Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 7:48

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Ondernemen met de 944 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Ondernemen met de 944
Beste porscheliefhebbers, al een tijdje ben ik mij aan het verdiepen in de 944. Zelf ben ik van plan een 944 te kopen,voor eigen gebruik, alleen heb ik tot nu toe maar 1 keer de 944 gereden. Ik ben ook van plan om met de 944 te gaan ondernemen. Hoop dat jullie dan ook jullie ervaring hierover kunnen uitspreken.

Als ik ga ondernemen zullen de autos die ik wil kopen tot bouwjaar 1990 zijn, waarbij je dus geen bpm hoeft te betalen.

Welke modellen worden veel gevraagd ?
Is dat de Targa, S2 uitvoering?
Is er volgens jullie voldoende een vraag naar deze autos?
Welke kleuren zijn gewillig? Zwart, rood, zilver?
Hoe kom ik aan deze autos? Duitsland?

Ik hoop dat jullie mij het e.e.a. kunnen verduidelijken. Thx

14 apr 2010 23:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht Re: Ondernemen met de 944
zoek je nog een goede .slimme partner ? pb Corine

14 apr 2010 23:18
Profiel WWW Facebook 
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
ervaring leert dat het bij (goedkopere)oudere wagens tegenwoordig niet echt meer lonend is om er een handeltje van te maken, tenzij je echt aan speciale, gewilde auto's kan komen.
Wat je kan doen is een wagen zoeken die je bevalt. Vervolgens die proberen te verkopen(met winst) en dan weer een nieuwe zoeken.

15 apr 2010 0:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Spijker op zn kop ralf, zo is het

15 apr 2010 0:29
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.4E Coupé (1972) 944 S2 Coupé (1991/2) 997 Carrera S Coupé (2007)
Den Haag
'k Zou wel suggereren je kennisniveau heel flink op te schroeven alvorens zo'n handeltje te starten. Anders koop je makkelijk te duur iets beroerds waar je vervolgens niet of tegen (te) lage opbrengst weer van afkomt. "Buy low, sell high" is niet triviaal met oude auto's...

15 apr 2010 0:59
Profiel
Moderator
PF #57
ach, ondernemersrisico :cheesy: ...

welkom, en idd - lees je rustig in :idea:

15 apr 2010 6:50
Profiel
PorscheForum Rookie
Bedankt voor de reacties tot zover, wat mij behoorlijk opvalt is dat de prijzen van bijvoorbeeld een bouwjaar 1985 behoorlijk kunnen wisselen, het begint in duitsland al rond de 2000 euro en gaat snel boven de 10000 euro.

Naar mijn mening voornamelijk te maken met de km en de onderhoud. Ik denk dat er wel een markt voor is, maar zie maar de juiste auto, en dat zonder technische kennis van de 944, te kunnen open.

tis een uitdaging, en het is een hele mooie auto. wat ik merk in duitsland is dat men ook niet veel pingelt van de vraagprijs. De marge hier in nederland is groter denk ik. of het ligt nog aan mijn onderhandeling.....

16 apr 2010 2:22
Profiel
Moderator
PF #57
1985 heeft in nederland het voordeel dat hij belastingvrij blijft. in duitsland niet. je ziet bij auto's van 1986 en eerder dus ook dat de waarde in NL sinds een jaar relatief een stuk hoger ligt dan in het buitenland.

maar of er voor iemand zonder specifieke porschekennis echt structureel geld te verdienen is? ik betwijfel het ten zeerste...

16 apr 2010 7:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Gelderland
je kan je behoorlijk vergissen in de kwaliteit van een dergelijke auto, als eerlijke verkoper heb je dan een best probleem. Een volledige onderhoudshistorie wil niet zeggen dat de auto zonder problemen is. En km zegt niet zo heel veel.

16 apr 2010 10:26
Profiel
3.2S
010
Ik denk dat er wel ruimte is om met de 924, 944 & 968 lijn een business te kunnen runnen. Eerst een goed ondernemersplan en weten wat je toegevoegde waarde is. Met de juiste instelling, passie, gedrevenheid kan je ver komen. Als jij je nu nog moet inlezen, dan heb ik wel mijn twijfels of jij dat succesvol kan oppakken.

16 apr 2010 11:39
Profiel WWW
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Iemand nog gister naar Pauw en Witteman gekeken :?:
Hr Pauw was niet zo aardig over de 944 :oops:
Ging over een Ned. kit opbouw op de 944 en hij vond dit niet zo'n fraaie (zacht uitgedrukt) auto :P
Dit herhaalde hij vele malen, ben zelf een andere mening toegedaan :thumleft:

16 apr 2010 11:50
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
horn schreef:
1985 heeft in nederland het voordeel dat hij belastingvrij blijft. in duitsland niet. je ziet bij auto's van 1986 en eerder dus ook dat de waarde in NL sinds een jaar relatief een stuk hoger ligt dan in het buitenland.

maar of er voor iemand zonder specifieke porschekennis echt structureel geld te verdienen is? ik betwijfel het ten zeerste...

+1, ga je niet redden. Als je er even mee blijft zitten, verlies je. Heb mijn S2 voor een marktconforme prijs gekocht anderhalf jaar gelden, is nu ondanks investering in veel nieuwe onderdelen minder waard. (Gem. vraagprijs ligt nu zeker 2000 euro lager, tuurlijk heeft dit deels met de economische malaise te maken......)

Al zou je ze wel snel kunnen kopen en doorverkopen, veel marge kan je dan nog niet maken en voor een nette boterham zal je er veel moeten doorsluizen.....

16 apr 2010 12:17
Profiel
3.2S
010
molen934 schreef:
Iemand nog gister naar Pauw en Witteman gekeken :?:
Hr Pauw was niet zo aardig over de 944 :oops:
Ging over een Ned. kit opbouw op de 944 en hij vond dit niet zo'n fraaie (zacht uitgedrukt) auto :P
Dit herhaalde hij vele malen, ben zelf een andere mening toegedaan :thumleft:

Ja ik heb het gezien. Jeroen zijn rol is altijd zeer kritisch als het gaat om een enthousiast verhaal van iemand anders. Ik vond dat die Ronald goed repliek gaf en overtuigd van het toekomstige succes.
http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-d ... &tx_ttnews[tt_news]=16496&tx_ttnews[backPid]=116&cHash=7d36cea970
Hij pakt niet door de brackets. Dus ff de hele string copy pasten.

16 apr 2010 13:38
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]