn auto af ik heb respect voor iedereen en zn (project)auto
en voor zover ik merk wordt er hier toch goed omgegaan met mijn opmerkingen ok met een uitzonderling daar gelaten die het niet kan waarderen maar je hebt op elk forum wel van die mensen die overal tegenaan schoppen

dus als ik jou tegen je schenen aan heb geschopt met mijn opmerkingen dan mijn excuus

18 apr 2010 20:14
Profiel
Leiderdorp
je bent een net petje :res: en nu wegwezen :wink:

18 apr 2010 20:24
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 306 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende